Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
Mindenesetre az Über nem előítéletes: fegyveres rablásért és okirathamisításért 4 évet ült már a "biztonsági sofőr"...
-
Eastman
őstag
1. Miért nincs sárgán villogó megkülönböztető, figyelemfelhívó jelzés egy kiaszott kísérleti járművön?
2. Miért nem hivatásos sofőr ül a volánjánál, m'ér Mancika?
3. Miért nem a zanyátok utcájában kísérleteztek? Elveszitek az életét így lényegében akárkinek? Mer' hogy bocsmégnemjó!? Nagyon szomorú. Gondolom, úgy van programozva a szoftver, hogy óvódák közelébe ne is hajtson. Ja, nem.
4. Az aláírásom nem tartozik a felsoroláshoz.[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
,
addikt
Megnéztem sokadszorra is, beleképzeltem magam a helyzetbe, még a kormányt is fogtam gondolatban, mindeközben igyekeztem elvonatkoztatni attól, hogy már láttam a videót, és tudom, hogy mi lesz. Fékezni itt érdemben valószínűleg tényleg nem tudott volna egy emberi sofőr, ellenben egy elkerülő manővert megkísérelhetett volna. Az biztos, hogy én elhúztam volna a kormányt balra, még ha fékezni már nem is lett volna időm. A bicikli hátsó kerekét még ha el is kapja az ember, még mindig jobb, mint embert ölni. Hogy miért balra húztam volna? Mert az lenne ellentétes a világos beazonosítatlan valamik mozgási irányával, amik egyértelműen haladnak az én haladási irányom fele. (Se látni, se fölfogni nem tudja hirtelen az ember ilyenkor, hogy cipőkről, illetve hozzá tartozó emberről van szó valószínűleg.)
Így telibe tutira nem vágtam volna, voltam már sokszor olyan helyzetben, amikor még arra sincs idő, hogy a lábad átrakd a fékpedálra, nem hogy még fékezni. Amikor már túl vagy a vészhelyzeten, csak akkor fogod föl, hogy mi is történt, holott te magad önkéntelenül is lereagáltad a helyzetet az imént. -
félisten
1. Nincs sárga figyelmeztető jelzés, mert nincs értelme, őst, kontraproduktív lenne. A kocsinak a valós forgalomban kell helyt állnia, tanulnia.
2. Mert egy hivatásos sofőr gyakorlatilag semmi érdemi pluszt nem jelentene.
3. Nyilván a megfelelő fejlődési utat járta be a rendszer. Eddig jól teljesített. De igazad van, az emberek szerencsére soha nem okoznak balesetet (halálosat meg végképp nem), így mehetnek óvodák közelébe.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
eddie1978
aktív tag
Bennem az merült fel már többször is, hogy szenzorok megbízhatósága milyen lehet? Értem ezalatt a sok optikai tartományban dolgozó kamerát amikor egy nyári napon nyolcmillió bogár feltapadva az optikára vagy ebben a szuper téli latyakos időben vagy északon ahol fél évig szakad a hó. Olyankor mi van? Hogyan oldják meg a tisztítását? Azt tudom, hogy egy objektív frontlencséjén keletkező karc bizonyos méretig nem befolyásolja érdemben a vetített képet.
Másik kérdésem ha már minden autó önvezető lesz, akkor a LIDAR, radar stb rendszerek nem fogják egymást zavarni? Kis területre fog koncentrálódni nagy számú jármű. Van aki ebbe belelát jobban? Jó lenne ha adna egy kis infót.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jól teljesített? Másik topikban olvasom a statisztikát, hogy átlagosan
1 mérföldenként be kell avatkoznia a biztonsági sofőrnek ilyen-olyan
bakik miatt, 100 mérföldenként viszont kritikus hibák elhárítása miatt.
(Pl. ne gázoljon gyalogost.) Ez egy nagy határ szar: nem kéne futnia. -
,
addikt
Ezek is jó kérdések, de engem még az érdekelne nagyon, hogy konkrétan hol tart jelenleg a technika egy önvezető autó rendszere esetén?
Egy emberi sofőr ha lát egy kisajtóból kiguruló labdát, akkor számítani fog rá, hogy azt hamarosan egy gyerek is követni fog nagy valószínűséggel. Egy emberi sofőr ha lát egy kutyát sétáltató személyt akinek a kutyája szabadon van, akkor számít rá, hogy a kutya lehet, hogy kifut elé. Egy emberi sofőr ha látja, hogy az őt előző autó nem biztos, hogy be tudja fejezni az előzést, akkor segít neki fékezéssel. És még sorolhatnám vég nélkül. Egy önvezető autó is tudja vajon ezeket? Ha esetleg nem, akkor viszont hogyan merik őket kiengedni a forgalomba, ha egyszer emberéletekről van szó?
(Vagy tegyük fel jön egy mentőautó, és nem tud kikerülni, félrehúzódásra sincs lehetőség, neked viszont pirosad van. Körülnézel, szabad az út, átmész a piroson, hogy el tudjon haladni a mentőautó. Itt is emberéletekről lehet szó. Erre képes egy önvezető autó? Vagy esetleg emiatt fog meghalni egy beteg, mert az önvezető autó nem haladhat át a piroson, hiszen az szabálytalan lenne, így nem fogja a mentőautót sem elengedni?)
-
félisten
"Ha esetleg nem, akkor viszont hogyan merik őket kiengedni a forgalomba, ha egyszer emberéletekről van szó?"
Talán elkerülte a figyelmedet, de önvezető autókat még senki sem enged ki a forgalomba felügyelet nélkül.
A jelen esetben is volt felügyelet (vö. emberi sofőr), aki egyrészt nem igazán figyelt oda az útra, másrészt több mint kétséges, hogy az emberi érzékeivel ő észlelte volna-e a biciklit toló személyt.
A Google és a Tesla eredményei alapján én mellesleg már inkább bíznék az ő rendszereikben, mint az emberi sofőrökben.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
,
addikt
Úgy értettem, hogy ebben a formájában (akár emberi felügyelettel is) hogyan merik kiengedni a forgalomba? Akit elütött, nem odateleportált elé a semmiből, hanem odasétált. Mi volt a gond, miért nem avatkozott be az autó biztonsági rendszere? Se egy fékezés, se egy kormánymozdulat, se semmi?! De teljesen mindegy is, hogy hardverhiba, szoftverhiba, műszaki hiba, bármilyen hiba is okozta ezt, ez így életveszélyes ebben az állapotában, és nem lehet arra hivatkozni, hogy van emberi felügyelet is, mert mi van, ha ő rosszul lesz, elalszik, nem figyel oda, stb., az autó meg mindeközben nyugodtan átgázol egy csoport óvodáson esetleg?! Ha még csak itt tart ez a technika, akkor próbálgassák zárt pályákon, de ne ott, ahol embert ölhetnek vele!
-
CactuS
Arcképgyáros
Az, hogy nem így kellett volna működnie az tény, ezért is lesz vizsgálat. Viszont még szerencse, hogy a sima autókban a sofőrök sose lesznek rosszul és gázolnak el egy fél buszmegállót vagy kergetnek egy darazsat és mennek neki egy busznak, ami felborul és meghalnak benne páran. Ugye? Ja, várjunk csak...
A technika egyébként ott tart, hogy átlagolva sokkal jobban vezet a gép, mint az ember, de jelenleg még közel sincs kész a technika, pint ezért ül ember is a volán mögött.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
hobizoli
nagyúr
eppen 3 napja ment be egy kukasauto egy viragboltba Ujpesten
azt nem gep vezette, hanem egy ember, aki szivinfarktust kapott vezetes kozbentöbb drón kell ;P
-
csongi
veterán
"mert mi van, ha ő rosszul lesz, elalszik, nem figyel oda, stb"
Pont ezek az ervek is a fejlsztes mellet szoltak.
Tudod hany baleset van evente, amik ezekbol fakadnak?
Jelenleg a szenzor rendszerek jobban mukodnek mint az adatfeldolgozas. Attorest az AI chipek hozzak.
Par ev es nagyot fordul ez az egesz. Jelenlegi tesztvezetesek nem csak arrol szolnak, hogy hanyszor kellett beavatkozni az embernek, hanem arrol, hogy miert?
Sajnalom az aldozatot, de hozza tette a maga reszet.
Amennyiben a kormanyok az uthalozatra rakoltenek azt a penzt, amit mondanak, akkor az egesz rendszer hamarabb mukodhetne.
De mivel ezt nem teszik meg, ezert a technologiara marad az egesz.
Csak egy egyszeru pelda.
Olyan csomopontok jonnek letre, amiket az emberi vezetok sem tudnak szabalyosan es biztonsagosan alkalmazni.
Megoldas van?
Van! Tessek odafigyelni, es turelmesnek lenni..... maszlag duma.
Mikozben valosag... elbaszott tervezes, kivitelezes...de old meg te es alkalmazkodj hozza. Amellett, hogy egy komplett jogi szabalyrendszert kellene futtatnod az agyadban amint volan moge ulsz.
Reges regen tulhaladta az emberi kepessegeket a kozlekedes ezen formaja. Az ego es hiusag mondatja az emberekkel azt, hogy jobb ha ok vezetnek. Mikozben egy rutin vizsgan megbukna mint a szel. Mar elindulasnal megkosszonnek a reszvetelt.
Es ez csak a kresz szabalyainak betartasa. A vezetesi technika meg sehol sincs.
A vezetok 90% veszhelyzeti megoldasa, satufek, duda, integetes. 300meter nem tudnak egy gazpedal allassal elmenni..a tempomattos autoknal fogalmuk sincs hol kell bekapcsolni vagy egyaltalan mire is jo.... soroljam..? .
Lassan megcsinalom a youtubos csatronat .
Korforgalom kezelese borzalmas, iranyjelzo hasznalata luxus.
Ha megis kapcsoljak, akkor agyatlanul rosszul idozitve.
Vilagito berenedezesek hasznalata egyeni dontesek es hangulatok kerdese. Tukor hasznalata sminkeleshez kb.
Sav valtas, elozes, kikerules. Kerekparosok...maga a pokol
..
Itt megrekedtunk, egy szabalyozott de be nem tartott kozlekesi moralba. Nem lehet eldonteni, hogy szabalyosan vagy szabalytalanul, de a masikra figyelve kozlekedjunk.
Pontosan feluton egy Torok rendszer es egy Nyugati Osztrak rendszer kozott megrekedve.
Legalabbis en igy latom. -
fRooStzzZ
senior tag
Azért kíváncsi lennék, hogy egy téli vezetésben, egy jó esős napon, mikor az úton 10 cm víz áll, az ilyen autó képes e lassítani vagy kikerülni a pocsolyát, hogy esetleg ne repüljön át a másik oldalra, vagy esetleg kicsit megcsúszik mert a szél a havas pályán meglöki a kocsit, vagy egyéb hasonló dolgokat tud e a szerkezet..
Vagy egy havas emelkedőn várhatóan piros lesz a lámpa, ahova felhajt, de onnan nem tud elindulni már, mint pl az ember, jó, ezt lehet nem érjük el, szép lassan de biztosan haladunk, inkább 15-el, de a lámpát elérve át tudjunk menni.
Jön egy kamion, beteríti vízzel, azt dob egy satuféket, azt gondolván, hogy valaki elé ugrott?
Van itt azért bőven még amit meg lehet kérdőjelezni ezeknél a kocsiknál.
Állsz a felezőn, balra fordulnál, hátulról telibe vág egy autó.. Vajon nyomja a féket, ne tolja át a másik sávba, vagy még elindul, gyorsan előre ha van ideje még reagálni a kocsinak, hogy esetleg az sem figyel és most TK-ra akar zúzni engem..
Azért is kérdezem, mert az utolsó felvetés velem is előfordult, mikor csak annyit hallok, nagy nyikorgás, balra szerettem volna fordulni ( be az udvarba), kormány eltekerve, szemből teherautó, azt egy "mi autónk" hátulról telibe vágott, kormány vissza, és próbáltam nem a féket taposni, hanem elindulni, hogy esetleg alólam se üsse ki a kocsit, meg neki se a csomagtartóba költözzön a motorja. Mindemellett TK lett a suzuki. -
-=RelakS=-
veterán
válasz fRooStzzZ #269 üzenetére
"Azért is kérdezem, mert az utolsó felvetés velem is előfordult, mikor csak annyit hallok, nagy nyikorgás, balra szerettem volna fordulni ( be az udvarba), kormány eltekerve, szemből teherautó, azt egy "mi autónk" hátulról telibe vágott, kormány vissza, és próbáltam nem a féket taposni, "
Itt rontottad el. Nekünk megtanították, hogy ha balra akarunk kanyarodni, akkor tekerjük irányba a kormányt, ha el is tudunk indulni, pont az ilyen balherék miatt, akik telibevágják az ácsorgó autóst.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
csongi
veterán
válasz -=RelakS=- #270 üzenetére
Vezetes technika .
Kanyaradas szabalyai... .
Es rossz latni, hogy a kanyarorodas nalunk ugy megy, hogy keresztbe allo auto a savban.
Balra kanyarodast rendszerint jobbra huzodassal, jobbra kanyaraodast meg a felezo melle huzodva teszik meg.
Isszonyat.
A balra kanyarodas kulon borzalom, mert a keresztezodes elott megallnak a sav kozepen. Innen mar vege, forgalom beakadt.
Keptelenek megerteni, hogy pont a kozepen vannak a legjobb helyen. Foutvonalrol alarendelt utvonalra valo kanyarodaskor.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz hobizoli #214 üzenetére
ha leesik a tgk-rol a potkerek es nekimesz a savban, akkor o lesz a felelos erte,
Ez jó lesz sirfeliratnak is:
"Nem kellett számítania rá"
erre egyébként va egy olyan szabaly, hogy csak arra kell számítania, ami normal esetben ott lehet
Egészen pontosan hogy szól ez a szabály?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Ezek törvényszerű dolgok sajnos. Rohadt szomorú lettem, amikor megjelentek a tarts jobbra táblák az m7-esen, mert az emberek 100-al is inkább a középső sávban mentek, holott még az útminőség se indokolta...
Aztán annál is szomorúbb lettem, amikor láttam, hogy a táblák ellenére sem változott semmi a világon...
Amikor az üzemszerűen középső sávban haladó rendőr jött utánam vörös fejjel, és a pihenőbe kihúzott, majd üvöltözött velem, hogy én jobbról előztem, és azonnal elveszi a jogsimat, sőt a rendszámot a kocsiról, sőt, no akkor már csak röhögni tudtam. Elbeszélgettünk a jobbra tartásról, hogy ha 5 km-en át én ezt betartom óra 140-en, egyenesen haladva, az miért nem előzés, és miért nem én, hanem a többi 70 balfék a pancser aki mellett elmentem -beleértve őt is-, akkor beszállt a kocsiba és elment.
Az ilyen kanyarodási mizériák már csak a tortán lévő habon lévő cseresznyén megcsillanó apró harmatcseppek... Pl húgomnak úgy tanították, hogy a kormányt kanyarból kifele is tessék csavarni. Ezzel ő levizsgázott, majd amikor mellette ültem és egy sima jobbra 90 fokos kanyar után az út bal patkáját szinte bepuszilta miatta, akkor néztem hülyén, hogy neked hogy lett jogsidbzmg.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #56573440 #274 üzenetére
Meg ez a tarts jobbra mánia, amikor az autópálya egy emelkedőn 3 sávos lett.
Akadékoskodnia akartam facén, ezért előkotortam a KRESZ-t. Kiderült, hogy a sávnyitás előtt volt egy bazinagy "Kapaszkodósáv kezdete" tábla (addig azt hittem, hogy kapaszkodósáv, mint olyan, nincs a KRESZ-ben), majd a magyarázó szövegben az, hogy a jobbra tartásnál ezt a sávot nem kell figyelembe venni.
Szóval a középen vonatozó népség teljesen rendben van[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #276 üzenetére
Igen. A kapaszkodó sávban. Az m7-en végig az van?
-
Szabaka
tag
Szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha Pl atós-oktatók ülnének a volán mögött.
Szerintem aki jogsit szerzett mindenki tapasztalta, hogy az oktató igenis figyel (jó esetben) és bele lép a fékbe, ha a tanuló elbambul...
Ami nem oldódik meg magától, azzal nem érdemes foglalkozni.
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #278 üzenetére
Akkor foglaljuk össze. Mivel te szembesültél az m3-on egy táblával jelölt, emelkedő útszakaszra vonatkozó speciális forgalmi helyzettel, ezért azt mondod, hogy az m7-en ahol nem jártál, az üzemszerűen középen haladók rendben vannak? Mert nekem ez jött le a kommentedből
Egy kérdésem van? Miért ?
-
addikt
válasz Tigerclaw #14 üzenetére
Ez tipikusan az az eset, mikor a biztonsági ember sokkal lassabban reagált egy "alvó" állapotból, mintha folyamatosan a vezetésre kellett volna koncentrálnia - egy normál autó esetén. Nem először bizonyosodik be, hogy a szuper szenzorok megtéveszthetők vagy meghibásodhatnak, az életét (vagy másét) erre bízó ember meg meghalt - ld. lefejezett Teslás esete.
De elmondható bármilyen fejlesztésről, hogy áldozatokkal járt és járni fog, vonatok, repülőgépek, stb. Nem könnyű...
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
félisten
Az oktató folyamatosan interakcióban van a tanulóval, sokkal könnyebben fenntartható a figyelme, mint egyedül felügyelnie egy olyan járművet, ami jó eséllyel hosszú időkre nem ad neki feladatot.
Valaha nagyon régen én azt tanultam, hogy ilyen körülmények között a figyelem már pár perc után is jelentősen lanyhul, és 20-25 perc után már teljesen passzívvá válik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
kenwood
veterán
az a baj,hogy a sok kerdes,es tobben probalnak egyetlen valaszt adni ra,ami ertelmetlen
az alabbi kerdesek merulnek fel :
- hibas volt-e gyalogos ?
- fekuton belul,vagy kivul lepett be?
- egy atlagos sofor megoldotta volna ?
- egy jo sofor megoldotta volna ?
- egy masik ugyanilyen kocsi is elutotte volna ?Az utolso kerdes nagyon fontos.
Tudni kellene,hogy ez egy oylan helyzet volt,amire nincsenek felkezulve ?
Vagy pedig egy olyan,amit meg tudott volna oldani a hardver-szoftver,csak valami hibas volt a konkret modellen ?Egyebkent a folyamat mar elindult. a vegeredmenye az lesz,h millios nagysagrendben csokken a sulyos,halalos kozuti balesetek szama. Sajnos az ut rogos,lesznek meg aldozatok.
visszaut nincs,mert ha elkeszul, akkor rengeteg olyan ember kerul ki a volanok mogul,aki igazi idozitett bomba. a jogsit megkapja,de az oktato is tudja,hogy eselye nincs 5-10 evet baleset nelkul levezetni.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Polllen
nagyúr
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #56573440 #280 üzenetére
Mert félreértesz
M3-mon kint van ez a tábla, tehát a "takarodjajobbszélsőbe" nem aktuális.
3 sávos M7-ről nekem csak ez a rész ugrik be, de mivel nincs "Kapaszkodósáv kezdete" tábla, ezért takarodó a jobbszélsőbe.
Teccikérteni?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
atike
nagyúr
Ha nem hardver hiba volt (valamelyik vagy épp több szenzor együttesen) akkor ultra nagy a gáz, mert akkor a szoftverben van baki.
Ez egy alap dolog - előtte van (elé kerül) egy idegen tárgy - vagy kikerüli vagy megáll. Nem, nem abban a fél másodpercben kellett az autónak "látnia" - sokkal korábban is már érzékelnie kellett.
Amennyi infó most van az alapján azt lehet mondani, hogy ha elé gurult volna egy betongolyó annak is lassítás nélkül nekiment volna.
-
addikt
Persze, mert aki alkalmatlan vezetésre, az tudja is ezt magáról fiatalon, tehát önvezető autót fog venni, nem egy szakadt BMW-t, esetleg Golfot. Másfelől miből gondolod, hogy az önvezető autóhoz kelleni fog jogsi? Pont ez lenne a lényege, hogy jogsi nélkül vagy vállalhatatlanra piálva magad is hazavigyen... de ezt mi már úgysem éljük meg.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
csongi
veterán
válasz -=RelakS=- #287 üzenetére
de aktualis. Mit is jelent az elso link alatti tabla?
-
#56573440
törölt tag
Az elhaladás most sem az. Pont azt kérdeztem a kedves uraktól, amikor vörös fejjel magyaráztak, hogy emlékeznek e a kollégájukra, aki a népet szivatta... Akkor kérdezték meg a jogalkotót, és az állásfoglalás értelmében, a sávváltás után egyenesen haladva teljesen rendben van. Itt is írták meg máshol is.
-
addikt
-
kenwood
veterán
válasz Dark Archon #289 üzenetére
azert,mert nem vegyes lesz. csak onvezetok.senki nem fog jogsit kapni.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
-=RelakS=-
veterán
Tájékoztatást adó jelzőtáblák
17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:
„Kapaszkodósáv” (118. ábra): a tábla emelkedő úton a lassabban haladó járművek közlekedésére szolgáló kiegészítő sáv (kapaszkodósáv) kezdetét jelzi. A tábla jelezheti azt a sebességértéket is, amelynél kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni (119. ábra);Ugyanakkor:
Haladás az úton
25. § (...)
(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.(3) * Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
Egyéb kérdés?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
csongi
veterán
válasz #56573440 #291 üzenetére
O jeee, vegre!!! Idoszeru volt mar egy jogi ertelmezes! Koszi.
Regen elmentem en is, aztan a megoszto ertelmezes szerint inkabb a szigorubbat helyeztem eloterbe.Dark Archon:Vegre, nem tudtam minek a nyila ez
RelakS: Miert nem aktualis a takarodjaljobbszelsobe?
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Az előtted beírt hozzászólásomat elolvastad? A 25§ 3. bekezdése világosan leírja.
Tehát pl a lenti táblán ha a feltüntetett sebességgel tudsz haladni, ami azért valljuk be, elég ingerküszöb alatti, akkor teljesen jó helyen vagy a középső sávban, mert a jobb szélső kapaszkodó sávot nem kell figyelembe venni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#56573440
törölt tag
Ohh vannak ilyenek szép számmal. Friss jogsival szinte fel is jelentettek... Tök egyenes út alföldön valahol országút, egyszer csak 50-es tábla, kb 200 méterre egy útkereszteződés tábla, emelkedő tetején rendőrbácsik.
A tábla teljesen indokolt volt, mert ott jöttek mentek a traktorok ki-be a földekre, viszont a két becsatlakozó út föld út volt.
Persze egyből szedtek is ki, tudjamiértállítottukmegjónapotkívánok. Jó napot kívánok, ötletem sincs. Mennyivel ment? 90-el a tábláig, onnan 50-el a kijelölt útkereszteződésig, majd 90-el amíg nem integettek le. Dehát az földút, nem oldja fel. Elnézést, de nem az út, hanem a tábla oldja fel a korlátozást, ki van jelölve hogy az kereszteződés. De az föld út és nem oldja fel. De azt én hogy lássam a vastag sár alatt, hogy miből van, a tábla egyértelműen jelzi, hogy alsóbb rendű _út_ csatlakozik be! Mindegy, mert földút, helyszíni bírság. Elnézést, de ezzel nem értek egyet. Akkor feljelentjük. Rendben, tegyék, én pedig visszamegyek és lefényképezem a táblát.
Eltököltek egy negyed órát a papírjaimmal, majd visszaadták, és elengedtek feljelentés nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #287 üzenetére
Én ezt maximálisan értettem, sőt ismertem is, ezért mondom, hogy m7-en ahogy nálam okosabbak is írták ezt a táblát kellett volna kitenni, hátha felfogják
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD