Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Vesa #31 üzenetére

    Éppen a fejlesztés hozná meg a költségek csökkentését.

    A SpaceX az újrafelhasználható Falcon 9 és Falcon Heavy rakétákkal akarja elérni, ez is fejlesztés, csak persze kevésbé látványos egy fokozat leszállása, mint egy repülőgép-szerű visszatérés ( vagy nem ). De ha bevállik, akkor egy Falcon 9 indítás költsége akár 10 millió dollár alá is lemehet. Az pedig nagyon-nagyon durva előrelépés...

    z nekem kb. olyan, mintha anno leállították volna a repülőgépek fejlesztését, mondván a léghajó üzemeltetése sokkal olcsóbb...

    Fordítva. A léghajó itt az űrrepülőgép volt, amely sokkal látványosabb és fenségesebb, mint a repülőgép (űrkapszulák) alkalmazása. Csak az előbbi sokkal nehezebb jóra megcsinálni, és a bonyolultságából fakadnak a problémái.

    Ha például a 'heat sink' hővédő pajzs megoldást alkalmazzák, lehet, hogy az űrsikló költségeinek egy decens része nem realizálódik. De azért magától senki sem fog dollármilliárdokat kidobni az ablakon, hogy 'talán így működik'.

    Pedig nagy szükség lenne rá, már csak amiatt is, mert jelenleg sem tudunk visszahozni eszközöket az űrből, kb. 8000 műhold kering a Föld körül, melyből kb. 7000 már űrhulladék és szép lassan a fejünkre esik. Szojuzokkal vagy azzal egyenértékű ős technológiával ezt a problémát soha nem fogják orvosolni...

    Egy nagyságrendet tévedsz a valódi űrszemét mennyisége terén, most kb. 28 000 darab 10 centiméteresnél nagyobb űrszemét kering fent, amit követnek.

    Tedd hozzá még, hogy a SpaceX/Google most akar 4000 műholdat Föld-körüli pályára állítani, a konkurencia meg még 1000-et. :)
    Egyébként az űrszemét megoldásához nem ember vezette űrhajók kellenek, hanem rafkós kis robot-műholdak.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák