Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Egyrészről van igazság abban amit írsz, másrészről pedig én abban látom a problémát, hogy ezeken a területeken a döntéshozók egyszerűen 0 tudással rendelkeznek az informatikáról és annak előnyeiről (bár te is ezzel zárod a gondolatmenetedet, tehát ebben is egyetértünk).

    El sem jutnak odáig, hogy most akkor az 5G helyett nekik jó lenne a 4G is, mert még az emailt sem tudják kezelni.

    Habár konkrétan a mezőgazdaság területéről nincs élő saját példám és tapasztalatom, de sok szolgáltató vállalkozásról igen - nem gondolnám, hogy a mezőgazdaságban nagyságrendekkel magasabb az átlag informatikai tudás.

    "masreszt inkabb a koltsegek oldala a problema." - szerintem ez nem probléma, ha megbecsülhető a várható megtérülés és haszon... Márpedig megbecsülhető.

  • nemlehet

    őstag

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Én telconál dolgozok és a leggyorsabban fejlődő üzletágunk jelenleg az IoT és IITC. Szóval ha nem is a mezőgazdaságban, de az IoT köszöni megvan ipari szinten. Nem látok rá a teljes üzletágra, ahhoz kihal vagyok, de az support onboardingos kollégáktól tudom hogy havi 10+ ügyfél az aki kéri a prémium supportot, szóval ennél valószínűleg jóval több új szerződés van.
    Olyanokról nem is beszélve, hogy most volt szerződésmódosítás az egyik legnagyobb ügyféllel, a következő 3 évben 5 millió SIM-el bővítik a flottájukat.

    Amúgy az IoT-t jellemzően nem a helyi szolgáltatók árazzák be (ahol legalábbis erre van mód, vannak kivételek ahol más a szabályozás pl Törökország, Brazília, Malajzia), mert az IoT global SIM-eket használ és teljesen máshogy működik a roaming mint egy lakossági SIM-nél. Hidd el egy IoT SIM havi szinten nem kiadás, még egy kis cégnek sem, vannak ügyfelek akiknek már pár tucat NB-IoT SIM-ért is megéri szerződést kötni.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák