Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tibaimp

    nagyúr

    válasz #75376384 #6 üzenetére

    Így is fel lehet fogni.....de ez már a Te bajod.

    [ Szerkesztve ]

    A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

  • tonyrulez

    őstag

    válasz #75376384 #10 üzenetére

    Kiszámolták hogy szénerőművel gyártott árammal hajtott EV amiből kuka X év múlva az akksi, még mindig környezetkímélőbb a belsőégésűnél. És ugye belsőégésűt már nem tudják hova fejleszteni (örülnek mint majom a farkának ha csak az üzemanyag fele megy el fűtésre mintsem mozgásra), míg áramfejlesztésben kimerítetlen megújuló források vannak, csak át kell állni rá, fejleszteni.
    Az hogy most nincs elég energia nem egy no-go helyzet. Mikor bejött a légkondi és kellett az áram, akkor sem mondták hogy bocs, akkor nem csinálunk klímát. Felfejlesztették rá az áramhálózatot. Most is ezt kell csinálni. Nem fog egyik napról a másikra megvalósulni, de az autóállomány sem fog egyik napról a másikra full EV lenni.

    [ Szerkesztve ]

    4 8 15 16 23 42

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #75376384 #6 üzenetére

    Attól nem kell félni, hogy a környezetvédők elektromos autói túl sok energiát igényelnek majd. A legtöbb EV-t nem környezetvédők veszik, illetve nem azért hogy megvédjék a környezetet. Arra felesleges is számítani, hogy ők vagy bárki majd emiatt bevállalja a prémium árazást átlagos EV-k esetén. Még idáig se jutottunk volna el a nagyon komoly kormányzati támogatások nélkül, illetve amiatt hogy szintén külső beavatkozással mesterségesen drágítják a hagyományos hajtású autókat, hogy ez E-autók ne tünjenek annyira drágának. Sajnos senki se veszi figyelembe, hogy a fizetőképes kereslet nagyon limitált ilyen drága autókra. Az olcsóbb töltés vs drága üzemanyag már az Ukrán háború előtt is illúzióvá vált. Jelenleg úgy tűnik, hogy a személyautó piac komoly esésbe kerül majd a következő 10 évben, és a középosztály alattiak kénytelenek lemondani a saját autókról. Először egyre többen váltanak majd használt autókra, majd a régi olcsó szennyezőbb autók kizárásával le kell hogy mondjanak teljesen az autózásról. Eközben az új autók sokkal meredekebb görbe alapján, gyorsabban avulnak majd, mert a használt autó piac ne fog fizetni milliókat lelakott akkupackkal rendelkező használt E-autókra. Az elérhető töltőhálózat mennyisége és a töltés magas ára is egyre több autóst tántorít el majd a vásárlástól. Föleg azokat akik otthon nem tudnak tölteni.

    A váltást lehetne sokkal jobban is csinálni, de a poltikai döntéshozók hozzá nem értése és az autógyártók mohósága ezek ellen dolgozik. Mondjuk nagy az esély arra hogy pont ez a mohóság ébreszti rá az iprágat és az EU vezetést, hogy ez így nem fog menni. Sorra visszavonják, tologatják majd az időpontot amit beígértek a hagyományos autók kivégzésére.

    Ami müködhetne, az kisebb, könnyebb E-autók, kisebb hatótávval jóval olcsóbban, akár csak második autónak. Az EU-nak csak olyan E-autók vásárlását kellene támogatniuk, amik ténylegesen környezetbarátnak lettek tervezve, olcsók és könnyüek. A 2+ tonnás monstrumokra, nagy teljesítményű autókra meg zöld rendszámot sem kellene adniuk, mert nagyon elment a piac az elektromos “tankok” felé, akiknél már értelmét veszítik a jelenlegi töréstesztek, gyalogos védelem és hasonlóak. Ki kell szorítani a pazarló x kWh/km feletti elektromos autókat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák