Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz bteebi #16 üzenetére

    Addig olvastam a hozzászólásodat, hogy "tényleg van-e olyan hülye"... van.
    Mindegy, mit írtál ezután, van olyan hülye.
    Trumpnál csak azok vannak jobban eltájolva, akik azzal hitegették magukat, hogy a kampány alatt metaforákban beszélt, vagy csak populista módon hajszolta a szavazatokat és közben van egy titkos terve, ami a greatest a világon, mert a best people-ök dolgoznak rajta, és javítani fog mindenen, bigly.

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Hennet #40 üzenetére

    De igen, a szarvasmarhatenyésztés igenis komoly terhet jelent, többek között azért, mert korábban gy Argentína méretű területen nem élt ~100 millió szarvasmarha, most meg igen (sacc/kb.).
    Több nagyságrendbeli eltérés van az ipari állattenyésztés egyedszámai és a természetesen lehetséges egyedszámok között, a kettő különbözete pedig ugyanolyan emberi tevékenységből származó szennyezést okoz, mint a belsőégésű motorok használata.
    Egyébként is alig van olyan emberi eredetű szennyezés, ami kisebb mértékben ne fordulna elő a természetben, természetes források által (erdőtüzek, tűzhányók, tehénfing). A probléma ott van, hogy ezek mind hozzájárulnak a füld klímaváltozásának kis mértékű, ingázó váltakozásához, az emberiség meg a tevékenységével jobban kitéríti ezt az ingát a természetes mozgásából, emiatt sokkal drasztikusabbak a klímaváltozás hullámai.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Béééla #44 üzenetére

    Azért azt be kell látni, hogy hosszabb távon fenntarthatatlan ez a mennyiségű személygépjármű, mindegy mivel hajtod.
    Ha komolyan gondoljuk ezt a zöldséget ( ;] ), akkor szerintem a közlekedés jövője csak és kizárólag a (főleg elektromos hajtású) tömegközlekedés lehet, amivel nagy mértékben ki lehetne váltani a személygépjárműveket és csak minimális mennyiségű akkumulátor legyártását igényelné (kötött pálya a király).
    Csak ez nyilván kellemetlenségeket okozna a jelenlegi rendszerben, ami óriási hasznot húz az üzemanyagok jövedéki adójából. Cserébe pl. Magyarország külkereskedelmi mérlege sokat javulna emiatt (a mostanihoz képest lényegesen kevesebb szénhidrogént kéne importálni), és nem vinné el a több millió gépjármű az emberek pénzének tekintélyes részét. Szerintem ezek a stratégiai megfontolások komolyan bele kéne játszanak egy ilyen Magyarország-szinten kiszolgáltatott ország gazdaság- és közlekedéspolitikájába.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Béééla #51 üzenetére

    Helyes! :R
    Az emberek 90%-a csak a kényelem miatt használja az autót (ezt főleg Budapestre és a nagyobb magyar városokra értem), sokkal jobban járna anyagilag ha sétálna vagy tömegközlekedne, és időben se egy nagy érvágás.
    Én is tömegközlekedek, Budapesten most elég kényelmesen lehet így létezni. (XXII. kerület széléről kb. fél óra alatt bent vagyok a belvárosban, kocsival se lenne gyorsabb.) De pl. debreceni egyetemi éveim alatt mindenhová gyalog mentem, mert amíg a bennszülött civis megvárta a buszt és leutazta ugyanazt a távolságot amit én lesétáltam, addigra már én is ott voltam.
    Vidéken más a helyzet, ott létszükséglet az autó, de számomra kicsit ijesztő, hogy a városokban mekkora árat hajlandók egyes emberek fizetni egy kis (képzelt) kényelemért. Inkább stresszelik magukat a vezetéssel és parkolóhely vadászattal jó drágán, ahelyett, hogy bambulnának/olvasnának/játszanának a BMV-n.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák