Új hozzászólás Aktív témák
-
blueMerle
veterán
Azért ez a Rios név egy picit humoros, a PH szemszögéből nézve
-
Novo
csendes tag
ha a felhasználó a gyenge alapértelmezett jelszó helyett egy újat ad meg, ám abban szerepel egy speciális karakter is, akkor a rendszer automatikusan visszaállítja a „100”-at.
te jó ég
-A 13 éves újonc ;)-
-
senior tag
Mókás ez a hír, ha igaz .
Én pl. 32karakteres generált jelszavakat szoktam használni (éljen a KeePass) és néha belefutok olyan problémába, hogy azért kell rövidebb jelszót használnom, mert a regisztrációs oldalon nem lehet beírni x-nél hosszabbat.
A legviccesebb eset az volt, amikor hagyta egy oldal megadni a 32 karakteres jelszót, de bejelentkezéskor csak 30-at lehetett beírni, így kizártam magam .Üdv,
Sopi -
#56573440
törölt tag
ha ez igaz akkor az nagyon kemény... gondolom a gyártó meg nem fog olyat mondani hogy igaz, hanem sunyiban javítgatja amit talál aztán ráhúzza hogy hoax.
-
addikt
Ilyen ez a Siemens. Jó kis dolgokat csinálnak, csak a bejutás nem megfelelő bennük. (lásdmég Combino )
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
noisia
aktív tag
Informatikával, telekommunikációval foglalkozó cég lévén ez nagyon ÉGŐ !
" ..a p3'n1szem benne volt a Rekordok könyvében..aztán a könyvtáros mondta, hogy azonnal vegyem ki.."
-
HARDVERAPRÓD
Talán elgondolkodnék, ha egy ilyen szintű rendszerben, ilyen gagyi jelszavakat raknék be alapértelmezettnek, és ha nem jó a user által bepötyögött kedvenc számsora, akkor visszaáll 100-ra
essexboy
-
hallari
tag
-
MaUser
addikt
Az csak bennem merül fel, hogy nincs olyan programozó, aki magától ilyenre írna meg egy sw-et? A kérdés inkább az, hogy ki kérte meg a Siemens-t, hogy ilyen legyen ez a rendszer.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
HARDVERAPRÓD
A német precizitás....
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke
-
Jester01
veterán
És miért is lógnak ezek az interneten vajon?
Jester
-
MaUser
addikt
Értem én, de az ilyeneket tipikusan úgy használod, hogy tesztre fordítod a projektet, így esélytelen bármilyen keveredés is. Alapvető configmanager feladat. Ilyen hiba előfordulása hihető egy kétszemélyes garázsbt weblapjában/szoftverében, de egy komoly cég komoly rendszerében az ilyen esélytelen. (Vagy én dolgoztam eddig rossz helyeken. )
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
hallari
tag
-
#65675776
törölt tag
És ez mennyivel nagyobb biztonsági rés, mint a routerek esetén az alapértelmezett admin/admin felhasználónév/jelszó páros?
.tnm: Érdekes, hogy a Combino-kkal es leginkább csak nálunk van probléma. Ahogy az Alstom-féle fékrendszer is megfelel a világon minden előírásnak és szabványnak, csak nálunk nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
ellenor
csendes tag
válasz #65675776 #20 üzenetére
A Combinokkal nem csak nálunk volt probléma.
Egyébként az ajtós ügy nem kitalált dolog, nem a körúti igényekre volt tervezve az ajtó vezérlése.Típusengedélyt kellett szereznie az Alstomnak, tényleg micsoda kicseszés már...
megfelel a világon minden előírásnak és szabványnak aha, mert a világon mindenütt ugyanazt a szabványt használják, oké..
-
#56573440
törölt tag
válasz #65675776 #20 üzenetére
nem hiszem hogy alapvetően összehasonlítható. ezeket szakemberek telepítik, valszeg siememstől, és nem az a ciki hogy az egységsugarú user nem foglalkozik a jelszóval. a következmények tekintetében meg pláne nem. az egyik oldalon max felnyomják és kizárnak vagy lopják a neted, a másikban meg egy városrész vízellátását lehetetlenítik el...
-
jerry311
nagyúr
Azt magyarazza mar el valaki, hogy miert kell ilyen rendszerekhez internetes hozzaferesi lehetoseg?
Eleve egy zart halozatban kellene mukodjenek... -
#65675776
törölt tag
válasz #56573440 #23 üzenetére
Egy dolog. Ettől még minden rendszerben vannak beépítve ilyen megoldások. Nem csak a Siemens-nél. Maximum annyi, hogy kicsit bonyolultabb is lehetne. De alapértelmezésben valahogy el kell érni, és amíg nincs elsőre konfigurálva ez is ad valamiféle védelmet. Egészen addig, amíg egy okos médium világgá nem kürtöli, hogy mi is az alapértelmezés. Persze egyből a gyártó a felelős csak és kizárólag, aki nyilvánosságra hozza, annak semmi felelőssége.
Az egy dolog, hogy szakember telepíti. A biztonsági beállításokat viszont a megrendelőnek illene meghatároznia, nem pedig a telepítést végző gyári szakembernek. Ha a megrendelőt ennyire érdekli, akkor ne a gyártóra kenjük már a problémákat.
ellenor: Vannak nemzetközileg, mindenhol elfogadott szabványok. Ezeknek megfelel. Nem a műszaki tartalom miatt nem lett megadva a típusengedély, hanem csak. Politika van mögötte, nem szakma.
-
MaUser
addikt
válasz #65675776 #26 üzenetére
Hát pedig szakma van mögötte. Azt, hogy a menekülő kijárat a magyar alagutakban nem használható, az nem politika. Kurva jó lesz egy alagúttűz esetén, hogy nem bírnak az utasok kimenekülni. Remélem ezen hiba javítása alól nem kaptak felmentést...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz #65675776 #28 üzenetére
A hiper-szuper számítógépes rendszer (igen, az ami a fékeket is működteti) ha mozgó járműnek érzékeli az álló járművet, akkor csak kívülről engedi nyitni az ajtókat. Eddig ez logikus is lenne, csakhogy már az első NKH-s vizsgálatnál kiderült, hogy ez itthon nem jó, mert ha tűz üt ki az alagútban a jármű rendszere meghülyülhet és nem engedi nyitni az ajtókat (mozgást érzékel állás helyett), de nincs hely kívülről nyitni sem az ajtókat az itthoni alagutakban... Csak el kellett volna olvasni az Alstom-nak, hogy milyenek is a mi alagútjaink, de akkor ugye nem lehetett volna a máshová tervezett metroszerelvényeket ide elsózni a magyar szabványok igényelte lényegi újratervezés nélkül (legalább is erről pletykáltak anno sokat, hogy ez a rengeteg hiba forrása és az, hogy a régi városvezetés máshová kérte az "extrákat" vö. francia választott bíróság és elfogadtak a típusajánlatot, ami nem felelt meg már akkor sem a magyar szabványoknak/követelményeknek...).
Persze ez és az olyasmik, hogy az első tesztelt példányokon véletlenül el lehetett indítani a szerelvényt javíthatóak, de az egész projektről a hibák nagy száma miatt lerí, hogy ez "átnyomásra" lett rendelve, ala Combino klíma nélkül oda, ahol nyáron nem ritka a 38°C sem...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#65675776
törölt tag
Tök jó, hogy ennyire egyedi alagutaink vannak. Aztán csodálkozunk, hogy nekünk mindent jelentősen drágábban akar eladni mindenki, mert a szabványos megoldásokat nem tudjuk, illetve többnyire nem vagyunk hajlandóak használni. Erről természetesen csak mi nem tehetünk, mindenki más igen.
Na de ez itt off, ha találsz rá valami megfelelő topicot felőlem ott folytathatjuk.
-
dabadab
titán
válasz #65675776 #26 üzenetére
"Persze egyből a gyártó a felelős csak és kizárólag, aki nyilvánosságra hozza, annak semmi felelőssége."
Igen. Ezt a Siemens rettenetesen elkúrta, ahogy a Stuxnet esetén is (ott annyival cifrább volt a helyzet, hogy pár alkalmazásba beledrótozták a default jelszót, így gyakorlatilag meg se lehetett változtatni). Az, aki a XXI. században olyan rendszert ad ki, amihez default admin jelszó van, az rettenetesen alap és súlyos hibát követ el, az egész egyszerűen nem opció, hogy - akár részben is - másra tolja át a felelősséget.
Egyébként - ha már felhoztad - ezt a hülyeséget a Siemens nyilván szépen leírta a cucc dokumentációjában (ami nem különösképpen titkos, sima technikusok is megkapják), szóval gyakorlatilag saját maguk hozták nyilvánosságra.
DRM is theft
-
MaUser
addikt
válasz #65675776 #30 üzenetére
Utolsó gondolatok ide, ezért már ne keressünk más helyet: Pont az a lényeg, hogy bizonyos beruházási méret fölött nincs globális szabvány. Egy német szerelvényt sem tudnál üzemeltetni a párizsi metróban. A metro nem azért drága, mert extra igényeink vannak (valahol mindenképpen kell változtatni, mert még országokon belül is mások a követelmények/helyi lehetőségek), hanem mert valaki engedte, hogy ennyibe kerüljön. Amikor nagy lett a baj, Klados valamennyire helyrerakta a franciákat, ugye hirtelen elkezdtek beleférni a költségvetésbe a tervek és már nem kértek többet az építők. Aztán őt is kikezdték (az egyébként tudásához mérten nevetséges) fizetése miatt és lemondott látva a viszonyokat.
Btw, csak egy gyors példa a pénzszórásra a most befejezett Mészáros utca "felújítása"... Gyakorlatilag bő 100m újraaszfaltozása és némi festék kemény 63mFt-ba került. És az a durva, hogy már fel sem tűnik senkinek, mekkora összeg ez. Ebből két körforgalmat fel lehet építeni a nulláról...
Szerk.: Bár az eddigi bpi felújításokhoz képest a BKK által elkezdett koncepció egy fényévnyi ugrás. Pl. már ellenőrzik(!) a leterített aszfaltot és garanciát kérnek, ami eddig valahogy mindig kimaradt.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#56573440
törölt tag
válasz #65675776 #26 üzenetére
" Az egy dolog, hogy szakember telepíti. A biztonsági beállításokat viszont a megrendelőnek illene meghatároznia, nem pedig a telepítést végző gyári szakembernek. Ha a megrendelőt ennyire érdekli, akkor ne a gyártóra kenjük már a problémákat."
a megrendelő általában nem tudja hogy mennnyire fontos dolog ezen jelszavak megváltoztatása, valamint fingja nincs az egészhez by default. innentől nem tudom miért akarod ráverni a történetet. ez olyan mintha jönne az ablakos, és valami apró paramétert nem tudsz megadni amikor szerelik be pl milyen magasan legyen a kilincs, erre minden rögzítés nélkül bevágják aztán csá. ne vicceljünk már egy ember aki ilyen gépeket telepít nem hagyhat ilyen biztonsági réseket. pont
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #33 üzenetére
Illetve a kezdeti beállításokat vagy maga a Siemens végzi el, vagy az általa betanított technikusok, szóval az megint csak a Siemens sara, hogy nincs ott az ajánlott procedurák közt 40-es betűmérettel, bolditalicaláhúzottpirosszínnel hogy "változtasd meg a default jelszót".
DRM is theft
-
joghurt
addikt
válasz #65675776 #26 üzenetére
A Combino azzal nyerte meg a pályázatot (a hivatalos pontozás szerint), hogy az alu szerkezet miatt könnyebb, és nem terheli meg annyira a sínpályát. Aztán amikor a többi helyen futó Combinoban elkezdett megrepedezni az alu, akkor áttervezték az egészet acélvázasra. Amitől persze jelentősen megnőtt a szerelvény tömege, ergo épp azt bukta, amivel befutó lett. (Arról nem is beszélve, hogy ettől kezdve nem is egy többszázas referenciával rendelkező típus került ide, hanem egy új tervezésű.)
Ugyanez a helyzet az Alstom fékrendszerrel is. A magyar szabályok már a pályázat előtt ismertek voltak, meg lehetett volna felelni nekik. (Lehet vitatkozni rajtuk, de én osztom a többiek véleményét, hogy az egy helyről vezérelt üzemi és vészfék rendszer nem két független fék.) Természetesen a szegfűsök és a madarasok részéről már le volt zsírozva, hogy bármit átvesznek, de aztán a narancsosok jöttek, és velük meg nem. Hát kerestek valami indokot belekötni, és (politikától függetlenül, hiszen még a francia bíróság is nekünk döntött!) sikerült neki. Aztán persze ment néhány nokiásdoboz arrafelé is, és hirtelen engedékenyebb lett az NKH.
A tej élet, erő, egészség.
-
MacCaine
őstag
A Siemens egy vicc. Nagyon jól mondja joghurt fórumtárs, nokiásdobozban nagyon jó, de egyébként a süllyesztőben lenne a helye annak a cégnek...
-
MaUser
addikt
Ah kicsit félreérthető voltam, a menekülőajtó a homlokfalon van. Legjobb tudomásom szerint azt csak a peronon állva engedte volna nyitni a rendszer, illetve ott férnek hozzá kívülről, ha erővel kell kinyitni. Nyilván az alagútban bennragadva nem tud senki kimenni a hibásan mozgást érzékelő és ezért zárt szerelvényből, így a menekülőajtó külső vésznyitása sem megoldható. Index fórumon egyébként jól elvitatkoznak ezeken.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Hiftu
senior tag
Szerintem is a Siemens leginkább a kenőpénziparban jó.
Alapvetően állami megrendelésekre rendezkedtek be, ott meg ebben kell jónak lenni.Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
drkbl
őstag
És akkor emlékezzünk meg azokról is, akik ezt a felületet VPN nélkül elérhetővé tették a világnak...
-
joghurt
addikt
Ezt a részét még nem is firtattam. A Siemens lényegében egy szocialista állami nagyvállalat. Németország egyik legnagyobb munkaadója. A német állam soha nem fogja hagyni becsődölni, még ha rá is szolgálna. Legjobb esetben is csak eladják a kínaiaknak.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Mini-ITX
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Gamer PC Ryzen 5600X RX6800 16GB Vízhűtés 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!
- Xbox Series X 1TB + 2 kontroller + játékok + extrák
- Intel LGA 1700-as Lapok
- Eladó egy Honeywell Evohome okos termosztát készlet
- Gamer PC Intel i5 12400F RTX 3080 VGA 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!