- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- ASUS routerek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen routert?
- DIGI kábel TV
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Az OP-COM Opellal van teljesen összhangban, ugyanis maga az adapter fizikailag más mint a "klón" adapterek, és az OP-COM adapter csak az OP-COM programjával használható: Tehát laptop és egyéb PC jöhet szóba. Androidra nincs. Előnye hogy az Airbagtól, az ABS-ig mindenhez hozzáférsz. A gyorsasága szerintem nem lényeges, mindenhez zokszó nélkül hozzáférsz, mint kb a márkaszerviz
Ha a fedélzeti "produkciót" nézem, akkor jól látod, a gagyi adapterek ebből a szempontból jobbak, mivel rahedli program van ami kezeli: android, pc, win mobil, ios. A wifi/bt pedig inkább a BT mert az a legszélesebb körben alkalmazott, de a komolyabb programok ismerik a wifit is. Felhasználói élményben nem változtat melyiket használod. A BT bőven kielégíti azt a sávszélt amire szükség van, a szűk keresztmetszet nem ez, hanem maga az adapterben található chip, egy elm327-nek is vannak változatai, de 5-7 változót szinte real-time-ba nézhetsz... wifi kb olyan, mintha pocokra ágyúval lőnél.
-
Ba.G
aktív tag
Kösz a gyors és kimerítő választ!
Akkor egyelőre megpróbálkozom az OP-COM-mal, bár ahogy hírlik, ebből sem mindegy, melyik "utángyártott".
Ja, természetesen elsősorban továbbra is a 2001-es Saabról van szó (úgy tudom, azaz remélem, mindenhez hozzáfér ez az eszköz), de alkalmasint 2002-es (régi) Swift (ha igaz, már ODB2-s) is "áldozat" lehet.
Ugye komplett ECU lementésre-feltöltésre (motorvez. módosításra...) nem alkalmas az OP-COM sem?
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
-
Ba.G
aktív tag
A Saaboknál létezik egy külső eszköz, az ún. Maptuner:
http://www.maptun.com/maptuner
http://www.youtube.com/watch?v=J8f5tsEph2c
http://www.saabsunited.com/2009/11/maptuner-the-plug-n-play-tune-up-for-saabs.htmlPersze ez célhard- és szoftver. Az enyémet is kivették az átíráshoz, előtte a gyári frissítés viszont ment Tech2-vel is. (Mondjuk szervize válogatja, mert nem mindenhol.) Kezdem érteni a dolgot. Őőő, iletve azt nem, hogy ezentúl (miután "belenyúltak", azaz nem a gyári progi van rajta) lehet-e pl. Tech2-vel, uram bocsá' OP-COM-mal "frissíteni" pl. egyáltalán: hozzáférni...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
frissítést tuti rá lehet nyomni, hozzáférés is ugyan az marad, kivenni azért szokták mert vannak olyan író és (ki) olvasó készülékek ami elboldogul mindennel, csak épp nincs aljzat amihez csatlakoztatni lehet. Ezért kiveszik és úgy "drótozzák" rá az eszközre. Ehhez pontos ismeret kell mit- mihez kell kötni.
Régen a rom-ot forrasztgatták ki-be, ma már írják, a következő talán az lesz hogy kivenni sem kell semmit.... amit linkeltél kütyüt csak adott autóhoz jó, egy szerviz/tuning műhelyben meg nem lehet kismillió autóhoz kismillió cucc.
A tuning abból áll, hogy a romban tárolt adatokat átírogatják. Vannak pl fordulatszám/terhelés táblázatok, hozzájuk tartozó értékkel, ha átírod többet/kevesebbet üzemanyagot ad be. Szóval nincs működési változás, az ecu tulajdonságai nem változnak, ezentúl is ugyan úgy elérhető minden eszközzel stb. Mikor "frissítik"akkor is ugyan ezt csinálják. (ezt is lehetne tuningolnak nevezni)
-
Ba.G
aktív tag
Igen, a Maptunerbe (azaz a rajta adott szoftverbe) bégetik az autó alvázszámát. (Remélem, hogy azt, mert a Saabnál nem tudok egyéb serial aonosítót, én legalábbis nem kaptam hozzá semmi kódkártyát stb. Még a rádiót is úgy védik, hogy - nyilván - alvázszámhoz kötött, csak akkor szólal meg máshol ha szaxerűen leválasztották a busról Tech2-vel, vagy remélhetőleg OP-COM-mal. ) Hogy aztán s Maptuner egy (szoftveresen) autóhoz kötött kvázi "puffer"-e, azt csak sejtem, vagyis vele ide-oda lehet csereberélni az eredeti és Maptun szoftverét.
A Saaboknál a befecskendezési időn túlmenően a turbónyomást szokták feljebb engedni (ugye a 9-5-ös mind turbós), amivel pl. a 2000 utáni alapmotorból (LPT = kisnyomású turbó = 150 LE) kihoznak 230 LE-t hardveres módosítás nélkül. (Az enyém szolidabb módosítást kapott, 200 LE, 300 Nm.)
-
Doze
aktív tag
Dieseleket lehet érdemien módosítani , vagy turbós benzines... egy szívó benzines állítgatás cca 5 Le, meg vagy 10 Nm. Nekem szívó benzines van, ezért nem igazán rágtam át a témát
A rádiós témáról annyit tudok hozzáfűzni, volt egy Suzuki ignis (használtan vettük), lemerült csontra az aksi. A rádió meg utána kérte a kódot , 3x beütöttünk valamit, le is tiltotta at egészet. Bevittük szervizbe, ott kibontották a rádiót, lenéztek róla valami széria számot, gyárból meg küldték a kódot... az egész művelet 7000 Ft-be fájt
Én azt nem értem, ha átírják a szoftver az ecu-ban, akkor változik egy fix érték a checksum, ebből tuudja az ecu hogy minden rendben. Ha most én átírok valamit kell egy új checksum, amit szintén be kell írni az ecu-ba.
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
Hát, passz, de mivel a Maptun rátölti a ketyeréjére a módosított motorvezérlést kompletten, így vsz. a chechsum is stimmelhet. Aztán, hogy az enyémen így van-e...? (Gondolom, checksum errorral szoftveresen letilt, vagy el sem indul/be sem töltődik, a fene tudja.) Pár gondolat ebben a vonatkozásban a Saabok Trionic motorvezérlőjére kihegyezve:
http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9015079&aq_ext=1&aq_text=checksum
-
MontyCrew
senior tag
Üdv, nem tudom mennyire él vagy hal a téma, viszont lenne egy macbookom és erre szeretnék egy hasonló programot mint a cikkben van. Diagnosztikára adatok kiolvasására és monitorozására kellene elsősorban.
Köszi
és neked mi az erősséged? hmm, van egy Skyline-om
-
-
Vikt0r
aktív tag
sziasztok
Kézi diagnosztika eszköznek amihez nem kell telefon, pc mit ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
Sziasztok!
Nektek mennyire real-time a torque? AZ általam vásárolt adapterrel kb 1s delay van az adatok megjelenítésénél.
-
atesss
addikt
Üdv !
Eltelt már idő a cikk óta, manapság milyen olcsóbb adaptert az ajánlott ?
A cikkben ajánlott Vgate Icar iV350 tetszik, de nincs esetleg már manapság valami jobb vétel ?
Nem akarok feleslegesen sokat rákölteni, de 1-2 ezer forinton már nem múlik, ha tényleg jobb is valamiben. -
Matthisa
tag
sziasztok 2003-as Bmw E46-hoz milyen kábelt, illetve szoftvert kell használni? mert van egy elm327es kábelem! az nem lenne jó hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
Menotti
aktív tag
Sziasztok
Érdeklődnék,hogy egy 97-es Calibrához mit ajánlotok amivel nem horor áron ki tudnék adatokat olvasni (otthoni használatra)
Előre is köszi az ötleteket...
-
Watt25
veterán
Egy kis saját tapasztalat.
MKII-es Ford Mondeo-ba vettem egy ilyet és egy ilyet. Jól tettem, hogy két különbözőt rendeltem, mert a fehér nem fér bele a foglalatba. (A modul háza nagyobb kb. 1mm-rel.)
A kék jól működik.
Minden esetben futtatom a régi telefonomon a Torque Pro-t (megvettem), és így sikerült az eddigi 8,7l-es átlagfogyasztásomat levinni 7,5l-re! (Benzinkútnál mérve.) Szóval, nagyon durván megéri egy ilyen beszerzése.
(Plusz infó, annak, aki nem érti: 1999-es évjáratú autóról van szó, amelyben nincsen beépített fogyasztáskijelző.)[ Szerkesztve ]
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
Harlen
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre volna szükségem. Van egy Volvo S40 1998-as 1.6-os benzines autóm és egy ilyen OBD olvasóm. Amikor rácsatlakoztatom az autóra, akkor valami olyasmit ír ki a Torquee, hogy az ECU nem válaszol. A kütyüt kipróbáltam másik 3 autón és tökéletesen fut ugyanazzal a telefonnal és programmal. Mi lehet a gond? Nem kompatibilis az autóval ez a kütyü?[ Szerkesztve ]
-
Harlen
csendes tag
Most úgy néz ki, hogy azt az infót találtam a neten, hogy ebben a típusú autóban EOBD van.[link]. Fogalmam nincs, hogy mi a különbség konkrétan, mert semmit nem találtam csak annyit, hogy mint azt a neve is mutatja, európai.
-
Doze
aktív tag
Gyakorlatilag ugyan az mint az OBD2... az egyik usa a másik európai szabvány.
Viszont azt tudni kell hogy a te autód még unió szabályozás előtti. Így nem biztos hogy a volvó ennél a típusnál tartotta magát... pl: lehet nem jó a lábkiosztás a csatiban.
Ha más autónál jó volt, a tiédnél nem, az azt jeleni az autód nem teljesen szabványos.
[ Szerkesztve ]
-
gaborh
aktív tag
Sziasztok!
Opel astra g 99-es évjárat 1.4i kocsihoz milyen eszközt érdemes megvenni? Hiba kód olvasás és törlésre használnám elsősorban, másodsorban meg menetközebeni mérésekhez.
Wifi-is is érdekelne ami használható laptophoz, androidos táblához és okos telefonhoz.
Előre is köszönöm
GáborGábor
-
Doze
aktív tag
A 99-es évjárat bizonytalan, nem biztos hogy szabványos , ha valakitől el tudod kérni, kipróbálni hogy megy az "olcsó" adapterrel is ha igen beszerzel egyet... egyébként lehet csak kidobott pénz
Keress OP-COM cuccokat, azok viszont opel specifikusak, szóval mindenféle Opelt visznek... a légzsáktól, az ABS-ig.
-
BalazsKKa67j
tag
Üdvözlet Uraim!
A kérdésem az lenne,hogy '99-es Seat Toldeo-hoz jó lenne-e a Vgate WIFI iCar ELM327 ?
Illetve 2000-es BMW 318 touringhoz jó-e?
Le tudom-e ellenőrizni vele a valós futott kilómétert is?
Kezdő vagyok a témában egyelőre....
Köszönöm a segítséget előre is! -
Doze
aktív tag
válasz BalazsKKa67j #187 üzenetére
Se az egyik, sem a másiknál, nem biztos hogy működni fog... Európában 2001-óta szabvány az OBD2. Szóval kétséges... ha teheted kérj kölcsön valakitől próbáld ki...
Ezekkel a cuccokkal nem lehet km-t ellenőrizni..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz BalazsKKa67j #189 üzenetére
első sorban a seathoz: vag com
A bömöshöz: BMW K+DCAN INPA, de lehet kell egy ilyen átalakító is: [link]
Multi kütyü meg nincs ezekhez az évjáratokhoz, ami fedné mind a kettőt...
-
gaborh
aktív tag
Sziasztok!
mennyi az esély arra hogy a ELM-327 ODB II Wi-Fi Interface komunikál a 99-es opel astra g 1.4 ie kocsival?Gábor
-
VegyesTamás
senior tag
Sziasztok! Egy Jeep Grand Cherokee Limited '98 -as évjárat ha jól emlékszem, mindig kiíírja, hogy "Check Gauges"
és semmit nem találtam arról, hogy ez mit jelent, tudtok segíteni?Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
gaborh
aktív tag
válasz VegyesTamás #193 üzenetére
sziasztok!
Hozzám került egy ELM-327 ODB II Wi-Fi Interface. Kérdés hogy mit és hogyan állitok be hogy komunikáljon a telefonom vele? ( android )
Gábor