Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    .LnB: Valószínűleg ő sem egy velejéig jó ember, mert a jó, becsületes emberek nem jutnak ilyen magasságokba. Viszont amit tesz az jó, és előremutató.

    A jó és az előremutatót én sem vitatom. De az, hogy ennyire médiahuszár, számomra visszatetsző. De ezt már megbeszéltük. :)

    Lehet egy olyan cégről azt mondani, hogy "egy kézben van" amelyik kint van a tőzsdén? SpaceX, Tesla, mindegyik cége..

    Rosszul tudod, a SpaceX nincs tőzsdén, pontosan emiatt nem is lehet belelátni a pénzügyi működésébe sem.

    orbano: mondj egy valamire való céget, ahol az alkalmazottakat mutogatják a termékek bemutatóján...

    Blizzard? Boeing? Sorolhatjuk napestig, általában a CEO-k csak a felkonferálással foglalkoznak, aztán az adott részleg szakemberei vonulnak ki bemutatni a terméket...

    big-J: A spacex állami megrendelés nékül is élne és virulna (felénél is kevesebb már arányaiban az állami megrendelés)

    A SpaceX-et első sorban a DARPA, majd később a NASA finanszírozta, a Falcon 1 esetében az első két indítást a DARPA fizette, a harmadik indítás négy műholdja közül három állami (kettő ezekből NASA) megrendelés volt. A Falcon 9 esetében pedig az első öt indítás a NASA-hoz köthető, és a mai napig a legtöbb Falcon 9 indítást a NASA fizette, gyakorlatilag Musk cégbirodalmának a léte (Tesla és SpaceX egyaránt) a NASA-nak köszönhető. Most is ők adják a legzsírosabb falatokat, hiába van a SpaceX honlapján régóta kint, hogy egy indítás a Falcon 9-el 61.2 millió dollár, ha egyszer a NASA 87 millió dollárt fizet például a TESS indításáért. Szó se róla, még ez is nevetségesen alacsony a hazai (amerikai) konkurencia áraihoz képest (Atlas 5. és Delta-IV)...

    Nekem az a bajom Musk-al, hogy ő kvázi elszipkázza a pénzt a többi konkurense elől, ezzel a marketing-hadjárattal. Ügyesen csinálja, ismétlem. Jól is, ezt sem vitatom el. Ez egy ilyen kegyetlen játék...

    Én amit károsnak tartom azt, hogy kiépül a Musk-rajongókör, amit a média körbetáncol, miközben a többi piaci szereplő egyszerűen megfullad, vagy legalábbis fulladozik, mert a SpaceX és Musk elveszi előlük a levegőt. A befektetőkért és a megrendelésekért folytatott harcban egyszerűen esélytelenek. A SpaceX kettő (plusz egy) talpon lévő "nagy" ellenfele az Orbital ATK, a Boeing és a plusz egy a Lockheed (aki a Boeinggal kooperál főleg). Ezek olyan cégek, amelyek az évtizedek alatt komoly lobbyháteret építettek ki (ami detto nem hasznos dolog, sőt, ennek köszönhetően a brutálisan magas Atlas 5 és Delta-IV árak). Musk úgy veszi fel velük a harcot, hogy a médiaszerepléseinek hála megkerülhetettlen lett a témában. Szó se róla, kellett hozzá a Falcon-9 és a Dragon sikere, de ő is hajszálon táncol, lásd a nemrég történt Falcon-9 / Dragon kudarcot...

    vagy úgy gondolod, hogy valami zseniális marketinggel és egy sz*r termékkel sikerült lepipálniuk a teljes autóipart, toyotástul, bmwstül, vw-estül?

    Egyszer nézz rá a Tesla pénzügyi jelentéseire. A Tesla brutálisan veszteséges, ha nem lenne így túlárazva a részvénye, már csődbe ment volna (a saját részvényei eladásából finanszírozza működését). A BMW nyereséges autógyártó, ahogy a Toyota és a VW is. Utóbbiak pedig dettó foglalkoznak a környezetbarát technológiákkal, "mindössze" nem az akkumulátoros autókban látják a megoldást. Lásd Toyota Mirai.

    A Tesla is úgy próbálja üzletileg hosszú távon egyenesbe hozni magát, hogy egy brutális méretű akkugyárat épít, és igyekszik jó előre megfelelő megrendelésszámról gondoskodni. Hazárdíroznak, és reménykednek, hogy bejön. A SpaceX és a Tesla is ilyen hazárdírozás eredménye, eddig bejött...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák