- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubuntu Linux
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Windows 11
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
Új hozzászólás Aktív témák
-
buherton
őstag
Basszus ne süllyedjen már le az oldal az utca szintjére. Gondolok itt a "kamuzni" szóra, de volt már "telkó" is a címben.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
fodorzsolt
csendes tag
A kerettanterv készítőinek nevében megszólaló Dancsó Tünde esetében éppen az a legnagyobb baj, hogy igazat írt, lásd Reményi Zoltán megjegyzését.
Idézet a cikkből:
"Reményi Zoltánnak lesújtó véleménye van arról a Dancsó Tünde által felhozott érvről, hogy „Az informatika kerettanterv maradéktalanul csak akkor valósítható meg, ha az iskola csoportosít hozzá még a szabadon választható órakeretből”. Reményi erről ezt írja: „Ez azt jelenti, hogy a NAT-ban leírtak nem valósíthatók meg a kerettantervi óraszámokkal. Ez már alapból jogszabályellenes állapotot idéz elő, ugyanis a NAT a mindenki számára megtanítandó minimumokat írja elő, tehát azt plusz óra nélkül teljesíteni kellene.”" -
FlekkeN
aktív tag
Más:
Az előző cikk végén okos volt az a kérdőjel. Játszhat egy olyan taktikát az OFI, hogy azt mondja felülvizsgálj az egészet, miközben a háttérben nem történik semmi és talán elfelejti a publikum a problémát. Szurkálni kell őket fojamatosan, hogy történjen előre lépés. Ezért is értékelem az ITCafét és a tanárokat, hogy küzdenek a jobbért és tájékoztatnak is részletesen.[ Szerkesztve ]
-
Nobuo
tag
"Mint kiderült, a kérdőjel a címben roppant indokolt volt, mivel a készítői oldalról érkező nyilatkozatok nem hűtötték a kedélyeket, ellenkezőleg, olajat öntöttek a tűzre."
Ez most komoly? Az oldal szerkesztői nem tudták mit fog ez kiváltani?
Ugyan már... -
KEndre
HÁZIGAZDA
Patt.
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
kovgab
aktív tag
Az iskolai info. oktatás katasztrófa, ha ezen még valami elképzelhető szinten tudnak rontani akkor kérdés, hogy ez a mulasztás törvényileg milyen módon "jutalmazható" ?
Ká Úr
-
KEndre
HÁZIGAZDA
"Egy felmérés szerint 3 millióra tehető azok száma, akik nem élnek az informatika adta lehetőségekkel, noha szükségük lenne rá. Ugyanakkor az IDC felmérése szerint 2014-re a munkahelyek 90 százalékánál kell a digitális írástudás (50 százalék középszintű, 15 százalék belépő szintű). Mindezek alapján egyértelmű, hogy Magyarországon bőven vannak, akiket meg kell szólítani, és be kell vonni a digitális írástudók körébe."
"Soltész Attila, az Infotér Egyesület elnöke hangsúlyozta: eredmények csak a kormányzat által összehangolt programokkal érhetők el. Ilyen például a TÁMOP 2.1.2, amelynek célja, hogy 100 ezer ember vegyen részt idegenyelvi és informatikai képzésben. Az Infotér szerint fontos, hogy a civil szervezetek is minél nagyobb számban képviseltessék magukat a digitális írástudatlanság felszámolását segítő pályázatokon, továbbá, hogy a Nemzeti Alaptantervben az informatikai oktatás kerüljön vissza megfelelő helyére."
November 8-9: az Informatika a Társadalomért Egyesület (Infotér) és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) megrendezi az idei Infotér konferenciát, ahol ezek a szempontok is kiemelésre kerültek.
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
KEndre
HÁZIGAZDA
http://www.njszt.iif.hu/neumann/hir/20121031/az-informatika-es-az-uj-kozoktatasi-kerettanterv
A fentiek alapján javasoljuk tehát az informatikára szánt óraszámok radikális újragondolását, és a teljes anyag széles körű szakmai egyeztetésen alapuló átdolgozását. (NJSZT)
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
LonGleY
veterán
válasz auth.gabor #13 üzenetére
:]
-
delta9
senior tag
"A tanárok számára az egyik igazán fájó momentum az egzisztenciaféltésnek az OFI főigazgatója általi emlegetése volt."
Szerintem ezt is fölösleges így kifacsarni, egyszerűbb és érthetőbb is így:
A tanárok számára az egyik igazán fájó momentum az OFI főigazgatója által emlegetett egzisztenciaféltés volt.
-
K.Zsolti
tag
Ha már a mostaninál is lentebb kerül az oktatás színvonala, az már a semmivel egyenértékű lesz, na nem mintha valami értelme is lenne a mostaninak... teljesen újra kéne gondolni ezt az egészet, hogy valami olyan is a nebulók birtokába jusson, aminek értelme is van... nem csak a frászbuk app készítés. Persze egy mai tanult fiatalnak ha azt mondod pascal, vagy debug, maximum fejbe vág, mert azt hiszi h az anyját szidod, a mert xp-be meg win7-be született.
üdv, K.Zsolti
-
finest
őstag
Az egzisztenciaféltés, mint érv, tökéletesen diszkvalifikálja az egész vitát. Semmi köze nincs a szakmához, témához, bárki ellen felhozható, h önös érdekből keresztbe akar tenni a fényes jövőnek. Ezt normális országban alapból nem hozná fel jóérzésű ember, még szőrmentén sem. - Nem gondolhatja komolyan senki, h ezzel bármilyen konszenzus irányába előmozdítható a vita.
A szakmai részhez érdekes adalék, h Hoffmann Rózsa a képességalapú oktatásról elég lesújtóan nyilatkozott nemrég, itt viszont pont arról megy a huza-vona, h miként lehetne tantárgyközi módon oktatni az informatikát egyéb közismereti órákon. - Ami szerintem jó ötlet. - Szóval van itt zavar az erőben.“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
=Mentor=
őstag
Nem baj, mire leváltanánk ezt a bagázst már úgyis vége lesz az országnak, az informatika tönkretétele már nem oszt nem szoroz.
-
Fiskális
csendes tag
Én ezt a megközelítést nem szeretem. Azért nem, mert amikor minden gondunkra Mohács és a Tatárjárás az analógia, két dolgot árulunk el: 1) hogy nem ismerjük, s nem ismerjük a történelmünket, 2) valójában szublimáljuk a problémát a megoldhatatlan katasztrófa színtérben. Ezért nem jó, ha a mostani rezsim keltette, kétségtelen meglévő gondokat az országrontás végfokára helyezzük, mert ebből az következik, hogy nem köll s nem is lehet semmit sem csinálni, az informatika oktatással sem.
Egyébként voltak annak is már végórái szépszámmal, én még emlékszem, amikor fél ország matek tanárból lett számtech tanára hajított ki mindenhonnan, mert a turbó pascal helyett internetkeresést akartam a tantervekbe és könyvekbe... ment is amaz jó sokáig, egész nemzedékek idegenedtek el szépen. Ezzel nem azt mondom, hogy ez bagatell, dehogy is, csak azt, hogy mind a fentebbit, mint ezt túl fogjuk élni. de hagyni nem kell. Egyiket sem :-)