Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #58 üzenetére

    Már rég nem a lakás bekamerázásáról beszélünk, nem is értem, miért emlegeted. Az egyénre szabott reklámról beszéltünk - én legalábbis arról -, ha még emlékszel rá.

    Ez pedig igenis a long tail logikáját követi. A nagy tömegben reklámozott áruk forgalmát további reklámmal már nem lehet növelni, ez a fej. A hirdetőfelületekre sem lehet akármennyi reklámot kitenni, mert a célközönség fellázad és blokkolni fog. A forgalom növelése érdekében a cégek nyitnak azon többé-kevésbé niche-termékek reklámozása felé, amelyeket a gyártók pénz hiányában nem tudnának mindenkinek reklámozni. (Nem is lenne értelme totálban hirdetni ezeket, mert a reklámfelület korlátozott, a fizetés pedig már a ráklikkelések számától is függ, vagyis a reklámnak helyet adó cégnek sem éri meg olyan hirdetést közölni, amelyre csak kis arányban klikkelnek.) Ezt a folyamatot segíti elő az információgyűjtésre alapozott, személyre szabott reklám.

    A személyre szabott reklám amúgy nem újdonság, eddig volt, csak kisebb mértékben. Nem kell pl. adatgyűjtéssel foglalkozni, ha egy-egy árucsoport potenciális vevői önmaguktól gyülekeznek egyes oldalakon. Pl. bélyegcsipeszeket, tasakokat, albumokat eddig is érdemesebb volt filatelista oldalakon reklámozni, csak éppen nem minden árucsoportnál alkalmazható jó hatékonysággal ez a módszer.

    Amit az előbb írtál, az is jórészt igaz persze. Csak azt nem veszed észre, hogy az egyénre szabott reklámok többet hoznak a konyhára, mint te gondolod, ugyanis például egymást erősítik az internetes vásárlással, vagy mert olyan fogyasztókat terelnek az internetes vásárlás felé, akik korábban nem vásároltak a neten.

    Az egészet úgy is fel lehet fogni, hogy a long tail filozófiáját alkalmazni kezdik a reklámozásban is, ami újabb lökést ad majd a niche-termékek forgalmának, ezáltal tovább növelve a farok részesedését - természetesen nem határtalanul, mert akkor már nem farokról beszélünk.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

Hozzászólok Aktív témák