Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    Alapvető tévedés az informatikát egyszerű gyakorlatnak tekinteni, a mindenkinek szóló informatika ugyanis tudomány. A mai informatikai tudásnak, amit az iskolában kellene megtanulnunk, kb. 10%-a az eszközismeret és 90%-a a „tudományos” ismeret.
    Itt szerintem a szerzők súlyos szereptévesztésben vannak.
    Valóban van tudományos aspektusa az informatikának, úgy hívják, hogy computer science és egyetemeken tanítják (pl. elte progmat). Még így is sok vélemény van, ami szerint teljesen fölösleges mindenkinek compsci-t tanítani, mert a való életben csekély haszna van, kérdés, hogy a középiskolai általános informatikaoktatásban mi keresnivalója van ezeknek az ismereteknek?
    El kéne döntsék az illető urak, hogy most az informatikai írástudatlanság ellen harcolnak, vagy egyszerűen csak fel szeretnék duzzasztani a saját tantárgyuk tantervét és így a saját óraszámukat?

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz cucka #1 üzenetére

    El kéne döntsék az illető urak, hogy most az informatikai írástudatlanság ellen harcolnak, vagy egyszerűen csak fel szeretnék duzzasztani a saját tantárgyuk tantervét és így a saját óraszámukat?

    Abból a szempontból teljesen mindegy, hogy az új kerettanterv egyikre se ad lehetőséget.

    Egyébként az arányokat én is eltúlzottnak érzem, de a "tudományos ismeret" kategóriába nem csak a buborékrendezés meg a logikai kapuk tartoznak, hanem például a programok általános működése és felépítése, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ha egy másik program, vagy akár csak egy új verzió elé ül a felhasználó, akkor nem kapjon szívrohamot, hogy ezmegmiez, hanem magától rájöjjön, hogy mit hol talál. És ha ezt figyelembe vesszük, akkor máris jobban értelmezhető ez a tudományos ismeret rész.

  • cucka

    addikt

    válasz Nekomajin #3 üzenetére

    a "tudományos ismeret" kategóriába nem csak a buborékrendezés meg a logikai kapuk tartoznak, hanem például a programok általános működése és felépítése
    Nincs olyan tantárgy, sem pedig tudományág, hogy "programok általános működése", ez színtisztán felhasználói ismeret. Annak, hogy pl. általában hogyan kell használni egy szövegszerkesztőt, semmilyen tudományos aspektusa nincs.

    Ezzel szemben a compsci, ami már tudomány, na az elsősorban matematika. Tételek, bizonyítások, levezetések, nagyrészt papíron megy, megértéséhez egyetemen tanított matematikai ismeretek szükségesek és az égvilágon semmi köze nincs a mindennapi számítógép-használathoz.

    Abból a szempontból teljesen mindegy, hogy az új kerettanterv egyikre se ad lehetőséget.
    Igen, csak hogy ez, amit a cikkben írnak, rossz elgondolás. Az emberek többségének akkor sem tudnád tudományos aspektusból rendesen tanítani az informatikát, ha korlátlan óraszám állna rendelkezésre. Az új kerettantervvel nem az a baj, hogy nem eléggé hangsúlyosak a comp-sci elemek, hanem hogy nem ad időt a gyakorlásra - az informatika pedig a mindennapi életben gyakorlati ismeret, amit egyféleképpen lehet elsajátítani - nagyon sok gyakorlással.
    (Egy hangszeren sem úgy tanulsz meg játszani, hogy rengeteg zeneelméletet tanulsz, hanem úgy, hogy rengeteget gyakorolsz.)

    [ Szerkesztve ]

  • haxiboy

    veterán

    válasz cucka #4 üzenetére

    Na ezek azok amiket mi középsuliban veszünk. Nemmellesleg érettségi után...Nemtudom hogy mi a keresnivalója a komplex számoknak középsuliban mikor egy egyszerű 3. vagy 4. fokú egyenletet nem tanítanak levezetni.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • cucka

    addikt

    válasz haxiboy #5 üzenetére

    Nem tudom, milyen középsuli lehet ez, meg hogy mennyire mentek bele a compsci bugyraiba. Nem mondom, hogy totál hasznontalan, mert nem az, de ezek olyan ismeretek, amelyeknek szakemberek, vagy akadémiai pályán gondolkozó diákok veszik igazán hasznát, és ők is csak korlátozottan.

    A 2-od, 3-ad és 4-edfokú egyenlet megoldóképlete feltételezi a komplex számok ismeretét, ezért tanítják. 3-ad és 4-ed fokú egyenleteket meg azért nem oldanak meg képlettel, mert k*rva bonyolult és semmi értelme - általában felbontják két alacsonyabb fokú szorzatára az illető polinomot. (Érted, a suliban nem azért oldasz meg egyenletet, mert bárki is kiváncsi lenne a számszerű megoldásra, hanem hogy gyakorold a matematikai módszereket)

    [ Szerkesztve ]

  • haxiboy

    veterán

    válasz cucka #6 üzenetére

    Na ez az hogy feltételezi. Matematikából nem vesszük, helyette van informatikai alapismeretek címszó alatt elektrotechnikánk (3 évben tanuljuk mint szakmát, de papírt nem kapunk róla) a bizonyítványba természetesen informatika címszó alatt kerül be, így aki szakmán belül akar maradni annak el kell mennie egy technikusi képzésre. Nem azt mondom hogy hülyeség amit tanulunk, de a környéken minden más szakközép suliban kapnak papírt arról hogy ők ezt tanulták. Nekünk még azért is könyörögni kellett az igazgatónak hogy ECDL vizsgát szervezzen.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz cucka #4 üzenetére

    Szerintem nagyjából egyetértünk, csak fogalmi zavarok vannak köztünk.
    A cikkben "gyakorlati" és "tudományos" kategóriákról van szó. Szerintem az nem gyakorlati tudás, hogy (például) valaki ismeri a szövegszerkesztő programok általános felépítését. Hogy nagyjából miket lehet vele csinálni, mit hol talál. Ez nálam elméleti háttér, ezért kizárólagos alapon a tudományos kategóriába sorolom.

  • Nobuo

    tag

    Annyiban szerintem mindenki egyetért a szakmában is, és azok kívül is hogy ez kevés. Kevés az óraszám, ezáltal az idő és a tantervnek is vannak hiányosságai.

    Mindenesetre nekem nagyon tetszett, hogy most is felajánlották a segítségüket egy jobb kerettanterv elkészítésében.

Új hozzászólás Aktív témák