- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Adobe Lightroom topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
Új hozzászólás Aktív témák
-
tserrof77
senior tag
Mi most igényeltünk, kis boltként eddig megúsztuk, de ugye kötelezővé tették. Sokáig nézegettem, melyik céggel lenne érdemes leszerződni, végén marad a fővárosipirosbank. Eddig (kopp-kopp-kopp) jók a tapasztalataink velük.
Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)
-
asdf_
veterán
Mi most igényeltünk, kis boltként eddig megúsztuk, de ugye kötelezővé tették
Nem tették kötelezővé!!! Az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása a kötelező, nem a POS terminál. Nagy különbség! Egy Azonnali Fizetési Rendszeres QR kód a falra és kész, megfeleltél az előírásnak.
No meg kisboltként biztos nem valami bankkal termináloznék, hanem valami fintech céggel.[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
Mondjuk tök jó a qr kód, de a boltos kislány hogy fogja összevezetni az azonnalin bejövő utalást, főleg ha valami nem passzol (illetve hogy utalja vissza felesleges 30 forintot, ha a delikvens elütötte az összeget)?
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
BiP
nagyúr
Úgy látom, vannak itt POS terminálban érintettek is. Arra tudtok valamit mondani, mennyi 1-1 ilyen terminálnak a díja? (bekerülési, tranzakciós díj, havidíj, meg nem tudom milyen költségek vannak)
Csak mert a múlt héten egy kisboltban kártyával akartam fizetni, a tulaj húzta a száját, "ha mindenképp muszáj". Éreztem, hogy nem lelkes, mondom fizethetek KP-vel is, ha neki az jobb. Mondja, igen, mert a kártyás tranzakcióból neki 4.7%-ot levonnak (WTF?), közben meg mindenki azt hiszi ingyen van. És bár azzal tisztában voltam, hogy nincs ingyen, de én ilyen 2-2.5%-nál leragadtam.
Ez mennyire reális? Vagy csak nagyon rosszul szerződött?
Nyilván egy kisebb forgalmú, 1 terminálos gazdabolt más feltételekkel tud tárgyalni, mint egy ~100 boltos hypermarket, de azért akkor is soknak tűnik nekem ez a közel 5%.Ez elviszi a profitjának a nagy részét.[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
szvsz rosszul szerződött (vagy nincs minimum összeg a szerződésben).
Amúgy 4.7% nem a világ. 100 forintonként kell 5 forint árat emelni és a kp-s fizetés máris extra profit. Én jóval nagyobb áremeléseket látok év eleje óta...[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
BiP
nagyúr
Lehet, hogy emelt is amúgy, csak az extra profitját féltette
De amúgy kíváncsi lennék, mennyi az átlag sarc. Amúgy ezek is biztos emelkedtek, főleg idéntől, mert tuti a POS szolgáltatók/bankok is rátesznek erre egy lapáttal, kihasználják, hogy kvázi "kötelező".
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
A fintech-es cucc 2% alatt van. 4,7% az egy olyan, amit le kell cserélni kb. azonnal. A bankos jellemzően azért nem szokott megérős lenni, mert ugyan mondjuk ingyen odaadják a POS-t, de havidíj van, többezer Ft., kis helyen meg ez is sok kiadás, egyszerűbb megveni a POS-t 60-80e-ért, aztán le van tudva (ahova meg jó a nyomtató nélküli verzió, mert szökőévenként egy kártyás vevő van, oda meg jó a nyomtató nélküli is 10e-ért, ami SMS-ben vagy emailben küldi el a sajtpapírt a fizetésről.
A 4,7% meg attól függ, van olyan kereskedelmi vonal, ahol haszon nincs ennyi, tehát bukó lenne kártyásan eladni valamit, az áremelést meg nem a boltos rakta rá, hanem a beszerzési ár emelkedett.
-
asdf_
veterán
Pékségben blokkot sem sűrűn szokás adni, így ha kártyával fizetsz, azt mindenképp be kell ütni, no és persze adózni is utána.
De ha két zsömlét veszel kártyával, ott jogos a szájhúzás, van ahol van kártyás fizetésenként x Ft + száézalék, is összegnél össze lehet hozni, hogy két zsömlénél az egyiket lényegében ingyen adta, mert elbukja a tranzakció árán. -
asdf_
veterán
Nézd meg, meddig ülnek a pénzen, hogyan történik az elszámolás, adnak-e ügyfélszolgálatot, stb...
Kis helyen (mert ezek a fintech cégek célközönsége, ahol muszályból "kell") pártízezer forinton ha egy vagy 3 napig ülnek, az kb. halálmindegy. De valóban érdemes utánanézni, mert van ahol pl. nem utalják a pénzt, hanem egy bankkártyára teszik, és onnan kell "elvásárolni" pl. azzal a kártyával fizetni az áfát a NAV-nak, vagy volt még olyan, hogy megutaztatni valahogy revoluton, fene tudja, biztos, hogy nem olyan egyszerű, mintha az OTP lerak egy terminált csilliárdért, de az olcsóságért be kell vállalni esetleges kényelmetlenségeket.
Az ügyfélszolgálat meg nem tudom, én nem szoktam velük kapcsolatba lépni. A bankomnban 10 év alatt háromszor voltam (számlanyitás, kizártam magam, antiterrorista adategyeztetés), telefonon talán kétszer beszéltem velük, a mobilszolgáltatómnál is kb. két SIM-cserét bírtam elkövetni 10 év alatt, fel meg nem is hívtam őket. Ha valami működik, akkor az ügyfélszolgálat léte és milyensége lényegtelen, ha valami rosszul működik, akkor meg ott kell hagyni őket a francba. -
Kbali
nagyúr
Baromira nem lényegtelen az ügyfélszolgálat, mert épp akkor kellene hívnod, ha baj van. Ha pedig nincs, mit csinálsz. Több fintech beleesett ebbe a csapdába: gyorsan nőttek, hirtelen lett sok ügyfél sokfelől és ezt ügyfélszolgálattal nem tudták lekövetni, voltak is belőle balhék még a nagyoknál is.
Ha kereskedőként a bevételem függ egy ilyen szolgáltatástól, akkor biza nem elsődleges az olcsóság. Ezért érdemes összehasonlítani az ajánlatokat. -
BiP
nagyúr
válasz Elemental #17 üzenetére
Ezek után a 4,7% igencsak nagy lehúzás.
Mondjuk nem tudom, mit tudnak kínálni évi 30milla alatt.
(bár nem tudom, évi 30m forgalom alatt érdemes-e bármilyen boltot fenntartani)A boltos egy naív vidéki bácsikának tűnt, szerintem az első terminál-ügynök lyukat beszélt a hasába, és jól lehúzta.
#12 sztanozs : Nem mondtam, hogy le is nyúlja, csak vicceltem, hogy akár még az is lehet. Nem tudhatom, de a lényeg, hogy bármelyik forgatókönyv van, a kártyás fizetés neki mindenképp drágább vagy így vagy úgy, tehát neki érdemes fél percig panaszkodni, annyival beljebb lesz a végén, ha más is inkább KP-vel fizet.
#17 Elemental : Köszi. Még az is lehet, hogy elviszem a bácsinak, hogy váltson minél előbb, mert csak magát szivatja.
#21 Elemental : Ja, tehát van arra is szolgáltatásuk, nem halott zóna. Csak ennyi lett volna a kérdés, nem feltétlenül a konkrét számok.
Közben nézem az OTP oldalát, [link] 30M alatt a SimpleBusiness alkalmazást ajánlják, bármi is legyen az. (gondolom a vevő tud Simple fiókon keresztül fizetni, a boltos meg ezen keresztül fogadja)[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Ha kereskedőként a bevételem függ egy ilyen szolgáltatástól, akkor biza nem elsődleges az olcsóság.
Az a gond, hogy januártól az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása (ami nem egyenlő a pos terminállal) mindenkinek kötelező. Azaz, aki nem akar AFR-ezni meg QR kódozni, oda POS kell. Olyan helyekre, ahol nem véletlen nem volt eddig sem, mert a kutyának nem hiányzott. Tehát azok, akik most tavaly év végen, idén év elején ugrottak bele ebbe a történetbe, ők bevételfronton az égvilágon semennyire nem függenek a terminál meglététől, csak púp a háton, így vesz egy wifis, nyomtató nélküli terminált egy tizesért, aztán megvan a pipa és innentől tökre nem érdekli az egész, és mondjuk hetente egyszer fizet is rajta valaki.
-
sztanozs
veterán
-
tserrof77
senior tag
Számtekboltosként erősen érzékenyen érintene az a 4,7%! Az már a haszon közel fele!! A fővárosipirosnál egész korrekt a jutalék, ezért választottam őket. Az olcsóbb dolgoknál nem húzom a szám, de 50e Ft felett inkább adok az ügyfélnek utalásos számlát. (Persze, nem az utcáról először bejövőnek)
Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)
-
sztanozs
veterán
válasz tserrof77 #24 üzenetére
Számtekboltosként már biztosan jóval kevesebb a sarc, mint egy pékségnél... Mondjuk én elképzelni sem nagyon tudom, hogy egy számtekboltban ne lehessen kártyával fizetni - de lehet, hogy ez inkább rólam állít ki bizonyítványt...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
nemlehet
őstag
Márpedig nem lehet, ott sokszor nagyon kicsi a profit (mert sokszor a nagyker fölözi le a nagy hasznot így az aki konkrétan a kezedbe nyomja már nem sokat keres vele). Pécs környéki boltban mondta a csávó, hogy sok terméken 2-5% haszna van, csak azokból sok elmegy így nem olyan gáz. Ha ha ebből lejön neki 4% tranzakciós költség az úgy már elég gáz.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
kukac7
tag
van megfelelo topik erre, ha vkit erdekel:
Milyen POS terminál szolgáltatót válasszon egy mikro- vagy kisvállalkozás?
-
asdf_
veterán
Egy kisebb számtechbolt eleve szarabb helyzetben van, mint egy nagyobb, simán bele lehet futni hetente, hogy egy kis bolt nagykerbruttója magasabb(!) mint mondjuk az árukeresőn az első 1-5 bolté. Tehát mezitlábas utcai vevő olcsóbban megveszi kiskerben, mint bolt a nagykerben. Emellé még rakd oda, hogy számtechiparban egy számjegyű haszonkulcs van van, amikor közelebb az 5%-hoz, mint a 10-hez. Ebbe nem fér bele az, hogy ebből 2%-ot elvesztesz, csak azért, mert a vevő kártyával fizetne. Mert egy kis számtechbolt nem fog tudni 1,5-2% alá menni a kártyás fizetés tranzakciós díján.
-
sztanozs
veterán
Mondjuk ezt nem igazán értem. Ha egyetlen jelentős boltban sem volt POS, akkor mi akadályozta meg a boltokat, hogy a plusz 2%-ot rátegyék az árra és legyen POS. Vagy kis boltok (vagy a szürkeimport) ennyire lenyomja az árakat, hogy nem lehet 5-10%-os marzsinnal dolgozni?
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
BiP
nagyúr
Korábban már bedobtad ötletként a "rakjuk rá az árra és kész" dolgot, de ha ilyen egyszerű lenne, mindenki ezt csinálná.
A magyar egy árérzékeny típus, lehet, hogy nem ilyen egyszerű a dolog. Lehet, hogy nem akar/tud a konkurrencia fölé menni árban.
Nem tudom, sose volt boltom.
De tervben van, hogy ha arra járok megint, akkor felvilágosítom a fószert, hogy nem túl kedvező helyre szerződött, adok neki javaslatot, akkor megkrédezem ezt is.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Rárakni az árra akkor tudod csak, ha mindegyik másik bolt is rárakja. Ha te igen, ők nem, akkor magadat hoztad versenyhátrányba. Kétségtelen persze, hogy nem 2%-osba, mert attól, hogy van POS terminál, attól nem fog onnantól kezdve mindenki csak és kizárólag kártyával fizetni.
[ Szerkesztve ]