Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
Az IC-t is ugyanaz az 50 éves v43-as húzza és ugyanazon a pályán megy.
Nekem 4 óra az út, akik még gőzmozdonnyal jártak azt mondják nekik is ennyi volt.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
-
Jarod1
addikt
2 hete érkrzett vissza a tesóm Zalából és ő mondta, hogy a keletiben és látta a Gyesev vonat wifijét, bár inkább azzal kéne foglalkozni hogy Zeg Pest táv még mindig 4 óra, és már nem kapcsolgatnak Bobánál...
-
nuke7
veterán
a siemens desiro vonatokon is lesz wifi majd..? annak is lenne értelme sztem...
Suker10 (#143): akkor ne utazz villamossal, metróval, trolival, vonattal, stb. LoL[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
Khelben
nagyúr
Az ic-t már évek óta 1047-esek húzzák a gysevnél, nem v43-asok.
-
Alexios
veterán
válasz Kassadin #158 üzenetére
beszarás, hogy még mindig nem érted, hogy ennyi pénzből NEM lehet új mozdonyt venni, nem lehet csinálni kb semmit. Így viszont akik legalább az IC-n közlekednek komfortosabban tehetik meg. Tudja jól mindenki, hogy milyen a vasút helyzete, de ha egyszerűen ez olcsón kivitelezhető, akkor miért ne? Mert rohadnak a sínek öregek? Fel lehet újítani ennyi pénzből. Nem? Akkor miről beszélünk?
-
-
Kassadin
addikt
Érdekes hogy nem látsz túl az eléd rakott dolgokra. Nem arról van szó hogy 6 millióból nem lehet kicserélni Mo. egész sínhálozatát, ezt anélkül is tudom, hogy te leírnád.
Szimplán ilyen idiótaságokra költenek pénzt, amikor a máv híres arról hogy milyen jó anyagi helyzetben van. Ha van 6 millió erre, lehet hogy lenne több vasúti kocsikat újítani vagy 21.századi vasútállomásokat létesíteni.Mi 1,5 órát szoktunk utazni ic-vel, ezt kb észre se lehet venni, és már abonyban is vagyunk. A wifinek kb semmi köze a komforthoz de mindegy. Csak kérdezzd meg a szüleid/ismerőseid, mit várnának el a mávtól, milyen legyen. Ha azt mondják elsőnek hogy kell a wifi, akkor tökön szúrom magam.
[ Szerkesztve ]
-
PazsitZ
addikt
Oké, csak kicsit vicces a hatás, hogy a vonatot széteszi a rozsda, az ajtók nem nyílnak ki, vészfékszelepet az utas segítségével szereli meg a kaller, hogy továbbmehessen a vonat, a "szekrény" részek lógnak.
De olyanokra, mint gprs, wifi, meg sztrájk, bőven van pénz és idő.[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
Alexios
veterán
válasz Kassadin #164 üzenetére
wifinek kb semmi köze a komforthoz de mindegy. Eddig nem volt, és szerintem senki se tett panaszt.
Igen, csak, hogy 2011 van, persze nem ez legyen a legfontosabb, de az, hogy 5 éve nemvolt, és nem érdekelt senkit, teljesen más, mint az, hogy ma mi van. Főleg mikor mindenkinek okostelefonja és laptopja van.. Igenis hozzátartozik a komfort-hoz az, hogy ha 2és fél órát utazok mondjuk, akkor tudok közben netezni.
Szimplán ilyen idiótaságokra költenek pénzt, amikor a máv híres arról hogy milyen jó anyagi helyzetben van. Ha van 6 millió erre, lehet hogy lenne több vasúti kocsikat újítani vagy 21.századi vasútállomásokat létesíteni.
De most mi ez a lehet, hogy lenne több? Ennyi erővel lehet, hogy lenne több felújítani mindent, és új kocsikat venni. Az a helyzet, hogy ez a 6 millió inkább nekünk sok pénz, nem a máv költségvetésének.
Pazsitz: konkrétan pont tegnap mentem IC-vel szegedre, és egyiket se igazán tapasztaltam.. Lehet, hogy személyvonaton így van, de IC-n nem, és egyelőre ezt az IC-kre akarják bevezetni
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
tényleg hihetetlen... mert értem én, csak - adott szempontból - nem érdekel az érvelés, mivel nem értek teljesen egyet a dologgal! részint elfogult - lehet - az, aki adott vonalakon és járatokon utazik, és ki is tudja használni az ingyenes wifi nyújtotta lehetőségeket, viszont én a másik oldal vagyok, aki ritkán utazik, és "korlátlan" mobilinternettel rendelkezik, ezért nem különösebben fontos az ingyenes wifi, ellenben nagyon sok problémát látok például a máv háza táján, ami arányában sokkal több embert érint hátrányosan, mint amennyit kedvezően az igyenes wifi! lehet ezen vitatkozni, csak mindenki másként látja...
[ Szerkesztve ]
-
Alexios
veterán
De ezzel nem vitatkozik senki, hogy nincsenek nagyobb gondok. Viszont ennyi pénzből NEM lehet mást csinálni, nem lehet új mozdonyokat, vonatokat venni, nemlehet felújítani a sineket, mint korábban olvashattad a takarítókat se igazán lehetne kifizetni belőle.
Kassadin: Nem arról, van szó, hogy nem bírnak ki 2és fél órát internet nélkül. Ez egy kényelmi szolgáltatás. Nem létszükséglet. Én pl. a MÁV helyében csak az első osztályra vezetném be a netet, talán kicsit csábítóbb lenne, és többen vennének oda jegyet. Ugyanis most az első és másod osztály között az üléshuzat kivételével semmi különbség nincs. (tényleg, mint mondtam pont tegnap utaztam, odafele 1. oszt., vissza másodosztályon, és a huzat színén kívül semmi különbség nem volt, amiatt meg nemfogok többért jegyet venni..)
[ Szerkesztve ]
-
moha21
addikt
Persze ott igen, de ez egy vonal.. Anno azt hiszem v63-sok voltak erre a vonalra. 1047 a különböző frekvencia és feszültség miatt lett fejlesztve ( no meg a sebesség ).
Vadkeleten nincs ilyen:>Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Kassadin #169 üzenetére
Egy buszos példával tudok élni, mentünk túrázni az Óbánya völgybe, és a szomszéd városig vitt a távolsági busz. Menet közben vettük észre, hogy van wifi, felcsatlakoztam, googlemaps indít, és erre mit látok? Kvázi fél percenként frissítve mutatta a helyzetemet, mint egy gps. Ennek hála rájöttünk, hogy az "autóbusz állomás" az egy darab tábla az út szélén, és ott szálljunk le, miután a sofőr közölte, hogy nem fog megállni a menetrend szerinti megállókban, csak a város közepén (wtf?). Onnan meg a maps miatt tudtuk, hogy merre kell elindulni a sok kis utcán, ahol az életben nem jártunk még.
Persze vasúton ilyesmi nem fordul elő, ennek ellenére tényleg egy olyan fejlesztés, ami kis befektetéssel hoz jó eredményt.Most én is írhatnám, hogy dobják ki az IC-ket, mert nyáron mikor megállóban áll az IC, akkor nincs elég energia működtetni a klímát, stb.
Sokkal sokkal többet kellene félretenni mint 3 v. 30 millió, hogy valami eredménye legyen. Aminek jobban örülnék mint a wifinek, az egy 230V-s konnektor a kocsikban. Bizony mikor Pécs - Szombathely távolság 4,5 óra gyorsvonattal, akkor lenne mire használni az áramot. Persze ez már MÁV téma, nem Gyesev...Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
ro_bert17
őstag
Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy Magyarorsági vasút helyzetét, pikk-pakk lehetne korszerűsíteni? Mondjuk egy reggel fel kel a vezér, és úgy dönt, hogy na most x milliárdból kicseréljük az elavult vágányhálózatot. Más nap reggel meg úgy dönt, hogy az összes személyszállító vasúti kocsit kicseréli újra. Stb., stb.,...
A másik: a személyszállítással foglalkozó üzletág, úgy dönt, hogy megrendel x összegért, egy szolgáltatást. Jelen esetben a wifit.
Ők nem is rendelhetnek meg pályakorszerűsítést, mert a világon semmi közük hozzá. Kicsit szélsőséges példa, de olyan, mintha vennél egy notebookot mobilnetes kártyával, és reklamálnál hogy nincs mindenhol az országban rendes 3G-s térerő![ Szerkesztve ]
-
Kassadin
addikt
válasz CPT.Pirk #173 üzenetére
Oké értem, de ha vonatozol, elvileg oda jutsz ahova akarsz.
Robert17: Nem senki se gondolja ezt. De nem ártana valamikor elkezdeni. Nem akarok belemenni, hogy az állam mikre költ teljesen feleslegesen, interneten lehet elég példát találni(10 millióért 10 soros tanácsadás meg a többi ugye).
[ Szerkesztve ]
-
moha21
addikt
Igazad van. De ők külön cég a MÁV is efelé tervezget.
Igazából nem az internettel van problémám, hanem azzal, hogy jó magyar módra kívül szép legyen a vonat meg minden nyugati extra legyen, amúgy meg már lassan életveszélyes és rohadt lassú.
Itt a vadkelet durva a helyzet.:>Szerintem mondjuk renbe lehetne hozni a WC-ket is mert finoman szólva sem EU színvonal.. nekem az fontosabb, mint a net és az nem kerül milliárdokba.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
-
PazsitZ
addikt
Remélhetőleg nincs ilyen a Bécs-Pest, meg a főbb vonalak IC vonatain.
De mondjuk egy Pest-Lökösháza vonalon már bőven.
De a mire van pénz vonalon megemlíteném például, hogy bár utazóközönség van, a városunkban 2 éve mégis aláírást kellett gyűjteni, hogy télre legyen fűtés az állomáson. Azóta persze már nincs ilyen gond, egyáltalán nincs fűtés(#181) Kassadin: Konnektor? Még annyira nem kerestem, de lehet van. Hogy ez nekem nem jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
Suker10
aktív tag
Pont ezért írtam. Az egymásra gyakorolt hatásukat nem ismerjük. Konkrétan pl. az MTA állásfoglalása alapján minden elektromágnes hullám hatással van az élő szervezetekre. Inkább az a kérdés, hogy egy ilyen kocsi mennyire viselkedik Faraday-kalitkaként.
Valamennyire biztosan, de pl. telefonálni tudsz. A mobilnetet zavarja, ezért is jobb, ha egy forgalomirányítón keresztül használják. Akkor látszik igazán, ha egy lakatlan területen van a vonat és nincs a közelben torony. Ilyenkor a telefon jobban elkezd dolgozni és próbál csatlakozni valamilyen bázisállomáshoz, amit a vonat váza tovább nehezít. Pár éve elromlott a vonat egy teljesen lakatlan területen a puszta közepén (nem alagútban). Próbáltam telefonálni, de nem volt térerő és így SMS-t sem lehetett küldeni. Annyira megterhelte, hogy kb. 30 perc után lemerült a telefon. Ilyen esetben az internet sem elérhető. Előfordult ennél sokkal rosszabb is a határ mentén. Ott a telefont a szomszédos cellák zavarták. Legalább 4 idegen szolgáltatóhoz akart csatlakozni. Az eredménye az lett, hogy 1 hétig nem lehetett elérni, mert folyamatosan szolgáltatót váltott. Az SMS-t egy hét után kaptam meg.
Ezen okok miatt sem tudják garantálni a tökéletes megbízhatóságot.Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
dabadab
titán
"Tegyék akkor félre a lóvét."
Hogy ez nekik nem jutott eszükbe! Ha a GySEV ezt az évi hárommilliót szorgalmas félrerakná, akkor röpke 1700 év alatt összejött volna neki az az 50 milliárd, amit most költött a Sopron - Szombathely - Szentgotthárd vonal korszerűsítésére.
Most komolyan, legalább belegondolsz ezekbe, mielőtt leírsz ilyeneket?...[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nuke7
veterán
valaki nekem azt mondta - vagy olvastam neten, pont emiatt - hogy nagy különbség van az ionizálo és nem-ionizálo sugárzás között. (az egyik károsabb az élő szervezetre mint a másik) és a telefonok meg a wifi és az ilyenek, az nem ionizálóba tartozik ami elvileg nem gáz...
https://youtube.com/user/nuke7
-
moha21
addikt
ez így nem igaz wifi is majd ugyanolyan hullámhosszúságú, mint a mikrohullámú sütő magnetronja és az azért keményen roncsol.
Csak a wifi sokkal gyengébb nem kW-os teljesítmény van benne, de attól még melegíti a sejteket csak elvileg elhanyagolható mértékben.#187) dabadab : Nem pesszimizmusból, egyet nem értésből ír az ember.
Gyesev ok legyen internet ott azért viszonylag rendben van minden.
De az tényleg elgondolkoztató MÁV-nál légkondi, wifi kell WC meg nincs...vagy olyan amilyen és azért 4 órás úton lehet a WC prioritása előtérbe kerül.:>
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A mikrohullám sem ionizáló sugárzás. A hőhatás nem ezzel függ össze, nem roncsoló hatású.
szerk:
Microwaves do not contain sufficient energy to chemically change substances by ionization, and so are an example of nonionizing radiation. Vagyis a mikrohullámok nem bontják szét a kémiai kötéseket úgy, mint ahogy az ionizáló sugárzások teszik.[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
moha21
addikt
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Gondoltam, hogy erre gondolsz. Pl. a Balatonon mikor nyári csúcsforgalom volt, megesett, hogy kibekkelték a mikró biztonsági kapcsolóját, hogy egyfolytában süljön a wimpi, ne kelljen időt veszteni az ajtó kinyitásával. Sült is, meg a faszi keze is (égési sérülések), aki pakolta be a kaját. Bekerült vele a híradóba is anno.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Létezik is valami, ami erős hőérzetet kelt pár másodperc után a bőrön, és ha tovább használják, akkor sérüléseket is okoz. Azt meg nem mondom, hogy milyen hullámot használnak hozzá.
Viszont olyat már láttam felvételen, hogy ház ablakába kitették a kibekkelt mikrót, és ráfordítva az ATM-re, a rajta futó windows azonnal kék halált dobott, mert mindenféle kósza áramokat keltett a vezetékekben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Suker10
aktív tag
Valóban létezik. Sheriff a neve, ráadásul embereken tesztelték. Azért nem alkalmazták, mert azon felül, hogy komoly égési sérüléseket okoz, valószínűleg erős rákkeltő hatása is van. A másik gond az, hogy a fémeket túlságosan felmelegítette a mikrohullám és feszültséget indukált bennük. Amikor véletlenül feltalálták magát a sütőt, szintén katonai célokra használták a rádióhullámokat. A hangágyút a németek fejlesztették ki a világháború alatt, de leállították, mert használhatatlannak bizonyult.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
-
Peat;)
veterán
Ez a hír egy tendencia első/második fecskéje, mely alapján egyre több és több járaton fogják bevezetni a wifit, elkezdte a volán pár járaton, elkezdik itt elkezdik amott. Most te 6 millióról beszélsz, de ez az ár érték arány x év múlva, nagyobb tenderekkel, bürokratikusabb hozzáállással, egyéni érdekeltségek megjelenésével, alvállalkozók hálózat karbantartásának megbízásával stb (ők sokkal többet ki tudnak találni) mindenki sejtheti merre tolódik el, mint minden létező dolog a tömegközlekedésben. Az hogy ráléptek erre az útra, miközben ugyanazon szervezet(most volán) egyik buszáról télen le kell vakarni a jeget belülről hogy kilássak, vagy éppen30 fok van benn és okádja a vastag füstöt a busz, kabátot pedig nincs hely levenni, egy kettősséget ad. Ez kb olyan mint ha egy jelzálogos eladósodott cigizik. Semmit nem számít szinte...de maga az elv, ami a fórumban látszódik hogy sikeresen ki lett ütve az emberekből.
Vagy éppen a közeledő buszbeszerzési pályázatnál majd a pár %-al kedvezőbb árú king long kínai buszokat fogják preferálni, mint mondjuk a magyar gyártmányokat, mert abból a pár milliárdból megteremthető a következő években a teljes wifi lefedettség a járatokon. De ne legyen igazam, biztos csak mindenféle hasra csapásból gondolom ezek esetleges valószínűségét.
Így önmagában a hírrel nekem sincs bajom. De ne csak magát a hírt nézd, hanem amit előrevetíthet, remélhetőleg már kicsit más gondolkodás fogja jellemezni ezt a témát és nem az eddig jellemző költségsokszorozódás. -
#06658560
törölt tag
Látszik, hogy te sem utaztál még DB járaton. Van wifi az ICE-ken, keményen fizetős, szó szerint rablás kategória. pontosság, tisztaság sem állja meg a helyét, különösen, ha az ember nem csak a kirakatjáratokat ismeri. Fűtés, műszaki karbantartás is rendkívül hiányos, klíma dettó, az a megoldás pedig, hogy az ISE-re álló utasokat is felengednek nagyon felelőtlen.
Morden: a németek sem garantálnak semmit, menetidőt, pontosságot sem.
-
#06658560
törölt tag
Ja, ölre mentek érte, utána meg sírt a szájuk, hogy a piktogram ellenére is megpróbálták, s elszállt a notijuk töltője, akkuja, rosszabb esetben valami belső eleme. Azok a vagon elején, végén levő konnektorok takarításhoz vannak, s direktben kapják a delejt a nagyfesz vonalról, zavarszűrés, miegymás nélkül. Fázishatárnál meg olyan tüskéket nyelnek be, hogy öröm nézni.
#184 dabadab: látszik, hogy nem ismersz jó kamatozású betéteket.
-
kenwood3
őstag
én időnként sokat utazom , nem bánnám ha a máv is megoldaná ezt és nem lenne dögunalom az utazás...sztem jó ötlet csak minél hamarabb legyen
Mi az az ekezet dragasag??
-
kovy79
őstag
1 pályázó... Gondolom az a "T" lesz évi 20-30 millióért...
Miért van megint rossz érzésem, ha a MÁV és a pályázat szót egy mondatban látom?
(persze ne legyen igazam)''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
kovy79
őstag
válasz Kassadin #206 üzenetére
Igazából nem is a "T"-vel van a bajom, hanem, hogy újfent egy MÁV pályázat, amin 1 pályázó vesz részt... Érdekes...
Sajnos lassan már nem tudok "nem összeesküvés elméleteket" gyártani.[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Kroni1
veterán
éljen!
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Elérhető Európában a Samsung Galaxy M15 és M55
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gyúrósok ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...