Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #58 üzenetére

    Már rég nem a lakás bekamerázásáról beszélünk, nem is értem, miért emlegeted. Az egyénre szabott reklámról beszéltünk - én legalábbis arról -, ha még emlékszel rá.

    Ez pedig igenis a long tail logikáját követi. A nagy tömegben reklámozott áruk forgalmát további reklámmal már nem lehet növelni, ez a fej. A hirdetőfelületekre sem lehet akármennyi reklámot kitenni, mert a célközönség fellázad és blokkolni fog. A forgalom növelése érdekében a cégek nyitnak azon többé-kevésbé niche-termékek reklámozása felé, amelyeket a gyártók pénz hiányában nem tudnának mindenkinek reklámozni. (Nem is lenne értelme totálban hirdetni ezeket, mert a reklámfelület korlátozott, a fizetés pedig már a ráklikkelések számától is függ, vagyis a reklámnak helyet adó cégnek sem éri meg olyan hirdetést közölni, amelyre csak kis arányban klikkelnek.) Ezt a folyamatot segíti elő az információgyűjtésre alapozott, személyre szabott reklám.

    A személyre szabott reklám amúgy nem újdonság, eddig volt, csak kisebb mértékben. Nem kell pl. adatgyűjtéssel foglalkozni, ha egy-egy árucsoport potenciális vevői önmaguktól gyülekeznek egyes oldalakon. Pl. bélyegcsipeszeket, tasakokat, albumokat eddig is érdemesebb volt filatelista oldalakon reklámozni, csak éppen nem minden árucsoportnál alkalmazható jó hatékonysággal ez a módszer.

    Amit az előbb írtál, az is jórészt igaz persze. Csak azt nem veszed észre, hogy az egyénre szabott reklámok többet hoznak a konyhára, mint te gondolod, ugyanis például egymást erősítik az internetes vásárlással, vagy mert olyan fogyasztókat terelnek az internetes vásárlás felé, akik korábban nem vásároltak a neten.

    Az egészet úgy is fel lehet fogni, hogy a long tail filozófiáját alkalmazni kezdik a reklámozásban is, ami újabb lökést ad majd a niche-termékek forgalmának, ezáltal tovább növelve a farok részesedését - természetesen nem határtalanul, mert akkor már nem farokról beszélünk.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • regent

    aktív tag

    válasz Morden24 #58 üzenetére

    úgy látom, te csak a jelent veszed figyelembe, és nem gondolsz bele, hogy mi történhet a jövööben. Csak azt mondod, hogy most nem éri meg, nincs rá igény, nem elöönyös, stb...
    20-30 éve nem volt igény arra, hogy minden embernek legyen PC-je, mobiltelefonja, stb...
    20-30 év múlva lehet, hogy el sem tudjuk majd képzelni az életünket, böör alá ültetett személyre szabott gyógyszeradagoló nélkül. De ma még senkinek nincs rá igénye, mert még nincs is ilyen. Akkor ne is fejlesszünk, mert nem éri meg?

    <{Opal}> mert amikor a férfi kódol, akkor csak a férfi van és a kód, olyankor nem kell nő, mert olyankor a nő egy bug, érteitek?

Hozzászólok Aktív témák