Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ha nem dobnak piacra jóval olcsóbb modellt, nem lesz szükségük hosszabb távon ennyi gyárra és ez még csak egy apró akadály, ami az EV szegmens előtt áll. Amúgy hajrá, ide is hozhatnának egy gyárat.

    Elvileg több olyan akkutechnológia áll sorozatgyártás előtt, ami jóval elérhetőbb elemekre épít.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz tibaimp #3 üzenetére

    Most még, de ahogy a jelenlegi gyárak felfutnak és még épít párat, elég hamar kifuthat a fizetőképes keresletből. Most az EV piacba, infrastruktúrába mesterségesen pumpálnak pénzt a kormányok, ami bármikor megszűnhet. A nyersanyagból is egyre nagyobb hiány lesz, ami tovább drágítja és szűkiti a piacot. Persze ha a többi autógyártó nem figyel, az ő piacuk fogyhat el és a Tesla kiemelkedik közülük, de szerintem szükségük lesz legalább egy olcsóbb modellre 5 éven belül.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #75376384 #6 üzenetére

    Attól nem kell félni, hogy a környezetvédők elektromos autói túl sok energiát igényelnek majd. A legtöbb EV-t nem környezetvédők veszik, illetve nem azért hogy megvédjék a környezetet. Arra felesleges is számítani, hogy ők vagy bárki majd emiatt bevállalja a prémium árazást átlagos EV-k esetén. Még idáig se jutottunk volna el a nagyon komoly kormányzati támogatások nélkül, illetve amiatt hogy szintén külső beavatkozással mesterségesen drágítják a hagyományos hajtású autókat, hogy ez E-autók ne tünjenek annyira drágának. Sajnos senki se veszi figyelembe, hogy a fizetőképes kereslet nagyon limitált ilyen drága autókra. Az olcsóbb töltés vs drága üzemanyag már az Ukrán háború előtt is illúzióvá vált. Jelenleg úgy tűnik, hogy a személyautó piac komoly esésbe kerül majd a következő 10 évben, és a középosztály alattiak kénytelenek lemondani a saját autókról. Először egyre többen váltanak majd használt autókra, majd a régi olcsó szennyezőbb autók kizárásával le kell hogy mondjanak teljesen az autózásról. Eközben az új autók sokkal meredekebb görbe alapján, gyorsabban avulnak majd, mert a használt autó piac ne fog fizetni milliókat lelakott akkupackkal rendelkező használt E-autókra. Az elérhető töltőhálózat mennyisége és a töltés magas ára is egyre több autóst tántorít el majd a vásárlástól. Föleg azokat akik otthon nem tudnak tölteni.

    A váltást lehetne sokkal jobban is csinálni, de a poltikai döntéshozók hozzá nem értése és az autógyártók mohósága ezek ellen dolgozik. Mondjuk nagy az esély arra hogy pont ez a mohóság ébreszti rá az iprágat és az EU vezetést, hogy ez így nem fog menni. Sorra visszavonják, tologatják majd az időpontot amit beígértek a hagyományos autók kivégzésére.

    Ami müködhetne, az kisebb, könnyebb E-autók, kisebb hatótávval jóval olcsóbban, akár csak második autónak. Az EU-nak csak olyan E-autók vásárlását kellene támogatniuk, amik ténylegesen környezetbarátnak lettek tervezve, olcsók és könnyüek. A 2+ tonnás monstrumokra, nagy teljesítményű autókra meg zöld rendszámot sem kellene adniuk, mert nagyon elment a piac az elektromos “tankok” felé, akiknél már értelmét veszítik a jelenlegi töréstesztek, gyalogos védelem és hasonlóak. Ki kell szorítani a pazarló x kWh/km feletti elektromos autókat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák