- Google Drive
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Linux kezdőknek
- Proxmox VE
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
ro_bert17
őstag
Nincs itt a fórumon a elég dühöngős topic? Szidjuk, köpködjük: az MS-t, az Almát, a MÁV-ot, stb., stb?
Szerintem tök nagy dolog. Hogy ki fogom-e használni? Nem tudom. Hogy költhetnék másra a pénzt? Biztos.
De hogy ez tutira komoly beruházást, infrastuktúrát, emberi erőforrást, sok-sok időt és munkát igényel, az biztos.
Én abszolút értékelem, és drukkolok, hogy ne fulladjon be az egész, ne ragadjon meg egy szinten, és ne legyenek olyan tahó utasok, akik ezt megrongálják, ellopják.
Várom, hogy a MÁV is bevezesse, mert elég sokat ülök vonaton.(#49) imibogyo: "Ráadásul ezeken a rövidebb távokon vagy rövidebb távokat (50-60 km) képviselő megállókban, meg sem áll az IC." Ezért hívják IC-nek.
[ Szerkesztve ]
-
pampika
őstag
válasz remington2 #12 üzenetére
+1
-
canniball
nagyúr
"Ámde vegyük figyelembe, hogy mennyibe került most ez a kényelmi szolgáltatás (meglepő módon kivételesen nem milliárdokba), és hogy ebből mit tudtak volna csinálni."
Egyrészt az hogy a MÁV-nak mennyibe fog kerülni még titok (mert ugye a kommentek nagy része nem a GYSEV-ről szól), tehát nem vennék rá mérget hogy az nem milliárdos összeg lesz.
Másrészt. A mi vonalunkon sajnos nincs két sínpár, csak 3-4 állomáson tudják kerülni egymást a vonatok. Tehát ha késik a szembejövő, akkor nincs mi tenni: várni kell míg odaér. Nem egyszer előfordult, hogy bőven odaértünk volna a következő "kerülő-állomásra", így csökkent volna a késés, ami persze a további járatokra is kihatással van. Nem hiszem hogy a bakterek-mozdonyvezetők kommunikációját megteremteni többe kerülne mint az IC-n netelérést építeni.
Harmadrészt szó esett a koszos vagonokról. A takarítókat amúgy is fizetik, csak rájuk kéne figyelni hogy rendes munkát végezzenek (tisztelet a kivételnek). Ez sem hiszem hogy hatalmas költség lenne.
És lehetne még sorolni...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
rootkiller
őstag
A GySEV V43-jai széjjel hullanak lassan, de ilyenre van pénz...
Felhasználói részről üdvözlöm.
Artengo TR 990 Pro
-
dabadab
titán
válasz rootkiller #54 üzenetére
Miert, ennyi penzbol szerinted hany Taurust lehetne venni?...
DRM is theft
-
Patice
nagyúr
Hogy minek a mostani vasúti kocsikra net?
Amíg késik ne unatkozzáá...
[ Módosította: Erasmus ]
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
marcias
őstag
válasz dajkopali #15 üzenetére
Sajnos az ember van olyan gyarló, hogy kulturált környezetben kulturáltabban viselkedik, mint egyébként. Szóval igen, egy koszos kocsiban nagyobb eséllyel rakod fel a lábad az ülésre, ragasztod a rágód a szék aljára, vagy kened a májkrémet/nyálat/stb. szerteszét, mint egy tiszta környezetben.
Egyébként pedig ez a 6 millió aprópénz a társaság költségvetésében, főleg ahhoz képest, hogy jelentősen növelheti az utazás kényelmét azoknak, akiknek van wifi-képes eszközük. Szóval én támogatom a dolgot, párszor volt szerencsém wifis busszal utazni, és bizony kellemes volt.
[ Szerkesztve ]
Steam: marcias88
-
Szasza
tag
A Keleti-Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Nyugati vonalon mentem párszor és sztikkeltem (T-Mobile). A nagy állomásoknál gyors a net, közte van ahol semmilyen térerő sincs.Kíváncsi vagyok, fejlesztik-e. Az is csoda, hogy 220V van a kocsikban, bár az is gyakran elment mostanság (ki-be kapcsol).
-
mrThomi
addikt
Kérdezném töletek hogy egy ilyen wifi spot vagy hogynevezik ezt ami ugye a jelet adja mennyibe kerülhet? beszerelném egy kocsiba például! Hogy müködik ez? Nem wifis routerra gondolok ami a fogja a jelet, hanem ami kibocsájtja. Van hogy sokat utazok kocsiba és az anyósülésen ugy rámjön a netezhetnék.
Nothing Phone (2a)
-
HARDVERAPRÓD
Nem volna ez rossz ötlet de ettől még a vasút nem lesz vonzó utazási eszköz....Előszőr máshol kéne rendet tenni ott és aztán lehetne ilyen dolgokon agyalniuk.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke
-
- = Zk = -
félisten
na, csak haladunk valamerre
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
julius666
addikt
Na látom megy a hurrdurr.
Mielőtt (megjegyzem jogos) MÁV-fikázásba kezdtek, érdemes lenne elolvasni a cikket is, nem csak a címet. Itt az IC-ken való ingyenes netről van csupán szó, szvsz egy IC-n (a felárért amibe az IC-jegy kerül) ez a szolgáltatás elvárható, nincs benne semmi különös. Sőt, esetleg még több embert ösztökélhet arra, hogy inkább IC-vel utazzon és útközben elfoglalhassa magát, végezhesse a munkáját neten keresztül, minthogy a koszos személyen nézzen ki a fejéből órákon át. Ez egy teljesen reális döntés anyagi szempontból (az más kérdés persze hogy úgyis a T betűs cég fog nyerni jelentős felárral a MÁV pályázatán, de ennél a cégnél ez nem oszt/szoroz, simán lehetne találni sokkal durvább korrupciógyanús eseteket is).
A személyvonatokon ingyenes netelérés szóba sem került.
A koszos személyekhez: ott ahol kamera is van - pl. az új Desiro-k - ezerszer kulturáltabb viszonyok vannak mind tisztaság, mind közbiztonság szempontjából (egyedül a klotyók gázosak, sajnos a takarítók sem végeznek tisztes munkát ha nem ellenőrzik őket rendszeresen). Ez van, kib*szott Balkán vagyunk, meg kéne már tanulni végre hogy mindent felügyelni, ellenőrizni kell.
-
Integrale
veterán
Ez a Railjetekre is vonatkozik? Holnap utaznék Győrbe, és így elgondolkodtató...
"Bad reklám is reklám too"
-
AssAssynn
őstag
Hát igen, erre aztán tényleg nagy szükség volt...
Nem számít, hogy csődben az ország és veszteséges a MÁV, nekik internet kell, hogy a sok büdös kocka a vonaton ülve se kezdjen el gondolkodni...
Vicc az egész..."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Integrale
veterán
válasz AssAssynn #72 üzenetére
Nem gondolnám rossz lépésnek. Egy egyszeri nagyobb összegű beruházás, ami az így növekvő utazóközönséggel rövid időn belül megtérülhet! (ebbe bele tartoznak a külföldiek is)
De végülis... minek konnektor egy vonatra, mért nem hajtányokkal közlekedünk?"Bad reklám is reklám too"
-
Morden24
nagyúr
válasz AssAssynn #72 üzenetére
Nézd, a tömegközlekedésnek nem ártana versenyszerűen gondolkodni. Sajnos pont ez hiányzott mindig is. Ez egy olyan lépés lehet, ami miatt adott emberek a vonatot választják, vagy legalább nem menekülnek el róla.
Árban nem konkurálni a vasút. Nekem szó szerint kb. 3000 forinttal kerül többe a 4 napos autópálya matricával együtt, ha a teljes árú iccé jegy helyett autóval megyek le és fel teszem azt Nyíregyházára. Ha beugrik mellém a barátnőm a diákjegyével, akkor konkrétan jobban járunk, nem is kevéssel. És a kocsim kényelmesebb.
Ha viszont tudom, hogy azt a három órát eltölthetem viszonylagos kényelemben és mellé még kvázi korlátmentesen tudok dolgozni is, akkor mindjárt esélyesebb lesz a vonat (emellé a kihajtható asztalka és a konnektor is igen vonzó).
Egyébként a piros személyvonatok (tököm tudja, mi a nevük) pl. elég jól néznek ki, és még a wc-ben sem hányom el magam, ha véletlenül bekényszerülök.
Személyvonat más tészta, azokra nem szállnék fel még olyan nadrágban sem, ami többet ér 10K-nál.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Suker10
aktív tag
A MÁV hitelből épít mindent és azokból a milliárdokból, amit az államtól kap.
Itt százmilliárdokról van szó. Ha valahol történik valamilyen beruházás, akkor szinte biztos, hogy uniós pénzből és az is borítékolható, hogy évekig tart, közben lesznek eltűnt pénzek. Az utasok minimális kényelme előbbre való, mint a luxus. Idővel persze lehet bővíteni. Nem kell újat venni, csak a karbantartást oldják meg. Ezek kis dolgok. A személyszállítás lenne a alapvető feladata. Sőt, már csak az maradt nekik. Hiába van internet, ha a vonatokon nem utazik senki, nem csak a jegyárak miatt.
Egy 80 éves bácsit pl. biztosan jobban foglalkoztat ez a tisztaság (ülőhely, WC), pontosság, megbízhatóság, megfelelő tájékoztatás helyett. Az sem számít neki, ha nincs fűtés télen, vagy ha a kánikulában nem lehet kikapcsolni, nincs világítás. Internet legyen, az a lényeg.
Azt tudom, hogy a saját hálózatuk fenntartása (részben a folyamatos korszerűsítés miatt) és az informatikai fejlesztéseik rengeteg pénzbe kerülnek. Ha ebből indulunk ki, akkor ez is milliárdokba kerül majd.Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
Alexios
veterán
Hát, szerintem pedig ez pont egy olyan fejlesztés ami simán megtérülhet. Ugyanis én akkor inkább kifizetném a helyjegyet az IC-re, ha tudnám, hogy ott tudnék netezni, addig is elfoglalom magam. Kétlem, hogy én lennék az egyetlen aki ezt megtenné. Persze, személyvonatoknál vannak fontosabb dolgok, ezt nem vitatom, de itt most viszonylag keveset költenek rá, és sok embernek ez is fontos lehet.
-
Suker10
aktív tag
Félreérted, nem csak bizonyos vonatokra írtam. Ahhoz, hogy minden személyvonaton elérhető legyen a megfelelő sebességű hálózat, minimum ~2000 milliárd forint kellene, ami csak a kiépítése (már 2008-ban tervezte a MÁV). Ez soha nem térül meg. Persze, nem is valósulhat meg, mert ennyi pénzt nem fognak elszórni rá. Csökkenthetik, ha bezárnak néhány vonalat, ha jóval alacsonyabb sebességet akarnak, esetleg műholdas megoldást választanak, de ingyenes biztosan nem lesz. A másik lehetőség, hogy marad a mobilnet, az is csak bizonyos vonalakon. A HSDPA a maximális 7,2 Mbit/s sebességgel, - ami a valóságban inkább a harmada - nem valami sok. Ebből biztosítanak legalább 320 kbit/s sebességet. Ha rácsatlakozik a forgalomirányítóra mind a 32 felhasználó, akkor elég szép értékek jönnek ki. Ez csak a letöltés. A forgalmat is szűrik rendesen.
[ Szerkesztve ]
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
Suker10
aktív tag
Az jó, legalább szép hangjuk lesz induláskor.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
AssAssynn
őstag
Integrale: Jó, nyilván nem az ellen hadakozom, hogy internet legyen a vonatokon. Hanem az ellen, hogy ezt a pénzt sok más dologra is lehetne költeni, ami tényleg létszükségletű! Mert ez nem létszükséglet, hanem luxus. Továbbá nem gondolom, hogy azért utaznának jóval többen vonaton, mert ott van internet.
Morden24: Fentebb már említettem, de neked is mondom, hogy nem azzal van a bajom, hogy internet lesz a vonatokon. Ez nagyon jó lenne, ha nem lenne másra gondunk. Ha nem lenne csődben az ország, s a vonatok sem úgy néznének ki, s nem annyival haladnának amennyivel haladnak, akkor azt mondom, hogy igen, vegyünk most már internetet is hozzájuk. De amíg sok sín felújításra vár, s nem növekedő tendenciát mutatnak a pénzügyeink, addig ez számomra olyan, mint amikor az éhező etiópok iPhonal telefonálnak... (most lehet, hogy nem etiópokat láttam, de ez részletkérdés...)
Egyébként legtöbbször azzal a személyvonattal utazom, amire te nem szállnál fel, mégis túlélem, sőt nem szoktam panaszkodni, de nem csak én, hanem az a pár ezer ember sem, aki minden nap azzal megy a munkába. (:Más:
Még a MÁV-hoz annyit, hogy talán fordíthatnák arra is a pénzt (már ha ez pénzbe kerülne), hogy a tisztességes ellenőrök mellé adnak egy tisztességes rendőrt, hogy ne fordulhasson elő az, hogy van akitől egész egyszerűen nem meri elkérni a jegyét, vagy ha kéri is, s az nem adja oda az ellenőrnek, akkor az nem csinál semmit, hanem még ő (az ellenőr) szál le a vonatról, vagy megy át másik kocsiba..."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dabadab
titán
Utánanéztem, olyan 2-3 millió EUR között van egy Taurus, vagyis egyetlen mozdony árából úgy egy évszázadon át lehetne fizetni a wifit.
Szóval nem árt, ha az ember ezt is figyelembe veszi az ember, amikor azt kérdezi, hogy miért erre költenek, nem pedig nagyságrendekkel drágább dolgokra.
(#88) AssAssynn: egyetlen rendőr is többe kerül, mint amit a GySEV erre a projektre költ.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Morden24
nagyúr
válasz AssAssynn #88 üzenetére
olyan, mint amikor az éhező etiópok iPhonal telefonálnak...
Pont fordítva, legalábbis szerintem.
Ha úgysincs 100K iPhone-ra, akkor tökmindegy, hogy a 25 forintos helyett a 35-ös zsömlét veszed meg. A beruházás mértékét tekintve hasonló árakról beszélünk. Azt meg, hogy egy személyvonat úgy nézzen ki, mint egy svájci család előszobája, ahhoz a világ összes pénze nem lenne elég... vagy legalábbis elég sok gumibotos delikvens kéne ahhoz, hogy kultúrát neveljen jópár emberbe. Addig meg sajnos a svájci család kukájának kinézetét sem nagyon tudjuk produkálni.Az IC-ken ezen felül azért sokan utaznak heti legalább két alkalommal (diákok), és azért folyamatosan is van használva. Itt tényleg vonzóbbá lehet tenni egy (a többihez képest) minimális befektetéssel. Ettől még nyilván nem lesz nyereséges a MÁV, de az a büdös tetves életben nem is lesz, viszont az általános megítélést javíthatja. Az utasok számára, az országimázs számára, és általánosságban is, ami egy bizonyos emberhalmazra kihatással lesz/lehet.
Egyébként nem sértésből mondtam, de én anno napi szinten 2x1 órát utaztam azokon a vonatokon, és én is túléltem. Ahogyan túléltem a tinikori kannásbor és hubertus partikat is, de most már inkább azért fizetnék, hogy NE kelljen olyasmit innom
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
stol
addikt
Viszont, használhatóság érdekében érdemes lenne csupaszítani, erős QoS-t és transzparens proxy-t alkalmazni a szerelvényeken elhelyezett fő routereken.
Csupaszítás alatt a P2P forgalom teljes tiltását értem.
Cellaváltások miatt úgyis borzasztó csomagvesztések lesznek. -
julius666
addikt
válasz AssAssynn #88 üzenetére
Még a MÁV-hoz annyit, hogy talán fordíthatnák arra is a pénzt (már ha ez pénzbe kerülne), hogy a tisztességes ellenőrök mellé adnak egy tisztességes rendőrt, hogy ne fordulhasson elő az, hogy van akitől egész egyszerűen nem meri elkérni a jegyét, vagy ha kéri is, s az nem adja oda az ellenőrnek, akkor az nem csinál semmit, hanem még ő (az ellenőr) szál le a vonatról, vagy megy át másik kocsiba...
Ez azon a vonalon ahol én utazni szoktam elő is szokott fordulni, már nem egyszer láttam ilyet (nem tudom mi alapján választják ki a járatokat ahová rendőrt is kérnek). Ellenben én ezt nem tartom jó ötletnek, ennyi erőből lehetne maga a rendőr a "kalauz", akkor már felesleges erre egy külön embert tartani. Ugyanúgy hülyeségnek tartom amikor a BKV-n az ellenőr mellett van egy biztiboy is, akkor már tökfelesleges az ellenőrt is fizetni.
-
Suker10
aktív tag
A FLIRT csak ~1,2 milliárd Ft. Mi a különbség a sas és a szálloda között?
A hálózat nem tud embereket szállítani. A hálózatot nem tudod vezetni. Szerintem ez nem pénz kérdése, ha vonatokat tudnak venni. Azt nem értem, hogy a Bombardier Talent miért kerül 10 milliárdba, egy vadászgép árába. Legyen internet, de előbb oldják meg az alap problémákat, mert azzal nem nagyon foglalkoznak. Nevetséges, hogy pl. egy kerekesszékes nem tud felszállni a vonatra. Ez nem a mai emberek igénye. Ha ilyenről van szó, akkor nem hiszem, hogy a ráfordítást kellene nézni. A takarító azért nem takarít ki rendesen, mert ezt szokta meg, ilyen világban élünk. A probléma a szemetelőknél kezdődik...Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
matykooo
aktív tag
Ajánlom a Máv vezéreknek, de akár Orbán Viktornak is mivel ő szeret utazgatni... hogy ne egy IC-re üljenek fel, hanem mondjuk egy Mátészalka - Debrecen személyvonatra! Garantálom, hogy a hotspot ötletét nagyon gyorsan elfelejtik! Miért?
Koszos, büdös, taknyos, gusztustalan, vagy van fűtés vagy nincs, ha van akkor kb 35fok, ha nincs akkor faggyál meg... "be lehetne kapcsolni a fűtést? - Nem, mert akkor megáll a vonat... - köszi"
Távol állunk mi még Európától, hogy ennyire nagy terveink legyen, hogy vonaton internetezzünk... kezdjük előbb inkább apróságokkal, mint pl tisztaság, a budiban kéztörlő stb. aztán mondjuk új utas vagonok ne a Dunántúlról leselejtezett szarok, aztán csináljuk meg a pályarendszert, hogy az említett útvonal ne legyen majd 2 óra (70km) aztán ha minden klappol, akkor legyen internet is... Ekkor az ember nem szívná a fogát, hogy a redvás szutyok szarért fizet x összeget, hanem mosolyogva tolná ki azt a pénzt mert tudja, hogy jól, kényelmesen, tisztán fog utazni...
Eszem megáll, ilyeneken gondolkodni....''a walesi srác aki legenda lett''
-
SLIEDER
tag
Hát nem tudom hogy mennyire fog működni ha már csak a vonatok késéséből indulok ki, de én reménykedek
-
dabadab
titán
Ahhoz képest, hogy ez egy számítástechnikai oldal, elég sokan hadilábon állnak a számokkal.
A GySEV-es projektnél két évre fizettek 6,4 milliót, ezért a Sopron és Bp közötti napi 2x6 vonaton lesz net. Gyors számolás után kijön, hogy a wifi járatonként 730 Ft-ba kerül. Ez egyrészt - a komplett üzemeltetési költséghez képest - gyakorlatilag ingyen van, másrészt komoly esély van arra, hogy megtérül, ugyanis ez két db IC pótjegy ára.
Ha van valakinek ötlete arra, hogy 730 Ft-ból mit lehetne csinálni, aminek legalább ennyi haszna van, az mondja, de én nem tudok jobbat. Tíz- meg százmilliárdokból persze lehetne alkotni, de hát itt messze nem ilyen nagyságrendekről van szó.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Először arra kéne rágyúrni, hogy 14.25 ös vonat ne 14.55 kor jöjjön, és ne másnap.
Komolyra véve a szót, először a vonatokra kéne figyelni és az állomásokra. Koszosak, büdösek, igénytelenek. Aztán ha le lehet ülni egy székre normálisan, hogy nem ül bele az ember semmibe, és nem lesz hót retek a ruhája, el lehet gondolkozni az ilyen wi-fi jellegű fejlesztéseken.
Természetesen nem az IC ről beszélek, nálunk az a csúcs, máshol meg az a legalja... akkor a személy vonatok hol állnak?..."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
Suker10
aktív tag
válasz julius666 #92 üzenetére
Elvileg egy vezető jegyvizsgáló bármikor hívhat rendőrt, ahogyan bármelyik utas is. A rendőrnek jóval több joga van. Pl. igazoltathat, a jegyvizsgáló nem. A táskát is kipakoltathatja, amennyiben arra kéri. Az lenne a legjobb, ha azokat a kutyás rendőröket alkalmaznák, akik a vonatokat szokták átvizsgálni. Kamerás vonaton azért ritkább az ilyen.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care