Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #35 üzenetére

    ez akkor kellene számítson, ha kínában sok olyan autót gyártanának, ami jó. mint a lenovo thinkpad. de egyelőre kínában nevetséges és ótvar autókat gyártanak.

    Eeeg, mert Samsung és Lenovo a csúcsminőséggel lett piacvezető. Oh wait, a gagyival. Ezért mondom, hogy autó nem IT. Indiában/Kínában el tudsz adni gagyi autót raklap számra, de ott is az autó státuszszimbólum. Ha tehetik helyi gyártású helyett EU-s Audi-t vesznek. Pedig ugye ott is gyártják, aztán mégsem az kell, pedig ugyanúgy néz ki.

    ezt amcsiban is csinálták anno (japán autókkal, hehe), mi ebben az újdonság...

    Nem, az más. A BMW a piacra kerüléskor megvesz egy Mercit és szétszedi darabokra az a megoldások elemzésére. Ha van nekik tetsző ötlet, megnézik nem szabadalommal védett-e (ha igen, akkor általában a gyártók között többnyire létező kereszt-szabadalmi egyezmények keretében rendezik) és a köv típusokba beépítik. Kínában ezzel szemben: autó szétszed, 3d scan, gyártásba megy anélkül, hogy értenek mit miért csináltak. Remélem érzed a különbséget. :U

    igaz. tényleg nem kell félni. félni attól kell, ami bizonytalan. Az eu autóipar elsöprését meg nyugodtan, félelem nélkül biztosra veheted, elég csak ránézni a Hyundai meg a Kia térnyerésére. Dél-Koreában nagyjából két modellváltás alatt megtanultak autót csinálni. És lehet, hogy a presztízs-modellek közé nem tudtak beférkőzni, de mennyiséget nem is azokból adnak el.

    Annyira sikeresek globálisan a koreai gyártók, hogy pl. a második számú autógyártójukat a Renault alányúlása mentette meg a csődtől. Tudtad? Egyetlen sikersztori a HK, de ők is azt mondják, innentől lassú növekedésre számítanak már csak. Ez természetes, eddig taroltak az so-so kivitellel valamivel olcsóbban (de itt sem EU-ban elsősorban) mivel elérték az a színvonalat, ami már megbízható ellenben pl. egy Focus és cee'd ára között már nincs különbség. Eredmény? Lett kemény 6%-os részesedésük EU-n belül, főleg a japánok kárára... Igen, érdekes módon nem a Fiat és a franciák kárára, nekik mások a gondjaik. HK piaca nem EU, ők főleg USA-ban és a helyi piacokon tarolnak az olcsó autóikkal.

    Az átlag autós tudása odáig terjed, hogy az autója piros.

    Az lehet, aztán mégis csak megveszi a VW-t a Ford ellenben ha teheti. Hogy ez most a magasabb műszaki tartalom/minőség hatása vagy az emiatt kialakult hírnévé már más kérdés. De látszik mégis csak számít mit tud az autó. Egyébként meg a feltevésed megdől az Kínában ezer számra hordott EU gyártású autóknál, meg ott amikor 40-50-es hölgyek észreveszik pl. a H Astra pattogást kanyarban a csodás magyar aszfalton és a ceed-et dicsérik mert az nem pattog. Azt persze nem tudják, hogy az a multilink (még ha katasztrófiálisan is hangolt cee'd esetében -> tapasztalat hiánya, 10-20 év múlva jó lesz, lásd pl. Mazda) előnye a filléres csatolt lengőkarral szemben, de érzik és nem vesznek H Astrát. Bele is állt a földbe vele a GM. Nem csak emiatt, de jellemző, hogy J-nél gyakorlatilag nulláról újraértelmezték a csatolt lengőkart és csináltak olyat ami jelenleg messze jobb, mint a cee'd katasztrofálisan hangolt mulitlink-je. Na ehhez szükséges tudás nem lesz egyhamar Korea-ban vagy Kínában... A cee'd tulaj meg akkor fog beleállni a földbe, amikor 5-10 évesen megkapja a számlát a nyöszörgő hátsó futómű esetén a szilentcserékről. ;)

    Viszont ha tényleg Kínába telepítik a gyártást, akkor sok mindent egyszerűbben megtanulhatnak a kínaiak, esetleg népi tulajdonba vehetik a nyugati gyártók tudását és akkor vége lesz a dalnak.

    Jelenleg helyi piacos autók gyártása folyik ott és ez nem is fog változni. Azaz Kínába szánt olcsó BMW Kínában készül. A minőség is olyan, de nem gáz, mert EU-ból úgy is kérik a minőséget is. Fejlesztést nem fogják megtanulni, esetleg megfizethetik, de olcsóbb nem lesz úgy sem. Egyetlen esélye Kínának ha megváltozik a fogyasztás és új piac nyílik. Japán anno az olcsó autókkal tört be USA-ba, de pl EU-ban még mindig nevetséges a részesedése és az USA-beli gyártó többsége is él és virul. Lett egy rés oda betörtek, ennyi. Usákok nagy pechje, hogy akkor a rés az olajválság miatt akkora volt mint a piac 99%-a. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák