Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • regent

    aktív tag

    Jól elment a téma, de legalább érdekes.
    Morden24-nek: Ugye abban nincs vita, hogy az államok mindig megpróbálták ilyen-olyan okból rendszerezni, ha tetszik megfigyelni az állampolgáraikat. Régebben csak népszámlálás volt, aztán egyre több adatra lettek kíváncsiak. Azt mondod, hogy senki sem olyan érdekes, hogy megérje egyedileg figyelni, adatot gyüüjteni róla. Erre azt mondom, hogy senki sem olyan érdekes, vagy fontos ember, hogy a nap 24 órájában telefonon elérhetöö legyen. Pedig manapság a fejlett világ szinte valamennyi polgárának van saját mobiltelefonja. Ha ezt 40 éve jósolta volna valaki, arra azt mondták volna, hogy hülyeség. Mert minek mindenkinek telefon? Nem elég minden utcasarkon egy?
    Ugyanez lehet az adatokkal is. Minek gyüüjtenének mindenkirööl sok-sok adatot? 20 év múlva ha nagy olcsó adattárolók lesznek, nagykapacitású olcsó számítógépekkel, már nagyon is lesz értelme mindent tudni egyes emberekrööl.
    Ja, hogy ez már ma is megvan?

    Persze gondolom megszokjuk majd. Ahogy azt is megszoktuk, sööt igényeljük is hogy mindig mindenhol elérhetöök legyünk, és mi mindig mindenhol elérjük azokat akikkel éppen csevegni akarunk.

    <{Opal}> mert amikor a férfi kódol, akkor csak a férfi van és a kód, olyankor nem kell nő, mert olyankor a nő egy bug, érteitek?

  • Morden24

    nagyúr

    válasz regent #51 üzenetére

    Erre azt mondom, hogy senki sem olyan érdekes, vagy fontos ember, hogy a nap 24 órájában telefonon elérhetöö legyen. Pedig manapság a fejlett világ szinte valamennyi polgárának van saját mobiltelefonja.

    Igaz, de attól, hogy van mobiltelefonja, és a nap 24 órájában elérhető, még nem jelenti azt, és főleg nem bizonyítja, hogy ő olyan fontos ember lenne, hogy erre szüksége is van. Ergo a technika és az eszköz létezése nem hozza magával feltétlenül a kihasználtságot is.

    Azt hozzáteszem finoman, hogy praktikussági szempontból nyilvánvalóan fejlődni fog az adattárolásnak a minősége és az adatok természete is, és ezzel én sosem vitatkoztam. Én csak a paranoia ellen vagyok.

    Sectumsempra - For Enemies

  • regent

    aktív tag

    válasz Morden24 #52 üzenetére

    Azt hiszem Ray Bradbury-nek van egy sci-fi novellája, kb a 60-as években íródhatott és az akkor nem túl távoli jövööben (2000-es évek eleje) játszódik, ahol a fööhöös attól golyózik be, hogy mindenhol zaj veszi körül, és képtelen elöölük elmenekülni. TV, Telefon, kis csipogó mütyürök, zene az áruházban, zene a benzinkúton, az autóban stb...
    Most ez van. Megszoktuk.
    Parázni nem kell, de kell gondolkodni a problémán.

    Most jutott eszembe, lehet le kellene védetnem az ötletet, nehogy a gugli elcsaklizza.
    Csinálni egy építööipari céget, azzal építeni lakásokat, teljesen bedrótozva, hiper-szuper-modern minden kütyüvel felszerelve. Nagyon olcsón bérbeadni olyan EULA-val, hogy a lakók minden tevékenységét megfigyelhetem, abból saját üzleti hasznot bármilyen módon csinálhatok, de harmadik félnek az adatokat nem adhatom ki.
    Szerintem lenne rá jelentkezöö. Mert kit érdekel, hogy a cég megfigyeli, hány sört, és milyet veszek ki a hüütööbööl, és melyik TV müüsor szünetében. Olcsón lakom, ez a lényeg.
    Kit érdekel, hogy tudja, hányszor csinálom az asszonnyal, és hangosan, vagy halkan. Olcsón lakom, harmadik fél nem tudja meg, viszont jön a heti reklám a 9-es csomag óvszerrööl. Csak nekem. :)

    <{Opal}> mert amikor a férfi kódol, akkor csak a férfi van és a kód, olyankor nem kell nő, mert olyankor a nő egy bug, érteitek?

  • Morden24

    nagyúr

    válasz regent #53 üzenetére

    jön a heti reklám a 9-es csomag óvszerrööl. Csak nekem.

    A személyre szabott reklámozással az volt mindig a probléma (és ez a mai napig is fennáll), hogy nem léteznek módszerek a nagyobb tömegek tökéletes analízisére. Szóval a te példádban az óvszergyártó cégnek nem éri meg megfizetni azt a szolgáltatást, amit a te lakóházad nyújt (ahol embereid vannak arra, hogy a felvett videoanyagot stb. kielemezzék), csak azért, hogy eladjon kettővel több óvszert (egyébként az óvszer amúgy is rossz példa, a vásárló saját magának szabja személyre), vagy éppen néggyel kevesebbet.
    Azt meg ilyenkor mindig elfelejtik, hogy a "csak nekem" reklámot meg is kell csinálni, csak neked. Azt meg csinálja a fene, főleg, hogy ilyen téren éppen, hogy globális irányba tolódik a szakma.

    kit érdekel, hogy a cég megfigyeli, hány sört, és milyet veszek ki a hüütööbööl, és melyik TV müüsor szünetében

    Erre egy olyan elképzelés van, hogy a termékek kommunikálnak a hűtőszekrénnyel, opcionális esetben az meg a boltoddal, azaz a macisajtba beépített csip megmondja a hűtőnek, hogy mikor van berakva, mennyi fogy belőle és mikor ürül ki, a hűtő pedig adott esetben rendelést is leadhat, figyelmeztethet a bolti akciókra, újdonságokra. A probléma az ezekkel az egyébként eléggé elvadult ötletekkel, hogy a jelenlegi bolti advertising az impulzusvásárlásra épít, amit viszont meggyilkolna az, ha neked a személyre szabott reklámok miatt vásárlási térképed lenne egy boltban.

    Maga az ötlet, amit mondasz, egyébként jó, de azt ne felejtsd el, hogy nem lehet akármilyen szerződést aláiratni emberekkel. Azaz alá lehet, csak adott esetben érvénytelen.

    Sectumsempra - For Enemies

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #54 üzenetére

    A long tail elmélete (és főleg gyakorlata) nem egészen téged igazol. A személyre szabott reklámok is ezt segítik elő, mert a kisebb célközönség olcsóbban elérhető, kevesebb számú megjelenés szükséges hozzá.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Morden24

    nagyúr

    válasz shtml #55 üzenetére

    A long tail nem a nagy mennyiségben értékesített konzumtermékröl szól, márpedig a vásárlók által generált áruforgalom nagyrészét ezek adják.
    Szûk és speciális piacokon pedig eddig sem volt ismeretlen az egyéni reklám, vagy az egyéni ajánlat fogalma.

    Sectumsempra - For Enemies

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #56 üzenetére

    Érdekes az érvelésed logikája.

    Ami a long tailt illeti, itt sem érted a lényeget. Az áruforgalom eloszlása - amiről a nevét kapta - csak egy dolog. A lényeg ott van, hogy az internetes értékesítés megváltoztatta a görbe lefutását, a hosszú farok alatti terület megnőtt a "fejhez" képest. A személyre szabott hirdetések az eloszlás további megváltozásának lehetőségét kínálják, ismét csak a farok javára.

    A te logikád szerint ellenben azért nem érdemes megpróbálni a kis forgalmú áruk eladásának növelését, mert kicsi a forgalmuk. Sajátos látásmód.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Morden24

    nagyúr

    válasz shtml #57 üzenetére

    Ebben az esetben most te tévedtél, ami lehet, hogy az én szerkesztésemnek volt betudható, mert nem konkrét bekezdéssel választottam el a hsz-em két részét.

    Az internetes vásárlásnál arról van szó (a long tail-nél is, amit te felhoztál), hogy a relatíve kis piacot megmozgató, relatíve kevés áruval operáló szegmes dinamikusabbá válik az által, hogy a fogyasztó maga keresi a piacot (internetes vásárlás), és nem a piacnak kell eljutnia hozzá. Ezeken a piacokon szegmentálódás igazából csak akkor következik be, ha mind a felkínált szolgáltatásban (internetes vásárlás), mind a felkínált árukban túlkínálat áll be, és ekkor van értelme speciális(abb) reklámozástechnikákhoz nyúlni.
    Az online aukciók esetében amúgy nem túl nehéz a "névreszóló" reklám megalkotása, ugyanis adatgyűjtés nélkül, te magad ajánlod fel a saját analízisedet azzal, hogy mikor, mit, mennyiért veszel meg. Az online vásárlás rohadt nagy könnyebbség adatfeldolgozás és analízis szempontjából, és totál nem illik ahhoz a szituhoz, amitől elindultunk, nevezetesen a lakásom bekamerázásától, ugyanis az ily módon operáló cégek már most is megkapják a számukra szükséges infókat.

    Mellesleg a kis forgalmú áru eladásának növelése által megváltoztatod az áru típusát, ezáltal a felvevőpiacát is, ami egyáltalán nem biztos, hogy előnyös (hogy mást ne mondjak, mert adott esetben más igényeknek kell megfelelned, más üzleti modellt kell alkalmaznod, más árképzésre van szükséged, más vetélytársakkal kell megküzdened).

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #58 üzenetére

    Már rég nem a lakás bekamerázásáról beszélünk, nem is értem, miért emlegeted. Az egyénre szabott reklámról beszéltünk - én legalábbis arról -, ha még emlékszel rá.

    Ez pedig igenis a long tail logikáját követi. A nagy tömegben reklámozott áruk forgalmát további reklámmal már nem lehet növelni, ez a fej. A hirdetőfelületekre sem lehet akármennyi reklámot kitenni, mert a célközönség fellázad és blokkolni fog. A forgalom növelése érdekében a cégek nyitnak azon többé-kevésbé niche-termékek reklámozása felé, amelyeket a gyártók pénz hiányában nem tudnának mindenkinek reklámozni. (Nem is lenne értelme totálban hirdetni ezeket, mert a reklámfelület korlátozott, a fizetés pedig már a ráklikkelések számától is függ, vagyis a reklámnak helyet adó cégnek sem éri meg olyan hirdetést közölni, amelyre csak kis arányban klikkelnek.) Ezt a folyamatot segíti elő az információgyűjtésre alapozott, személyre szabott reklám.

    A személyre szabott reklám amúgy nem újdonság, eddig volt, csak kisebb mértékben. Nem kell pl. adatgyűjtéssel foglalkozni, ha egy-egy árucsoport potenciális vevői önmaguktól gyülekeznek egyes oldalakon. Pl. bélyegcsipeszeket, tasakokat, albumokat eddig is érdemesebb volt filatelista oldalakon reklámozni, csak éppen nem minden árucsoportnál alkalmazható jó hatékonysággal ez a módszer.

    Amit az előbb írtál, az is jórészt igaz persze. Csak azt nem veszed észre, hogy az egyénre szabott reklámok többet hoznak a konyhára, mint te gondolod, ugyanis például egymást erősítik az internetes vásárlással, vagy mert olyan fogyasztókat terelnek az internetes vásárlás felé, akik korábban nem vásároltak a neten.

    Az egészet úgy is fel lehet fogni, hogy a long tail filozófiáját alkalmazni kezdik a reklámozásban is, ami újabb lökést ad majd a niche-termékek forgalmának, ezáltal tovább növelve a farok részesedését - természetesen nem határtalanul, mert akkor már nem farokról beszélünk.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • regent

    aktív tag

    válasz Morden24 #58 üzenetére

    úgy látom, te csak a jelent veszed figyelembe, és nem gondolsz bele, hogy mi történhet a jövööben. Csak azt mondod, hogy most nem éri meg, nincs rá igény, nem elöönyös, stb...
    20-30 éve nem volt igény arra, hogy minden embernek legyen PC-je, mobiltelefonja, stb...
    20-30 év múlva lehet, hogy el sem tudjuk majd képzelni az életünket, böör alá ültetett személyre szabott gyógyszeradagoló nélkül. De ma még senkinek nincs rá igénye, mert még nincs is ilyen. Akkor ne is fejlesszünk, mert nem éri meg?

    <{Opal}> mert amikor a férfi kódol, akkor csak a férfi van és a kód, olyankor nem kell nő, mert olyankor a nő egy bug, érteitek?

  • Morden24

    nagyúr

    válasz shtml #59 üzenetére

    Már rég nem a lakás bekamerázásáról beszélünk, nem is értem, miért emlegeted. Az egyénre szabott reklámról beszéltünk

    Ahová úgy jutottunk el, hogy a lakás bekamerázásából származó információkat használják fel az egyéni reklámok személyre szabásához (természetesen szimbolikus értelemben van ebben az esetben a bekamerázott lakás, mivel ez alatt az adatgyűjtés folyamatára gondolunk).
    Erre belekevertünk egy olyan témát, ahol a vásárlás önmagában feltételezi, hogy megadsz magadról minden olyan adatot, amire az adott cég kíváncsi. Namármost, ebben a szituban továbbra sincsen értelme több információt kapni, mint amennyi kell, mert az adatok szanálása után pontosan annyi maradna meg, amivel már így is rendelkeznek.
    A gugli-féle naplózzuk a netezési szokásokat és ezt 3rd party-knak kiadjuk, hogy szűkített, kisebb szórású reklámokat tudjanak készíteni, az nem ma kezdődött, nem a guglival, és továbbra sem tartom sem erőszakos, sem káros folyamatnak. A valóban személyes "adataidat" (azaz inkább körülményeidet, privát szférádat stb.) meg felesleges félteni, mert valójában mindenki szarik rá.

    Ami már korábban fel lett vetve, miszerint pl. egy munkaadó képes a guglin utánanézni, hogy mikor mit kommenteltél, mikor mit írtál le stb., az már szintén ma is létező dolog - ha egy konzervatívabb céghez mész interjúra, manapság javasolt már alaposan átnézni az iwiw- és egyéb közösségi oldalak fotóit, mert nem mindenhol szeretik, ha seggrészegen swingerpartyzol hétvégenként. Az meg őszintén, kit bánt, hogy valaki utána tud olvasni mondjuk a blogodnak/kommentjeidnek? Először is, aki emiatt aggódik, annak nem kötelező publikálni a véleményét. Másodszor is, még a demokrácia sem azt jelenti, hogy bárhol, bármit mondhatunk következmények nélkül.

    Magyarán mi két dologról beszélünk. Az egyiket mindketten tudjuk, a másikban nem értünk egyet.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz regent #60 üzenetére

    Én nem azt mondtam, hogy ne fejlesszünk, hanem azt, hogy nem fogok most paranoiában remegni attól, hogy mi lesz, ha a nem létező bőr alatti gyógyszeradagolómba ciánt rejtenek.

    Sectumsempra - For Enemies

  • shtml

    őstag

    válasz Morden24 #61 üzenetére

    Én végig nem a Google-féle adatgyűjtést ítéltem el - hiszen ezt ki is kerülhetem, ha akarom -, hanem az állam ill. a titkosszolgálatok kielégíthetetlen és erkölcstelen adatéhségét, ami ellen egyre nehezebb védekezni.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • shtml

    őstag

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés