- ArchiCAD és Artlantis topik
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Opera böngésző
- Windows 11
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darth Sith
tag
"3 éven belül 20 000 fő többlet informatikust kell képezni"
WTF és mégis hogyan? Egy minőségi informatikus (mérnök-informatikus) BSc képzése csúszás nélkül 3.5 év, de MSc-vel 5.5 amely a gyakorlatban inkább 6-7 között van a csúszások miatt.
Hogy akarnak 3 év alatt 20 000 extra informatikust képezni, amikor évről-évre kevesebben jelentkeznek (idén is csökkent) és min 3.5 év elvégezni?Nem script-kiddie-szomszédJózsikat kéne képezni nevesincs szakképzésen meg főiskolán akik végig csináltak 2 tutorial a codeacademy-n, mert azzal nem lesz előrébb a piac, ugyanúgy üresek lesznek az állások, mert nem veszik fel őket.
-
Korrektor
válasz Darth Sith #1 üzenetére
Ahogy emlékszem, az egyetem után nem voltam igazán jobb fejlesztő, mint előtte, de szerintem nem is ez volt az egyetem lényege. És a 3 évet 3 év alatt végeztem el.
-
<Lacy85>
addikt
válasz Darth Sith #1 üzenetére
Igazából teljesen mindegy, mennyi informatikust akarnak képezni, mert
1. Nagy részük úgyis elmegy külföldre
2. Ahogy egy másik oldalon is írta valaki, a cégeknek projectre kész szakik kellenek, akik értenek mindenhez. Az ilyen egyéneknek viszont van azért bérigényük is, amit nem akarnak/tudnak megfizetni. A pozíció betöltetlen marad = munkaerőhiány van. -
[Prolixus]
addikt
Bővíteni lehet a dolgokat, de vajon minőségi jelentkező is lesz elég? Mert most az az informatikusképzés nagy gondja, hogy releváns jelentkezőkből 10-szeres túljelentkezés van, az egyetemek meg nem bírják szusszal?
Nem értek hozzá, csak kérdezem.
Viszont ha ezekre a kérdésekre nemleges a válasz, akkor nem értem hogyan sikerülhetne mindez. Manapság már mindenki tudja, hogy az IT szektor magyar viszonylatban az egyik legjobban fizetett szektor. Bármelyik általános iskolás felmehet a népszerű állásportálokra, aztán megnézheti, hogy milyen hatalma számú IT álláshirdetés van, szemben más iparágakkal. Szóval szerintem nem az a baj, hogy nem elég vonzó ez az életpálya.
Nem lehet, hogy egyszerűen arról van szó, hogy egyrészt folyamatosan fogy a magyar lakosság, egyre kevesebb a fiatal, másrészt a minőségi emberanyag érdeklődése is egyszerűen...nem elég? Most hiába van egy zsenigyerek, ha nem érdekli az informatika. Jogász akar lenni, hát elmegy jogásznak, abból is meg tud majd élni. Azzal meg lehet megint nem lesz kisegítve a szektor, ha nevetséges ponthatárral vesznek fel, majd átrúgdosnak a képzéseken buta és/vagy lusta embereket, akiknek a kezében ott lesz a papír, de teljesen inkompetensek lesznek a sok betöltetlen állás feltöltésére. És nem csak azért, mert az egyetemi tananyag nem túl piacképes...
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Danex
addikt
Hmm, azzal szerintem elfelejtettek számolni ,hogy egy informatikai BSC-t a jelentkezők kb 5%-ka ,ha befejezi időben.
-
big-J
őstag
A multik nem a munkaerőt keveslik, hanem a fizetéseket sokallják. Az ilyen lobbi kezdeményezések célja, hogy túlkínálat legyen a piacon és lenyomja a fizetéseket.
-
MongolZ
addikt
válasz Darth Sith #1 üzenetére
Én pl. abbahagytam a bsc-t, de amíg tanultam, nem csúsztam.
Pont, hogy nem 20e csúcsinformatikusra van szükség, nagy részük lehetne az általad említett script-kiddiek.
Mivel a jelenlegi qrmány ott cseszi el az oktatást, ahol lehet, ezért ezt a cikket már végig sem olvasom rendesen, teljesen fölösleges, mivel abszolút elrugaszkodott a földtől. Nem a következő 3 évben +20e informatikussal van baj, hanem azzal, hogy ennek nem csak a felsőoktatást kellene érintenie. Az IT-szempontú oktatási reformot nem most, hanem legkésőbb 15 évvel ezelőtt el kellett volna már kezdeni, akkor már bőőőven pörgött az IT ipar és látható volt, hogy robbanásszerű igény lesz az informatikával kapcsolatos szakemberekre. Most ott tart a dolog, hogy nem csak az IT oktatás a szűk-keresztmetszet, hanem az általános informatikai tudással van probléma. Lassan minden pozícióhoz szükséges legalább alapszintű informatika tudás, és ami 15 évvel ezelőtt pluszt jelentett egy állás betöltésénél, az ma teljesen magától értetődő. Mint hogy állásinterjún senkitől nem kérdezik meg, hogy tud-e írni/olvasni, lassan azt sem kérdezik meg, hogy táblázatkezelőt tud-e használni.
Ezzel a "program"-mal az a baj, hogy mint Mekk Elek, először a tetőt építi föl, majd úgy gondolja, hogy a falak és az alap majd hozzá idomulnak. Nem a legvégén kell kezdeni a javítást, hanem már általános iskolában. Ez a baj. Akármilyen azonnali reformnak legkorábban ~10 év múlva lesz hatása, amikor már majdnem 3 évtizeddel lesz elmaradva az ország. Ez a probléma. És senki ne mondja azt, hogy ez nem volt előrelátható a 2000-es évek elején, mert az hazudik.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
válasz Darth Sith #1 üzenetére
nem világos a szöveg, de ezt reálisan csak kétféleképp lehet elképzelni:
- a számok a képzések megindítását jelzik, nem azt, hogy addigra be is kell fejezni
- valóban ennyi végzett embert akarnak, ám azt akkor csak alacsonyabb szintű képzéssel, tanfolyamokkal, átképzéssel lehet elérni
és mivel a stratégia szövegében nagyon sok utalás van ez utóbbira, így arra tippelnék, hogy a második lehetőségről van szó - felsőoktatásban végzetteknél kevesebb, mint kétezer a többlet
vagy nem gondolták át"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
"Nem a legvégén kell kezdeni a javítást, hanem már általános iskolában"
ezen én is felakadtam, de azt elvileg a harmadik pillér, az oktatási stratégia tartalmazza, melyet tudomásom szerint még nem fogadtak el, de már kész van"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
fordfairlane
veterán
Én szívesen elvégezném estin az msc. műszaki infót, de ahogy elnézem, nem túl nagy a választék.
x gon' give it to ya
-
DjFlanker
aktív tag
szavak ,szavak ,szavak..
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
fallenrize
csendes tag
válasz Darth Sith #1 üzenetére
Dehat minden ottvan az abran, atkepzik volt ovonokbol, kozmunkasbol, illetve betelepites, mert ugye jon a sok diplomas migrans.
-
julius666
addikt
Pont, hogy nem 20e csúcsinformatikusra van szükség, nagy részük lehetne az általad említett script-kiddiek.
Csúcsinformatikus persze túlzás, de ismerőseim alapján mezei OKJ-s végzettséggel, ha az egyén nem tud valami kiemelkedőt felmutatni (pl. kiváló angol tudás), vagy nincs megfelelő ismeretségi köre, valahogy nem akarja felszippantani mégsem az a fene nagy húszezres munkaerőpiaci vákuum.
Ugyanígy ha végigpörgetem az online álláshírdetéseket, szinte kivétel nélkül munkatapasztalatot várnak el, sőt, nagy részük kifejezetten specializált tudást.
Szóval hiába van valóban nagy hiány "informatikusokból" (értsd: szoftverfejleszőkből), a gyengébb végzettségű munkavállalók piacán ennek ellenére mégis erős túlkínálat van. Ismerős most végzett infós OKJ-t, a végzettek közül 1-2-nek sikerült csak elhelyezkednie, a többség elment inkább Aldiba árufeltöltőnek vagy valamilyen - jellemzően nem infós, többnyire gazdasági - felsőoktatási intézménybe továbbtanulni, hogy valami "használható" végzettsége mégiscsak legyen...
Radikális járulékcsökkentés kéne illetve frissen végzettek felvételéhez esetlegesen további adókedvezmények. Akkor egyrészt rögtön lehetne versenyképes(ebb) fizetést adni mindegyik jövedelmi kategóriában (junior, senior) profitcsökkenés nélkül, másrészt jobban megérné a cégeknek felvenni az OKJ-s tömegeket és saját költségen kiképezni őket használható szintre.
Ha hagynak neki módot rá, akkor a piac megoldja, ez az államilag irányított tervgazdálkodás szagú "majd mi jól kiképezzük őket nektek" gondolkodásmód az elmúlt 26 évben is látjuk milyen jól működött...
[ Szerkesztve ]
-
Darth Sith
tag
válasz fallenrize #14 üzenetére
Jah igen, és azt se felejtsd el, hogy a most úgyis divatos 3 hónap alatt átképzik az alapokkal nem rendelkező embereket tapasztalt szoftvertervező mérnökökké. Megsúghatnák ennek a titkát annak a több ezer hülyének a műszaki egyetemen, hogy minek koptatják 6-7 évig az informatikus képzés alatt a padokat, amikor ezt meglehet 3 hónap alatt is tanulni. Illetve minek küzdöttek anno gimnáziumban annyit az emelt matek és fizika érettségivel, amikor ilyenekkel nem rendelkező bölcsészekből is olyan informatikust képeznek akik betudják tölteni ezeket az állásokat...
-
Danex
addikt
válasz Darth Sith #16 üzenetére
Az ilyen képzéseket nem mindenes, diplomás mérnököket képeznek, hanem kódolókat. Nagyon távoli a kettő egymástól, viszont az ilyen képzéseken csak ezzel a témával foglalkoznak, nem pedig jogi alapismeretek, makroökonómia, vállalatirányítás és még sorolhatnám azokat a tárgyakat amiknek köze sincs egy kódolóhoz.
És vannak az egyetemen az olyan tárgyak amitől mérnökök lesznek a tanulók ami megint csak plusz idő egy kódolóhoz képest.
A sok OKJ-st meg szerintem nem lehet összehasonlítani egy kimondottan fejlesztőket képző iskolához, hiszen mindenki hallott már róla milyen szinten megy a leszarom hozzáállás és az anyag naprakészsége.
-
DjFlanker
aktív tag
Mindeközben az ELTE-n..
http://444.hu/2016/09/16/be-akartak-fenyiteni-az-ellogo-egyetemistakat-az-elte-n-aztan-kiderult-nincs-is-annyi-hely-ahol-mindenki-elferneJó pilóta alagútban nem katapultál
-
Zoli0726
aktív tag
A hiányba szerintem az is beleszól, hogy az újoncok nem kellenek, a szakértelmet meg nem akarják megfizetni. Multinál csak a menedzserek keresnek jól, mert az email írogatás és az angol tudás olyan kompetenciák, amit a legtöbb diplomás magyar nem tud elvégezni. Persze az informatikusok sokéves szakmai munkája illetve a 6 oldalnyi elvárt szakértelem azt jelzi, hogy az informatikus élete csak a számítógép, fizetésre nincs is szükség
-
bitblueduck
senior tag
válasz fallenrize #19 üzenetére
*debt
[ Szerkesztve ]
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
dstern
tag
Pontosan! Pont most olvastam egy fejvadász blogját, arról, hogy volt egy programozó srác, 340 bruttóval tartották. Átakart menni a konkurenciához, ahol 700k (!) bruttót ajánlottak neki. Srác bejelnti a felmondását a régi cégnél, ahol megfejelik az ajánlatot egy 840k-s bruttóval! A cégnek simán megért ennyit, hogy a tapasztalt ember ott marardjon, és ne vigye át a tudását a konkurenciához, de amíg nem pattogott, addig ott tartották rabszolgabéren...
-
nagyúr
Tessék mondani,majd nyugdij elött 1 évvel álló Józsi bácsikat,és Mari néniket is átakarnak majd képezni?
-
félisten
Elkeserítő a helyzet. A képzés minősége már az egyetemeken is elkeserítő.
Elenyészik a rendszerszemlélet, helyette egyre inkább szakbarbárok képeznek szakbarbárokat.
Nemégiben voltam tanúja egy érdekes találkozásnak: egy végzős ifjú titán, az évfolyam büszkesége beszélgetett egy "öreg" (negyvenes) informatikussal. A srác tényleg okos volt, tele nagyon naprakész új tudással -- csak éppen a szemléletből nem kapott semmit, aminek a régi BME-sek, kandósok olyan sokat köszönhetnek.
Alapok nélkül kezdi a pályát, pont az nincs meg neki, ami az induláshoz kell.Felsőbb szinten meg egyszerűen nem értik az idők szavát, és nem kizártan tudatosan egy informatikai végrehajtói irányba terelik a magyar infoszférát és képzést.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
A_Papa
aktív tag
Nem teljesen ide vágó dolog, de azért az is érdekes, hogy alapértelmezésben egy gimnáziumban 9. és 10. osztályban van heti egy-egy óra informatika...
Sok esetben egy sima Ha függvény is problémát jelent a lesajnált Excel-ben. Nem igazán van esélye a tanulónak, hogy megismerkedjen akárcsak az alapokkal is. A szakgimnáziumok informatika ágazatán és az OKJ képzéseken teljesen más óraszámok vannak, ami érthető is.
De talán a gimnáziumokban is legalább heti 2 órát kellene csak programozás oktatásra fordítani... hiszen nagyon sok esetben gimnáziumokból mennek infó szakokra az emberek.[ Szerkesztve ]
Papa
-
_cHAos_
aktív tag
És ki fogja kiképezni a sok informókust? Ha az IT egyetemi tanárok, akkor én köszönöm szépen nem kérek belőlük, az oktatás annyira színvonal alatt van, hogy nem ismerek olyan egyetemi tanárt sem, akit komoly ICT munkára alkalmazni mernék. (érdekes módon fizikusokkal ill. matematikusokkal és mérnökökkel dolgozatunk), ez mindent elmond az IT szakma "hírnevéről" itthon, és az is, hogy tagadni szoktam a gazdasági informatikus felsőfokú végzettségem, szerencsére van egy cum laude matematikus diplomám. Szvsz IT oktatásban sereghajtók vagyunk az amúgy is hátul kullogó E.U.-ban.
mod: Enterprise IT tervezésben,konszolidációban, integrációban, migrációban, innovációban és tech. transferben utazom, nyilván egy felsőbb szint szemszögéből látom, de ez nem változtat a tényeken.
(lehet durva volt ez a hsz. , DE sajnos elkeserítően fedi a valóságot 100% optimista, idealista szemléletből is)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Én nem oly rég végeztem el egy Adatrögzitő OKJ képzést.
Ugyebár ez közfoglalkoztatás keretein belül indult.
16-an voltunk a csoportban,ebből nekem és még 6 másik társamnak volt alapvető informatikai ismerete.
A tanfolyamon ugyebár az MS Office(Word,Excel),részével ismerkedtünk meg.
Igazából Ezeket ismertem valamennyire,de sosem tartozott azok közé a dolgok közé,amit kedveltem.
Számomra hasznos volt,viszont volt több dolog ami miatt látszik hogy gondok vannak az egésszel.
1: A csoport tagjaitól azelőtt nem kérdezték meg azt hogy egyátalán használtak-e számitógépet,mielőtt berakták őket a tanfolyamra.
Nyilván az MS office szint már nem alap szint,aki azt használja már tudnia kell pl fájlmásolást,törölni meg ilyenek.2: A tipikus "az lesz amit mi mondunk" hozzá állás a képzést inditó részéről.
Mindössze 3-an szeretünk volna saját akaratunkból részt venni a képzésen,a többi 13-at azt berakták.Nekem kiváló lett (94%)
De nyilván itt sokat számít hogy jártas vagyok valamennyire az informatikában.Meg hát ugye 3 hónap az nagyon kevés még az MS OFFICE-ra is.
-
_cHAos_
aktív tag
válasz aprokaroka87 #33 üzenetére
3 hónap az nagyon sok Office haladó szintű ismeretére (kb 12 órában oktattam vállalatoknak office-t), 3 hónap alatt egy komplett szakmát meg lehet tanulni. Persze nem a vajákos mari néni értelmi szintű dolgozóknak, de a generációs szakadékok és az előképezettség hiánya miatt mission impossible szvsz(nem irigylem az OKJ-t oktatókat) , olyan ez, minthogy egy két decis pohárba nem lehet fél liter vizet beletölteni.
-
nagyúr
-
_cHAos_
aktív tag
válasz aprokaroka87 #35 üzenetére
Gondolom esetükben sok értelme volt az oktatásnak, nyilván ez is a pénzről és nem a végeredményről szól.
(Egyáltalán nem nézem nézem le a technológia analfabétáékat, mert egy ember értékét nem ez adja), de igaz amit írtam, egy két decis pohárba nem lehet fél liter vizet beletölteni. -
Cazenove
csendes tag
válasz Darth Sith #16 üzenetére
Ez a magyar mérnök informatikus képzés egy átgondolatlan valami. Én most kezdtem el a VIK-et, de van egy csomó arc, akik kitudja hány matek/fizika versenyt nyertek, de már most sír alattuk a számítógép, mert fogalmuk sincs, hogy kell kezelni. Van olyan is, mint én, aki tud programozni, érdekli az informatika, több területen is jártas, de agyf*szt kap a teljesen felesleges fizikától meg az n dimenziós alterektől.. Akkor még megfejelik az egészet, olyan tantárgyakkal mint a Digit, amit eddig 2 félévben tanítottak, most csak 1-ben, ahol az egész óra abból áll, hogy végigpörgetik a diákat, mert nincs idő kifejteni mindent. Meg hihetetlenül erőltetik az MSCt, ami a kommenteket olvasva egy teljesen felesleges valami.
És akkor lehet választani: vagy ez, vagy gazdaságinformatikus(ami nem lenne rossz, ha megtanítanának programozni és több infós tárgy lenne) vagy programtervező informatikus, ami egy még nagyobb elméleti katyvasz. Van egy "csomó" pontom, felvennének mindenhova, de egyszerűen nem látom értelmét egyetlenegy szaknak sem.
Míg nyugaton van egy zsák olyan egyetemi képzés, ahol már a második év végén többet tudnak az emberek, mint egy VIK MSC után, mert nincs 3-4 matek tantárgy, hanem van egy, a többi pedig szakmai, a felesleges fizikáról nem is beszélve.
Most menjek OKJzni?[ Szerkesztve ]
-
sonic8
tag
De bele lehet tölteni, csak kifolyik.
Csipálom mikor valakik az oktatást szidják, mikor az is külön egy "szakma".
Lehet itt akárki bármekkora bráner ICT meg IT területen, ha a tudását nem tudja átadni csak egy olyan embernek aki akár egy könyvből is megtudná tanulni tanár nélkül, max. 1,5-szer annyi ideig tart.
Nagyon fontos lenne a min. 50-50% összetételű elmélet / gyakorlat az oktatásban. Ez alatt nem azt kellene érteni, hogy beülünk a "laborba" nyomkodni a billentyűket, ami igazából csak egy szoba számítógépekkel.
A munkahelyeknek is részt kellene vállalni az oktatásban, gyakorlat biztosításával, ez az Ő érdekük is.
Bár tény, hogy könnyebb feladni egy hirdetést, hogy ilyen olyan képesítéssel és gyakorlattal
"éh bérért" keresünk szakembereket.Sok magyar cég nem nagyon szeret részt vállalni az oktatásban és ilyen szempontból jobb egy multinál dolgozni. Nem ritka példa, hogy a kollégák tanítják az újoncot. Valaki tudja, hogy miért oktató oktat pl. egy repülőgép vezetői tanfolyamon, nem mindenki alkalmas erre. Sok ember még arra sem alkalmas, hogy az előző műszakjából az összes fontos információt átadja a következőnek... emellett persze, lehet jó technikus vagy mérnök.
[ Szerkesztve ]
Ami elromolhat, az el is romlik...
-
Darth Sith
tag
Mint nem rég végzett VIK MSc -s, ebben van némi igazság és nem is. A fő probléma az egész BSc képzés első 3-4 félévével, hogy senki nem mondja el, mire lesz jó ez a sok matek és fizika. Amikor majd 4. félév környékén először szembekerülnek a hallgatók grafikából, hogy nulláról kell teljes fizikai optikát a matematikai hátterével implementálni sugárkövetéshez, ott hirtelen egyből kell elég sok minden abból, ami korábban unalmas elmélet volt (lin algebra, integrál, derivál stb..).
A későbbi MSc -s szakosodásról nem is beszélve, hiszen ha a hallgatók nem csak egyszerű kódoló majmok akarnak lenni, hanem érteni is akarja, hogy egy-egy framework/lib miért és hogyan működik belül, ahhoz bizony sokszor kőkemény algoritmuselméleti tudás és absztrak matematikai tudás szükséges (lin algebra, gráfelmélet már a legprimitívebb adatszerkezetekhez is) pl. útkereső algoritmusok, adatszerkezetek optimális belső felépítése, ütemezések stb...De tény, sokszor túlzásba esnek ezt nem vitatom. Jelentős része a BSc alap nehézségei közül csak később kerül a helyére, hogy az miért volt hasznos, szükséges, egy részére meg sosem lesz szükség ha az ember nem olyan szakirányba specializálódik később.
-
_cHAos_
aktív tag
Én mindkét oldalt kritizálom, a tanárok is nyilván adott szürkeállománynak próbálják átadni a tudást.
Persze a helyzet lehet nem ennyire elkeserítő, szerencsére mindkét oldalon vannak, akik a zsenialitásukkal elviszik a hátukon az egészet, minden tiszteletem az övék. A lényeg, hogy nagyon felhígult az IT szakma minden szemszögből és ennek annyi káros hatása van, hogy egy Háború és Béke terjedelmű értekezés is lehet kevés lenne, ha részletezni szeretném.[ Szerkesztve ]
-
sonic8
tag
válasz Darth Sith #39 üzenetére
Majd rájössz, hogy a fele nem kell amit tanítottak mert csak összezavar.
Igazából olyan a magyar oktatás, hogy mindenre felakar készíteni, Ö szerintük "alap"-ot ad. Úgy képzelem el mint a minden évszakban használható autógumit, mindenre jó egy kicsit, de hamar elkopik és egy közepes nyári autógumi sokkal jobb menet tulajdonságokat ad egy drága 4 évszakosnál.
Valószínűleg ha elkezdesz dolgozni sok mindennek hasznát veszed azért, de leginkább a gondolkodás és logika vezetésnek ami ott fejlődött. A valódi munkavégzést pedig kezdheted majd a melóban megtanulni, ha csak nem menedzser, vezető, igazgató stb. leszel...
Tisztelet azon kivételeknek akik már suli mellett is úgymond szakirányon dolgoznak, ne adj Isten otthon fejlesztenek. Ők nagyon nagy előnyben vannak azokhoz képest akik "csak bejárnak" az egyetemre.
Ezért is lenne jó a gyakorlat alapú oktatás, sajnos Én az utóbbiak közé tartoztam aki csak úgy bejárt, ezért is tűnt nehéznek a gépészmérnöki számomra.
Jelenleg egy nagy multinál dolgozom, és nagyon nagy pozitívum, hogy nem csak bizonyos végzettségeket keresnek a leendő jelöltekben, hanem tulajdonságokat és képességeket is, így van olyan kolléga akinek még érettségije sincs, mégis sokkal többet tud nálam. Nem egy olyan emberrel találkoztam bent aki hasonlóan hozzám nem fejezte be az egyetemet, mégis olyan munkát végez amihez szerintem mérnöki végzettség kellene, szerencsére a fizetés sem olyan rossz magyar viszonylatokhoz képest.
A legfontosabb amit ritkán hallok: először is meg kellene tanítsanak tanulni, nekem a mai napig nem sikerült és ezért meg is utáltam anno az egyetemet.
[ Szerkesztve ]
Ami elromolhat, az el is romlik...
-
nagyúr
-
Cazenove
csendes tag
válasz aprokaroka87 #43 üzenetére
És az milyen, amikor egy OKTV-s dobogós nem tud bejelentkezni a gépbe programozás laboron?
-
azbest
félisten
Miért? Milyen az, amikor a prof nem tudja megnyitni kivetítéshez a diasort... ne adj isten tényleg sérült a pendrive és nem csak bénázik, de nem tudja letölteni a honlapjáról a pdf-et, hanem egy gyakorlatvezető tanársegédet kell keríteni, aki eléteszi, hogy csak a tovább-vissza gombokat kelljen nyomogatni?
Vagy a táblafilc: nem ismerik fel az összefüggést, hogy ha úgy tartja, mintha papírra írna, akkor a gravitáció miatt hátrafolyik a festék és két sor után nem tud írni. Lehet erre mondani, hogy vacak minőségű a filc, de mindig olyan.
A körülményekről: a sok milliós vetítőn megtalálják, hogy lehet kiiktatni a figyelmeztető feliratot, ami portalanítást kért. Bár már torzol a kép színe és alakja, de akkor is használják tovább, amíg a dlp és az optika le nem olvad. Volt, amikor két teremben is így tették tönkre a vetítőket, aztán vagy kicserélték újra vagy javítás után torz volt a vetített kép. Mert persze karbantartásra nincs se pénz, se ész. De majd lesz másik eu pályázat az oktatásra, mert az állami költségvetésre viszont beszerzési stop van 7 éve.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
popcorn...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez egy nagyon jó meglátás. Nem annyit kell képezni, amennyire itthon szükség van, hanem a többszörösét, mert a nagy részük úgyis elmegy. Persze mondhatjuk, hogy az adófizetők pénze nem erre van...de bizonyos szempontból mégis, hiszen eleve az oktatás arra való, hogy szakmát, munkát, megélhetést adjon az embereknek és ez az ami nem működik. Amúgy már az is sokat segítene, ha az oktatás, a tanfolyamok, 0% áfa alá tartoznának, illetve a tandíj komoly százalékát le lehetne írni az adóalapból. Jelenleg egyébként sem létezik az, amit felnőttképzésnek neveznek. A felnőttek 23-25 év felett ki vannak zárva az oktatásból.
Aztán ne felejtsük el, hogy a legtöbb oktatással foglalkozó cégnél a képzés minősége nagyon alacsony. Gyakorlatilag leadnak akreditálásra egy tervet és amihez a tényleges képzésnek semmi köze sincs. Ez főleg annak köszönhető, hogy az egész iparág egy nagy EU-s pénzszivattyú. Kamu benne minden.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz fordfairlane #11 üzenetére
Én is szívesen tanulnék szoftverfejlesztőnek, csak nincs hol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz aprokaroka87 #27 üzenetére
Nem akarnak átképezni senkit. Ezért a "tanulmányért" is felvett valaki pártízmilliót, aztán megmutatják a sajtónak és vége is a történetnek. Ebből semmi sem fog megvalósulni. Ahogy mondják "a papír mindent elbír".
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- Autós topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- DJI topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy TAB S9 Ultra 12/512GB 5G VADONATÚJ BONTATLAN eladó!
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1