Új hozzászólás Aktív témák

  • Fabianus

    tag

    válasz #56573440 #115 üzenetére

    Szerintem az igazság kettőtök véleménye között van. A Nokia 2000-es évek elején drága volt, legalábbis nekem mindenféleképpen. De megtehette, a piac azt mondta rá, hogy kell ennyiért is.

    A Nokia jelenlegi helyzete abból adódik, hogy nem vette észre időben, hogy elment mellette a világ, és már nem az, aki valaha volt. Amikor egy 8810-es új típus volt, sokkal nagyobbat lehetett vele villantani, mint bármelyik iPhone-nal.
    Mostmár megint rendben van szerintem a Nokia árazása, csak sokáig azt hitték, hogy még mindig ők sz..ják a spanyol viaszt, mikor már rég nem, most meg már egy ideje küzdenek, és kényszerpályákon mozognak, de idő mire ennek meglesz az eredménye.

    Az árképzésről meg annyit, hogy egy gyártó bele tud szolni az eladási árakba, szolgáltatóiba, márkaboltiba stb. Nem ismerem a mobilpiac akkori résztvevőinek üzletpolitikáját, de egy gyártó kereskedekmi politikájának része, hogy a szolgáltatókat és az előfizetéses értékeksítést, a márkaboltokat vagy a nagyáruházláncokat támogatja, nagy vagy kicsi kisker árrést próbál tartani, piacot próbál taposni szerezni kis haszonnal, vagy haszonmaximalizálásra törekszik. Ezekhez egy piacvezető gyártó különösen megtalálja a szükséges eszközöket. Ezek a kereskedelmi kérdések lehetnek központilag anyacégtől irányítottak, de könnyen lehet, hogy az adott ország képviselete sokmindenben szabad kezet kap, de biztos, hogy volt meeting, ahol az adott ország üzletpolitikáját átbeszélték. Az árképzés meg sokkal inkább függ a kialakult áraktól, fogyasztói szokásoktól, az adott márka helyi elismertségétől, a versenytársak regionális döntéseitől, mint az ország méretétől.

Új hozzászólás Aktív témák