Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #16939776 #4 üzenetére

    Normál esetben a cég a nyeresége után adót fizet, amiből az állam (vagy esetünkben az EU, mint államszövetség) finanszírozza a közfeladatait, amibe beleértendő az humán munkaerő oktatása is.
    Általában véve nem szerencsés a közfeladatokat a cégekre terhelni, mert azok csak annyit fognak rá költeni, amennyi feltétlenül szükséges.
    Értsd: autópályát csak a gyár bejáratától a raktárig építenének, és ha a cég végezné a munkás átképzését, akkor csak azt tanítaná meg neki, ami a konkrét munkakör elvégzéséhez nélkülözhetetlen. Így az emberünk tudása más területeken vagy más cégeknél sokkal kevesebbet érne, mintha kapott volna egy több mindenre kiterjedő oktatást egy független szervezettől.
    Tehát sokkal célszerűbb a cégeket adóztatni és az oktatást, autópálya építést, stb. állami kézben tartani, mint ledelegálni a feladatokat a cégeknek és lepattintani az államról a felelősséget, ha a végeredmény nem működik.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz GoldhandRent #9 üzenetére

    "Autóipari foglalkoztak" szerepel a cikkben, nem pedig összeszerelő üzemek betanított munkásai. Ebbe pedig az értékesítéstől a szervizelésig mindenki beletartozik.
    Ráadásul nem ugyanaz a cég fogja ugyanazokat alkalmazni ugyanabban a munkakörben, de más technológiával, hanem akit a hagyományos autókat gyártó cég elbocsát, azt szerencsés esetben felveszi egy elektromos autókat gyártó másik... ha megvan a megfelelő szaktudása.

Új hozzászólás Aktív témák