Új hozzászólás Aktív témák

  • hallador

    addikt

    válasz Tikakukac #2 üzenetére

    Az a helyzet, hogy nincs ezzel az Acer egyedül, pontosan ide tartozik az ASUS, a Lenovo Consumer vonala, az MSI.

    Az Acer ezzel spórol. Ugyan itt a fórumon is nagy előnynek könyvelik el az Acer Magyarország fórumozói, hogy ez nagyon jó, na igen az Acer-nek legalábbis biztosan. De a Usernek nem.

    Az Acer összekeverte Távol-Keletet, meg USA-t Európával. Csak éppen az Acer azt felejtette el, hogy Európában a 1,5-eres árért cserébe illik adni valamit, mint pl a gari nem egy év, erre már rájöttek, igaz csak 2 éve. (Ellentétben a HP, Dell, Lenovo Business-el, akik 10 éve így csinálják).

    USA-ban ez jó pont, mert ott 400 - 800 $ ért vesz a user egy másik gépet, az az egy minimálbér harmadáért, vagy 2/3-árt. Igaz 1 év garival, valamint ott a fogyasztóvédelem úgy megcseszi az Acer-t, hogy a fal adja a másikat. Tehát működik a rendszer.
    Távol-Keleten meg nem nagyon ismerik a jótállás fogalmát, ott meg azért mindegy.

    Na most Európa rohadt drága, egy Magyarországnyi kereslet semmi. Európában sok kis Magyarországnyi állam van ezért csinálnak egy központi szervizt, többet esetleg (A másik GB-ben van, talán Írországban). És 3 - 15 napos határidőkkel javítják a terméket, arról mondjuk semmit nem mondd ez a modell, hogy mi van akkor ha a termékhez nincs már alaplap pl, mert akkor a magyar törvények mit mondanak? Vissza a pénzt, az Acer meg ezt letojja, levásárolhatod, ha már 5-ödszörrre küldted vissza a "megjavított" notebookot, ami soha nem lett megjavítva mert alkatrész már nincs, mert fogyasztóvédelem meg nincs. Tehát garancia van, mindaddig, ameddig az Acernek ez még megéri = Spórolás. (Jártunk így)

    Ez sokkal olcsóbb, mint fentartani 8 - 10 szervizpartnert, 50 - 100 átvevőpontot (Hawlett-Packard), mert az pénzbe kerül, nem kevésbe. A Dell jobban csinálja, mert Ő csak 5 - 6-ot tart fenn, de azok egyben szervizek is. NBD esetén persze, mert szervíz gariban a Dell még rosszabb.

    A Minőséggel nincs már baj, 2005 - 2010 között komoly problémák voltak a minőséggel, de az Acer azóta egyre jobb, a spórolással van a baj. A TravelMate-ek (és itt főleg a P6-ra gondolok) még jók is lennének, ha az alap support tartalmazná a helyi supportot is. Ami van, ha megfizeted, csak azt nem tudom, hogy ez a HP, Dell, Lenovo Business, Toshiba, Fujitsu-nak hogy fér bele?

    Spórolni lehet, de ezt nem mérte fel Európában az Acer jól. Mostmár látható hatásai is vannak ennek a kis fiaskónak.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    A másik komoly probléma, hogy a Tablet-ek, meg csak a konzumer világban vannak jelen nagy százalékban, a business-ben az Acer pedig nagyon gyenge. Elég csak a magyar Supprt-ot emlegetni, ami nem nehéz mert nem nagyon van. A notebook Piac egyre jobban ki fog szorulni a Business világ felé, aminek az eredménye hogy Acer-nek ezzel a stratégiával nem sok esélye maradt.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák