Új hozzászólás Aktív témák
-
Angel1981
veterán
"A Sony azért döntött az x86 architektúra mellett, hogy egy könnyen programozható platformot készítsen – a PS3-at rengeteg kritika érte egyedi, nehezen programozható felépítése miatt."
Nagyon helyes!Várom az E3-at, ahol nagy valószínűséggel újabb részletek derülnek ki!
-
Male
nagyúr
Érdekes lesz, hogy a portokon vajon segít-e ez a közeledés.
GDDR5-ből kajál a proci is? Lesz egy mem. sávszéle
"A játékok demó verzióit szintén lehetőségünk lesz kipróbálni azonnal anélkül, hogy több GB adatot kéne letöltenünk"
Mert a stream közben nem fog több GB-ot letölteni, az nem is generál forgalmat -
Stauffenberg
nagyúr
Ezért vették meg a Gaikait, ugyanis nem csak a demók, hanem a korábbi PS játékok is játszhatók lesznek streamelve.
Szerintem ez a legnagyobb dobása a konzolnak, pedig én arra tippeltem volna, hogy a Sony azért vette meg őket, hogy aztán eltegye a koncepciót a süllyesztőbe vagy ínségesebb időkre, mint a nagy olajtársaságok a nem benzin/gázolaj hajtású autó prototípusokat.
-
QwErTy42
addikt
Nagyon bejövős ez az új vas. Így legalább újabb lendületet kapnak a játokokat fejlesztők, mert eddig PC-n csak gyengébb konzol portokkal lehetett játszani az öregedő és gyengécske ps3 és xbox360 miatt.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen grafikai megoldásokat láthatunk a következő években....oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...
-
daninet
veterán
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
hát, a streamelt játékot köszönöm szépen, majd lehet nézni, hogy jelenleg túl sokan játszanak kérem várjon mert manapság pl onliveon is ez megy
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja, de az OnLive mögött nem áll akkora tőke, mint amekkorán a Sony csücsül. Ne felejtsük el, hogy a Sony nem csak konzolt és TV-t gyárt, jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz és az egyik legnyereségesebb fotóipari szereplő. Szóval bármennyire is pletykálják, hogy a konzolos részleg veszteséges, azért van pénz a háznál bőven.
Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre, mint az Xbox Live esetén. A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket. Főleg ha jön a streaming és a videó megosztogatósdi.
Szerintem aki ezeket akarja, az majd fizethet havidíjat. Nem hiába alig árultak még el konkrét részleteket. Most még csak a kampányolás megy, hogy mindenki figyeljen oda, mert hamarosan itt a next-gen.
-
daninet
veterán
tudom, hogy a konzol manapság luxuscikk, és akinek nincs pénze ne vegye, de kettőt tartani szerintem túlzás. Főleg ugyanabból a márkából. Nem hiszem, hogy mindent kiadnak újra portolva.
Na mindegy, nem okoskodok tovább, én egyébként is xboxos vagyokMiért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
addikt
Miért pont AMD, miért nem valami jóféle i5/i7? Tudom, drága, de akkor is. A 8giga ram pedig kevés lesz, főleg, ha a 4K-felé tendál majd a felbontás.
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #8 üzenetére
"Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre"
Ez már 2-3 éve megvan a PS3-nál. PlayStation plusznak hívják.
"jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz"
A TV üzletágon meg a többszörösét vesztik.
"A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket."
A minden egyes játékból részesednek és az online store megy, szóval nem csak a HW eladások számítanak a PS3-nál.
-
atti_2010
nagyúr
Ezt ki mondta?
TapsiMert az Intel fabatkát sem ért az IGP részhez az AMD meg rég megoldotta itt nem a nyers CPU erőre van szükség.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Stauffenberg
nagyúr
Valóban, már egy jó ideje nem foglalkozom a PS témával. De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd. Mondjuk a koncepcióban tetszik az, hogy lemezre már alig lenne szükség, én ezt utálom legjobban az Xboxban, illetve a jelenlegi generációban.
Főleg PC-n játszom és leginkább Steam-ről vásárolok (vagy ott aktiválom a dobozos játékot ha erre mód van).
Olyat a Valve is megpróbált a Steam esetében, hogy a játékot már akkor elkezdheted amikor még le sem jött teljesen, de aztán valahogy ez nem igazán működött és a fejlesztők sem éltek vele. A Sony talán megoldja ezt tisztességgel. De ha esetleg sávszél hiányában várnom kell egy kicsit, az sem zavarna, amíg megy a letöltés addig lehet játszani mással.
BTW ha nem lesz túlárazva még akár érdekel is. A PS2 óta nem volt Sony konzolom, csak Xbox360, illetve PC (de a Steam Big Screen óta azt is "konzolként" használom játékra).
(#10) Tapsi: Ide a Core iX nem lenne alkalmas. Jelenleg a legfejlettebb Intel IGP is nudli az AMD jobb megoldásaihoz képest. Persze ki mire használja, egy laptopban már a HD4000 is teljesen jó szolgálatot tesz még Full HD film vágáshoz és kisebb rendereléshez is, cserébe pedig rettentően takarékos az energiával. De ide most nem az kell.
A 8GB RAM szerintem is nagyon kevés lesz. Főleg ha már eltelik pár év és megint oda lyukadunk ki, hogy PC-n sokkal nagyobb textúra csomagokkal lehet játszani, míg konzolon sokkal alacsonyabb felbontásúak (lásd: Skyrim, Battlefield 3). Én a szimulátorok miatt nem tudok szabadulni a PC-től soha és itt is egy Flight Simulator X + scenery add-onok + textúra csomagok + időjárást turbózó csomagok + add-on repülőgépek fejlett fizikai (és mechanikai) szimulációval simán megesznek 16 GB RAM-ot is.
Szerintem ide is illene legalább ennyit pakolni, gondolva a jövőre. Nézd meg most a Killzone előzetest... ott az a hatalmas város ami felett átrepülnek, de közel érve egy-egy épülethez vagy a leszállóhelyhez, látszik, hogy akkor vált át nagyobb felbontású textúrákra. Ha már most spórolni kell, akkor mi lesz még később...
-
addikt
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
Számomra nem triviális a cikket olvasva, hogy itt IGP-ről van szó, hiszen külön említi a procit, és a Radeon GPU-t. Vagy az osztott ramból automatikusan következik?
Egyébként mi indokolja azt, hogy ne dedikált VGA kerüljön bele? Az AMD IGP-k gyorsabbak, mint a mostani csúcs VGA+csúcs i7 kombó? Mert ezt erősen kétlem.
Szerk: a hírekben az a pletyka is megjelent, hogy 4K-s felbontást akarnak kipréselni a masinából (elősegítendő a formátum terjedését). Ebben az esetben még a 32 giga is kevés lehet szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
"De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd."
Nem vagyok benne biztos, de persze nem tartom kizártnak. Nyilván ha a jelenlegi helyzetből indulunk ki, ahol még a "felhős" mentésért is fizetni kell, akkor igen, de én inkább megvárnám az E3-at.
"A Sony talán megoldja ezt tisztességgel."
Ez azért más, mert itt kénytelenek a fejlesztők a Sony által biztosított eszközökkel dolgozni, és így szerintem ennek működnie kell majd általánosan.
-
shabbarulez
őstag
Ez a 8GB GDDR5 mennyire hivatalos info? Mert nem tűnik túl racionálisnak költségszint oldalról.
A GDDR5-ből 2Gb-es chipek vannak, amik sokkal drágábbak a 4Gb-es DDR3 chipeknél, mivel jóval kisebb darabszámban kerülnek értékesítésre, így a fajlagos költségszintjük magasabb. Ráadásul 8GB-hoz 32 db 2Gb-es GDDR5 chip kellene, ennyi chipet odarakni a CPU köré elég macerás lenne, ráadásul rengeteg helyet foglalna az alaplapról. Helytakarékosan csak 3D TSV megoldással lehetne, ha pl. 4 chipet egymás fölé helyeznének TSV és így csak 8 emeletes chipet kellene rakni a CPU köré. Ez viszont megint komoly költség növelő tétel, ami alaposan megdrágítaná ennyit chip alaplapra integrálását.
8GB GDDR5 3D TSV-sen integrálva erősen $200 körüli költségtétel lenne, ez pedig nehezen lenne beépíthető egy viszonylag olcsóbb költségszintű konzol árába. Önmagában csak a memória költség tétel túl tetemes lenne, így nem maradna költségtartalék a többi szintén magasabb árú komponensnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Hivatalos. Szerintem azért kell, mert az Unreal Engine 4 olyan global illumination eljárást használ, ami minimum igényel 4 GB memóriát, de 8-16 GB-on érzi jól magát. Valószínű, hogy a Sony számít arra, hogy az UE4 az egyik vezető motor lesz, így mindenképp a 8 GB memória szükséges, különben a PS4 programokhoz át kell írni a motort.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vhunor
őstag
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Hivatalos, az éjjeli rendezvényen hangzott el.
Szerk.: meh, 9 másodpercen múlt .
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Sajtóközlemény az engadget-ről:
"PS4 is equipped with 8 GB of unified system memory, easing game creation and increasing the richness of content achievable on the platform. GDDR5 is used for this memory, giving the system 176 GB/second of bandwidth and providing a further boost to graphics performance."
Nem lényeg...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz shabbarulez #22 üzenetére
Annyira hivatalos, hogy a prezentáció alatt is említették a GDDR5 memóriát (de mennyiségre nem emlékszem, írott tudósításokban viszont mindenhol 8GB szerepel).
Azért a gyártás magas költségeit meg lehet oldani egyéni üzlettel, hiszen ha a PS4 sikeres lesz, akkor nagy tételben lesz rá szükség. Egy beszállítóval egyéni megállapodással csökkenthető a költsége és ha a Sony fotóipari divízióját nézzük, akkor ez beleillene az üzletpolitikájukba, mert ott is ezt művelik, vegyítve egy adag barterrel (lásd: Sony - Olympus megállapodás, ahol a Sony CMOS szenzorokkal és pénzügyi mentőcsomagokkal fizet gyártástechnológiákért, alkatrészekért, objektívekért cserébe).
Anno a PS3 esetén sem tűnt racionálisnak, hogy Blu-Ray olvasó van benne, miközben az akkor kapható asztali (vagy PC-be szánt) lejátszók többe kerültek, mint maga a konzol.
-
atti_2010
nagyúr
És ha nem veri akkor mi van, konzolt nem úgy szoktak csinálni hogy vesszük a legerősebb CPU-t meg a legerősebb VGA -t a piacról és kész a PS.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
atti_2010
nagyúr
-
atti_2010
nagyúr
Igen de 2 külön egység és arra törekedtek hogy egy homogén legyen az egész, amúgy mindenki brutál cuccról beszél akkor annyira gyenge nem lehet.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált VGA-val nem lehet normálisan megosztani a feladatokat a CPU-val. Túl nagy a késleltetése az összekötésért felelős busznak, és nem is dolgoznak ugyanabba a memóriába. Itt pont az a lényeg, hogy gyors a kommunikáció, és megosztott a memória, illetve ugyanazt a címteret használják. CPU+dGPU mellett előjönnek a korlátok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
válasz atti_2010 #32 üzenetére
Ez a durranás egyelőre feltételes mód. Ne felejtsd el, hogy a PS3 Celljének is mindenki csodájára járt, a realitás viszont az volt, hogy a technikai problémák/nehézkes programozás miatt senki sem tudta kihasználni az erejét, ergo a végfelhasználó nem volt boldog.
Amúgy jó lenne összevonni a 2 topicot: [link]
-
atti_2010
nagyúr
Pont ezert oldottak meg APU-val mert könnyebb programozni és mivel az AMD csinálja belevehető az AMD Envolved programba.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
addikt
válasz atti_2010 #35 üzenetére
A Cell csak példa volt a nagy durranásról szóló megjegyzésedre, hiszen még nem tudunk túl sok konkrétumot a gépről. Továbbá nem is azon vitáztunk, hogy ez az APU praktikusabb-e, mint a Cell (nyilván), hanem arról, hogy jobb lesz-e, mint a jelenleg kapható CPU+VGA kombók. Ez egyelőre még kérdéses.
[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
-
shabbarulez
őstag
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Egyetlen egy beszállítónak sem éri meg önköltségi szint alatt odaadni a termékét, még akkor sem ha a PS4-hez lesz, ez nekik nem üzlet. Olyan nagy tételről meg azért itt nincs szó, 6 év alatt eladtak 70 milliós PS3-mat, az úgy évi 10 mila, ez a pc üzletág évi 350 milájához képest nem olyan nagy tétel. Ráadásul ha egy beszállítótól még azt is várnák el hogy kisebb tétel mellett gyakorlatilag nulla profit mellett adja oda a portékáját, azért az üzletért egy beszállító sem fog kapkodni.
Közben gugliztan egy kicsit GDDR5 árszinttel kapcsolatosan és ezt találtam: [link]
A leírt memória sebesség szerint 5.5Ghz-es GDDR5 memória lenne a konzolban 256 biten. Ez a Radeon 6970 specifikációjának felel meg, az $48 önköltség a táblázat szerint 2GB-ra. Az 8GB mellett már közel $200, ha erre még rájön a TSV költsége még több. Szóval ezek a számok is erősen a körül járnak amiket magamtól kalkuláltam. Ez $400 árszintre várt konzol esetén ha csak a benne lévő memória önköltségi szinte közel az ár fele, akkor ott nem igen marad túl nagy mozgástér a benne lévő összes többi komponensnek.
Persze ettől még elhiszem hogy GDDR5 lesz, de ez a Sonynak elég drága dolog lesz vagy a konzol lesz drága és majd a vevő megfizeti. Költségszintet max úgy lehetne csökkenteni ha lenne 4 Gb-es GDDR5 chip, de GDDR fronton a fejlesztések erősen befagytak már több éve, pont azért mert nincs igazán rá kereslet és nincs benne igazán pénz. Az hogy a PS4 GDDR5-öt használ a gyártóknak csak arra lesz jó, hogy a diszkrét GPU piac csökkenésből eredő kereslet csökkenést kompenzálják vele és talán tartsák a korábbi szintet. Növekedésre ettől nem igen számíthatnak, márpedig ilyen piaci környezetben nagy fokú árkedvezményt adni, szinte nulla profit mellett egyik memória gyártónak sem érdeke.
2-3 év múlva DDR4-ből már lesznek 8Gb-es chipek WideIO megoldásokkal, amik 3D TSV a CPU-k mellé kerülhetnek tokozáson belül. Úgy 8GB memória 8 chippel költséghatékonyabban megoldható, nagy memória sávszél mellett. Ez akkora már PC-knél és GPU-knál is használt megoldás lesz - a memória modulokat meg elfelejthetjük - ennél a "PC-s jellegű" konzolnál is bele fog férni az áttérés szerintem. Az első generációnál költségben fájó lesz a Sonynak a GDDR5-ös megoldás, mert túl drága, de a második reviziónál 2-3 év múlva már tuti proci mellé integrált DDRx-re fognak áttérni a költségek miatt.
-
Enxtheone
tag
16 meg 32 gb ramot akartok? lol
ps3ban 256mb van, negyed giga.
8 Gb lesz, ami 32X-er több mint a jelenlegi. Meg gondolom ez a gddr5 sokkal gyorsabb mint ami a ps3ban van.
Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram.
Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz.
Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #38 üzenetére
Valószínű azt csinálják, amit a többi konzolnál. A terméket magát veszteséggel árulják, majd a lényegi nyereséget a játékok eladásán szerzik. Később nyilván a PS4-ből is lesznek modernizált verziók, amelyeknél a gyártási költség csökkentése lesz a cél.
Azt nem hiszem, hogy a Sony ezt nem gondolta át. Még mindig jobb a veszteséges forgalmazás (ami évek óta bevett szokás a konzolok startjánál), mint mondjuk az Unreal Engine 4-et megvilágítási fázis nélkül futtatni. Abból egy tök sötét kép lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Enxtheone #39 üzenetére
"Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram."
Teljesen igaz. Célhardver. De a textúrának van mérete, mindegy, hogy milyen platformról van szó. Lehet őket takarékossági céllal tömöríteni és alacsonyabb felbontásút használni, de ez a minőség rovására megy. A PS3 és Xbox360 ilyen szempontból kifulladt, én is hoztam rá példákat, hogy multiplatform címek esetén miként oldották meg azt, hogy PC-n magas felbontású, nagy méretű textúrákat lehetett használni, miközben konzolon eléggé szárnyaszegettek. És akkor még ott volt korlátozó tényezőnek a lemez, mely esetében nem lehetett elég gyorsan kiolvasni a ezeket, így fel kellett másolni őket HDD-re a jobb eredmény érdekében. Skyrim és Battlefield 3 esetén eleve le van tiltva a nagyobb felbontású textúra csomag használata lemezről futtatva, de felmásolva is alacsonyabb felbontásúak, mint PC-n. Ez persze nem baj, ilyen szempontból a PC-nek természeténél fogva lépéselőnye van, amit meg máshol veszít el egy konzolhoz képest.
"Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz."
PC-n már tíz éve a Windows XP idejében sem volt már elég semmire 256 MB RAM. De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében.
"Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell."
Mert korlátozó tényező az API. A széleskörű kompatibilitás oltárán ezt lehet feláldozni. Ez persze oltári szívás, főleg abból a szempontból, hogy az ember megveszi drágán a hardver és a valós teljesítményének a jó részét sosem fogja tudni kihasználni. Viszont nem kell a kompatibilitás miatt aggódni.
-
perge666
veterán
Biztos jó lessz.
Ha lessz rá pénzem megveszem,és a PS3 mehet majd nyugdíjba:-) -
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #42 üzenetére
"De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében."
Hát... korábban azért nem volt ennyire filléres dolog a RAM. Konkrétan a 2006-os viszonyokra nem emlékszem, de 2002-2003-ban a többszörösébe kerültek az átlagos mennyiségű RAM-ok mint most.
-
dezz
nagyúr
Cikk: "A gép lelke egy AMD-tól származó 8 magos Jaguar kódnevű processzor, és egy 1,84 TFLOPS számítási teljesítményre képes, Radeon GCN alapokra építkező GPU."
Mint már más is említette, ez így pontatlan, illetve hiányos. Mivel ugye a két rész szoros együttműködésben dolgozik itt egy APU-ban, ami több, mint a részei összege.
(#17) Stauffenberg: Kevés 8GB GDDR5? Hát, ez erősen relatív. Amúgy van megoldás: virtuális memóriás textúrakezelés. A HW tudja ezt.
(#34) Tapsi: "Ne felejtsd el, hogy a PS3 Celljének is mindenki csodájára járt, a realitás viszont az volt, hogy a technikai problémák/nehézkes programozás miatt senki sem tudta kihasználni az erejét, ergo a végfelhasználó nem volt boldog."
Ez nem felel meg a valóságnak. A legtöbb exklúzív játék elég jól kihasználja, de portokban is előfordul a spéci egységeit használata.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
atti_2010
nagyúr
Tehát akkor mégsem olyan nagy dobás jelenleg ez az APU téma.
Ha addig kérdezgetted ameddig csak akadt egy ember aki azt mondja hogy nem jó persze hogy találtál, ha neked ez így jó nekem is.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
válasz Enxtheone #39 üzenetére
Ha a CPU és GPU is osztozik rajta, akkor inkább tartanám óvatos felkerekítésnek, mintsem agresszív túllövésnek a 16Gb RAM-ot. PC-kbe már ma is sokan pakolnak min 8, vagy akár 16Gb RAM-ot a 2-4Gb VRAM-al szerelt VGA mellé, de mire befut a konzol, már a duplájánál járhat majd a PC.
A RAM még viszonylag olcsó dolognak tűnik, viszont ha kevés van belőle, akkor megint jönnek majd a viszonylag alacsony felbontású textúrák, amik mellett felezhető a képernyőfelbontás is, és úgy marad némi erőforrás arra, hogy különböző effektekkel próbálják meg elmaszatolni a gyenge textúrákat, de ennek is könnyen lesz az ára az, hogy 60 helyett 30fps-el szaggat a játék.
És akkor a PC-sek is játszhatnak majd homályos, élettelen textúrákkal a 4k2k kijelzőkön, miközben aprópénzért kapnak 32Gb RAM-ot a boltban és nem is találnak lefső-közép/csúcskat VGA-t 4Gb-tól kevesebb VRAM-al. De szitkozódhat az is, aki QHD TV-re köti a konzolt és 1080p30-at ad neki a konzol 2160p60 helyett.És akkor már talán lesznek OLED kijelzők, tehát nem csak a mai plazmás kisebbséget fogja erősen ingerelni a 30fps, akik hozzá vannak szokva a korrekt, motion blur mentes, maszatolás helyett pulzálás elvű mozgáskezeléshez. És ezzel együtt ahhoz, hogy játék, mozgás közben is élesek lehetnek a textúrák, ha korrektül rajzolja őket a játék, mert a kijelző sem maszatolja el őket, ha mozognak (ami elég gyakori egy játéknál).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
addikt
válasz atti_2010 #48 üzenetére
Ő az első, aki az elméleti fejtegetésen kívül valami kézzel foghatót írt a technológiával kapcsolatban. Én sem állítottam, hogy rossz lenne az APU megoldás, sőt, szerintem is ez a jövő. A problémám továbbra is az, hogy JELENLEG alacsonyabb a teljesítménye, mint a diszkrét megoldásoké. Esetleg valamilyen teszttel meg tudod cáfolni ezt az állítást? Mert amiket én találtam, azok igazolják a véleményem.
#51 dezz: Nézd, azóta rengeteget változott a világ. A felhasználók már nem akarnak éveket várni arra, hogy a sok pénzért megvásárolt kütyüjüket használni tudják. Főleg úgy nem, hogy van használható alternatíva (xbox, pc).
[ Szerkesztve ]