Új hozzászólás Aktív témák
-
Stanlee
őstag
Honnan kapjatok a gazt ezekbe? Biztos irtad mar valahol, csak elfelejtettem...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
-
bkercso
nagyúr
Ezeknek jó nagy hangja van! A Tungsramban is van egy nem tudom, hány MW-os. 0,5, vagy 2? A tiétek mekkora? (Mármint a motor. Nehogy mással teljen meg a topik!!)
szerk.:
Csak az zöld.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Eastman
őstag
Nem semmi!
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
tboldi
nagyúr
Hmmm... Ki kellene cserélni azt a pöttöm csigát erre anyum Lancia Ypsilonjában. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
-
B@szom nagy a fűnyíró arrafelé, hallod!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#55525888
törölt tag
Szép hosszú veztengely..
Miből van, hogy nem törik el? -
-
#90088192
törölt tag
válasz Luck Dragon #13 üzenetére
Igen
-
-
#90088192
törölt tag
-
Stanlee
őstag
Koszonom. Nem emlekeztem ra, hogy valami helyi kutbol jon-e a gaz, vagy siman vezeteken.
Munka miatt par TCG2020V12-es, ill. sokkal tobb TCG2016V8, V12 es V16 volt amivel dolgoztam, de csak kezeles szintjen.
A gyarlatogatas az MWM-nel igazan erdekes volt, foleg a motorok tesztelese. Amikor ott voltam, epp egy hajomotort teszteltek, akkora volt mint egy haz.
Jenbachban is voltam parszor, az is nagyon erdekes volt. A gyarlatogatason akkor voltam, maikor mar lehetett tudni, hogy a GE megszabadul toluk.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
#90088192
törölt tag
Most hogy írod, ez 620 nem 2020.
Volt mindkettőhöz szerencsém, ezért is a kavarodás.
Nem jártam az MWM nél nekem nincs ilyen jellegű feladatom velük, csak a villamos problémák javítása, igaz az minden.Voltak képeim a Screaming Jimmy-rol(EMD) is ami 2 ütemű Dízel, 2MW kimeneti teljesítménnyel. Igaz azok már elfekvő készletet jelentenek, mert nincsenek használatban.
[ Szerkesztve ]
-
-
JHC
tag
Öntvényből nem lehet, mert keményebbnek kell lennie mint a szelepemelő tőke. Autószerelőként azt tanították, hogy betétben kovácsolt kéregedzett acél. Persze ma már lehet öntvényből is, mert már mindent bóvlira csinálnak.Jelen esetben, a kopást okozhatja olajminőség, és anyag párosítás probléma. 2 egyforma keménységű anyag csúrlódása ilyen berágodást okoz, ez nem sima kopás. Lehet ez attól hogy a vezérműtengelyről lekopott a kéregedzett felület, mert gyárilag szarul csinálták meg.
-
"...mert már mindent bóvlira csinálnak."
Időnként a rendszeres karbantartást el kell végezni. Ha keményebbre készítenék a csapágyazás sikló felületeit talán kibírna 2x 20 ezer órát. Ha ezt háromszoros áron lehetne teljesíteni, akkor senkinek sem érné meg.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nullpoint
senior tag
Ilyen helyre miért nem megy a xado okoskodni hogy a varázsitala meggyógyítja a fémet?
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
#90088192
törölt tag
válasz Luck Dragon #19 üzenetére
Addig örülj, amikor 2 héten keresztül szemezel velük, elgondolkozol az élet nagy kérdésein.
Lásd bejegyzéseim. -
-
JHC
tag
válasz #55525888 #25 üzenetére
Biztos valami ipari tanuló tervezte, és véletlenül meghallotta a downsizing szót a tévéreklámban. Amúgy van asszem erre matematikai számítás, hogy kiszámítsák az optimális gördülési átmérőt a szelepemelés magassága, a szeleprugó erősség függvényében, és itt ezt biztos nem tudták. Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást. Tőkét láttam már lyukasra kikopni, de ritka volt a berágódás. Nem lehet esetleg nem megfelelő olajcsere, vagy olajminőség.
Nem rég javítottunk, egy kukás MAN-t. Ugye tudni kell, hogy 1M km nem biztos hogy egyenlő 1M km-el. Adott egy nemzetközi kamion ami élete nagy részében suhan az autópályán legmagasabb fokozatban, aztán adott egy kukás kocsi, ami utcákat jár végig úgy, hogy háztól-házig gyorsul majd megáll. Mi olyan háromszoros szorzóval szoktuk szorozni az elhasználódást. Ennél egyik tőke valószínűleg anyaghiba miatt elkezdett gyorsan kopni, de csak ez az egy. Az összes többinél max 4-6 századon belül volt a kopás ennyi használat után. Sajnos a bibis tőkénél a vezértengely büykön is látszott némi lekerekedés, így cseréltük a tengelyt és a tőkéket is. Az ép tőkét letéve az asztalra nem nagyon lehetett megkülönböztetni az új alkatrészt a régitől.
-
JHC
tag
válasz #55525888 #25 üzenetére
Pedig az autóknál is nagyon lényeges, hiszen magasabb a fordulatszám, kicsi bütyöknek van csak hely. Elég komoly dolog megtervezni egy bütyök formát, HA jól akarják megcsinálni. Ügyelni kell nagyon a szelepemelés kezdetére, hogy finoman indítsa meg a szelepet, mert egyrészt katapultálás lenne, másrészt az emelő műnek van tehetetlensége, és a szelepemelés kezdetekor nagy erők ébredhetnek, ha nagyon éles az emelés kezdete. A szelep zárási profil is fontos hogy ne csattanjon vissza a szelep az ülékre.
Aki autókban otthon van, nem tudom hallottatok-e a VW 19.pdtdi-ről. Tudtommal ez volt az első olyan motor aminek a vezérműtengelyét nem 1 darabból gyártották, hanem egy csőre fűzték fel a bütyköket, hát nem sikerült rendesen. Egyik ismerős vett egy Octaviát ezzel a motorral, belement 10k km, a motor szarul megy és bizony elkopott a tengely, mivel eladó és vevő barátok voltak vita nélkül történt a csere egy új neves gyártó tengelyére, ez bírt 30k km-et. Utána már ugye a vevő kifutott az időből meg nem volt hozzá szíve lehúzni a barátját, megint cserélte a tengely egy másikra más márkából. na ez bevált. Eddig. De az óra ketyeg.
-
"Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást."
Nem biztos, hogy optimális megoldás. Nyilván változik az emelés mértéke és az emelés munkapontjai. Ez befolyásolja a hatásfokot. Megborítja a tervezett karbantartási tervet. Megemeli a vezérlás problémájából eredő nagyobb károsodás esélyét.
Az üzemeltető vállalat számára is jobb a tervezett felújítások betartása. Előre lehet tervezni a költségeket illetve a biztosítani a tervezett karbantartás idejére a kiesett termelés pótlását.
Ráadásul a lecserélt alkatrészek nem a szemét mértékét növelik, értékes nyersanyagok.Dolgoztam néhány évet olyan üzemben, ahol a "köszörülünk rajta és jó ez még" ideológia ment.
Magasnyomású olajcsöveket gyártottunk. A szövőgépek eléggé meg voltak kopva. Néhány naponta leálltak, mert tört a kármegelőző műanyag fogaskerék. A kész csövek 30%-a elesett a nyomáspróbán a hitvány szövésminőség miatt. Ezt a kiesést megpróbálták a gyártási sebesség növelésével pótolni. Nem sikerült.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
JHC
tag
válasz #90088192 #29 üzenetére
Fogaskeréknél 2 fog gördül le egymáson, itt a bütyök az görbe felület, a tőke egy sík felület, na ezt kell összehozni. Az optimális az lenne, ha emeléskor lágyan érintjük meg a tőkét, kicsit emelünk rajta mondjuk 2 tized mm-t vagy a szelephézag értékét, aztán jöhet a parabola szerű emelés, de a vég emelés előtt, parabola szerű lassítás, majd ugyanez visszafelé. Nagyon optimálisan csinálva.
Ehhez képest rajzolsz egy félkört, ez a bütyök alapköre. Vele szemben rajzolsz egy másik félkört. A másik kör középpontja az előzőtől, az alapkör sugara, plusz a szelep tervezett emelési magasságának fele, harmada, negyede attól függően, milyen kar áttételű szelephimbát alkalmaznak, és ez a plusz távolság lesz a másik kör sugara. A két félkört érintőkkel összekötöd aztán jóvanazúgy. Már kész is a bütyök.
-
JHC
tag
Úgy egyébként kíváncsi lennék, egy ilyen nagy motornak, milyen olajat írnak elő gyárilag.
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
Igen is meg nem is, a szelep emelő tőke lehet görgős, ami megszünteti az oldal irányú erők nagy részét.
A szelep gyorsulása maga nem számít annyit se nyitáskor se záráskor, pl kényszerkapocsolat vezérelt szelepek, vagy ahol sűrített gázok nyomják vissza, ott nincs limit egyik irányban sem. A szelepszar rugalmassága elegendő kell hogy legyen, elvégre elég hosszú.
Ez a művészet a belseje "rugalmas" a külseje kemény.
Mint minden jó kés. -
JHC
tag
válasz #90088192 #37 üzenetére
Én arról írtam hogyan lehetne perfekt megcsinálni a dolgot. A görgős szeleptőke jó mert csökkentjük vele a súrlódást, viszont ezt is ha szarul csinálják meg, akkor nagyobb gondot okoz mintha nem lenne, lásd elforduló tőke a commonrail nagynyomású pumpáinál bekövetkező eseteket. A Desmodromic vezérlés nem rossz csak nagyon karbantartás igényes. Nem tudom még igaz-e az állítás, de 10 éve azt mondták, a 2 hengeres összesen 8 szelepes Ducatinál, főleg hogy szarul lehet hozzáférni, a szelephézag állítás legalább 4-5 munkaóra.
A szelep gyorsulása igen is számít, itt ne egy nagyon lassú fordulatú motorra gondoljunk csak. Ha a szelepet katapultálod egy éles bütyök profillal, és neadj Isten kicsit gyengébb a rugó az adott szelepsúlyhoz vagy motor fordulathoz, akkor lebegés lép fel a szelepműben, majd amikor a rugó vissza irányba elindítja a dolgokat kezd akkor majd először visszakoppan a bütyökre és csak után fogja elkezdeni a zárást. Azon kívül a zárásnak is finomnak kell lennie viszonylag mert néhány üzemóra alatt beverődhet a szelep vagy a szelepfészek. Versenysportban éles bütyköket használnak, mert sokáig kell kitartani a szelepet teljes nyitáson majd gyorsan visszazárni, de itt méretezik a rugókat a fordulatszámhoz, mert ha sokszor csattog a szelep akkor előbb-utóbb leszakad a tányér.
Szeleprugó helyett nagynyomású gázt azért használnak, mert nagyon erős szeleprugót kellene alkalmazni, ami nagy súrlódást is generálna, valamint a rugónak van belső súrlódása vagy tehetetlensége, amitől elő fordulhat az persze nagyon nagy fordulatszámról beszélünk verseny sportban, amikor az éles bütyök már elfordul zárás felé, de a rugó lassú visszaindulása miatt belebeg a szelep. Erre használják a titán szeleprugókat mert annak kisebb az ilyen tényezője, vagy a gázt aminek ilyen tulajdonsága szinte nincs, viszont elszökik.
-
#90088192
törölt tag
Egyrol beszelunk, csak maskent mondjuk, en azert irtam a gyorsulas nem szamit abbol a szempontbol, hogy milyen gyorsan nyit. A zarasnal meg ugyis a rugo okozza. A szelepfeszek beverodes a legjobb esetben a hoterheles miatt kezdodik el, normal tervezes mellett nem szabadna problmeat jelenteni, hogy a szelep odacsap neki.A gorgos azert irtam, hiszen a hirtelen nyitas aszelepemleo tokere igen komoly oldaliranyu eroket tud kifejteni, ha ez nincs akkor ugy nyitod ahogy tudod.
Kulonben a szelepemlo toke fog beverodni nem kicsit nagyon a haz oldalaba.
Az elfordulas meg mindenhol problema, de a CAT 3516(ha jol emlekszem) kimegy a vilagbol egy szett gorgos emelovel. valami 50K ora amikor cserelni kel oket. A Deutz nem gorgos meg 20K ora amit bit.A legegyszerubb ha nincs butykos tengely, hanem suritett gazok nyitjak es zarjak a szelepeket, azt kalap meg a kabat.
Mindent lehet valtoztatni igen egyszeruen es gyorsan.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+