- Ára még nincs, de végre Európában is indul a Max streamingóriás
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Vírusirtó topic
- DIGI internet
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Microsoft Outlook topic
- Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Azért az meredek, hogy munkaerő hiány van az össze szerelő szektorban és az EU-nak kell támogatnia az átképzéseket azért hogy foglalkoztatásban maradjanak ezek az emberek.
Az autó gyártó cégeknek lenne az érdeke, hogy a rendelkezésre álló munkaerő gyorsan lekövese ezeket a piaci változásokat, hogy tovább tudják őket "használni", így nekik kellene "támogatni" az átképzést vagy rosszul látom?! -
The green money tree just keeps giving...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#16939776
törölt tag
Akkor ha jól dekódolom a helyzetet: az autó gyártó cégek csak szívességet tesznek az EU-nak, azzal, hogy itt gyártatnak, és az EU érdeke biztosítani számukra a szakképzett munkaerőt, a kívánt számban, hogy a gyártás helyben továbbra is "megérje", ne költözzön el a gyár.
És így a munkavállaló nem járhat ezzel jól, mert verseny nem akaródzhat kialakulni az autógyárak között a szakképzett munkavállalóért, mint erőforrásért?! -
GoldhandRent
őstag
mert amúgy kva nagy tudás kell egy összeszerelő üzemben független attól, hogy benzines vagy elektromos autó épül...
a xu2z66487 alkatrész bekerül a C265-os helyre - ehhez minek átképzésszerelőknél, mérnököknél OKé, de az összeszerelő üzemben, ahol kvázi csak összepattintják mindenféle tudás nélkül
-
-
-
Ringman
nagyúr
válasz GoldhandRent #5 üzenetére
szerelőknél, mérnököknél OKé
meg akarják az spórolni, hogy a betanítás nekik kerüljön pénzbe (pl. egy pályakezdő mérnök az első pár hónapban nem nagyon termel pénzt egy tervezőirodában) -
#54625216
törölt tag
Normál esetben a cég a nyeresége után adót fizet, amiből az állam (vagy esetünkben az EU, mint államszövetség) finanszírozza a közfeladatait, amibe beleértendő az humán munkaerő oktatása is.
Általában véve nem szerencsés a közfeladatokat a cégekre terhelni, mert azok csak annyit fognak rá költeni, amennyi feltétlenül szükséges.
Értsd: autópályát csak a gyár bejáratától a raktárig építenének, és ha a cég végezné a munkás átképzését, akkor csak azt tanítaná meg neki, ami a konkrét munkakör elvégzéséhez nélkülözhetetlen. Így az emberünk tudása más területeken vagy más cégeknél sokkal kevesebbet érne, mintha kapott volna egy több mindenre kiterjedő oktatást egy független szervezettől.
Tehát sokkal célszerűbb a cégeket adóztatni és az oktatást, autópálya építést, stb. állami kézben tartani, mint ledelegálni a feladatokat a cégeknek és lepattintani az államról a felelősséget, ha a végeredmény nem működik. -
GoldhandRent
őstag
de a cikk lényege nem a mérnököket célozza. Ha jól értem minden gyári munkás miatt sírnak.. azért is, aki a kereket rakja a helyére és "impact go ugga dugga"-zza oda.
márpedig ehhez se tudás nem kell, se nem függ attól, hogy az autó elektromos vagy belsőégésű.egy összeszerelőüzemben semmi SZAKtudásra nicns szükség (vagy nem 100, de még csak nem is 80%-ban). Az a pár ember, akinek a munkájához kell is a szaktudás, nagyon kis százalékot fed le, és az átképzése napokban, de lehet hogy órákban mérhető... Vagy alapból tudja, mert tudnia is kéne.
-
-
#54625216
törölt tag
válasz GoldhandRent #9 üzenetére
"Autóipari foglalkoztak" szerepel a cikkben, nem pedig összeszerelő üzemek betanított munkásai. Ebbe pedig az értékesítéstől a szervizelésig mindenki beletartozik.
Ráadásul nem ugyanaz a cég fogja ugyanazokat alkalmazni ugyanabban a munkakörben, de más technológiával, hanem akit a hagyományos autókat gyártó cég elbocsát, azt szerencsés esetben felveszi egy elektromos autókat gyártó másik... ha megvan a megfelelő szaktudása. -
GoldhandRent
őstag
válasz #54625216 #10 üzenetére
"veszélyben vannak a hagyományos gyárak dolgozói, az EU-nak pedig segítenie kell az elektromos autós váltásban"
emiatt gondoltam és gondolom továbbra is, hogy nagyrészt, a gyári munkásokról van szó.
Próbáltam keresni a forrás oldalán, hátha -a fordítás hiánya- pontosít valamit, de nem találom a cikket se....-
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Politika
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- Ára még nincs, de végre Európában is indul a Max streamingóriás
- További aktív témák...
- iPad Air 4 64GB, Cellular eladó
- Samsung s21 5G 128gb 8gb
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W