Új hozzászólás Aktív témák
-
myckey
veterán
"Semmi" kamionját..
Nesze semmi, fogd meg jól
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
Sirus86
tag
Ja, mint a Cybertruck. Khmm, hol is van az? Ez a Musk egy lódító lett az utóbbi időkben szvsz.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
félisten
Én nem vagyok benne biztos, hogy ezeket megépíteni és üzemeltetni környezetkímélőbb mint egy dízel fost. De majd megmondják a szakértők.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Somatom
veterán
válasz Plazmacucci #3 üzenetére
USA más környezet, más szabványok, más szabályok. Itt, Európában csak speciális fuvarfeladatokhoz lenne életképes.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nyerek01
tag
Gratulálálok a Teslának és a Pepsinek is. Nagyon jó, hogy végre elektromos kamionok fognak dolgozni. ( érdekesség: Tesla Semi kamion FSD rendszerrel )
-
Somatom
veterán
Én átlagos módon melózok. Szerdán beülök és két hét múlva szerdán kiszállok. Közben csak véletlen, ha bejutok a telephelyre. Mikor, hogyan tölteném?
Az itteni kamionok max. 40 tonnásak lehetnek összben (+2%). A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók, a pót pedig kb. 8t. Így 25t lehet a rakomány. A mi pótjainkon nincs pótkerék (tartóval -200Kg), (a pót támasztólába nem tekerős, hanem alu mankóláb (-150Kg), a vontatóinkon csak egy tank van (-500Kg). Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással. Szóval, ennyire spórolnak a súllyal, hogy minél több árut lehessen vinni. Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Próbálok a déli órákban tankolni, mert akkor van esélyem, hogy gyorsan végzek. Reggel, este az lehet akár -1 óra a munkaidőmből. Ja, a munka és vezetőidőink is percre ki vannak számolva. Nincsenek benne plusz töltési órák.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
nekem a kezdetek óta ez a problémám, hogy nem igazán publikálták a vontató tömegét, pedig az a fuvarozó cégek számára elsődleges adat. Tök jó hogy van hatótáv, de azt jelenleg -is- még több aksival tudják csak megoldani, ami meg a hasznos kapacitás kárára megy. A viszonylag közeli elosztók között ingázgatni, fel-le rakodás közben tölteni lehet ez életképes, ha hozzáteszed a marketing faktort, mivel jól kommunikálható hogy te ződ vagy.
-
titán
A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók ... Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Honnan veszed azt, hogy akku az pluszba kerül a járműbe? Az kivált egy csomó mindent. A 7,5 tonna rengeteg. Abba rengeteg akku IS belefér. Egy Tesla Model 3 kicsit könnyebb, mint az azonos kategóriás benzines társak. Kb 3,5 tonna akku kell bele (1MWh, Tesla 4860 energiasűrűség 296 Wh/kg), a maradék 4t elegendő egy alapból villanykamionnak tervezett járgányra. Ráadásul az EU még van egy 2t-ás szabály, ami szerint a kizárólag elektromos hajtású kamionok össztömege 2 tonnával nagyobb lehet. Tehát a kamion felépítményére 6t juthatna EU-ban. Amicsiban ilyen szabály nincs, ezért Tesla a nagyon alacsony tömegre lő.Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással.
Befejezem a mondatodat: legkevesebb 18 óra folyamatos vezetés alatt. Csak hogy az egyhuzamban megengedett vezetés 4,5 óra, a napi max pedig 9 óra. A 800km autópályás hatótáv elegendő a teljes munkanapra, de bármely pihenésnél 30 perc feltöltéssel 550km hatótáv kapható vissza, ami napi két pihenéssel még négykezest is kiszolgál. Ennél viszont jóval többet kell állnia egy szerelvénynek pihenőben.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az egy tankolással elmegy kifejezés irreleváns. Két megállás között nem megy el 400km-nél többet (4,5 óra) a munkaidőre vonatkozó szabályok miatt. A pihenőkben 30 perc alatt 550km visszatöltés a hosszútávú utakon nulla időveszteséget jelent. Rövidtávú bolyongásnál meg sokkal hosszabb a hatótáv. 800km a 40tonnás max terhelésű szerelvény csúcssebességnél mért hatótávja. 1,24kWh/km a pályás fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Bármely pihenésnél? Nem csak annál, ahol töltő is van? Először is képtelenség előre kiszámolni, hogy hol fogok elfogyni. Másodszor, láttál Te már autópályán kamionokat parkolni? A német K-Ny pályákon du. 4 után már kalózparkolás van. Örül az ember, ha valahova be tudja préselni az autót, nemhogy még oszlop mellé tudjon állni. Ha a töltő foglalt, akkor nem tudok a 30 percemben megtankolni. Egyébként nem is biztos, hogy szabadna.
A 42 tonna remek, csakhogy az úthálózat 40 -hez van kitalálva és azt nem lehet egy rendelettel átalakítani. 42 tonnával nem mehetek át egy 40 tonnás súlykorlátozású hídon.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Nem a jövő héten fog elterjedni a villanyos kamionozás, az biztos, de mi startra és szerződésekkel (tőkére és helyszínnel) is készen állunk, hogy teleszórjuk a kamionos pihenőket megawattos töltőkkel, amint minimális igény is jelentkezne. És szabad pihenőidőben tölteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #14 üzenetére
124kWh/100km nem abszurd vállalás. cw: 0.36
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #17 üzenetére
Viszont a v csak 26m/s. És a légellenállás a sebességgel négyzetesen arányos.
F(l) = 1/2 * 1,225 * 10 * 0,36 * 26^2 = 1490 N
F(g) = 40000 * 9,81 * 0,006 = 2350 N
veszteség 15%
ΣF = 3840 * 1,15 = 4420 NP = 4420 * 26 = 115 kW
Fogyasztás = 100/94 * 100 = 122,3 kWh / 100km
Nulla szélárnyékkal számolva.Ehhez képest az ígéret 124 kWh. Jó, kell kabinfűtés, berendezések, de minimális szélárnyékkal is már simán hozható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Azért van a nagy tank a kamionokon, hogy a tankolási procedúra minél kevesebb időt vegyen igénybe. Már az én fele kapacitásom is szívás, nemhogy naponta, vagy naponta többször. Így is sofőrhiány van, nem kéne még ezt is a sofőrök nyakába akasztani. Erre egyszerűen nincs elég hely. Egy tankolásra váró kamion négy személyautónyi helyet foglal. Van, hogy a 30 percemet a parkoló bejáratánál, vészvillogóval tudom kivenni. Most vegyük hozzá azt a stressz -t, hogy ha nem tudok tölteni, akkor nem tudok továbbmenni. Nem mindegy, hogy ez egy héten egyszer van, vagy minden nap.
És akkor még nem beszéltünk az áramigényről. Hány parkolóban van erre elegendő betáp?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
A gördülési súrlódási együttható aszfalton kábé 0,015, így a gördülési ellenállás sokkal nagyobbra adódik, olyan 5.800 N körül van.
Összes menetellenállás 7.300N körül, ami 26m/s-nál 189,8 KWPlusz a mechanikai és elektromos hatásfokok, szerintem simán lehet 80%-kal számolni mindent egybevetve. (három motor, nagy akku, sok kerék, sok kerékcsapágy, stb), azaz kábé 237KW kell az akkuból.
Az 100km-en 253KWh. Tehát egy MWh akkuból nem megy el 500 kilométert sem, nemhogy nyolcszázat.
Persze az átlagsebesség alacsonyabb lesz, viszont kell gyorsítani meg lassítani, itt kérdés hogy alakulnak átlagosan a rekuperációs hatásfokok. De ez az 500km nekem sokkal reálisabbnak tűnik.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #21 üzenetére
és akkor még nem számoltál azzal hogy van olyan változó is hogy hőmérséklet... Mondjuk nem vagyok kamionos nem értek hozzá, de hidegben az aksis mókáknál nem épp nőni szokott a hatótáv. Nem tudom, kérdezem
-
titán
válasz Shadowbull #21 üzenetére
Személyautó gumi esetén. Teherautó gumik jelenti együtthatója 0.006~0.01, a leggazdaságosabbak 0.006-ot tudnak. A hatások jobb lesz, mint 80%. Több csapágy jobb hatásfok, mint kevesebb. A 0.87 abszolút reális érték.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Cathfaern
nagyúr
Én részben értem amiket mondasz, de másrészt olyan dolgokat hozol fel amik alapvetően infrastruktúrális kérdések. Nyilván amíg az infrastruktúra nincs átalakítva, addig ez nem (mindenkinek) alternatíva. De ha 150 évvel ezelőtt azt mondták volna, hogy az autózás nem reális, mert mindenhova benzinkút kell, meg aszfaltutakat kell kiépíteni, akkor most lovaskocsit hajtanál, nem kamiont vezetnél.
-
Somatom
veterán
válasz Cathfaern #26 üzenetére
Évek óta EU -s terv, hogy növelni kell a kamionos parkolóhelyek számát. Nem tudom, hogy hol épülnek ezek, de amerre én járok, arra biztosan nem. Ecccerű aszfalt placcokról beszélünk (bár zuhanyzós, Wifis parkolókat is emlegetnek). Ha még ez sem megy, akkor hol, hogyan lenne töltő infrastruktúra?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csibe1
addikt
válasz Cathfaern #26 üzenetére
Nem csak infrastruktúra kérdése.
Tessék kicsit körülnézni, itt vagyunk egy szééép nagy energiaválság küszöbén, ha nem tűnt volna fel.
Ki lehet építeni mindent is, de ha nem lesz energia akkor aztán sokra megy vele mindenki." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
eshe
tag
Igen, mond ezt a németeknek is ahol az észak-dél irányú távvezetéket nem tudják megépiteni egy évtizede.Most ahol állok kb. 60 kamionnak van hely hivatalosan.Itt állunk kb 90-en.Ebből 12-en a személyautós részen.Ha ezt összeadod az minimum 70 MW és akkor ahol nincs töltő azokkal mi van? Hová tennék a töltőoszlopokat?Megnézném amikor valamelyik barom elsodor egy ilyet a pótkocsi végével.Lenne tűzijáték rendesen.A 800 volt egyenáram az már nem játék.Ez jelenleg még a sci fi világa.Tudom csak a kifogásokat keresem, mert minden megoldható csak akarni kell,hiszen a villany is csak ugy a konnektorban van.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Eljön az idő, amikor ez így lesz. <10 év. Nekünk rendelkezésre állnak a területek, a technológia, a forrás, és az akarat is, hogy megoldjuk az ilyen jellegű problémákat a jelenlegi hálózat terhelése nélkül. Ezt bízd ránk, ezért létezünk.
Megnézném amikor valamelyik barom elsodor egy ilyet a pótkocsi végével.
Kisebb, mintha egy üzemanyagtöltőt sodor el egy pótkocsi végével. Mindennapos eset.A 800 volt egyenáram az már nem játék.
Valóban nem az. Ha csak játék volna, nem érdekelne senkit. Ez üzleti szolgáltatás.Igen, mond ezt a németeknek is ahol az észak-dél irányú távvezetéket nem tudják megépiteni egy évtizede.
Az áramszolgáltató mindenütt idióta, évtizedek óta. Nem szabad rájuk támaszkodni, mert az azonnali halál.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
eshe
tag
Látom önbizalomban nincs hiány,tisztára mint itt a németeknél.Akkor van a gond itt is csak amikor szembe jön a valóság.Ennyi erővel azt is mondhatom 10 év múlva már nem lesznek kamionok sem,mert otthoni replikátorral csináljuk a dolgokat és csak a terveket kell letölteni a neten
-
titán
Ahogy 10 éve el se tudtad volna képelni, hogy villanyautók millióit adják el évente, most nem tudod ezt elképzelni kamionokra. De a világ a ti jóváhagyásotok nélkül is megy arra, amerre akar. ¯\_(ツ)_/¯
#35 Somatom
Amúgy igen. Sok hektár országszerte. Célirányosan. Nem csak saját, hanem az érdekelt befektetői csoporté.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Hogy jön ide az áram,majd a postás kihozza? Most trollkodunk vagy komolyan beszégetünk?
Teljesen komolyan beszélünk. Hülyeségeket minek. Nem kell ám ennyire f.sni a hálózati problémáktól. Ha érint a villanyautózás, jövő év második felében úgyis megtudod a részleteket.A nagyfeszültségű egyenáramnak pedig több tiszteletet ha lehet.
Én nagyfeszültségű egyenárammal dolgozok villanytöltők és akkumulátoros tárolók ügyén. Nekem nem kell bemutatni.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
A személy villanyautók túlnyomó többsége minden nap hazamegy, illetve ugyanazon az útvonalon közlekedik. Nagyon kevés megy többszáz Km -es távolságokat. Tehet kis kerülőket és bármikor vezethető. Egy kamion teljesen más tészta. Itt még az is gond, ha nem tudok a töltőn éjszakázni. Ha odébb kell gurulnom töltés után, akkor bukó a töltőn töltött idő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezért azok a cégek kezdik a felhasználást, akiknek naponta fix útvonaluk van a gyár, és a logisztikai hub (vagy a logisztikai hub, és az üzlet) között. Hozzánk napi 2-3 kamion érkezik a központi raktárból, ezek semmi mást nem csinálnak, mint a két helyszín között ingáznak. És mi egy viszonylag kis áruház vagyunk. Ha ezt a 2-3 fuvart ki lehet váltani elektromossal, annak már van értelme. Amúgy pont Frankfurttól (a reptértől) délre, az A5-ön van a tesztpályája a 'troli' kamionoknak, kiépített felsővezetékkel, amin az áramszedős cuccok mennek. Nyilván perverz dolog, meg nem mindenhol kivitelezhető, de annyit megért nekik, hogy eljátszanak vele. Ha csak a logisztikai központok, meg a reptér között már megoldható, miért ne? Tudom, csinálhatnák elektromos vonattal is, de egy vágányt kiépíteni minden egyes raktárig, vs egy felső vezetéket, amíg el tud jutni egy hibrid vontató, az is más költség.
Shadowbull: Ahol fel van rá készítve a rendszer, hogy a műszak végén néhány tucat elektromos targoncát rá kell dugni a hálózatra, ott ezt is megoldják.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
titán
válasz Shadowbull #44 üzenetére
kábel kérdése, nem töltő kérdése. 2022-ben már teljesen standard megoldás a külön teljesítmény modul, és hozzá sokkal több töltőkábel és fej. A Superchargerek is így működnek, de ezen kívül még tucatnyi nagyobb rendszer is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #45 üzenetére
Ezzel kezdtem. Hogy csak speciális fuvarfeladatokra alkalmasak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
2021-ben speciális feladatokra voltak alkalmasak (Norvégia már akkor tele volt villanykamionokkal). 2022-ben is. 2023-ban is. 2024-ben már lesz, aki általános célja is használja. 2025-ben kicsit több. 26-ban meg több, és így tovább. 2032-ben pedig mindennapos dolog lesz.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nyerek01
tag
Ugyanezt játszották elektromos (személy)autóknál is.
Nem jók semmire, nem gazdaságos, nincsenek töltôk stb.Azért ezek már most 2022-ben is túlhaladott gondolatok. Most komolyan megint ezt csinálják az elektromos kamionok kapcsán?
Majd szépen lesznek töltôk ott is, kiépítik a hálozatot idôvel. -
Somatom
veterán
Nemnem. A probléma ugyanaz és egyáltalán nincs megoldva. Most sincs olyan villanyautó, ami azt tudná, amit a dízelem. Egy pár perces tankolás után kimenni Németországba, autópálya tempóban. Csakhogy amíg a személyautóknál ez rétegigény, addig a kamionoknál általános. Itt az idő tényleg pénz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Nem azt kell tudni, amit a te autódnak. A feladata, hogy amit tud, azt jól kell tudnia. Nem a te fejed körül kering a világ. Majd azok eldöntik, akiket érint, hogy szükségük van-e rá. Ahogy ez személyautóknál is megtörtént.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
-
Nézd, ez egyszerű üzlet:
Ezt tudja a rendszer. Ezt megmutatják a potenciális érdeklődőknek, akik szoktak kamiont venni. A potenciális vevő hümmög kicsit, oszt-szoroz, és vagy az jön ki hogy ez nem is hülyeség, mert tud vele spórolni, vagy az, hogy ezt , meg ezt kéne változtatni, és akkor lehet, hogy megérné. Előbb-utóbb találkozni fog a kereslet, és a kínálat. Nincs az a fuvarozó cég, aki nemet mondana az olcsóbb üzemeltetésre, illetve kisebb karbantartási igényre. Ez nem azt jelenti, hogy holnaptól mindenki villanymotoros kamionokkal fog szaladgálni, hanem hogy lassan egyre több helyen jelennek meg. 2035-ig egy cég kb 3-4-5 alkalommal lecseréli még a komplett flottáját, amennyit ezek futnak.
Ne vicceljünk már, amikor egyik napról a másikra cserélnek le komplett vontatóparkot a hozzánk járó szolgáltatók, mert a laposabb kevesebbet fogyaszt, vagy tűnnek el a visszapillantók, és kerülnek a helyükre kamerák, mert azzal is spórol a fogyasztással, meg még sorolhatnám. Az utóbbi pár hónapban pl megjelentek a hosszabb pótok, 4 helyett 5 szekció. Kb egyik napról a másikra. Súlykorlát gondolom, ugyanaz maradt, de ahol köbméterben előbb megtelik a kocsi, mint a súlylimitet elérné, ott miért ne?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Qtya123
őstag
Nem mondom, hogy idővel nem terjed szemmel látható mértékben, de ezek a konkrét céldátumok, hogy 2024-25 olyanok, mint amikor 5 éve arról ment a megmondás, hogy 2 év múlva meglássátok, teljesen el lesznek terjedve az önvezető autók.
Egyelőre ott tartunk, hogy nemhogy az önvezetés, de a vezetéstámogató rendszerek sincsenek a helyzet magaslatán egy kis esőtől, hótól és egyéb nem várt környezeti tényezőktől. De biztos vagyok benne, hogy most is két perc alatt előjön valaki, aki megmondja, hogy 2 év múlva teljesen általános lesz az önvezetés és hülye aki nem hiszi, hogy ilyen hamar.
Az EV terjed, terjed, de nem ilyen pillanatok alatt. Eleve az EV-vel rendelkező ismerősök 90%-a második autónak használja ma is. Az asszonynak a városba bóklászni. Amint elhagyják a várost, azonnal ülnek a robbanómotorosba.
Kivéve 1-2 fanatikust, aki mindenáron győzköd mindenkit arról, hogy egy Budapest-Pécs távon teljesen normális dolog az, hogy a benzinkúton kényszerszendvicsezel meg kényszerkávézol 45 perceket, amíg töltődik a paripa.
Olyankor jön az ultimate érv, hogy ez milyen jó ám, mert lehet beszélgetni....
Ja ilyenkor de jó beszélgetni, a családi asztalnál/összejöveteleknél meg nyomkodja az összes a telefont.Egyelőre haladunk előre, tapogatózás megy, de ezt a rohamtempót én kétlem. Ezt erősíti bennem a Cinkotai úton veszteglő komplett elektromos busz flotta is, amely teljesen kapufa lett: [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Aha... Abba az irányba. Az fsd fusson már hiba nélkül pár évet személyautóban mielőtt sofőr nélküli sok tonnás tömegpusztító berendezést rábízunk...ott azért egy hiba sok életbe kerül majd...
Egyébként a teslabot hamarabb fogja a te melodat csinálni mint az fsd vezető nélkül közúton kamionozni... És az se holnap lesz
-
Somatom
veterán
Nekem tetszik az a matek, hogy a cég nyer az üzemeltetésen, én meg kevesebbet dolgozok a töltögetések miatt, de tartok tőle, hogy a cégnek nem fogja megérni, ha hetente 2-3 munkával kevesebbet tudok megcsinálni.
Az önvezetést hagyjuk ki a képletből! Az még scifi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gomez86
őstag
Jó volt ezeket olvasni - ezekért jár az ember fórumokba néha -.
Kár hogy schawo ezzel a stílussal nyomta, mert amúgy látszik hogy képben van.
A jövő erre fele halad, és ha nem is olyan gyorsan, de biztosan.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
titán
Az én céldátumaimnál a 2032-nél is még csak a "mindennapos dolog lesz", azaz a kamionok néhány százaléka lesz villanyos. Ennél gyorsabb átállás elképzelhetetlen.
Mindennapos dolog az annyit jelent, hogy nem lepődsz meg, ha látsz egy ilyet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Qtya123
őstag
Ez így már reális.
Én azoktól mászok falra, akik arról győzködnek 5 éve, hogy 2 év múlva már mindenhol megoldott lesz pikk-pakk a töltés, ja és már sofőr sem ül semmilyen haszongépjárművön.
Érdekes módon ezek az önvezetőharcos technokrata ismerősök/internetes népek között azért elég jó arányban vannak olyanok, akiknek még B kategóriás jogosítványuk sincs, de Te vagy a hülye, ha említed, hogy messze van az még a tökéletestől. Mert hát Musk megoldja 2 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"Én azoktól mászok falra, akik arról győzködnek 5 éve, hogy 2 év múlva már mindenhol megoldott lesz pikk-pakk a töltés, ja és már sofőr sem ül semmilyen haszongépjárművön."
Az a baj hogy az egyik legnagyobb / leghangosabb szócső ezt mondja, és sokan nem fogják fel hogy mi a különbség a marketing és a valóság között... Mikor is volt amikor azt mondta hogy egyedül teslát éri meg venni mert mindjárt itt az önjáró taxi és pénzt termel majd a kocsid? És nem csak egy ilyen húzása volt, a napelemes bulitól kezdve egy zsák más ugyanígy be lett ígérve, és a bemondott határidők meg köszönő viszonyban sincsenek azzal amit ígért. Ezért akasztott ki a teslabot is, mindenki tapsol hogy húúúúháááádejó... Én meg nézek hogy ezt tényleg benyelitek? Na mindegy, csak na
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #64 üzenetére
Nekem magyarázhat. Cirka egy éves kamiont vezetek, tehát nem egy őskori lelet. Ha jön egy nagyobb eső, vagy kisebb hó, akkor besárgul a műszerfal a hibajelentésektől, az összes vezetéstámogató rendszer bedobja a törölközőt és magamra vagyok utalva, amikor igazán jól jönne némi segítség. Örülnék, ha ilyenkor ott ülne mellettem egy ilyen önvezetés-fan. Scifi még ez az önvezetősdi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nyerek01
tag
Nem mindenkinek való a fejlôdés.
-
titán
válasz #56573440 #64 üzenetére
Vásároltál tőle? Ha nem, miért zavar ennyire? Én már igen. Már egymás után a második Teslát használom. Vennék helyette mást? Dehogy. Pedig lehetne bármilyen másik villanyos. Itt van nálunk Enyaq, iX, i4, id.4, EQE, meg még másik tucatnyi egyéb. És mégis a cégnél szinte mindenki Teslával jár. (Egy valaki Taycanra esküszik, már a másodikat használja, és elégedett vele.)
Igen, ír marhaságokat. És? Akkor kell vele foglalkozni, ha készen van valami. Addig mese. Utána tény. A Tesla Semi egyelőre még félig mese, de egyre valószínűbb, hogy tény lesz belőle. Ha a vevő és az eladó is megerősítette, akkor mi, kibicek, nem számítunk.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#56573440
törölt tag
Amiért leírtam? Hol akadtál el segítek. Továbbá felmerül a kérdés hogy téged miért zavar hogy leírom van ami esetleg engem zavar? Boldog vagy a tesláddal? Akkor mit érdekel hogy nekem mi a véleményem úgy bármiről is?
Leírtam tök egyértelműen az első mondatban hogy mi a bajom, sőt tovább megyek egy pillanatig nem azt mondtam hogy muskal van bajom, pedig egyébként most hogy így mondod akad... De pont nem erről írtam, okkal, hanem mégegyszer:
"Az a baj hogy az egyik legnagyobb / leghangosabb szócső ezt mondja, és sokan nem fogják fel hogy mi a különbség a marketing és a valóság között..."
Ha nem tudod értlemezni a mondatot akkor kérdezz inkább és ne kelljen már vegyek egy teslát hogy véleményem lehessen azzal kapcsolatban hogy egyesek tényként kezelnek marketing anyagot, mert a kettőnek semmi köze egymáshoz... Nem a tesla fsd csúszásokkal van bajom, hanem azzal, aki álmokba ringatja magát és habzó szájjal próbálja megmagyarzni hogy az igazából nem úgy van. Amikor kiállt a nép elé és mondta hogy ez már tény, jön, vegyéteslát mert taxizik majd neked, akkor az egy marketing betét volt. Se több se kevesebb. Mert ha azt mondja hogy szeretnénk 2025-re eljutni oda hogy hát ilyen erős béta tesztben de többé kevésbé megbízhatóan és hát dolgozunk rajta, szeretnénk mi lenni az iparág vezetők akkor az kevésbé izgalmas ugye... Reálisabb, de nem túl izgalmas...Ugyanúgy kijelölte az irányt? Naná. Dehát breaking news nem lesz...
Ettől még sokaknak boldogság és élvezi és szereti és venne még tőle? Naná. Zavar? Engem speciel biztos nem, sőt. Ha hiszed ha nem még boldog is vagyok ettől. Ha másért nem hát azért, mert minél több a nyugodt, boldog autótulaj az úton, annál kevésbé fognak elütni szeretett járgányukkal. Win win.
A teslabot is ugyanez. Marketing. Annak? Zseniális... Hogy 2 éven belül ez egy 20k dollár alatti kész termék lesz amit termelésre tudsz használni? Tutibiztos hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #56573440 #70 üzenetére
Első mondat: Az a baj hogy az egyik legnagyobb / leghangosabb szócső ezt mondja, és sokan nem fogják fel hogy mi a különbség a marketing és a valóság között...
Most lepődsz meg, hogy különbség van a marketing és a valóság között? Bármilyen márka, és termék esetében. Ez érdekes, így 2022-ben.
Ráadásul annak a szócsőnek ez a feladata. Ez munkája. Ezért létezik. Víziói vannak, amit sugározni kell. Ez egy CEO feladata. Ezért fizetik. 2022-ben ő a legjobb ezen a területen. Ha valakinek ez nem tetszik, az így járt. De ezzel nem lehet mit kezdeni. Így működik a világ nagyjából a 90-es évek óta. Bill Gates volt ebben az úttörő. A többiek csak követők. Beleértve Muskot is. És ami Muskot a többiek fölé emeli még, hogy több abszurd és "lehetetlen" vízióját valósította meg, mint bárki más valaha.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#56573440
törölt tag
"Most lepődsz meg, hogy különbség van a marketing és a valóság között? "
Sose írtam hogy meglepő lenne, én ezzel maximálisan tisztában vagyok... Ellentétben azokkal akikről írtam ugye...
"Ráadásul annak a szócsőnek ez a feladata."
Egyébként ezzel se vitatkozott senki... sőt...csak mondtam hogy egy szócső. Nem az? De az. Akkor?
Valamiért kényszeresen próbálsz megmagyarázni dolgokat amiket senki nem mondott, gondolt, és csak a te fejedben létezik... Felmerül bennem a kérdés hogy te ennyire nem beszéled a nyelvet, vagy valami más baj van?
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #56573440 #72 üzenetére
Tehát nem a szócsővel van baj, és még csak nem is a marketing valótlanságaival, hanem azokkal, akik nem értik meg ezeket? Őket szoktuk hülyének nevezni. Miért kell törődni a hülyékkel? Aki hülye, azt úgyse érinti a dolog, őket nincs mitől megvédeni. Mindentől (a léttől) kéne, de az lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Gomez86
őstag
Mert a hülyék (is) mennek választani, meg véleményt írni fórumokra, meg terméket venni. Aztán alszik a volán mögött mert úgy is magától vezet. Aztán elüti a nemhülye gyerekedet. És eli is jutottunk oda hogy ez miért baj (szerintem).
És az hogy így működik a világ az senkit nem ment fel a dezinformáció felelőssége alól.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
-
Gomez86
őstag
Ne már, eddig tényeken alapuló dolgokat írtál, ezt most miért kell:
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."?Amúgy sem válaszol a dezinformáció kérdésére az önvezetés képességeiről. Az első fele sem, mert a swiftben soha senki nem mondta hogy meg fog állni a gyerek előtt.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
#56573440
törölt tag
Három komment kellett ahhoz hogy egy mondatot fel tudj fogni. Szinte helyesen... Grat?
Mondjuk csak majdnem, de úgy tűnik ez neked már nem fog ma menni...
"Miért kell törődni a hülyékkel?"
Téged is megpróbáltalak rávezetni, hogy kell egy 14 szavas félmondatot értelmezni... Ugyanannyi sikerrel. Én ilyen optimista vagyok, hogy majd egyszer talán megértik. Majd egyszer. Nem baj, legközelebb rajzolom, hátha úgy könnyebb. Jó?[ Szerkesztve ]
-
titán
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."?
Helyesebben: minden épkézláb autóban van önvezető. 3 éve nem vezettem olyan új autót, amiben nem volt lvl2 önvezető. Van ahol extraként rendelhető, de legtöbbnél széria. Amelyikben nincs, az a "nem-autó".2022 májusa óta EU-ban nem szabad forgalomba hozni olyan autót, ami nem próbál meg automatikusan megállni a gyerek előtt. A Suzuki Swiftnek is meg kellene állnia. A Swiftekben 2017 óta benne van az AEB.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Autóvezetésben egy minimum szint van, az a jogosítvány. Ha valakinek van jogsija, akkor haza tud vinni. Ha nincs, akkor nem tud. Az önvezető az, amihez én nem kellek. Mondjuk telós applikációval utasítom, hogy jöjjön értem, aztán beülök hátra, bemondom a címet és odavisz. Télen, nyáron, bármikor, amikor én is el tudnám vezetni az autót.
Persze, ez csak személyautóra vonatkozik, mert kamionnál még lenne néhány feladata. Pl. lesöpörni a havas ponyvát, töltőre raknia magát, fuvarokmányokat töltögetni, ki/beponyvázni, spaniferezni, svájci vámot intézni, stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
De ez ma nem működik az a baj. Az ai se létezik ugye. Ezért kreálnak lépéseket, szinteket, hogy egy hangzatos, alapvetően kissé megtévesztő, de jól markitengelehető frázist a buksikba lehessen verni, a terméket eladni. Ahogy a hdready tv, meg oly sok más... Technikailag egy drive by wire is önvezető, hiszen a pedalokkal csak biteket tologatsz és majd ő kimatekolja hogy mi legyen az automata váltóval meg társaival.... Marketing
-
Gomez86
őstag
Ezeréves suzuki swiftet írtál, nincsen benne aeb.
A dacia sprignben ami kishazánk legsikeresebb villanyautója lenne ha elérhető lenne a támogatás egyedül vészfék asszisztens van. Az nem lvl2.
De lényegtelen, mert látom már hogy te is ilyen tévedhetetlen ember vagy aki okosabb az átlagnál ezért azt hiszi hogy okosabb mindenkinél.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
titán
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Tudom, te nagyon következetes vagy ebben. Akkor kérlek a nevemben is hívd vezetés támogató rendszernek az összeset. Szóval ha meglátod az irományomban az "önvezető" szót, akkor azt mindig gondolatban cseréld ki a "vezetéstámogató" csodaszóra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csak saját magamtól idézek.
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."
"Amelyikben nincs, az a "nem-autó"."
"Ezeréves Suzuki Swifttel is ugyanúgy hal meg valaki, ha átmennek rajta."
Csak ennyi. Örülök, hogy már előre meg tudtam válaszolni az összes felvetett problémát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Bár elvben egyetértek veled, gyakorlatban magyarban ezt sikerült valahogy "önvezetés szintjei"-nek fordítani, és amennyire én néztem mindenki így használja. Szóval sajnos magyarul teljesen jogos az L2-t önvezetésnek hívni.
-
#56573440
törölt tag
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."
"Amelyikben nincs, az a "nem-autó"."
Alapvetően ez egy hatalmas igazság végre.Amelyikben nincs önvezetés az annyira nem autó, hogy fizikailag se létezik az eu területén 2004 óta mint termék... Azóta konkrétan nem lehet újként eladni a piacon euban önvezetés nélküli autót! Okkéééé lvl 1, de az abs megléte már bőségesen elegendő feltétel hozzá, az meg ugye kötelező 18 éve folyamatosan... A lvl 1 meg már nem 0 tehát önvezetés. -
Cathfaern
nagyúr
A cikk címe "önvezető autó", de amikor a szinteket taglalja, sose használja rájuk az "önvezetési szint" ("self-driving level") kifejezést. Vagy "SAE classification" / "SAE level" formában hivatkozik rájuk, vagy "Levels of driving automation", esetleg "SAE (J3016) Automation Levels".
-
Qtya123
őstag
Pont ezzel kapcsolatos cikk: [link]
-
titán
Megvolt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz