- Linux kezdőknek
- AI: Európa lemarad, nincs elég adatközpont
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Ömlik a pénz a Huawei-hez
- Mikrotik routerek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az első az önvezető Volvo kamion, utána jöhet a humanoid robot
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Feketelaszlo
senior tag
Van kulcsrakész megoldás, legalábbis vagy fél-tucat német cégről tudok, aki biztos gyárt ilyeneket. A különbség az, hogy hasonló tulajdonságokkal rendelkező megoldások 15-20.000 € körül kezdődnek. Hogy Muskéknak ezt hogy sikerült letornászni 3500 $-ra, azt nem tudom, mert a közleményből csak annyi derült ki, hogy a napenergia+akku párosításé a jövő, a konkurencia meg sz*r és kaptunk egy minimalista adatlapot. Amúgy ígéretesnek tűnik off-the-grid rendszerekhez, de ekkora árvágás egy kis magyarázatra szorulna (bár az amerikai árakat nem ismerem, lehet, hogy Európában már ez is kétszer-háromszor ennyibe kerülne).
[ Szerkesztve ]
-
Amúgy azoknak a műholdaknak milyen energiatárolási rendszerük van, ahol nem nukleáris jellegű a dolog? Tehát ahol mondjuk van a napelem, aztán altatják a fő vagy a mellékszondát és felébresztik x év múlva. És mindezt mondjuk olyan körülmények közt, ahol nem igazán tudják kihasználni a napelem adta energiaforrást. Ott hol tárolják az energiát?
-
válasz
Winner_hun #55 üzenetére
Rossz = otthoni kornyezetben hasznalhatatlan. Tehat ha te ma szeretnel egy ehhez hasonlo kapacitasu akksit otthonra energiatarolas celjabol, akkor az sokkal dragabb ugy lesz, mert nincsen ilyen kulcsrakesz megoldas.
while (!sleep) sheep++;
-
Winner_hun
félisten
"Éjjelre el kell tárolnunk az energiát. A mostani akkukkal az a baj, hogy szarok"
Mikor az index cikket olvastam azt hittem hogy kifejlesztenek / kifejlesztettek egy új akkutípust. Aztán kiderült hogy ez is lítiumos lesz. Van ebből több fajta?
Azt lehet tudni hogy a jelenlegi rossz akkuk alatt mit kell érteni / mit érthetett Musk?
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Nem egeszen arrol szol a 'forradalom', hogy osszedrotoztak par cellat. Inkabb arrol, hogy otthoni kornyezetben hasznalhatova akarjak tenni az akkukat -- kicsit olyan iPhone vs. korabbi erintokijelzos telefonok esete. A litiumakksik gyartasa es ujrafelhasznalasa nem kulonosebben kornyezetkarosito, masreszt az alternativa ugye a fosszilis uzemanyagok hasznalata. Ergo nem csak azt kell nezned, hogy mennyire karos egy napelem legyartasa, hanem azt is, hogy ha a napelem helyett olajat egetsz el, az nem rosszabb-e.
while (!sleep) sheep++;
-
-
Vladi
nagyúr
Tehát csináltak egy aksit, ami nem tesz téged halhatatlanná és végtelenül gazdaggá 8000 forintért 3 perc alatt. Tehát szar. Oké.
Többiek: Akkor ez most jó? Én nem értek az aksikhoz.
(#51) schawo:
Ezt annyi helyen olvastam már... mostmár lassan néznék erről valami konkrét számítást is.
[ Szerkesztve ]
il sole non sorge più ad Est!
-
1 milla 40k/év megtakarítással 25 év alatt jön vissza, nem 5 év alatt. És ez csak az akku, a napelem még sehol.
(#48) Geller_1972
100kg li-ion akku nem tudom hol környezetbarát. A legyártása, a kapcsolódó napelem legyártása, majd ezek megsemmisítése során több veszélyes hulladék képződik, mint amit valaha képesek lennénk kezelni, ha mindenki ilyet használna. A nagy forradalom arról szólt, hogy összedrótoztak egy halom litium cellát. Kösz, most nem.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Tehát ha 3500kWh-t fogyasztanék (de nem fogyasztok) akkor abban az esetben 40k/év. Ugye a magyar sajna matekból ért, tehát szolid 5 év alatt térülne meg CSAK AZ AKKU ára. Köszike.
. Ez olyan, mint a hmv. Soha nem jön vissza. Sajnos, mi itthon csak ezt nézzük. Ok, hogy "kilföldön" nem ezen okból cserélik le, hanem azért, mert ŐK valóban környezetkímélően akarnak hozzájárulni a használati meleg víz előállításához. (A fenti esetben). Nálunk, mivel egy csóró országról van szó, nem ez számít még, hanem az, hogy mennyire éri meg. SEMENNYIRE. (Hiába tudjuk, hogy nem ez számít.
)
-
kovgab
tag
... hát itt is előfordult már, hogy éveken át olyan körülményeket tartottak fenn az iparban és a fogyasztásban ami abszolúte nem volt valóságos. De termeltek és megvették és éltek belőle, sőt növekedtek meg gyarapodtak, oszt kifutott és ennyi ...
lásd tervgazdálkodás
[ Szerkesztve ]
Ká Úr
-
vzozo
senior tag
Jah, hát ezzel az erővel von Braun is csak egy szélhámos volt, aki szét akarta bombázni Londont, meg halálra dolgoztatni a munkaszolgálatosokat. Aztán annyira belelovallta magát, hogy csak megépítette a Saturn V-öt is, merő véletlenségből.
Mondom, több ilyen szélhámost szeretnék látni a világban.
-
#06658560
törölt tag
-
vzozo
senior tag
válasz
Feketelaszlo #38 üzenetére
Bizony, most rátapintottál a világegyenlet egyik nagy rejtélyére: mit, mikor és milyen körítéssel kell piacra dobni, hogy sikeres legyen.
Én még emlékszem rá, amikor Bill Gates az XP megjelenésekor demózta a tablet verziót egy tableten. Aztán ment a süllyesztőbe, hogy az Apple jó 10 évvel később meg letarolja a piacot. Az egyiknek nem jött be, a másiknak igen. Hány ilyen példát lehetne felsorolni a tudomány és technika történelméből...
Az olcsó és hatékony napelemek, energiatárolás, olcsób űrhajózás - hát persze, hogy generálni kell az igényt, mert a jelenlegi árakkal enyhén szólva is stagnál a piac. Nem tudom, hogy ez miért lenne bűn.
Annak idején én is nevettem Muskon, "mit bohockódik itt ez a srác" megjegyzéssel. Azóta kissé átalakult a véleményem, mivel szállítja az eredményeket.
-
válasz
Feketelaszlo #38 üzenetére
> Esetleg nem is lett volna rájuk igény a piacon, csak mesterségesen generálták azt?
Ez a 'mestersegesen generalt igeny'-duma kb. az 'extraprofit' meg a 'tularazas' szintjen van. Az igenyek nagyon nagy reszet 'generaljak', mert ha az embereket megkerdezed, akkor nekik csak egy lovaskocsi kell gyorsabb lovakkal.
Egyebkent a startupjait meg nem vitte sikerre a szo szoros ertelmeben. A Paypal nyilvan sikeres, a Tesla viszont meg nem kulonosebben profitabilis, a belefeccolt penzt meg nem hozta vissza. Ugyanez igaz a Solarcityre. Talan a harom uj cege kozul a legsikeresebb a SpaceX.
while (!sleep) sheep++;
-
Feketelaszlo
senior tag
Eszem ágában sincs a már elért sikereit lefitymálni, tényleg ügyes fickó, de mikor valaki ennyi startupot visz sikerre egymás után, felmerül a kérdés, hogy vajon az ötletek voltak ennyire tutik, vagy csak jól tálalták őket? Esetleg nem is lett volna rájuk igény a piacon, csak mesterségesen generálták azt? 1000 másik cégóriásnak, akik legalább ilyen számokat fel tudnak mutatni és többtíz/száz éves múlttal rendelkeznek miért nem jutott eszébe ugyanaz, s miért nem csinálták meg hosszú történetük során azt, amit Musk ~5-10 év alatt?
Én amúgy odavagyok magáért a startup világért, mert tényleg sok remek dolog valósulhat meg ebben a modern üzleti formában, de nehéz szétválasztani az ocsút a búzától. -
bambano
titán
ha nem is szélhámos, de nagy hazardőr a fickó.
az, hogy mennyi embert foglalkoztat, nem érv, az amerikai pénzügyi szféra is egy csomó embert foglalkoztatott 2008 környékén, a kvesztor is, stb... a szélhámos meg a hazardőr között az a fő különbség, hogy az egyiken azonnal látszik, hogy kamu az egész, a másikon nem látszik azonnal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vzozo
senior tag
válasz
#06658560 #32 üzenetére
Téged nagyon személyesen érinthetett ez a Tesla ügy, ha ennyire gyűlölöd őt.
Te csak ne akard megmondani másnak, hogy ötleteljen-e vagy sem! Miért zavar, ha kreatívkodik a nyilvánosság előtt bárki is?
Én is ötletelek egy csomót idehaza, de maximum a feleségemtől fogadok el kritikát, amit a legtöbbször le lehet csapni annyival, hogy ha csinálja meg ő, ha azonnal kell neki.
-
vzozo
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7 üzenetére
Néha nem tudom hova tenni ezt a Muskot, mintha az innovatív tech-zseni és a szélhámosság határmesgyéjén kötéltáncolna.
Értem én, hogy a magyar ember a gazdagságot összekapcsolja a szélhámossággal, de azért én szeretnék több ilyen "szélhámost" látni a világban.
Csak a Paypal, Solarcity, Tesla és SpaceX által közvetlenül kb. 30000 embert foglalkoztat, közvetve teljes iparágak épültek ezekre, jöhettek létre, bőven millió-tízmillió felett lehet azon emberek, családok száma, akik Musknak köszönhetik a megélhetésüket.
A Solarcity majdnem 200ezer amerikai háztartást lát el ingyenesen (* a feltételeket most nem fogom ide beírni, bárki kikeresheti magának) árammal, a Tesla közel jár 100ezer autó értékesítéséhez, a SpaceX egymás után indítja a rakétákat, és idő kérdése az első fokozatok visszanyerése újrafelhasználás céljéból, a Paypalt pedig gondolom senkinek sem kell bemutatni.
Szélhámos, jah, az.
-
#06658560
törölt tag
válasz
batmanéhes #26 üzenetére
Előző munkahelyen volt Tesla projekt, komplett barmok voltak a teslás partnerek. Szóval nem ok nélkül szidom őket, ahogy nem ok nélkül tartom álomnak a tíz éves vágyadat: csak meg kell nézni hogy működik az autóipar, mik az elektromos autózás mai gondja, megoldásai, mik rá a tervek. Szar ügy, mikor olyat akarsz degradálni, aki benne van a témában veled ellentétben.
-
bambano
titán
válasz
batmanéhes #22 üzenetére
vagy fejlődik valamit az akksi, vagy elterjednek a mostanában feltalált nem fosszilis szénhidrogének.
én ez utóbbira szavazok.
paks2-ről annyit: a jelenlegi atomerőművi teljesítményünk a minimál fogyasztás kétharmadát fedezi. abban a nagyon valószínűtlen esetben, ha a jelenlegi 4 blokkot nem állítják le, akkor van esélye azzal foglalkozni, hogy van-e túlfogyasztás vagy sem. Csak ekkor fordulhat elő, hogy adott pillanatban olyan alacsony a fogyasztás, hogy az atomból több jön. de még ez is kevés a csúcsidei fogyasztáshoz.szóval a sötétzöldek ismét megalapozottan rettegnek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A nap és a szélerőmű nagyjából szart sem ér, ha nem tudjuk tárolni a megtermelt energiát. De mindjárt más lenne a leányzó fekvése, ha ez megváltozna.
-
#06658560
törölt tag
válasz
batmanéhes #22 üzenetére
Nagyon meglepődnék, ha húsz éven belül lenne szabvány akkupakk. Ahogy azon is, ha ennyi időn belül elterjednének az elektromos autók, akár akkukkal, akar tüzelőanyagcellák segítségével. Ezt arra alapozom, hogy az autóiparban dolgozom.
-
batmanéhes
tag
5-10 év távlatában eszerint a Tesla kikényszeríti a sztandard akkukat. Ez a hiányzó láncszem, akárhol akármennyit termelhetsz akármivel, mindig lesz hova rakni. Éjszaka meg nyomhatják az atommal. Ilyen szempontból igen érdekes kérdés Paks 2, mert a jelenlegi elektromos igényekhez képest jócskán nőni fog a fogyasztás, ahogy az ekocsik terjednek. Szóval nem vennék rá mérget, hogy nem lesz kihasználva az alaperőmű.
-
Darthforce92
tag
A fosszilisekre kivett globális adó nem verseny torzító. Egyszerűen csak elszámolná a környezeti károkozást .
Egyébként az okos mérőknek nincs túl nagy jelentősége. Nem véletlenül állt le az e-on is a kihelyezésükkel.
1-2 forintos árkülönbözeteket tudtak nyújtani és ennyiért a felhasználók nem fognak délután 5 helyett este 7 kor vasalni vagy mosni. Az energia tárolókkal max annyi változik, hogy ici-picit kitudják élezni a mérőóráknál származó különbözetet , illetve megújulók esetén, ha azok elég olcsóak ,akkor nincs akadálya az egész csúcserőműpark megújulóra való átszervezésének. (Azaz a fosszilis erőművek bezárásának. Hangsúlyozom megfelelő ár mellett. )"na majd akkor jön az erős pislogás és onnan kezdve fog számítani, hogy tudod-e tárolni nappalra az olcsóbb tarifájú áramot vagy sem."
Ez jelenleg is megoldható lenne nem kell 3-4 fogyasztási zóna . Az éjszakai (vezérelt ) és nappali áram elegendő lenne, hogy megérje csak az olcsó tároló hiányzik, ahogy mondtam az okosmérőórák túl drágák és túl kis hatékonyságnövekedést okozna, hogy megérje velük játszadozni. (Egyelőre)
-
bambano
titán
válasz
Darthforce92 #19 üzenetére
"Amíg nem megy lejjebb a napelemek és inverterek ára még inkább": ami nem fog lejjebb menni, mert a süket eu beperelte kínát a dömpingárak miatt, és jól meg is nyerette velük a pert. így a minimálár hatóságilag rögzítve lett.
"Egyetlen egy jó megoldást tudok elképzelni, ha minden co2 vagy magas szállópor tartalmú erőműre globális adót vetnének ki nagyon komoly ellenőrzéssel.": ezzel az a baj, hogy egy technológiailag ótvar rendszert gazdaságilag is ótvarrá tesz. nem a fosszilis erőmű rommáadóztatásával kellene eredményt elérni, hanem a megújulók műszaki fejlesztésével. hogy ne érje meg fosszilissel szórakozni.
"Ellenben a jelenlegi áramtermelési modellben": a jelenlegi áramtermelési modellre én már tartós tejet sem alapoznék, mert úgy fog elmúlni, mint simicska parlamenti belépője. mindenhol szajkózzák az okosmérőket, az mvm-nél is, és figyelő szeműeknek feltűnhetett, hogy nyertek mobilfrekit. úgyhogy itt 2-3 éven belül nem csúcsidei meg éjszakai áram lesz, hanem 4-6-8 idősávra felbontott fogyasztás, mert a mérők már fogják tudni mérni.
na majd akkor jön az erős pislogás és onnan kezdve fog számítani, hogy tudod-e tárolni nappalra az olcsóbb tarifájú áramot vagy sem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Darthforce92
tag
A napenergiának és a szélerőműveknek csak az energetikai rendszerek szintjén probléma az energia tárolás.
Kvázi jelenleg elfedi a hálózat üzemeltetés számára felmerülő problémákat és azt az üzemeltetőre hárítja, azzal, hogy kötelező átvenni és kötelező fix áron átvenni egy lakossági erőmű áramát.Ergo ha nagyon megérné mint befektetés már most is jobban terjedne mint anno a pestis. Azonban a napenergia jelenleg megtérülő ,de nem kifejezetten jó befektetési forma. Egy családnak aránylag nagy befektetés, hosszú időn keresztül térül meg, ha pedig banki hitelt veszünk fel hozzá rontja a megtérülést.
Amíg nem megy lejjebb a napelemek és inverterek ára még inkább ,addig maximum a vékonyfilm napelemek és a nem háztartási napelemparkok érik meg jobban 10-20% részarányig. A tárolás már csak azért sem javít ezen ,mert költségei vannak és ami jelenleg 10-20% az energiamixben, nem működőképes piaci keretek ,de még államilag torzított piaci keretek között sem ,az nem fog egy tárolási plusz költséggel megfejelve hirtelen profitot termelni.Egyetlen egy jó megoldást tudok elképzelni, ha minden co2 vagy magas szállópor tartalmú erőműre globális adót vetnének ki nagyon komoly ellenőrzéssel.
Ellenben a jelenlegi áramtermelési modellben is megérni a háztartásokba akupakokkat telepíteni, hiszen az olcsó éjszakai áram miatt azok kvázi napelemes rendszerként működhetnének . Esetleg lehet kombinálni a napelemes rendszerekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Stanlee
őstag
Régebben baszkuráltam gázmotoros erőműveket, a legkisebbek pár száz kW-osak, a legnagyobbak 1,2 MW-osak voltak. Ha a motor ment, akkor kevesebb, mint 5 percen belül lehetett 50-100%-os terhelés között váltani, a német rendszerirányító is kapcsolgatta a motorokat, attól függően, hogy mennyi delej kellett neki. A 0,5 MW-os tartományban voltak motorjaink, amik 5 perc alatt, nulláról maximum teljesítményre értek, akkor, ha kellett a delej. Persze ezeknél a motoroknál a vill. hálózat üzemeltetője fizetett rendelkezésre állási díjat, hogy ha kell neki az áram, akkor mi termelünk, ha nem, akkor se álljon a motor mondjuk 1 hónapot bekapcsolás nélkül.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
E770
aktív tag
egyetértünk az elvekben, valóban a villamos energia tárolása jelenleg az egyik legnagyobb kihívás
egyedül talán a villanybojlerek működnek jelenleg itthon energia tárolásra, amelyek 'éjszakai' hálózatra vannak kötve
szerintem is az akksik most még az egyetlen látható járható út, bár még generációkat lenne jó fejlődniük
a központi energia elosztás mintha azért már fejlődött volna, régebben azt hittem hatalmas baromság a "kapcsoljuk le a fogyasztókat egy órára" mozgalom, mert megreccsenti a hálózatot, de annyian nyilatkoztak bátran, hogy nem probléma, megoldják, hogy elhittem nekik
nos, kíváncsi vagyok én is, hogy a Tesla mit fog tudni most mutatni, egyes kísérleti helyeken biztos be is vállalják, ahol az elv fontosabb, mint a megtérülés, de addig nem terjed el szvsz széles körben, amíg anyagilag értelmetlen
-
bambano
titán
nem az energia szállítása a költséges, hanem a prompt előállítása.
amivel ma olcsón tudunk energiát előállítani, az atomerőmű, az rosszul szabályozható. akár napokra is szükség lehet, hogy egy másik teljesítményszintre kapcsold az erőművet.
amivel meg gyorsan tudjuk követni a változó igényeket, az meg mocskos drága. a gáztüzelésű hőerőmű elég gyors, 20 percnél rövidebb idő alatt képes alkalmazkodni a terheléshez, csak nagyon drága.miközben a napi fogyasztásban alsó hangon van egy kettes szorzó. vagyis ha az atomerőművet az alsó terhelési szintre lövöd be, jellemzően éjjel kettőtől hajnalig, akkor a csúcsot nem fogja bírni a rendszer kiegészítés nélkül (itt fog pörögni a gázóra), ha meg a felső terhelési szintre, jellemzően délután öt-fél hat kezdéssel éjjel 11-ig, akkor meg a lapályban nem bírsz mit kezdeni a rohadt sok felesleggel.
na erre lenne jó vagy a víztározó (lapályban felszivattyúzod a vizet, csúcsban lecsurgatod és erőművet hajtasz vele), vagy a nagy akkupakk. az is jó megoldás lenne, hogy este hazaérsz a tesláddal, és az esti csúcsra alaposan rásegít a kocsi, majd éjjel kettőtől hajnalig feltöltöd koppra.
hasonló probléma van a napelemekkel, önmagában a napelem akár használható is lehetne, de nem az, mert az a szemét Nap a Föld túloldalán van éppen, amikor szükség lenne rá. ha tudnád jól raktározni a napelemmel termelt áramot, akkor jó lenne a napelemes energiatermelés. amíg ezt nem tudod megoldani, addig a nullánál is sokkal kevesebbet ér a napelem (értsd: sok kárt okoz).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lev258
veterán
Nem tudom, mennyire pontos adatok, de így hirtelen azt találtam, hogy a hazai veszteség ~10% körül van, a költségeknek pedig nagyjából a harmadát teszi ki a szállítás (távolsági és helyi elosztás együtt). A visszatáplálás sem feltétlenül oldja meg a kérdést, mivel így sem tárolódik el. Ha nincs a rendszerben igény rá, akkor az erőművet kell kissé visszavenni, illetve "kidobni" a felesleget. Az otthoni tárolás gazdaságossága valóban érdekes kérdés, a fejlődése viszont semmiképp sem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
-=MrLF=-
senior tag
válasz
Feketelaszlo #7 üzenetére
[A Tesla a Panasonic közreműködésével futtatja fel az akkumulátorok gyártását]
"A Tesla a maga részéről a Panasonic tapasztalataira és szakértelmére támaszkodik majd a gyártási folyamatokban, ez utóbbi cég állítja elő a cellákat és a nagyobb egységeket"protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
E770
aktív tag
ennyire költséges lenne az energia szállítása? (a jelenlegi hálózatok mellett)
érzésem szerint ma még abszolút nem lenne nyereséges üzlet akksiban tárolni visszatöltés helyett
talán ha majd egyszer döntő fölénybe kerülnek a nem szabályozható (szél, nap) források akkor fog jól jönni, de ma még az erőművek többsége mellett megoldják a szétosztást
(pláne paks2 mellett hol lesz ez még) -
vzozo
senior tag
max. a saját napelemes rendszereknél talán...
És mivel is foglalkozik a Solarcity? Bingó...
ezen is lesz majd ugye környezetvédelmi adó itthon
Szerencsére a világ többi részén nem befolyásolja az innovációt egy már 10 milliósnál is jóval kisebb, feudális korba tartó kelet-európai államocska.
-
musculus
tag
A kérdésedre: itt egy állati jó blog, tolle et lege. Game changer a cucc
http://gurulohordo.blog.hu/2015/04/20/ot_evvel_elobb_jon_az_attores_az_elektromos_autoknal_gurulo_linkek[ Szerkesztve ]
Homo sapiens non urinat in ventum - "And so it goes..."
-
bambano
titán
mert az energia megtermelésének költsége lényegesen alacsonyabb lehetne, ha saját akkupakkban is tudnánk energiát tárolni. előfordulhat, hogy annyival alacsonyabb lenne az előállítás, hogy még az akkupakk költsége is gyorsan megtérülne.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
E770
aktív tag
miért is lesz jó otthon akksiban tárolni az energiát?
max. a saját napelemes rendszereknél talán...ezen is lesz majd ugye környezetvédelmi adó itthon
-
Feketelaszlo
senior tag
Hát ezen lehetne vitatkozni, hogy a Tesla valóban saját akkumulátorokat használ-e, de én meglepődnék, ha a most beharangozott újdonság nem valami átcímkézett Panasonic csomag lenne. Mondjuk egy jó marketinges köntösben tálalt szünetmentes tápegység. Néha nem tudom hova tenni ezt a Muskot, mintha az innovatív tech-zseni és a szélhámosság határmesgyéjén kötéltáncolna.
-
-szp-
aktív tag
Több is volt, bár jellemzően baleset során gyulladtak ki valóban.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-FreaK-
veterán
Engem az érdekelne, hogy sikerült-e végre valami érdemi fejlődést elérni az akkumulátor technológiában (ami sorozatba is gyártható), vagy pedig csak az akkucsomag cserélő megoldásukat mutatják be? Az előbbi az egész világon kb. mindenkit érint és jó hír, a második meg csak a jelenlegi és jövőbeni Tesla tulajokat szerintem. Persze majd kiderül, de én inkább a másodikra tippelnék.
-
caprine
senior tag
Mivel több tesla autó kigyulladt amcsiban az aksi és az elektronikája hibájából, ezért logikus a kérdés a teszt alatt hány háztartás égett le?
Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)
Új hozzászólás Aktív témák
it Április harmincadikán végre kiderül, mire jutottak Elon Musk boszorkánykonyhájában.
- Ukrajnai háború
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Linux kezdőknek
- Okos Otthon / Smart Home
- Xbox Series X|S
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Elektromos cigaretta 🔞
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Hisense 43E7NQ QLED ÚJ BONTATLAN
- Legion Y540-15IRH 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe+1TB SSD magyar vbill gar
- Bomba áron dobozos Lenovo Legion 5 /Ryzen7-5800H 32GB 512+256GB SSD RTX 3070 8GB 165 Hz Gari
- Latitude 5430 27% 14" FHD IPS érintő 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- PowerColor RedDevil RX 7800XT 16GB első sorban CSERE!
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest