Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    Onnan indultunk, hogy a hagyományos kereskedésben is 30-40% jutalékot vesznek le az üzletek a termékek kihelyezéséért.

    Az online, önkiadós megoldások azért terjedtek el, mert a hagyományos kiadói rendszer nemcsak lehúztra a tartalomgyártókat, hanem még zsarolta is őket, hogy ha nem adják olcsón a tartalmat, akkor nem fogják kiadni máskor, hanem feketelistára kerülnek.

    A kis tartalomgyártóknak marhára megérte a 30% jutalék is korábban, mert marha drága ám saját terjesztői hálózatot építeni. De még akár saját online shopot is üzemeltetni. Pláne, hogy azokért akkor is kell fizetni, ha nem sikerül eladni. Míg a platformokon csak a sikeres eladások után szednek jutalékot.

    Persze, ahogyan egyre nagyobb lett némelyik a platformokon meggazdagodott cég, és ahogy a régi kiadók is bementek a platformokra, így ők nagyon fájlalják, hogy nem az övék a teljes bevétel. A nagy halak sírnak.

    Aztán persze lehet tényleg lehetne korlátozni az online terjesztést kifejlesztő és elterjesztő cégeket, mert nagyon nagy a piaci részesedésük. A vicc, hogy ha törvényileg korlátozzák a jutalék mértékét, akkor az új belépő cégeknek nem lesz lehetősége induláskor elegendő bevételt gyűjteni, mert nekik nincs milliárdos ügyfélbázisuk még. Szóval pont konzerválják a már megnőtt cégeket ezzel a piacon. Mindig az szívja meg a szigorításokat, aki később akar indulni, amikor már agyonszabályozott és agyonkorlátozott minden.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák