Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Hmm... Na, ha így haladunk, tényleg eljuthatunk oda, hogy egy F9 indítás csak 7 millió dollár lesz. :R

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Dyingsoul #6 üzenetére

    Vannak céljai, nagyon jó előadó és tud bánni a médiával, ezt megadom neki.

    A 'korrekt ember' részével vannak gondjaim, mert egyre több és több irányba megy szét (ugyebár nemrég az OpenAI miatt volt hangos a média), amiket alapvetően két irányból támogat, a SpaceX esetében állami megrendelésekből, a Tesla esetében pedig tőzsdei részvényforgalmazásból (csak sejtem, de az OpenAI-s saját része feltehetően Tesla-részvényeket takar, amik ugye durván túl vannak árazva).

    Musk azonban alapvetően mások ötleteit és megoldásait veszi elő, szépen becsomagolja, majd eladja. Az egész Mars-álma Robert Zubrin és az általa létrehívott Mars Society tervei copy-paste stílusban, csak szép kis marketinggel megtolva. A SuperDraco hajtóműnél Steve Davis nevét sehol sem olvasni, pedig oroszlánrésze volt a megalkotásában.

    Félreértés ne essék, a civil űriparral kevés jobb dolog történt az elmúlt 50 évben, mint a SpaceX, de alapvetően egy zseniális marketing és üzleti irányítás miatt, amit Musk csinál. Azonban annak nem örülök, hogy kvázi csak róla szól a SpaceX és a többi cége, Ő mutatja mindig be a médiának az újdonságokat, Ő kapja a tapsot, miközben a fejlesztő mérnökök a háttérbe vannak szorítva. Számomra ez eléggé negatív dolog.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    .LnB: Valószínűleg ő sem egy velejéig jó ember, mert a jó, becsületes emberek nem jutnak ilyen magasságokba. Viszont amit tesz az jó, és előremutató.

    A jó és az előremutatót én sem vitatom. De az, hogy ennyire médiahuszár, számomra visszatetsző. De ezt már megbeszéltük. :)

    Lehet egy olyan cégről azt mondani, hogy "egy kézben van" amelyik kint van a tőzsdén? SpaceX, Tesla, mindegyik cége..

    Rosszul tudod, a SpaceX nincs tőzsdén, pontosan emiatt nem is lehet belelátni a pénzügyi működésébe sem.

    orbano: mondj egy valamire való céget, ahol az alkalmazottakat mutogatják a termékek bemutatóján...

    Blizzard? Boeing? Sorolhatjuk napestig, általában a CEO-k csak a felkonferálással foglalkoznak, aztán az adott részleg szakemberei vonulnak ki bemutatni a terméket...

    big-J: A spacex állami megrendelés nékül is élne és virulna (felénél is kevesebb már arányaiban az állami megrendelés)

    A SpaceX-et első sorban a DARPA, majd később a NASA finanszírozta, a Falcon 1 esetében az első két indítást a DARPA fizette, a harmadik indítás négy műholdja közül három állami (kettő ezekből NASA) megrendelés volt. A Falcon 9 esetében pedig az első öt indítás a NASA-hoz köthető, és a mai napig a legtöbb Falcon 9 indítást a NASA fizette, gyakorlatilag Musk cégbirodalmának a léte (Tesla és SpaceX egyaránt) a NASA-nak köszönhető. Most is ők adják a legzsírosabb falatokat, hiába van a SpaceX honlapján régóta kint, hogy egy indítás a Falcon 9-el 61.2 millió dollár, ha egyszer a NASA 87 millió dollárt fizet például a TESS indításáért. Szó se róla, még ez is nevetségesen alacsony a hazai (amerikai) konkurencia áraihoz képest (Atlas 5. és Delta-IV)...

    Nekem az a bajom Musk-al, hogy ő kvázi elszipkázza a pénzt a többi konkurense elől, ezzel a marketing-hadjárattal. Ügyesen csinálja, ismétlem. Jól is, ezt sem vitatom el. Ez egy ilyen kegyetlen játék...

    Én amit károsnak tartom azt, hogy kiépül a Musk-rajongókör, amit a média körbetáncol, miközben a többi piaci szereplő egyszerűen megfullad, vagy legalábbis fulladozik, mert a SpaceX és Musk elveszi előlük a levegőt. A befektetőkért és a megrendelésekért folytatott harcban egyszerűen esélytelenek. A SpaceX kettő (plusz egy) talpon lévő "nagy" ellenfele az Orbital ATK, a Boeing és a plusz egy a Lockheed (aki a Boeinggal kooperál főleg). Ezek olyan cégek, amelyek az évtizedek alatt komoly lobbyháteret építettek ki (ami detto nem hasznos dolog, sőt, ennek köszönhetően a brutálisan magas Atlas 5 és Delta-IV árak). Musk úgy veszi fel velük a harcot, hogy a médiaszerepléseinek hála megkerülhetettlen lett a témában. Szó se róla, kellett hozzá a Falcon-9 és a Dragon sikere, de ő is hajszálon táncol, lásd a nemrég történt Falcon-9 / Dragon kudarcot...

    vagy úgy gondolod, hogy valami zseniális marketinggel és egy sz*r termékkel sikerült lepipálniuk a teljes autóipart, toyotástul, bmwstül, vw-estül?

    Egyszer nézz rá a Tesla pénzügyi jelentéseire. A Tesla brutálisan veszteséges, ha nem lenne így túlárazva a részvénye, már csődbe ment volna (a saját részvényei eladásából finanszírozza működését). A BMW nyereséges autógyártó, ahogy a Toyota és a VW is. Utóbbiak pedig dettó foglalkoznak a környezetbarát technológiákkal, "mindössze" nem az akkumulátoros autókban látják a megoldást. Lásd Toyota Mirai.

    A Tesla is úgy próbálja üzletileg hosszú távon egyenesbe hozni magát, hogy egy brutális méretű akkugyárat épít, és igyekszik jó előre megfelelő megrendelésszámról gondoskodni. Hazárdíroznak, és reménykednek, hogy bejön. A SpaceX és a Tesla is ilyen hazárdírozás eredménye, eddig bejött...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz róland #35 üzenetére

    Bocsi, de rohadtul rosszul látod. Korábban is voltak elektromos autó programok, mint a GM EV1 vagy a PSA csoport elektromos autói (Peugeot 106 electric például). A gond a megfelelő akkumulátorok hiánya volt, az EV1 ólom aksikat, a PSA Ni-Cd aksikat használt, amelyek túl nehezek voltak.

    A Tesla első autója a Roadster volt, amely vagy gyorsan tudott menni, vagy sokáig (a ~400km-es hatótávhoz 40km/h-s átlagsebesség szükséges) és alapvetően egy Lotus Elise karosszériába építették be a különféle beszállítóktól érkező technológiákat (Li-Ion aksik a Panasonic-tól, az erőforrás az AC Propulsion-tól, stb.). Mindezt száz ezer dolláért, így tudtak eladni ~2400 darabot belőle.

    Technikai szinten a Toyota Prius legalább akkora és sokkal hétköznapibb formában elérhető környezetbarát autó... A gyorstöltőhálózat, amit felhoztál, konkrétan európában nem a Tesla miatt épült ki, hanem a többi, általad lenézett elektromos autókat is gyártó "nagy" autógyártó cég elektromos autói miatt.

    Ráadásul a Tesla úgy csinálja, hogy még 2014-ben is 3,1 millárdos forgalom mellett 294 millió amerikai dolláros veszteséget termelt. Amióta létrejött, egy nyereséges éve nem volt...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz big-J #68 üzenetére

    Az egyik egy embereket a világűrbe szállító rendszer, a másik pedig egy "sima" hordozórakéta.

    Az űrsikló költséges ellenőrzése és újra indításra való felkészítése több tényezőnek köszönhető, amelyek még az előtt dőltek el, hogy az alkalmazott technológiát élesben kipróbálták volna. Ilyen volt az SSME és a szilikát hővédő téglák alkalmazása. Erről anno itt írtam részletesebben. De Da-Raa is leírta a lényeget.

    Szóval eleve rossz ötlet már csak felhozni is a Falcon 9 ellenében az űrsiklót. Almát körtével...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz janos666 #76 üzenetére

    A mai napig épp elég nagy probléma egyszer elhagyni a Föld-et és a közeléből egyben visszajönni...

    Azért pár százszor már megcsinálták. Igen, balesetek voltak, de hát senki sem mondta, hogy könnyű...

    de egy Hold-piknik az zsinórban két fel és leszállás szervizgangár, vagy akár "benzinkút" nélkül, mindezt úgy, hogy emberek is elférjenek és életben maradjanak a szerkezetben...

    Ehhez a legnagyobb űrrakéta, a Saturn V adott lehetőséget, a legénységnek pedig az Apollo CM-ben arányaiban több hely jutott fejenként, mint egynémely II.Vh-s tengeralattjáróban...

    De akkor ezek szerint az sem volt lehetséges... :DDD

    Szóval szerintem ha járt ott valaki, akkor az volt az utolsó napja.

    Szerintem meg az összeesküvés oldalak helyett látogasd inkább például a NASA Apollo Archive-ot.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák