Új hozzászólás Aktív témák
-
snecy20
veterán
Sablonszöveg... valamit ilyenkor ki kell adni válaszként. A bírságot benyelik, aztán talán változtatnak valamit, vagy nem.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
PyCos
tag
Én nem értem alapvetően ezt a problémát, mi a gond vele.
Ha nem online értékesítésről bszélünk akkor valami ilyesmi helyzet képzelek el egy boltban:
Látod, hogy akciós az alma -20% , de látod azt is, hogy a dobozban már sak 20 szem alma van és sokan állnak a doboz körül, nézegetik, hogy megvegyék-e.Ebből a szempontból nézve gyorsabb döntsét hozol, hogy szerenél-e akciós almát, vagy nem, amíg el nem fogy a dobozból.
Ha most ezt lefordítjuk az online kereskedelemre, akkor pont az Alza valósítja ezt meg.
A kérdés talán az, hogy "valós-e az a szám, hogy mennyien állnak a doboz alma körül" - ezt
lehet és kell is vizsgálni, de a többi számomra teljesen átlátható és segít a döntésben.Amúgy az Alza komunikációja és szervezettsége nekem lenyűgöző, remek rendszer áll mögötte, de visszaélni nem szabad vele, ezt érdemes vizsgálni.
A térerő legyen Veletek ... és a vizeskulacs!
-
nyikszi
őstag
Én tavalyelőtt Angliába készültem 3 hétre. A szállás keresésnél előjött a booking egyértelműen, hiszen nagyon agresszív reklámjaik vannak és mindenütt beléjük botlik az ember. Ennek ellenére nem rajtuk keresztül foglaltunk szállást, mert ahova végül mentünk, azt írta ki az oldal, hogy elfogyott. De a szállással beszélve le tudtuk foglalni simán. Nem is volt teltház, csak az egyik hétvégén voltak sokan. Más szállás portál is kiír ilyeneket mint a booking.
Viszont a témánál maradva, az Alzán kívül más online shop nem ennyire tolja bele a képembe, hogy igyekezz, mert csak 2 darab van raktáron és közben 126-an érdeklődnek éppen, tegnap meg megvásárolták 1234-en. Ami tudjuk, hogy nem igaz. Kérdés, hogy tudja bizonyítani ezt a nyilvánvaló hazugságot a GVH. Ha átadják a teljes adatbázist és megnézhetik, akkor gondolom semmi gond, de erre nem is tudom, hogy kötelezhetőek-e.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
Ezekiell
veterán
valós-e az a szám, hogy mennyien állnak a doboz alma körül
A közelében sincs, semmi valóságalapja. Ezt egészen biztosan állíthatom nekedAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
Az ALZA-nál is megvan azért az a "vásárlósürgetés", amit a GVH a bookingnál kifogásolt. Az ALZA ugyanúgy kiírja, hogy hány vásárló vette meg mostanában az adott terméket és ugyanúgy hazudnak, ahogy a booking is hazudik az értékesített szállások tekintetében.
Az ALZA-nál a kedvencem az, amikor nézek egy cseh karakterkiosztásos billentyűzetet és az ALZA odaírja, hogy ezen a héten már xx vevő vette meg a terméket. Azt persze "elfelejtik" odaírni, hogy nem a magyar áruházukban adták el ezt a mennyiséget, hanem az összes áruházukban Európa szerte.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Ezekiell
veterán
-
Alogonomus
őstag
"Kérdés, hogy tudja bizonyítani ezt a nyilvánvaló hazugságot a GVH."
Például egyidőben 5-10-50-akármennyi hitelesített gépről hatóságilag dokumentálva rákerestek különböző régiókból, különböző honlapokon levő Alza-reklámra kattintással, különböző böngészési előzménnyel, és ha nem pont ugyanazokat az értékeket látták a képernyőn ugyanannál a terméknél, akkor az Alza csalt.
-
aginor
addikt
válasz Alogonomus #10 üzenetére
Na, ezt re sem gondolod komolyan, hogy a versenyhivatal ilyenekkel "vesződne". Kimennek a céghez, keresnek valami ürügyet egy pár 10 milliós bírságra és mindenki elégedett lesz.. Ezt tapasztalatból tudom.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Ezekiell
veterán
-
Televan74
nagyúr
Ha valaki beszopta és az után vásárolt terméket hogy mennyi darab kell el a mai napon,akkor őt kéne megbüntetni és nem az Alzát. Kicsit gondolkodni kellene talán,mielőtt a megveszem gombra kattintok.
(#8) Somatom A TV távirányítóján ott a kikapcs gomb!
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
chris0000
őstag
hagyjuk már ezt a vásárlók érdekeit szolgáljuk baromságot... ha abból indulunk ki, h az akciókat, h intézik még a hülye is látja, mekkora átb@szások vannak... őő..most a Krups k.f.-ő 29999 de akcióban csak 20000... sose volt 20-22 ezernél drágább az a termék... és még sokszor arra sem figyelnek, h az akciós linken 29999, de ha simán kerestük a főoldalon, akkor meg 20000 volt... ebből lenne kb. 1M példa... szánalmas... üdv.
-
Graphics
Jómunkásember
Ugyanígy jártam a booking kapcsán, ha jól rémlik.
Kicsit kettős a story, mert a Szallas.hu oldalon nem tudtam 1 napra szállást foglalni, a Bookingon igen.
LEfoglaltam, jó is volt, maxi értékelést adtam, erre mivel a szállásadóval jóba lettünk, megkérdezte milyen értékelést adtam, mert ők csak 70%-ost látnak... Mondom maxit...
Szóval a booking manipulálja az értékeléseket, hogy a szállásadó "vegyen" rangot... Ez abból derült ki, hogy a szomszédos szálláson 730 értékelés volt... 1 évre.. Ami kicsit abszurd, mert hogy se szobájuk nincs annyi, meg semmi...
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
MeszesKPT
őstag
Megérdemlik a büntetést.
-
-
Ezekiell
veterán
válasz chris0000 #14 üzenetére
Senki se mondta, hogy a fogyasztók érdekeit védik, ne duráld bele ennyire magad, árt az egészségnek :)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
atok666
őstag
Abszolut nem valos. Nem HU, hanem SVK, de az utolso ket rendelesem az Alzanal ugy ment, hogy ott van az aru mellett, hogy 5+ raktaron, holnap reggel 8:00-kor nalad. Nem itt volt a legolcsobb, de itt vettem pont ez miatt. Kosar, fizetes, minden ok, holnap 8:00-kor nalad van. Masnap level, ize, megsem 8:00, hanem 11:00, aztan este 20:00, aztan masnap, aztan , aztan, aztan. A vegen 2 het mulva visszakuldtek a penzt, mert nem tudjak leszallitani az arut. Az oldalukon kinyitom az aru lapjat es ott virit, hogy 5+ raktaron, holnap 8:00 nalad. Meg is irtam nekik, hogy ez atveres, emberek megtevesztese..
Ja, es ez nem egyszeri eset. A facebook oldaluk tele van az enyemhez hasonlo esetekkel. Van akinek a kifizetett 4000euros megrendelese mar 2-3 hete ott van naluk es semmi reakcio, hogyu megis mikor kapja meg vagy az arut, vagy a penzt.Atok
-
joey04
titán
Nekem csak jó tapasztalataim vannak velük. Hogy a marketing milyen az más dolog, de engem például soha nem érdekelnek a nagy piros villogó feliratok, hogy csak ennyi van már, vagy hogy éppen mekkora akció van és meddig. Amikor van pénzem a kiszemelt termékre szétnézek az árkereső oldalakon, hogy hol a legolcsóbb, majd csekkolom, hogy adott boltban tényleg annyi-e és van-e raktáron, majd megveszem.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Ezekiell
veterán
Uhh, az gáz. Ilyen még nem volt velem, mindent szállítottak 12 napon belül, de ez engem is felcseszne nyilván.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
nfsu17
veterán
Az ufóssal nekem sosem volt gondom, mindig gyorsak és korrektek voltak, és a termékek is OKék.
Viszont amit itt sokan (a GVH is) kifogásolnak, hogy XY terméket ennyien nézik, ennyit vettek meg, stb, na valami ehhez hasonlót én pont mostanában el tudtam volna képzelni az em@gon, de máshogy.
Pont kellett volna egy termék múlt csütörtökön, kereső ki is dobta az oldalt.
Megnéztem több helyen, és volt, ahol 2x ennyibe került. Gondoltam... tényleg akciós? Azt hogy?
Tovább kerestem és amiket találtam, ott kb. mindenhol 2x annyiba került, vagy valamivel alatta. Szóval majdnem megrendeltem...de mégsem.
Mivel, hogy ki volt írva, hogy május 1-jén akár 40%-os akciók, stb.
Most mi legyen...lehet holnap még lejjebb viszik az árát?
Várjunk 1 napot....rácsesztem, mert felvitték az árát kb oda, ahol bárhol máshol megkaphatom.
Ha akkor kiírják, hogy "csak ma, csak Önnek, csak most ezen az áron, mert holnap már drágább lesz" stb, akkor megveszem! De ennek csak akkor van értelme, ha tényleg be is tartják.
Szóval ők nem kaptak pénzt, én nem kaptam terméket. Kb senki sem járt jól.Szóval lehetne ezt értelmesen is csinálni és mindenki jól járna.
-
Male
nagyúr
Ezt az edigital is pont így csinálja sajnos... az egyik "raktáron" rendelésem (drágább volt náluk, azért rendeltem onnan, mert sürgős volt), miután egy hete nem adták már fel, szóvá tettem, hogy még mindig ott virít a raktáron felirat, miért nem küldik... a kedves ügyfélszolgálatos megmagyarázta, hogy a "raktáron" az nem azt jelenti, hogy a "raktárban" van
-
Strezi
őstag
-
Ezekiell
veterán
-
Medocsabi
addikt
Pont így gondolom Én is. Nekem csak pozitív tapasztalatom van a céggel. Ha bebizonyosodik hogy a feltüntetett adatok valósak, akkor a cég nem hibás, hogy hisztis balf@szok tömkelege beugrott a felhívásnak (xy darab van már csak), ha nem validak, akkor rajtuk aztán bőven lehetne példát statuálni.
Viszont szerintem ezeknél a figyelem felkeltéseknél sokkal visszataszítóbb a "vegyél karácsonyra ajándékot hitelből", meg a "mit csináljunk a gyerekkel karanténban, vegyünk konzolt hitelre" hirdetések... -
-
joey04
titán
nálam ilyen nem volt. megvettem, jött a mail, hogy átvehető, bementem és átvettem. és ami külön tetszik, hogy kb 0 emberi találkozás kell. bemész, falnál kártyával fizetsz, kapod a számot, ha te jössz, se kérdés se semmi, kapod a cuccot a számlával és mész dolgodra. hibátlan.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Rayyy
senior tag
Az utóbbi pár évben úgy vettem észre, hogy a black friday és hasonló akciók keretében az Alza a legszemtelenebb... szoktam figyelni néhány konkrét terméket a nagyobb webshopoknál (extrém, akva, mall, satöbbi...) és úgy találtam, hogy az alzánál fordul elő legtöbbször az, hogy valamit "akciósként" árulnak, miközben az árát felvitték a duplájára. Például fényképezőgép állvány náluk csak 50 000 Ft 120 000 helyett... de egyébként mindenhol 30 000 Ft akció nélkül. És nem értem, hogy ez hogy nem von maga után instant büntetést. Persze a többiek is csinálják. Extrémnél voltak ilyenek, hogy az eredeti árat 100ezer Ft helyett 1millióra vitték fel, és akciósan 98 000 Ft-ért adták... az automata meg kiszámolta rá a jó nagy engedmény százalékot... és utána mondhatják, hogy bocs, adminisztrációs hiba, nem direkt volt.
Minden a legnagyobb render!
-
Hi!King
őstag
Én az Alza-val és a Emaggal is úgy vagyok, hogy ha nagyon óvatosan, mert a legtöbb termékük webshop garanciás. Bizonyos érték alatti termékeket merek ezektől rendelni tőlük, úgy hogy tisztában vagyok, ha elromlik, így jártam, ha mégis kicserélik, megjavítják, akkor fasza.
Viszont feleségem rendelt pár hete tőlük egy olcsó fülest, és az ExpressOne hozta ki. Most rendeltünk egy másik csomagot, és bíztunk benne, hogy megint ők hozzák, vagy valamelyik másik futárszolgálat, erre átadták a Postának. Úgyhogy jó esetben egy hét, rossz esetben 2-3 hét, ha megérkezik-e valaha, meg jó esetben is csak értesítőt dobnak be, hiába vagyunk itthon. Fasza. És nem lehet választani, teljesen random, hogy kivel szállíttatják....
-
apatyas
Korrektor
Tudomásom szerint, adott szállás nem az összes létező szobáját hirdeti ki egy adott webes felületen. Megtartanak lokálisan elérhető helyeket is, vagy másik webszolgáltatón keresztül hirdetik. Főleg, hogy a maguk által eladott szoba után nem kell sarcot adni.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Hi!King
őstag
Szerintem ez vegyes, mert van olyan szállásadó hely, amelyiknek alkalmas a saját rendszere arra, hogy a booking.com és más foglaló oldalak API-jait használja, ezért ha lefoglalja valaki a booking.com-on az adott szobát, akkor a többi rendszerről is azonnal lekerül. Így esetleg néhány szobát biztonságból kihagyva mindenhol hirdetheti az összes szobáját.
-
Ezekiell
veterán
Pontosan, a legtöbb ilyen. Legalábbis amikkel én dolgoztam anno, az ilyen volt. Bár az is igaz, azok hotelek voltak, nagyobbak.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
rumkola
veterán
-
Dißnäëß
veterán
Ezt amúgy nem engedném, sőt, szigorúan tiltanám. Jogszabályban, törvényben, akármiben. Mindig felbasz engem is.
Raktáron legyen egyenlő 1 perc alatt az üzletből kiküldhető, függetlenül attól, hogy az adott ügyintéző ráér-e vagy sem, illetve az üzlet mindjárt bezár-e vagy sem. Csak kiküldhető legyen 1 percen belül, elméletben - és ezt kelljen garantálni, illetve random ellenőrizni.
Gyorsan lenne valós készlet mindenhol - vagy látnánk azt, hogy "nincs készleten".
Egyszer írtam ezügyben amúgy az árukeresőnek és széttett kézzel írtak vissza nekem, hogy erre nekik nincs ráhatásuk, bla bla bla.
Ekkor gondolkodtam el erősen azon, hogy komolyan, összeállok pár cimbivel és kreálunk egy fasza árukereső és árgép szerű oldalt, nagyjából ugyanazt a funkcionalitást adva, de lenne olyan, hogy "azonnal küldhető" vagy ilyesmi.
De valszeg még ezt is átjátszanák a boltok a külső raktárnak, mondván, ha jelzek Pistám, küldd ki a vevőmnek a terméket azonnal, Ti, neeeem, nem én... Aztán ebből ha késés lenne, mert Pista mint nagyker pont beleszarik a befutott vételbe a megállapodás ellenére, a kiskernél mikor reklamálok, jönne a hebegés, hogy hát nem tudjuk, Pista hülye. Ezért aztán lehet az lenne az igazi, hogy "polcon, azonnal küldjük" , alatta csillaggal, hogy zárási idő előtt 1 órával beérkező kéréseket már csak másnap reggel nyitás után tudják küldeni, mondjuk ha aznap délután megy hozzájuk a gyűjtő futár, akkor max 8 órán belül. De legyen 6, érezzék a törődést.
Ez ami ma megy kishazánkban, nem éppen fogyasztóbarát üzemmód. Ott basz át mindenki, ahol tud.
Az alza sztorihoz: tegyük fel a nagy kérdést, vajon milyen körből ki vetett szemet a biznic magyar lábára ? Ennyike, köszi, zárható.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
sb
veterán
Most ill. karácsonykor eléggé túl voltak terhelve. Akkor voltak anomáliák, főleg külsős, rendelhető cuccokkal. De normál esetben és saját raktárkészletről ill. még beszállítóktól békeidőben is atombiztosnak tűnik a rendszerük. A többi webshop kb a kőkorszakban van ehhez képest.
Itt most a készletezés eladás (fizetés, szállítás, adminisztráció) gondolok, nem az "X-Y ügyfél nézi épp a terméket" jellegűre.A túlvezérelt időszakokban nálam is voltak fennakadások, de egyébként óramű szerint megy. Ha elfogyott nem tudod elvinni, ha helyben van azonnal viheted, szállításra időre megjön. De még a cifrább esetek is automatikusan mennek (szerintem a beszállítói rendelés is de erre nem látok rá). Ez a normális.
Még a kapott üzeneteid is arról tanúskodnak, hogy minden automatikus a háttérben és az nehezen menne random adatbázissal.
Írták itt lentebb az Edigitalt. Tőlük van pl. olyan élményem amikor készleten lévő "boltban azonnal átvehető" TV-t rendeltem... de szállítással. 2 hétig egy büdös email nem jött, telefonon elérhetetlenek, amikor felveszi valaki egy droid ül ott, őt nem tudja mi van, majd a vezető. De ő nincs, majd visszaszól. Így telt el kb 2 hét mire le lett mondva (máshol már nem volt kapható a modell, plusz 2 helyett 5 év garis akció volt, az is letelt közben ). Emberi reakció kb. 1 hónap múlva jött, hogy nem lesz teljesítés. Nyilván, mivel már rég lemondtam. ... majd a jó hangulat kedvéért rá 1 hétre egy "elégedett volt-e a vásárlással" mail zárta a sort. Mindeközben az ÁSZF tele nyilvánvalóan büntethető egyoldalú hülyeségekkel. -
eszim
csendes tag
Az Alzának példás a garanciális ügyintézése.
Volt hogy rögtön cserét adtak vagy visszaadták az árát. Karácsony és újév közt pl. cseréltek, úgy hogy nem volt raktáron de másnapra megjött.
Volt hogy javították 2-3 héten belül, olyan is volt, hogy nem javították, hanem visszaadták az árát.
Hardveraprón vett videokártyát is szó nélkül garozták, vittem mellé az eladótól kapott sajtpapírt. Soha nem kötekedtek, nem húzták a szájukat.Kizárt, hogy postacsomag 2-3 hét alatt jöjjön meg, nem értem miről beszélsz. Van nyomkövetés, smst küldenek, felhív a kiszállító. Ha meg annyira problémás a postai csomag kiszállítás, akkor felhívod a postát és átkéred postán maradóra.
-
Syl
nagyúr
> Az Alzának példás a garanciális ügyintézése.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Somatom
veterán
Sztem ennél egyszerűbb a szitu. A fogyasztó megtévesztése, BTK 417:
"Aki az áru értékesítése érdekében nagy nyilvánosság előtt vagy jelentős mennyiségű, illetve értékű áru lényeges tulajdonsága tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állít, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást ad, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
Az egy elég lényeges tulajdonság, hogy az áru van, vagy nincs. Szóval, nem kell polgári úton pereskedni, mert ez BTK -s ügy, tehát hivatalból üldözendő. Egyszerűen fel kell jelenteni az Alza -t a rendőrségen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-