- Aliexpress tapasztalatok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Mikrotik routerek
- OpenMediaVault
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fecogame
veterán
Blackbox nincs a Teslakban?
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
DonToni
aktív tag
Nem kötözködés, de...
"az égés különösen durva volt, és hosszú ideig tartott eloltani, mivel nem benzines autóról van szó"
utána meg..."következtetés legkomolyabban vehető alapja, hogy a vizsgálatok szerint a kormánykerék a baleset során deformálódott: vagyis ült valaki az ülésen."
Ezek szerint a Teslában tűzálló kormánykerék van....
-Anti-
-
persil
nagyúr
Egyaltalan nem szabalyszeru, hogy egy tuzben minden kigyulladjon es teljesen porig egjen.
Nem kell feltetlen tuzallonak lennie, ahhoz, hogy bizonyos reszei maradjanak olyan allapotban, ami vizsgalhato es amibol kovetkezteteseket lehet levonni. Ettol meg lehet durva es hosszantarto a tuz.
Nem "erdekel" mi tortent pontosan, csak a kovetkeztetesed nem teljesen helytallo, pont azert, mert a tuz, mint olyan, meretetol fuggetlenul teljesen kiszamithatatlan.
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
jeni
félisten
ÉS a vezető porrá égett volna? Ez se jó feltevés mert a másik két ember szintén benne égett és ott voltak.
Ha 1 ember késett a kocsiból akkor ő hol van? Törött testtel elfutott volna?
Amire senki sem gondol?
Az is lehet bár nem vicces a dolog, hogy a vezető gyorsan hátra ült és ott.......
Az a kérdés az autó pilót mód hogyan is működik és vezetés közben lehet csak manuálisan arra váltani?
Alapból mehet pikot módban a gépjármű vagyis rögtön azzal indítani? -
Tigerclaw
nagyúr
Nem ismerem a jelenleg hasznalt kormanykerekeket, de arra tippelek van valamilyen acel, vagy aluotvozet magja, amire felkerul a muanyagreteg, illetve ha hore kemenyedo muanyagrol van szo, az is megmaradhat elszenesedett formaban.
Emellett valoszinuleg csak az ujragyulladas, hutes miatt tartott sokaig eloltani, vagyis az ido nagy reszeben nem feltetlenul langolt az egesz.
Az a szomoru, hogy a media azonnal elkezdett feltelezeseket gyartani, csak azert mert Teslarol van szo. Sot meg azt is felrottak nekik, hogy nem vedekeznek elegge ha valaki szandekosan meg akarja hackelni a kocsi vezetestamogato/onvezeto rendszereit.
Kozben kiderult, hogy az autohoz nem volt megveve az onvezeto csomag, a telemetria szerint nem uzemelt meg a savtarto sem, ami egyebkent be se kapcsolt volna mert nem voltak megfelelo feltetelen hozza azon az utszakaszon.
Lehet hogy az akit az anyosulesnel talaltak meg, az vezette eredetileg, es az utkozes atdobta oda?
Az is jo kerdes, hogy folyik-e egyaltalan valamilyen kiemelt nyomozas az ugyben, tehat egy Tesla balesete eseten azonnal kiszall valami hatosag ami azt vizsgalja hogy uzemelt-e a baleset kozben az onvezetes? Mivel hasonlo savtarto egyre tobb autoban van, ketlem hogy lenne ra kapacitasa a hatosagoknak minden baleset eseten megvizsgaljak, hogy emberi vagy gepi hiba volt. Ez inkabb csak feltetelezes. Maga a Tesla valoszinuleg utananez minden balesetnek, de nem biztos hogy kotelezik is erre, vagy hogy a vizsgalatot mindig fuggetlen harmadik fel vegzi-e. vagy valami onvezetesre szakosodott hatosag.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tiszteletes
aktív tag
Köszönjük a cikket!
De...
Én csak annak adnék hangot, mennyire irritál, mikor egy marék ember halálával kapcsolatban használunk ilyen kifejezést.
"Autopilot rendszerét felelőtlenül használva történt meg a katasztrófa."Legfeljebb tragédia, se semmiképp nem katasztrófa. 7+ milliárd ember a Földön, 333 millió az USA-ban áll szemben 2-3 darabbal. Katasztrófa?
[ Szerkesztve ]
Miért... vagytok... gyengék???! Játtszatok!!!
-
dajkopali
addikt
válasz Tiszteletes #6 üzenetére
asszem, igazad van - átírtam
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Ribi
nagyúr
Ha a cikkben szereplő kép az esetről van, akkor az autó nem kicsit ment gyorsan, ha enynire benyomódott a fa. Simán átrepülhetett a csávó a jobb oldalra. Bár persze akkor be sem volt kötve.
A tűz tényleg nem lehetett annyira durva, mert egész sok része megmaradt az autónak.
Úgy emlékszem valamelyik lámbó balesetnél a motorblokk is szétfolyt.
Ott nem gond hogy kigyullad csak itt?
Viszont ha minden igaz elég könnyű "meghekkelni" a tesla rendszert, mert nem nézi, hogy valaki ül-e a vezető ülésben. Nem lesz egyszerű kideríteni mi is történt.
Amúgy ha meg nem volt benne önvezető cucc, akkor onnantól lényegtelen, hogy ült-e valaki a vezető ülésben, vagy sem. Ha nem, akkor darwin díj azt csókolom. Ha igen, akkor nem figyelt/elaludt? és fának ment. Ha nem Teslával esik meg ez, akkor senki sem foglalkozna az esettel.
Lassan tényleg teljesen debilekre/öngyilkosokra kell szabni mindent, mert mi van ha...[ Szerkesztve ]
-
janeszgol
félisten
Tök mindegy mit mond a Tesla. A rendőrség mit mond az a lényeg.
-
dabadab
titán
De van, meg online is kapcsolatban állnak a központtal, ezért tudta Musk megírni, hogy az adataik szerint FSD egyáltalán nem is volt megvéve az autóra, az Autopilot pedig nem volt bekapcsolva (és nem csak azért, mert figyeli, hogy van-e sofőr (amit meg lehet hekkelni), hanem azért is, mert nem volt sávelválasztó festés, ami szintén feltétel az Autopilot működéséhez és amit nem lehet háztájilag áthekkelni).
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
El tudom kepzelni az USA-ban a rendor(seg) milyen komolyan nyomozhat, mikor egy auto a fanak utkozik. Valoszinuleg meregetnek, ha van kamera felvetel megnezik es ha nincs semmi gyanus, lezarjak az ugyet. CSI szeru nyomozast felesleges varni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#06658560
törölt tag
Minden kormánykerék fém magvú, a karimája is.
#5 Tigerclaw: Az hogy átesett a másik oldalra egy teljesen reális forgatókönyv, ami viszont akkor életszérűtlen nekem, hogy hol volt a másik halott?#8 Ribi: Annyira nem meglepő, a fa merev, nem deformálódó, kis keresztmetszetű objektum, az autó orrában meg általában nem telibe van rakva ütközéselnyelővel az egész, hanem két oldalt fut hátra, amit elöl összekötnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
Az, hogy nem volt megvéve rá, az nem az online kapcsolat miatt van, hanem a rendszerükből kiderül. Cicamica BT meg valszeg nem tudja bekapcsolni. Szerintem nincs online kapcsolat minden autóval 0-24, felesleges is lenne.
Az, hogy az úton ott épp szarok voltak a felfestések nem jelenti, hogy pont ott azon a ponton akarták bekapcsolni, lehet azzal mentek már x ideje és ott csak elvesztette a fonalat a rendszer. Szerintem. De ugyan ez bármelyik másik autóval is megeshetett volna.
Volt régebben RV-s egyén, aki bekapcsolta az "autópilótát", ami egy sebességtartó automatika volt és hátrament kávét főzni. RV meg be az erdőbe. Senki sem gondolta, hogy az autó hibájából történt az egész, de mégis, mert ez ámerika, és nem volt kiírva, hogy ha azt a gombot megnyomja, akkor is ott kell ülni és vezeteni. Eszement az egész.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Szerintem
Akkor most nézd meg, hogy hol történt a baleset és nem fogsz ilyeneket gondolni (egy hosszabb zsákutca, sehol sincs felfestés), ráadásul ehhez az kellett volna, hogy ne kapcsoljon ki az Autopilot.
A felfestés meg nem szar volt, hanem egyáltalán nem volt.
DRM is theft
-
Ribi
nagyúr
Jáj hogy ezek a szerencsétlenek mindent autopilotának neveznek.
Szóval ami FSD alatti szinten van, az kb olyan mint bármilyen más úttartó, meg fékező rendszer.
Azon az úton valszeg tényleg nem kapcsolták be, mert minek is tették volna.
Valszeg az volt amit a másik topikban már írtál. User error.#19t72killer: Nem tudom melyik balesetnél, nem tudom milyen autóban, de az előre kirepülő bekötetlen ember lehajtotta fejjel a kormánykereket. Korménykeréknek nem kell erősnek lennie. Szerintem ha nagyon nekifeszülnél, kézzel le tudnád hajtani. Eleve ha nagyon nekifeszülsz, el tudod törni sok esetben a kormányzárat. Pedig annak az feladata, hogy ne tudd. Ennek nem az a feladata, hogy strapabíró legyen mint egy bárd. Amúgy meg a bárdokat is sűrűn kell élezni ahol használják is őket.
[ Szerkesztve ]
-
Izé, nem minden autóban tűzálló a kormánykerék? Elvileg acélból van, a burkolata csak dísz/kényelmi funkció.
Mondjuk az meglep, hogy egy kormánykerék deformálódik egy emberi testtel való bármilyen ütközéstől, olyan, mintha a hentesbárdon deformációkat keresnénk műszak végén. Persze, van nyoma, de azt mikroszkóp alatt szokás keresni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #19 üzenetére
Valoszinuleg a modernebb autokban szandekosan "konnyebben" deformalodora epitik, ahogy a kormanyoszlop is meg van gyengitve vagy osszecsuklodora van tervezve. Ezekkel olcsobban, konnyebben tudnak elerni jo pontszamokat a toresteszteken is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz janeszgol #20 üzenetére
Gondolom komolyabb, reszletesebb jelentes is keszul, mind a helyszinelok, tuzoltok, es a boncolas soran is, de a nyilvanossag/ujsagok fele semmi reszletet nem fognak kozolni, mivel nem tartozik rajuk.
Persze CSI, NCIS szeru high tech nyomozasrol itt sincs szo.
A Tesla se kommunikalna az uggyel kapcsolatban, ha nem gyanusitjak meg mar aznap.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz fatpingvin #30 üzenetére
Pont ezért haltak meg. Aki buta, az tud nagyon buta is lenni.
Pl.:
- Itt nem is megy az autopilot.
- Micsoda? Fogd meg a söröm...Aki él és nem boldog, az téved!
-
_cHAos_
aktív tag
Darwin pozitívak voltak szegények, ha vezetni hagytak egy kettes szintű onvezető rendszert...
Én a cipőfűzőmet nem bíznám a Tesla Autopilot-ra. Majd 2030 ban talán. Bár addigra biztosan csodbe megy a Tesla ezzel az uzletpolitikaval.
Mellealeg jozan esszel atgondolva a Tesla felolelossege is, hogy felrevezeti a vevoit.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem vezet félre senkit, egészen pontosan elmagyarázza, hogy mire jó, neked meg el kell fogadnod a feltételeket, ha használni akarod. Szándékosan ki kell játszani, hogy ilyenek történjenek.
Kb. mintha egy Macbookot megenne valaki, majd miután összekarcolta a nyelvét a kijelző üvege, perelne, hogy félrevezették, hiszen rá van írva, hogy ez egy alma, ő ártatlan, csak enni akart, a gyártó adott félrevezető nevet...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Tigerclaw
nagyúr
A Tesla csak azt a hibat kovetti el, hogy nem csinaltat IQ tesztet a vasarlas elott. Persze alapbol hulyenek nezni a vasarloit nem jo uzletpolitika, es jogilag igy is fedezi magat, szoval rahagyja a termeszetes szelekciora a tobbit.
Nem lenne egyik ilyen balesetbol sem ugy, ha a medianak nem lenne ez jo csamcsogni valo. Lassan kotelezove valnak bizonyos onvezeto featurek az osszes autoban, pontosabban arra jar az 5 csillagos toresteszt, de mivel a Tesla lett ismert a reszleges onvezetesrol, csak az o baleseteik eseten merul fel, hogy biztos az a hunyo. X/Y masik autogyarto modellje eseten meg ha nincs tulelo, fel se merul ugyanez.
Az meg kulon wtf, hogy az is a Tesla sara, hogy ha valaki szandekosan meghackeli az autot, tobb irott es iratlan jogszabalyt athagva. Kivancsi lennek arra, hogy a hatosag elovette/eloveszi-e azokat akik bemutatjak videon keresztul, hogy hogy vertek at a Tesla vedelmet, kozben meg kockara teve a sajat, az autoban utazok es azon az utszakaszon kozlekedok eletet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
Úgy, hogy be kell csapni szándékosan, előre megfontoltan. Pl. odatesz valami súlyt.
Mint ahogy a 10+ éves autókban az övbekapcsolás figyelmeztető bimbamot kiiktatja úgy, hogy a háta mögött kapcsolja be, mert az zavarja, hogy bimbammol, de az nem, ha kijön a hátán a kormányoszlop...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Tigerclaw
nagyúr
Egyebkent ha emelnenek a dead man's switch kovetelmenyein, aki akarja, azokat is at tudja hidalni. Az ulesre is tehet sulyt hogy ugy erzekelje, hogy ul rajta valaki. A szemkoveto kameranak keszithet egy kartonfigurat, fenykep arccal. Egyik autogyar sem fog olyan szintu ellenorzest beepiteni, amit nem lehet atverni szandekosan.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
maczika
csendes tag
A kormány alapanyaga, annak deformálódása, az utasok ülésrendje látszólag mindenkit jobban izgat mint a lényeg. Érdekes.
-
DonToni
aktív tag
Láttad a maradványokról a képet....? Még ha a tűzoltók szétvágták, akkor is jól látszik, hogy nem maradt a beltéről lényegében semmi.... (nyilván, mivel az alatt van az akkupakk)
Ha egy ilyen tűzben megmarad a kormány, akkor minden gyártónak ezt kéne rendszereítenie...!
Persze, már 1cm -es darabból is tudnak vizsgálódni, de azért na... hogy ez legyen a "legkomolyabban vehető alap" azért minimum megmosolyogtató.... tudván, hogy mennyi számítógép van a kocsiban.-Anti-
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310