Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz róland #35 üzenetére

    Bocsi, de rohadtul rosszul látod. Korábban is voltak elektromos autó programok, mint a GM EV1 vagy a PSA csoport elektromos autói (Peugeot 106 electric például). A gond a megfelelő akkumulátorok hiánya volt, az EV1 ólom aksikat, a PSA Ni-Cd aksikat használt, amelyek túl nehezek voltak.

    A Tesla első autója a Roadster volt, amely vagy gyorsan tudott menni, vagy sokáig (a ~400km-es hatótávhoz 40km/h-s átlagsebesség szükséges) és alapvetően egy Lotus Elise karosszériába építették be a különféle beszállítóktól érkező technológiákat (Li-Ion aksik a Panasonic-tól, az erőforrás az AC Propulsion-tól, stb.). Mindezt száz ezer dolláért, így tudtak eladni ~2400 darabot belőle.

    Technikai szinten a Toyota Prius legalább akkora és sokkal hétköznapibb formában elérhető környezetbarát autó... A gyorstöltőhálózat, amit felhoztál, konkrétan európában nem a Tesla miatt épült ki, hanem a többi, általad lenézett elektromos autókat is gyártó "nagy" autógyártó cég elektromos autói miatt.

    Ráadásul a Tesla úgy csinálja, hogy még 2014-ben is 3,1 millárdos forgalom mellett 294 millió amerikai dolláros veszteséget termelt. Amióta létrejött, egy nyereséges éve nem volt...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák