Új hozzászólás Aktív témák

  • Kékes525

    félisten

    Az agresszivitás az mindig meg fog maradni. Nem tudom, hogy ezen hogy lehetne segíteni. Az nem hiszem, hogy nem lenne jó megoldás az, ha a KRESZ-ben előnyt adjunk a sofőr nélküli autóknak.

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • stutga

    tag

    Kamerát minden oldalra, és P gombot a humanoid kezébe. Ha parasztot (nem foldmuvest) lát megnyomja, rendszer automatikusan kuldi a jelentést a yardra -> paraszt fizet -> paraszt elgondolkodik / jogositvanyt veszit.

    Én már most igy nyomom, csak manuálisabb a processz. :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz stutga #2 üzenetére

    Pontosan erre gondoltam én is. Minden önvezető autóban ott van kismillió kamera, az autó érzékelni tudja, hogy aggresszívan viselkedtek-e vele szemben, és ez esetben automatikusan küldheti is a felvételt a hatóságnak. Ott emberek kielemzik, ha úgy látják, hogy jogos, és egy adott autóra sok jelentés érkezik (nyilván a "sok"-at definiálni kell, illetve az illetőt értesíteni hogy van már a rovásán), vagy elég durva volt az aggresszió akkor mehet is a büntetés.

  • assemble

    addikt

    válasz Kékes525 #1 üzenetére

    Csak addig fog megmaradni, amig emberek vezetnek.
    Egy ido utan ha a gepek statisztikailag kimutathatoan jobban, hatekonyabban es kevesbe balasetveszelyesen fognak vezetni, onnan rovidtavon betilthatjak az emberi vezetest, mert total ertelmetlen veszelyforras lesz csak.

  • schwartz

    addikt

    válasz assemble #4 üzenetére

    Micsinanak? Abbol polgarhaboru lesz. :DDD En semmilyen formaban nem biznam magam onvezeto autora plusz szeretek vezetni.
    3.5L V6 ;]

    If he dies, he dies.

  • Kékes525

    félisten

    válasz assemble #4 üzenetére

    És az emberek csak hobbiból fognak az erre kijelölt pályákon vezetni. :D

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • DithenS

    senior tag

    válasz schwartz #5 üzenetére

    Menj pályára majd akkor.Őszintén én nem bánnám ha nem mi vezetnénk.Egy civil kocsiba semmi élmény nincs.De egy Mustángnak nincs semmi élvezeti értéke közűton.Ha élvezni akarod a vezetést ahhoz ugye kell egy minimum 200Le autó,meg egy jó pálya.
    Önvezető autókhoz meg remélem nem kell majd jogsi,ezzel is spórolni lehetne végre.

  • assemble

    addikt

    válasz schwartz #5 üzenetére

    Ahogy alattam is irtak, akinek ez a hobbija, kulon erre kijelolt lezart palyakon tovabbra is vezethetne gondolom :)
    (legalabbis olyan kocsikkal, amiket nem tiltanak be addig a karos kibocsatas miatt - sanszos h az elektronikus kocsikon kivul mindegyik be lesz tiltva - es igazabol jogosan :K )

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Cathfaern #3 üzenetére

    Az autó nem döntheti el hogy ki volt az agresszív, kit fényképezzen le, max csinálhat egy markert a fedélzeti felvételeken hogy ebben az intervallumban történt valami váratlan esemény, és küld egy vészjelzést a környéken lévő többi önvezető autónak, akik szintén beleteszik az idő markert, és a pontos pozíciókkal együtt elküldeti velük a hatóságnak, az általuk készített felvételeket is.
    Megfelelő szoftverrel és hardverrel az videó anyag, és a járművek gps koordinátái beérkezése után pár másodperc alatt összerakható egy 3D-s animáció, amiről kiértékelhető hogy miért volt az a váratlan esemény, kell-e vele foglalkoznia a hatóságnak.

    Ha így javulna a közbiztonság az utakon, nem biztos hogy eltűnnének a jó és szabálykövető "humanoid" sofőrök, mert nekik is sokkal könnyebb dolguk lenne...

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #16939776 #9 üzenetére

    Igen, így gondoltam én is, természetesen nem azért kapna valaki büntetést, mert egy önvezető autó azt mondta, hogy ő kapjon. Csak a "gyanús" dolgokat elküldené a hatóságnak, aztán majd a hatóság eldönti, hogy mit kezdjen vele. Egyébként ugyanaz akár működhetne nem csak az ilyen határesetekre (mert lássuk be, hogy mi számít agresszív vezetésnek azt lehet vitatni), hanem egyértelmű szabályszegésekre is, úgy mint gyorshajtás, piros lámpán áthajtás, elsőbbség meg nem adás, stb... szerintem hirtelen senki nem akarna többet manuálisan autót vezetni, vagy ha igen, akkor fura mód nagyon betartana mindent :)

  • schwartz

    addikt

    válasz DithenS #7 üzenetére

    Ez az egesz nem tobb mint utopia. A tobbseg szeret vezetni es ezt nem fogjak tudni elvenni toluk.

    Önvezető autókhoz meg remélem nem kell majd jogsi,ezzel is spórolni lehetne végre

    lol

    If he dies, he dies.

  • batmanéhes

    tag

    válasz schwartz #11 üzenetére

    a többség a tábortüzet is szereti, csak van jobb.

    az meg objektíve megállapítható, ha valaki kényszerít, elsőbbséget nem ad.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    Azért jelenleg kell egyfajta enyhe "agresszió" bizonyos közlekedési helyzetek megoldásához. Ott van például a mindenki által játszott kirakom a kocsi orrát hogy beengedjenek játék, ami nélkül bizonyos helyzetekben nem nagyon lehet továbbhaladni. Mondjuk egy forgalmas kereszteződésben ahol 2x2 sávos utak keresztezik egymást, de épp sárgán villognak a jelzőlámpák és neked van elsőbbségadási kötelezettséged. Máshogy nem nagyon lehet átjutni csak ha kitolod az orrát aztán reméled, hogy inkább megáll minthogy belédmenne. Valószínűleg ott helyben gyújtanák ki azt a két kocsit amelyik ilyen helyzetben mondjuk bő fél órán át mindenkinek elsőbbséget ad.

  • Kékes525

    félisten

    válasz schwartz #11 üzenetére

    Lesz majd erre kijelölt pálya. Ha a statisztika azt mutatja, hogy sokkal jobb vezetők, akkor be fogják tiltani a humán vezetést.

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • VIC20

    őstag

    válasz Kékes525 #14 üzenetére

    Mennyivel hatékonyabb a katonaság/rendőrség/egyéb fegyveres szervek, mint a mezei állampolgár, mégsem tiltják be sok országban a fegyverviselést...

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kékes525 #1 üzenetére

    Az agresszivitás nem elfogadott és a tolerált része a közlekedésnek. Az autóvezetők 90-95%-a nem ilyen. Ez ezekbe a kategóriákba tartozik:

    - Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja.
    - Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.
    - Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).

    Az ilyen vezetőknek nincs helyük a közúti közlekedésben sem most, sem a jövőben és nem hozzájuk kell igazodni.

    Az egyébként igaz, hogy a gyenge láncszem a legtöbb esetben az emberi közlekedők lesznek és akkor lesz/lenne igazán biztonságos a közlekedés, ha nem csak hogy minden autó önvezető lenne, de legalább egy amolyan lokális hálózatba lennének összekötve dinamikusan, vagyis legalább egy 1km-es körzetben ismerné minden autó a másik helyét, irányát, sebességét, uticélját. Tehát egy kereszteződésben már nem csak azért fékezne egy autó, mert "látja", hogy ott van és elsőbbsége van, hanem azért mert tudja hogy jönni fog, mielőtt még fizikailag érzékelné.

    Amiért nagyon lassan fog terjedni, az az ár. Ma is drágák az autók, nagyon kevesen vesznek új autót, és még kevesebben olyat, ami alkalmas, vagy alkalmas lesz önvezetésre. Jelenleg a "felső tízezer" engedhetné meg ezt. Emellett az önvezető autók legjobban az elektromos autókhoz passzolnak legjobban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Picco

    addikt

    Ha tobbsegben lesznek ezek a jarmuvek akkor vegre mar emelhetnenk a seseghtarokat is, ezzel talan el lehetne adni az atlagembernek is.

    It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz schwartz #11 üzenetére

    Tippre te és a közeli ismerőseid 70%-a szeret vezetni. Ettől még a többség nem fog. Szerintem ha megkérdezel random 100 embert, hogy szeretné-e ha holnaptól állandó sofőre lenne és soha többet nem kéne vezetnie, akkor a nagy részük nem ellenkezne.

    Amúgy nem kell betiltani a manuális vezetést, ezt már leírtam egy korábbi hasonló topicban is. Csak annyit kell tenni, hogy a jogosítványt évente meg kell újítani, szigorú vizsgához kell kötni (nem mint jelenleg, hogy kb. ha nem ütsz el senkit, akkor átmész), beleértve valamelyik PÁV szintet is. Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre, visszaesőknél és súlyosabb esetekben pedig 10+ évre (vagy örökre). És akkor nyugodtan vezethet manuálisan aki csak akar.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Kékes525 #14 üzenetére

    "Ha a statisztika azt mutatja, hogy sokkal jobb vezetők, akkor be fogják tiltani a humán vezetést."

    Ez nem ilyen egyszerü és valószinüleg önmagában nem is tiltható.

    Az autóvezetés olyannyira életünk része, olyannyira elterjedt és olyannyira szükséges hogy nem lehet betiltani mert az nem csak politikai öngyilkosság lenne, de kb. bármelyik modern ország gazdasága összeomlana pillanatokon belül.

    Csak akkor lehetne fontolgatni a betiltását, ha az önvezető autók elterjedése mondjuk eléri a 80%-ot, azaz ha már szinte minden delikvens önvezető autót használ. Ebben az esetben viszont már nincs sok értelme a tiltásnak, mert a maradék is hamarosan megszünik magától.
    Lásd kétütemü autók esete, azokat se kellet betiltani, egyszerüen megszüntek maguktól.

    Ahhoz viszont hogy az önvezető autók elérjék a 80%-os elterjedtséget, úgy saccra kell még legalább 50 év, figyelembe véve a tényt hogy még nincs is igazi önvezető autó (leszámítva egy-két céget akik nagy hangon önvezető autóként reklámozzák magukat az első balesetig ahol aztán hivatkoznak a kézikönyv apróbetüs részéről hogy hát ez mégsem egy önvezető autó).

  • schwartz

    addikt

    válasz Kékes525 #14 üzenetére

    Betiltjak majd nem fognak eladni autot. (vagy csak tizedannyit) Meg kell erteni, hogy ezt az iparagat a penz mozgatja (mint altalaban mindent) es mondvacsinalt indokokkal (mint a kozutak biztonsagosabba tetele) nem fogjak tudni raderoltetni. Vagy te allando halalfelelemmel vezetsz nap mint nap?

    If he dies, he dies.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #18 üzenetére

    "kb. ha nem ütsz el senkit, akkor átmész), beleértve valamelyik PÁV szintet is. Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre, visszaesőknél és súlyosabb esetekben pedig 10+ évre (vagy örökre)."

    Te sem gondolsz bele hogy olyan szigorúsággal amit irsz, egy olyan motorizált társadalmat mint például az amerikai vagy a német, pillanatok alatt gazdasági csődbe vinnél ha a munkaerő nem használhatná az autóját.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #82729984 #19 üzenetére

    Igen, az önvezető autók jövője elvileg az lenne, hogy nincs szükséged saját autóra, illetve nem éri meg megvenni, fenntartani. Ez már nagyon komolyan beleszólhat a gazdaságba, és sok munkahely szűnne meg, mert az autó eladások száma drasztikusan, akár 70%-al is eshetne. Persze valójában már most sincs szüksége saját autóra a többségnek, de most még olcsóbb venni egy használt autót, mint tömegközlekedéssel és vészhelyzetben taxival járni. Ha tényleg meglépik bizonyos országok azt, hogy 15-20 év múlva csak elektromos autót helyezhetnek forgalomba, akkor sokan kénytelenek lesznek lemondani a saját autóról, mert az autók ára felmegy. Cserébe a taxi talán olcsóbb lesz...

    A kérdés csak az, hogy ebbe a folyamatba mennyire tudnak/akarnak beleszólni a politikusok.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #82729984 #21 üzenetére

    Már másodszor írod le, hogy csődbe viszi az országot, ha nem vezethetnek az emberek, de nem értem miért. A közlekedési rugalmasság attól megmarad, ha nem az ember vezet. Oda megy ahova akar, csak közben, nem kell a kormányt fognia. Mivel az eddig alkalmatlanok is szerezhetnek majd autót, így még talán nőhet is a kocsi értékesítés. Akkor mégis mivel indokolod, hogy csődbe megy ez miatt egy ország?

    Az a verzió amit Tigerclaw írt az csak egy hosszú folyamat vége lesz. Nem egyik pillanatról a másikra következik be, ami nem fog államcsődöt okozni sehol. Amit az ember nem költ el autóra, majd elkölti másra. Az autóipar szűkülhet, de ennyit bőven megér a kisebb környezetszennyezés és a kedvezőbb baleseti statisztika.

    [ Szerkesztve ]

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    Sok olyan felhasználási területe van a gépjárműveknek ami miatt szerintem akkor is lesznek a forgalomban sofőr által vezetettek amikor már egyébként tényleg szinte mindenki számára elérhetőek lesznek az önvezető autók. Mindenféle építőipari járművek, túlméretes szállítmányt hordozó eszközök, bármi olyan jármű amit nem csak közforgalmú úton használnak, rengeteg olyan "céges" jármű amit muszáj embernek vezetnie (mentők, tűzoltók, rendőrök, közútkezelő...), és igazából bármi más ami az A-ból B-be jutáson kívül valami egyéb dolgot is kell hogy végezzen, de annyira nincs belőlük sok, hogy megérje őket automatizálni. Ezek miatt nem igazán lehet szerintem arra számítani, hogy egyszercsak "no man no problem" helyzet álljon elő az utakon.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Ghoosty #23 üzenetére

    Olvasd el az első kommentem. Én is azt irom hogy az emberi vezetés betiltása csak egy hosszú folyamat vége, én kb. 50 évre saccolom.

    Azonban ismerem az ide kommentelők egy részét, és néhányan annyira rettegnek a vezetéstől hogy tőlük akár már akár holnap betiltanák az összes autót.

    Lásd:
    "Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre"

    Aki ilyet ir, annak kb. pszichológushoz kellene mennie.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Kisgépkezelő #24 üzenetére

    Azért mert a végcél helyén kell az ember, magát a vezetést nem kell elvégeznie.
    Pl mentő: a sok automata autó félreáll magától, gyakorlatilag gyorsabban mehet bárhol, mert biztos, hogy a többiek figyelnek rá. A megnyert időben pedig a mentős előkészülhet a beavatkozáshoz. Mikor visszafelé mennek ketten is figyelhetnek a sérültre, mert nem kell az egyiknek vezetnie.

    Túlméretes szállítmány mondjuk OK. Bár ezt a területek kicsit sem ismerem, de el tudok képzelni jobbat, mint egy emberi sofőr. Kellő számú és jól elhelyezett szenzorral a gép könnyeben kerülhet ki akadályt.

    (#25) Porthoszx

    Félreértettelek kicsit, de így értem.
    Mondjuk a szigorúbb szabályozás nem ártana, ha van elérhető alternatíva, de azért a kis szabálysértésért 1 év jogsi megvonás túl durva.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #82729984 #25 üzenetére

    Egy szóval se mondtam, hogy holnap. Ha te hozzászólásomból azt vetted ki, hogy én azt gondolom, hogy ezt holnaptól be kell vezetni, akkor neked kéne szakemberhez menni. Igaz nem pszichológushoz, hanem elemi iskolai tanárhoz, hogy az értő olvasást gyakorold.

    Onnan indultunk ki, hogy az önvezetős autós fejlesztéseknek a vége az lesz, hogy megtiltják a manuális vezetést. Erre jött a komment, hogy azt nem lehet megtiltani. Erre írtam én, hogy nem is kell megtiltani, elég megszigorítani annyira, hogy csak az vezessen aki tényleg alkalmas rá és tényleg nagyon akarja.

    De senki nem mondott olyat, hogy:
    - Ez pontosan melyik év melyik hónap melyik napján fog bekövetkezni
    - A hsz-ben leírt számok egzakt és kőbe vésett számok (és nem csak behasalások, hogy érzékeltetni lehessen, hogy mire gondolok)
    - Ezt egyik napról a másikra egy lépésben kell bevezetni

    Továbbá vezetéstől nem félek. Idióta és felelőtlen emberektől igen. Amikor biciklivel közlekedek és nekem lenne elsőbbségem, és (önvédelmi okokból) folyamatosan nézem a sofőr szemét hogy hova néz, és egyértelműen látom, hogy már csak akkor néz az irányomban először, amikor már rég elütött volna ha nem engedem át neki az elsőbbséget, na az ijesztő tényleg. És nem egyszeri alkalomról beszélünk és nem őrült sofőrökről tuning autóban, hanem totál átlagemberekről.

    Ghoosty
    Tudom javasolni, hogy olvasd el, hogy a) mit írtam, b) mire reagáltam, és ne egy kontextusból totál kiragadott mondatot nézz...

    [ Szerkesztve ]

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #27 üzenetére

    "Egy szóval se mondtam, hogy holnap"

    De azt sem hogy nem :). Na jó lehet hogy én meg téged értettelek félre.

    "Onnan indultunk ki, hogy az önvezetős autós fejlesztéseknek a vége az lesz, hogy megtiltják a manuális vezetést."

    igen

    "Erre jött a komment, hogy azt nem lehet megtiltani. " Ha megnézed az első kommentem, azt irtam hogy _addig_ nem lehet megtiltani amig ezek el nem terjednek legalább 80%-ban és akkor meg már feleslegessé is válik a tiltás.

    "Továbbá vezetéstől nem félek. Idióta és felelőtlen emberektől igen"
    Tiltsuk be az embereket :)

    "Amikor biciklivel közlekedek"
    Erre viszont van egy rossz hirem: amikor elterjednek az önvezető autók, akkor te leszel a leggyengébb láncszem és erre lehet hogy még nem gondoltál. Könnyen lehet hogy hamarabb tiltják be a kerékpárt (majd akkor) mint a maradék emberi sofőrt, mert a kerékpárosok baleseti statisztikája illetve kresz tudása/betartása - arányában - sokkal rosszabbak mint mint az autósoké.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Ghoosty #26 üzenetére

    Én általában azt tapasztalom, hogy minél ritkább, egyedibb egy feladat, annál kevésbbé éri meg gépesíteni. Oda szakemberek kellenek. Pont ilyen lehet egy jó mentős sofőr is, aki ismeri a várost tudja hogy hol lehet átlag autós számára teljesen szabálytalanul keresztben átvágni a villamossíneken, úgy hogy közben nem csavarodnak meg a beteg belei. Nyilván tele lehet mindent szenzorozni, meg le lehet programozni, de egyedi igényekhez készült egyedi rendszerek ára a csillagos ég.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Cathfaern #27 üzenetére

    Elolvastam, értem a koncepciót, sőt egyet is értek vele, csak nem ennyire szélsőségesen szigorúan. Még ha valóban félre is értek valami, nem tudok elképzelni olyan kontextust, ahol ez jogos és hasznos lenne: "...legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt 1 évre,..."

    (#29) Kisgépkezelő

    " aki ismeri a várost tudja hogy hol lehet átlag autós számára teljesen szabálytalanul keresztben átvágni a villamossíneken"

    Ilyenre pont nincsen szükség, mert megoldható, hogy kommunikálnak egymással az autók sőt akár a villamossal is. Tehát szól neki időben, hogy jön és az le fog lassítani és átengedi. (Ráadásul, ha jól tudom a mentő közlekedhet szabályosan is a villamos síneken, ha használja a megkülönböztető jelzéseit)
    Úgy mondod az egyedi rendszerek drágák, mintha amúgy a túlméretes szállítmány szállítására alkalmas jármű nem egyedi lennem amúgy is. :) De mint mondtam, ez jogos lehet, de nagyon rétegigény.

    [ Szerkesztve ]

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Ghoosty #30 üzenetére

    Persze, hogy szabad a mentőnek villogóval átmennie. Ezzel eddig sem volt gond. Sőt jelenleg is tud neki jelezni, igaz nem bittel, hanem hanggal és fénnyel. A gond ott van, hogy ha mondjuk olyan kis tojások vannak a sínek mellett, hogy más nehogy rá tudjon tévedni. Azt már nem tudja kezelni a rendszer, csak ha külön felkészítik rá. A szoftver lehet kering még 3 percet miközben a betegnek már légzése is alig van, a sofőr meg megoldja rutinból ha sietős. Ezért mondom, hogy inkább a speciális esetek amikre nem lehet vagy nem érdemes gépet alkalmazni. Rendőrautóra is durva lenne szerintem olyan szoftvert írni ami tudna kezelni egy autós üldözést. Bár ki tudja. Lehet nem is lenne autós ülözés, csak IoT-on lekapcsolják a motorját, rázárják az ajtót aztán értemennek. :D

  • -Skylake-

    addikt

    válasz schwartz #5 üzenetére

    Nekem is voltak ilyen ismeroseim, nagyreszuk mar kinotte szerencsere. Ertem en, hogy hobby meg ilyenek, de remelhetoleg mindenki eleteben eljon majd az a pillanat, amikor rajon, hogy ez egy kozlekedesi eszkoz aminek az EGYETLEN funkcioja az A -> B. Anno mikor idosebb lettem es mar tudtam ilyen fusi melokbol penzt csinalni 13-14 korul, utana az osszeset pc tuningba oltem. Minel komolyabb deszka, aztan lassuk hol a vege, ha elertem egy q6600-al 3,5 ot es kezdett meghalni a melegtol, hajszaritoval fujtam at a bordat, hogy meglehessen leggel meg plusz 1-200 mhz. Igy , 10 evvel kesobb dolgozok a szamitogepen es ha ugyerzem a 4790K keves, akkor majd Xeon E5-re valtok. Erezd a kulonbseget. Egyebkent nektek (mmint az auto-fanatikusoknak) mar szemmellathatoan latszik a veg, kezdve azzal, hogy egyre jobb, egyre minosegibb elektromos autokat gyartanak mar, odaig mint amit a svedeknel hoztak torveny, hogy 2025-tol mar nem forgalmazhat autoszalon olyan uj autot, ami benzines/dizeles. Egyebkent annak fenyeben rettenetesen problemas a tiltakozasotok, hogy nem veszitek eszre, hogy a TI hobbytokkal az en kornyezetemet romboljatok.

    [ Szerkesztve ]

    "Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

  • big-J

    őstag

    Ez igy van, a problema, nem az onvezeto auto, hanem a veluk parhuzamosan uton levo idiotak szama lesz.

    Van pl a Tesla onvezeto video(ezek a mercedes tesztek sehol nincsenek, savtartas funkciojuk is eletveszelyes), amiben neha indokalatlanul magall(ez csak pedla, tudom, bug, jovo hetre megoldodik). Egy csomoan azt irjak ra, hogy ja, szar az onvezeto program mert belemennek az emberek. Biztos? Egy mogotte halado, szinten onvezeto auto pont, hogy megalt volna. Mert annak a kameraja minden pillanatban, ezredszerre is ugyanugy lesi ugyanazt az utvonalat. Az nem fog beledmenni, csak mert eddig sosem allt meg senki ott elotte, most meg igen. Figyel, lat, megall.
    Lassan olyan lesz majd, amikor az emberek egyutt dolgoznak a geppel mintha a egy betonkeverobe lapattal akarsz belenyulni, hogy segits a kevereseben... vagy adatbazis muveletet inditasz el es te elkezded csinalni papiron mellette hogy megoszd vele a munkat... igy mar minden vilagos amikor azt mondjak illegalis lesz embereknek vezetni.

    [ Szerkesztve ]

  • noPublicFG

    senior tag

    válasz schwartz #11 üzenetére

    Verne Gyula: Utazás a holdra

    Mekkora utópia már!? :))

    [ Szerkesztve ]

    plus ça change, plus c'est la même chose

  • #82729984

    törölt tag

    válasz big-J #33 üzenetére

    "Van pl a Tesla onvezeto video(ezek a mercedes tesztek sehol nincsenek, savtartas funkciojuk is eletveszelyes), amiben neha indokalatlanul magall(ez csak pedla, tudom, bug, jovo hetre megoldodik).
    ...
    Egy mogotte halado, szinten onvezeto auto pont, hogy megalt volna "

    Nem tudom mennyire vagy képben a szoftvereket illetően, de egyáltalán nem biztos hogy a mögötte lévő önvezető megállt volna. A mögötte lévő autóban is simán lehet egy bug és nem veszi észre az előtte hirtelen megálló autót mint a másik eset amikor egy nyerges vontatót nem vett észre.

    Veszélyes terület ez, aminek a fő indikátora hogy még az emberek sem tudják jól - balesetmentesen - csinálni. A gépek előnye hogy az összes hiba egyszerre javitható, hátránya hogyha elb@sztad a frissitést akkor hirtelen rengeteg baleset lesz.

    A frissitések mikéntje amúgy is egy igen jó kérdés lesz, mert ha ehhez is úgy viszonyulnak a gyártók mint a mobiltelefon gyártók (kellenek az új hibajavítások? ->vegyél új készüléket) akkor oltári nagy pofára esés lesz.
    És nem mernék rá komolyabb tétben fogadni hogy a gyártók nem próbálnák meg a dolgokat abba az irányba vinni hogy bugos balesetveszélyes a régi autód szoftvere, vegyél helyette új autót amire még 1 évig kapsz frissitést...

    Mindezt nem azért mondom mert az emberek jobbak lennének, csak próbálom reálisan szemlélni a dolgokat és nem úgy ahogy néhány hurráoptimista gondol rá hogy majd jönnek az önvezető autók és akkor minden probléma megoldódik világbéke stb

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #82729984 #28 üzenetére

    "Ha megnézed az első kommentem, azt irtam hogy _addig_ nem lehet megtiltani amig ezek el nem terjednek legalább 80%-ban és akkor meg már feleslegessé is válik a tiltás."
    Nem is a te kommentedre gondoltam, hanem schwartz-éra :)
    Amúgy persze, csak ugye kétüteművel ellentétben itt pont azok maradnak majd manuálisban, akiknek nagyon nem kéne (mert ők "élvezik"). Szóval szerintem szükséges lesz minél jobban visszaszorítani a számukat.

    "Még ha valóban félre is értek valami, nem tudok elképzelni olyan kontextust, ahol ez jogos és hasznos lenne: "...legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt 1 évre,...""
    Az a kontextus, hogy ha az önjáró autók ugyanolyan költséggel elérhetőek lesznek, mint a manuálisak, akkor az államnak plusz költség és felesleges luxus lesz a manuális autókkal járó problémák (rendőrség, tb, stb.) kifizetése. Ezt vagy be kell szedni azokon akik mégis manuálissal akarnak hajtani, vagy többé-kevésbé reális indoklás mellett le kell terelni őket is az utakról. Ahogy schwartz is írja ha simán megtiltanák X naptól a manuálissal való közlekedést abból lázadás lenne, de így nincs szó megtiltásról. Csak előbb-utóbb elfogynának a manuális jogsik :)
    Mondjuk másik oldalról egy-két generációváltás magától is megoldja ezt a problémát. Amint már úgy nő fel a gyerek, hogy az önjáró autók a természetesek, kb. annyi embernek lesz jogosítványa, mint jelenleg civil pilótaengedélye (vagy még annyi se, ha lesz külön egyszerűsített jogsi zárt pályás autózásra).

    "Erre viszont van egy rossz hirem: amikor elterjednek az önvezető autók, akkor te leszel a leggyengébb láncszem és erre lehet hogy még nem gondoltál."
    Tényleg nem gondoltam, bár nekem a biciklizés közelebb áll a gyalogláshoz, mint az autóvezetéshez szabályozás és megtilthatóság tekintetében. Illetve ha tiltod a bicikliket, akkor tiltod a rollert is? Vagy az még belefér? Kézzel hajtható kerekesszék? Görkorcsolya? Vagy ha ezeket mind betiltjuk, akkor ennyi erővel tilthatjuk a gyaloglást is :)

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz #82729984 #19 üzenetére

    A kétüteműt ugyan valóban nem tiltották be, de elég erős jogalkotói presszió nehezedett rá pl. a kötelező utólagos katalizátor képében, amivel azért jópár évvel előrehozták az eltünésüket az utakról.
    Ugyanilyen alapon egyébként magát a személyautózást is addig lehet drágítani, amíg csak akarják - egy bizonyos réteg a fél veséjét is odaadná, csak had vezethessen, s ezzel az állam nagyon jól vissza tud élni, ha esetleg már nem állna érdekében a széleskörű automobilizáció (mondjuk már most is elég nehezen indokolható, inkább csak politikai okai vannak) vagy jelen esetben az emberi akarat használata a közlekedésben.

  • DithenS

    senior tag

    válasz VIC20 #15 üzenetére

    Mert minden politikus félti a hatalmát.Innen látszik hogy olyanok mint hiter szinte.A hatalom a lényeg ezért is ilyen korrupt az egész.USA elnöke ha bevállalná akkor ott vége is a karrierjének.A következő elnök kampánybeszéde meg arról szólna hogy újra mindenkinek lehetne fegyvere amivel meg is nyerné a valásztást.Na ezért tartunk itt.De előbb utóbb be fogják.Minek fegyver egy civilnek? Európában működik akkor USA-ban is működhetne csak USA lakossága annyira beszűkült tudattal rendelkezik hogy a saját országán kívül nem vesz észre semmit.De lehetme az is hogy oké legyen fegyver de csak puska és csak a házban,vállalható komprumisszum lehetne.De így hogy mindenki mászkálhat egy 17 lövetű glockal a zsebében amit nem is látni az sok.(kivève ahol nem)

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #82729984 #21 üzenetére

    "egy olyan motorizált társadalmat mint például az amerikai vagy a német, pillanatok alatt gazdasági csődbe vinnél ha a munkaerő nem használhatná az autóját."

    Nem azt mondták, hogy nem használhatja, hanem azt, hogy nem ő fogja vezetni, hanem automata. A motorizáltságban nem az a lényeg, hogy ő tekergesse a kormányt, hanem az, hogy legyen egyénre szabott közlekedés, márpedig ezen a téren ez nem hozna változást (illetve annyiban, hogy mégjoban kiterjesztené, hiszen most gyerekek pl. nem vezethetnek autót, de egy automata autóba be lehetne őket rakni).

    DRM is theft

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #36 üzenetére

    "Tényleg nem gondoltam, bár nekem a biciklizés közelebb áll a gyalogláshoz, mint az autóvezetéshez szabályozás és megtilthatóság tekintetében. Illetve ha tiltod a bicikliket, akkor tiltod a rollert is? "

    Azért remélem érzed, hogy a logikád eléggé kikezdhető :)
    Ugyanis ezen logika mentén az autósok is mondhatnák hogy de hát egy autó az majdnem olyan mint egy motor csak 4 keréken, sőt egy motoros sokkal gyorsabb is, tehát vonatkozzanak rájuk a motoros szabályok, a motorosok meg hogy de hát egy babetta az alig több mint egy kerékpár tehát csak annyi vonatkozzon rájuk mint a kerékpárosokra és igy tovább.

    Szóval, ha valaki az önvezető autók (illetve az emberi sofőrök betiltása) mellet teszi le a voksát baleset megelőzési szempontok miatt, akkor bizony fogadja el, hogy a kerékpárosnak sincs semmi keresnivalója az önvezető autók között, mert csak egy újabb kiszámíthatatlan emberi balesetforrás.

    Én azt gyanitom hogy az önvezető jármüvek korában bizony a kerékpárosok ki lesznek tiltva a közúti forgalomból. Mehet majd kerékpárúton (ha van), ha nincs akkor igy járt. De ne kacskaringózzon az autók között és okozzon balesetveszélyes helyzeteket a kiszámíthatatlan és szabálytalan megmozdulásaival.

    A roller, korcsolya és társai pedig nem érintett, mert ők a járdán közlekednek ahogy a gyalogosok, tehát ők tényleg elég közel állnak a gyalogláshoz.

    Na de ez már erősen offtopic, és nem is igen lesz az egész aktuális a következő 10-20 évben szóval ráérünk majd akkor vitatkozni ezen :)

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz #82729984 #40 üzenetére

    Nincs semmi gond a logikával, a jelenlegi trendek inkább afelé mutatnak, hogy személyautós (önvezető, vagy sem) közlekedési lehetőségek csökkennek majd a sűrűn lakott területeken (vagy ott be is tiltják), s inkább csak helyközi és távolsági üzemben lesznek majd használhatók magasabb rendű úthálózaton. Még autonóm is túl veszélyes üzem - mint a vasút, ott is sorra szűnnek meg a szintbeli kereszteződések. Ebbe a világképbe még ugyanúgy beilleszthető, amit te írtál, vagyis bringás és autós nem találkozhat a forgalomban, mert a másik irányban is lesz tiltás. De ezek a fejtegetések már lassan kezdik karcolni a jövőkutatás határait, úgyhogy én itt be is fejezem, nehogy utódaink, akik 100 év múlva döngölt földúton Flinstone-mobilokkal járnak majd hülyének nézzenek minket. :DDD

  • Reggie0

    félisten

    válasz Ghoosty #26 üzenetére

    Mar alig varom, hogy mentonek tudjam hackelni magam a terkepen es manualis vezetessel atsuhanjak a varoson a sok felreallt kocsi kozott, mialatt a sok birkanak a robotizalt konzervdobozbol kimekegnie sem jut ideje, hogy "Mi tortent?"

  • big-J

    őstag

    válasz #82729984 #35 üzenetére

    "Nem tudom mennyire vagy képben a szoftvereket illetően, de egyáltalán nem biztos hogy a mögötte lévő önvezető megállt volna. A mögötte lévő autóban is simán lehet egy bug és nem veszi észre az előtte hirtelen megálló autót mint a másik eset amikor egy nyerges vontatót nem vett észre."

    Képben vagyok, éppen olyat írok. :) A lényeg az, hogy az ember szempontjából az a bug(váratlan/lekezeletlen esemény) az előtte haladó kocsi viselkedésében, hogy olyan helyen valaki megáll az út közepén amikor nem szoktak, az önjárónál ez nem bug, nem fog többször tévedni ebben az esetben sem mint sima közlekedés során - ugyanakkora hibaaránnyal fog belerohanni előtte lévőbe, mint egy stop lámpánál.
    Arról meg ismét lehet elgondolkodni, hogy a sima piros lámpás belerohanást ember vagy gép fogja gyakrabban megtenni(az én pénzem egy év múlva a gépen van), de az biztos, hogy ritkábban lesz elrontva egy rutinfeladat, mint egy váratlan.

    A nyerges dolog az még a sávtartós rendszerrel volt, bár azt azt is mutatja, attól, hogy a rendszerben van bug, az nem azt jelenti, hogy az ember viselkedésében sem, mert ugye a fószer sem vette észre.

    [ Szerkesztve ]

  • shortcutme

    tag

    Az én tippem az önvezető autókat illetően:
    5 éven belül jelentős szerep a városok közti közúti szállításban, mert:
    - A haszongépjármű gyártóknak is érdeke
    - A cégeknek egyértelmű kiadáscsökkentés,
    - Egyszerű szabályok (autópálya)

    10 éven belül városon belüli személyszállításban jelentős szerep:
    - Über/Google szerű szolgalátatásnyújtó cégek lesznek az úttörők,
    - Az autógyártók próbálják majd visszafogni/lobbizni ellene, hiszen ez nekik nagyon nem kedvező, mert így rövidtávon elveszíthetik az eladásaik 50+%-át.

    Senkinek nem fogják megtiltani a "kézi" autók vezetését, de a tömeges elterjedés után nagyon rövid idővel megjelennek a robotpilóta-only városnegyedek:
    - A forgalmi/leálló sávok nagy része felszámolható. (helyükre mehet bicikliút/járda/fa/focistadion)
    - Jelzőlámpák szükségetelenné válnak: gyorsabb haladás
    - Tisztább levegő,kevesebb piszok, baleset, hangszenyezettség

    Igazábol ugyanaz a helyzet, mint amikor a lovas szekereket váltották le:
    - A lótenyésztők tiltakoztak: elveszik a megélhetésüket, mi lesz a rengeteg munkással?
    - Az emberek tiltakoztak: ők szeretik a lovalkat, nem kell nekik az élettelen, büdös, hangos és drága gépszörnyeteg

    100 év eltelte után továbbra sincs betiltva a lovaskocsi vezetése, de pl. autópályára nem hajhatsz fel vele.

    @RemindMe 5years

    [ Szerkesztve ]

  • bacus

    őstag

    Jó dolog ez az önvezető autó, végre mindenki ihat az autóban :D, de remélem azt a világot nem érem meg, amikor betiltják a vezetést.

    Egyébként most is lehetne csökkenteni a balesetek számát, pl egyáltalán nem lenne gyalogos baleset, ha nem lehetne gyalog az uttestre lépni ! A kerékpározást is be kell tiltani. Az utaink nem is alkalmasak kerékpározásra. Utólag kialakitott nyitott és zárt kerékpársávok..., csak veszély forrás.

    A viccet félre téve: a forgalmi vizsga egyáltalán nem könnyű mostanság, 40 percig nem hibázhatsz, yt van video, hogy még a rutinos sofőrők is sorra buknak. A fiam lassan 17, jövőre indul a jogsiért való küzdelemben, és nem irigylem. A kresz néhány pontja nem betartható (pl a gyalogosokat a zebra közelében nem lehet zavarni !) Ez a 2x2 sávos osztott pályás úttesten (pesten azért van ilyen) 2m megközeliti a zebrát, a bal oldalon, a jobb oldalon a szélső sávban lévő autónak is meg kell állnia elsőbbséget adni ! Ilyet normális ember csak a vizsgán tesz! Megbénulna a közlekedés, ha csak ezt betartanánk ! Egy svájci álmos kisvárosban, ott királyul be lehet ezt tartani, de nagyvárosban?! Én őszintén megmondom, hogy amig balról a gyalogos nem kezdi elérni a felező vonalat, addig nem is igen látom, egyszerüen kiesik a látókörömből, mert nem érdekel ! Mire elém érne már két lámpával odább vagyok.. 28 év és 1,2 millió km után pedig nekem ne mondja senki, hogy szarul csinálom, de kétlem, hogy át tudnék menni egy mai forgalmi vizsgán tréningezés nélkül.

    És mi van az egyéb járművekkel? pl motorok? Az autók már önvezetők lesznek, de mi lesz a motorokkal? Ott is biztos, hogy biztonságosan tudna vezetni egy komputer? Illetve az utas, hogy érezné magát ott?
    A kamionokban már most is komoly fékező, sávtartó elektronika van. (meg is lehet nézni a yt-on, hogy a sofőrök némelyike mit művel vezetés helyett, pl hátramegy a hálófülkébe enni.) A szomszéd kamionos azt mondja amig nem lassul le 15 km\h alá, addig a kamion fékez, gyorsit, stb. Viszont utána elenged mindent, és ha épp nincs ott akkor tisztára gyalulja az utat.

    "100 év eltelte után továbbra sincs betiltva a lovaskocsi vezetése, de pl. autópályára nem hajhatsz fel vele."
    Na ez rossz példa volt. Oda ugye csak gépjárművek hajthatnak fel, akik sik terepen minimum 60 km/h sebesség elérésére képesek. Tehát nem csak a lovaskocsik nem mehetnek fel az autópályára, hanem a segédmotorosok sem, vagy a quadok nagy része, mg i járművek, lassú járművek, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz shortcutme #44 üzenetére

    Nem tudom ki hogy van vele, de - bár érvényes rá a jogositványom - én nem mernék lovaskocsit vezetni :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • #82729984

    törölt tag

    válasz shortcutme #44 üzenetére

    Többnyire egyetértek azzal amit irsz, de néhány dolgot nem értek:

    " A forgalmi/leálló sávok nagy része felszámolható."
    Miért? Nem lesz kevesebb autó sőt több.

    "Jelzőlámpák szükségetelenné válnak"
    Ezt sem értem. A kereszteződések 90%-ban van gyalogos forgalom, tehát szükség lesz lámpákra, másrészt az autók számára is szükség lesz valamire, ha nem is lámpákra de egy jeladóra. Mert az önvezető autóknak is tudni kell hogy épp melyik sávot engedik és hogy merről számíthat keresztező forgalomra.
    Attól hogy önvezető autók lesznek még nem szünnek meg a kereszteződések, az alsó, felső és egyenrangú utak illetve a forgalomirányitás mint olyan.

    "Tisztább levegő,kevesebb piszok, baleset, hangszenyezettség"
    Ez pedig sokkal inkább az elektromos autó vonzata sem mint az önvezetőé

  • assemble

    addikt

    válasz shortcutme #44 üzenetére

    Annyit tennek hozza, hogy a lovasszeker teljesen kornyezetbarat, szoges ellentetben barmelyik nem-elektromos autoval. Szoval ahogy altalanosan a lovaskocsi sem lett (es nem is lesz) teljesen (de sok teruletrol igen) betiltva, a manualis elektromos kocsik vezetese sem lesz, viszont a tobbi kocsi minden bizonnyal be lesz tiltva, es teljesen jogosan. :K

  • shortcutme

    tag

    válasz #82729984 #47 üzenetére

    "Miért? Nem lesz kevesebb autó sőt több."
    Az önvezető autók sokkal hatékonyabban haladhatnak,mivel pontosan tudják, hogy mikor fog az elöttük lévő fékezni, gyorsítani, lekanyarodni, stb. Így simán elérhető 2x nőhet egy út átengedése.

    "A kereszteződések 90%-ban van gyalogos forgalom"
    Ez tény, de mivel a lassulás/gyorsulás sokkal optimálisabb lesz, így sokkal kevesebb idő lesz a gyalogosok átengedése. (hogyan születnek a forgalmi dugók: https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M)

    "Mert az önvezető autóknak is tudni kell hogy épp melyik sávot engedik és hogy merről számíthat keresztező forgalomra."
    Ezt simán le tudják akár egymás között P2P módon vagy egy irányító szerver segítségével kommunikálni.

    https://www.youtube.com/watch?v=kh7X-UKm9kw
    https://youtu.be/4pbAI40dK0A?t=57

  • Reggie0

    félisten

    válasz assemble #48 üzenetére

    Kornyezetbaratnak sem kornyezetbarat, csak kevesbe szennyezo. Viszont kozegeszsegugyi szempontbol egy katasztrofa volt. A gepjarmuvek/kerekparok komoly jarvanyoktol ovtak meg az embereket.
    Meg a magassarku/talpu cipot is azert talaltak fel es hordtak(ferfiak is), hogy ne kelljen a szarban trappolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák