Új hozzászólás Aktív témák
-
haxiboy
veterán
Sok a hülye ember
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Snoop-y
veterán
Tehat akkor lathattuk hogy a busz mar elhaladt az auto elott es az ugy hajtott neki.
Hol voltak a szuperbiztos szenzorok amik megakadalyozzak hogy barminek is nekivezesse az AI az autot?
Ilyen hibat nyugdijas vak nenik szoktak elkovetni.
Es akkor hol vagyunk meg azoktol a helyzetektol ahol majd rossz es kevesbe rossz kozott kell valasztania az AI-nak?
Mielott jonnek a statisztika huszarok nem az embereket akarom fenyezni csak arra szeretnek ravilagitani hogy van meg hova fejlodnie az onvezeto autonak.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-szp-
aktív tag
Az is egy opció, hogy az ismeretlen akadály, amit került éppen, jobban hasonlított egy odatévedt élőlényre, mint a busz, a szoftverben pedig priort élvezett az élet védelme, ezért inkább ahelyett hogy visszament volna legyalulni a homokzsákot, nekiment a busznak. Mondjuk akár a fékezés is belefért volna, illetve a képek alapján annyira széles az a sáv, hogy ha nem 1,5 méteres oldaltávval kerüli a kanálist, akkor nem kacsázik bele a buszba, tehát finomítani mindenképp kell még, de ez nem fekete vagy fehér. Kíváncsi lennék rá, miért nem nagyon részletezik az esetet a Google havi jelentésében sem... Urmson előadása több infót tartalmazott, pedig ő se vitte túlzásba...
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
Snoop-y
veterán
Nekem valami buzlik pont az altalad is irtak miatt. Miert nem teszik kozze mi tortent? Miert titkoloznak?
Lehet hogy valami olyan derulne ki ami elkaszalna a fejlesztest
Ha az AI embernek nezte a homokzsakot es amiatt ment neki a busznak ez meg talan magyarazna is a dolgot viszont a Google-nak mar evekkel ezelott volt tok fasza keprol felismero eljarasa.
Amugy meg eleve lampatol indultak tehat nem egy varosi utazo sebesseggel kozlekedett igy illett volna eszlelni akar a homokzsak/embert akar a buszt es megallni vagy korrigalni.
Ha ezekre valamiert nem kepes akkor csak a csodanak koszonheto hogy eddig tenylegesen nem utott el barkit is.
Amugy 1000% hogy lesz ilyen is sajnos
Mondjuk engem is utottek mar el zebran
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
csabsz13
aktív tag
itt a pontos válasz:
cikk1
cikk2a lényeg, hogy az induló sávban, ahol a busz is volt - az emberek - az ilyen lassú forgalom mellett beengedik azt, aki csak "áttér" a sávba, mert pl. mint itt is, van valami amit ki kell kerülnie.
ezt próbálták meg beprogramozni a google autó fejébe is, hogy ilyenre számítson. hát itt erre számított - látszik, hogy bőven a busz előtt áttért a sávba - de a buszvezető nem fékezett, lehet hogy nem vette észre vagy arra gondolt, hogy gyorsabban befejezi a manővert az autó.AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
-szp-
aktív tag
azért erre figyelnek, tehát először csak zárt pályán, aztán autópályán, több sávos egyirányú utakon, és csak ezeket követően engedték rá a kocsikat a bonyolultabb szitukra, sőt még mindig szinte csak védett úton közlekednek, alsóbbrendűeken leginkább virtuálisan.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
Snoop-y
veterán
Hat ettol ez meg nem tul jo. Az hogy neha beengednek az egy dolog de ha nem engednek be akkor azert nem megyek neki a busznak.
Az latszik hogy belog a savba a bal elso kereke aztan miutan a busz elkezdett elhaladni mellette nekihuzza a busznak. Miert nem realizalta hogy mellette van egy baszom femtomeg es nem megyunk neki?
Erdekes ez a finomitottak mar rajta es mar tudja hogy nagyobb jarmuvek nem adnak/nem fognak adni neki elsobbseget.
Nekem ez az algoritmus fejlesztes hibas elgondolasnak tunik.
Ha a kis kocsimmal/biciklimmel csinalom majd ezt akkor engem kivasal majd mert masra szamit?En azt varom el hogy barmilyen viselkedesminta is van programozva az algoritmusba a fo cel az legyen hogy megelozze azt hogy utkozesbe keveredjen barmilyen mas jarmuvel.
rajtam martens bakancs volt es valami piros auto utott el[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
csabsz13
aktív tag
tudod, a gépek már csak ilyen 1 és 0 gondolkodásúak.
"En azt varom el hogy barmilyen viselkedesminta is van programozva az algoritmusba a fo cel az legyen hogy megelozze azt hogy utkozesbe keveredjen barmilyen mas jarmuvel"
ha erre programoznád a google kocsit, akkor el sem indulna
viccet félre, azért ugye arra is kell gondoljanak, hogy haladjon a forgalommal, ne szoruljon be egy adott szituba, mert az még nagyobb bajt is tud okozni.
nem egyszerű ez, na!
de azért nem is véletlenül fejlesztik már 4-5 éve. és nem véletlenül okozott eddig csak egy azaz egyetlen egy balesetet. méghozzá olyat, ami szerintem minden 10. autóssal előfordul. szóval én még mindig a google-ba bíznék, mint egy random sofőrben. de ez szvsz.AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
Snoop-y
veterán
Statisztika alapjan en is viszont ez az egy balesetuk megmutatta milyen messze vannak attol hogy tenyleg bizni lehessen benne.
A gatyajukat elvesztik ha egy bakizo AI miatt meghal valaki es szejjelperelik a ceget...
Mondjuk a repulo tarsasagok is igy mukodnek. Akkor szoktak valtoztatni a szabvanyon mikor valahol csobban vagy koppan egy boingre valo utas.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
KisDre
senior tag
A vicc az, hogy ez sem igazán mondható hogy a Google autó okozta, inkább amolyan közös
KisDre.artstation.com
-
-
#06658560
törölt tag
"Ha a kis kocsimmal/biciklimmel csinalom majd ezt akkor engem kivasal majd mert masra szamit?"
Jó napot kívánok! El tetszett aludni.
Eddigi pályafutásom során egy balesetem volt: hátulról belém hajtott egy idős nő, mikor megadtam az elsőbbséget a gyalogosnak zebránál- mivel már lelépett. A magyarázat: olyan hirtelen fékeztem. Parkolóhely keresése közben, gyalogátkelőnél, városban, úgy, hogy az autó már állt, a váltó üresben, mikor csattant. Majd ismét, ugyanis ijedtében lelépett a fékről. A hirtelen fékezéshez adalék: Polski Fiat 126.
-
Snoop-y
veterán
válasz Dare2Live #12 üzenetére
Nem errol van szo hogy jo vagy nem jo. Itt az AI nem farad el nem lankad a figyelme. (vagy nem ez az elonye?)
Itt csak rosszul dontott es ennyi.
En is bambultam mar el de az AI nem mukodik jol ha rosszul tudott donteni. Pont ezt magyarazom hogy hianyzik belole az a vedelem hogy az utkozest elkerulje valamint eleg zsakutca szokasokra alapozni elsobssegi helyzetek megoldasat mert ezt kesobb nagyon beszivhatjak. pl:Magyarorszagon villantanak neked egy keresztezodesnel akkor vigan emeled a kezed es nagygazzal mesz tovabb mert beengedtek. Nemetorszagban ha ezt megcsinalod valoszinu mar csattantal is mert ott a villantas azt jelenti hogy figyelje jovok vazzeg es nem engedlek be!
Az AI-ba abszolut defenziv vezetesi modot kell programozni nem vaghat be semmi ele merthat a tobbiek is ugy csinaljak plane ha ezt majd tanulja is. Akkor elobb utobb ugy fogja vegezni mint az MS twittelo robotja es egy amokfuto lesz
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-szp-
aktív tag
Okosan csinálják, fokozatosan engedik be a bonyolultabb szituációkba, ezzel is csökkentve a kockázatot. A valós forgalmi tesztek mellett irtózatos mennyiségű virtuális km van már a szoftverben. Biciklissel többször találkozott már a rendszer, a fixis srác egyensúlyozási mutatványát például birka türelemmel szemlélte, míg egy másik esetben a szabálytalankodó kerékpáros csak azért nem végezte a motorháztetőn, mert az autót nem ember vezette. Erről Urmson a vitaindító hírbe ágyazott videóban is beszélt: azt mondta, valószínűleg elütötte volna a biciklist.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
-szp-
aktív tag
A Lexus egy háromsávos út jobb szélső sávjában haladt, kanyarodni készült, ezért indexelt és lehúzódott jobbra. Mikor zöldet kapott, nem indult azonnal, az útszéli víznyelő körül homokzsákok állták el az útját. Miután néhány autó elment mellette, kikerülő manőverbe kezdett. A tesztpilóta a bal oldali tükörben látta ugyan a buszt, de meg volt győződve róla, hogy az megáll, vagy minimum lassít, tehát arra számított, nem fogja akadályozni a robotpilótát. Nem avatkozott közbe.
Ha mindez egy hónappal korábban történik meg, nem lett volna baleset az ügyből – állítja a Google – ugyanis néhány hete változtattak, hogy kevésbé gépszerűen vezessen a szoftver. Konkrétan arról van szó, hogy eddig a sáv közepén haladt és onnan is fordult ha kanyarodni kellett, viszont emberi szemmel nézve ez nem túl életszerű (itthon a KRESZ is bünteti). Ehelyett, amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek. Ennek szellemében programozták át a gépet, ami éppen csak a fránya útakadály miatt sorolt vissza középre.(forrás)
Azért titkolózásról nincs szó, én azt fájlalom hogy az onboard felvételeket nem hozták nyilvánosságra az autó szemszögéből, illetve azt, hogy a havi beszámoló nem részletezi, milyen döntésmechanika és/vagy hibás kódolás vezetett a csattanásig.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
L3zl13
nagyúr
A full defenzív vezetési módon már túl vannak. Most keményen dolgoznak azon, hogy emberszerűbb legyen a vezetése, nyilván az emberi hibák kihagyásával.
Azt meg nem tudom, hogy milyen titkolózásról beszélsz. Benne volt a videóban a buszos baleset, a magyarázata, és hogy mi történt a busszal.
Aki hülye, haljon meg!
-
BiP
nagyúr
Hogy én mennyit agyaltam, hogy hol van itt Lexus busz, ami szintén google-féle?!
Rossz tagolással olvastam, bár a linkelés is megkavart, meg én beszúrtam volna, hogy "Lexus egy busszal ütközött"[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
A google oldalarol semmifele ertelmes magyarazat nem volt.
En arra varok amit SZp kartars emlitett. Magyarazatot a Google -tol hogy mi miert tortent vagyis miert dontott ugy az AI hogy ott neki elonye lesz (mikor kresz szerint nem vaghat be senki ele) es a felveteleket a kocsibol.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
haxiboy
veterán
Biztosan lesz, de szerintem ennyi levezetett km mellett ekkorka baleset elnézhető. Ráadásul a rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll. Ha minden autó képes lenne egymással kommunikálni akkor az ilyen balesetek teljesen megelőzhetőek lennének. De ez majd inkább 20-30 év múlva.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
saelin
veterán
Szerintem nem kell ezt ilyen nagy dobra verni... ember nem sérült meg és az a lényeg, plusz a fejlesztők kiszúrtak egy hibát a rendszerben, amit - elvileg - kijavítottak. Én várom a google autóit és remélem semmi komoly galibát nem fognak okozni, és majd szabad utat kapnak mindenütt.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
élő sofőr sem húzódik a sáv szélére, pláne nem olyan helyzetekben, amikor a sáv 30-40 centivel szélesebb csak, mint az autó maga. nincs hova húzódni, pláne értelmetlen azt feltételezni, hogy helyet ad a mögötte jövőknek.
az pedig, hogy a szoftver behúzott a busz elé, elég súlyos hiba, pláne hiba arra számítani, hogy egy tömegközlekedési eszközön, ahol százasával állnak az emberek, mint a tekebábuk, majd megáll.
egyébként meg arra tanítani a szoftvert, hogy majd mások előzékenységén múljon az egész, elég súlyos hiba, mert akkor majd lehet venni cheat kódokat, hogy a te autód sokkal durvább esetekben is nyomuljon, mint a másiké? meglesz a nem indexelő hurkanyakú kopasz archetípus google autós megfelelője? ha reggel seggbe rúgod az autódat*, meg leköpöd az infra detektort, akkor aznap nyomulni fog, mint mezítlábas taxisofőr a nagykörúton?
*aktiválod a csomagtartó nyitást kezdeményező szenzort.
eddig se voltam fanja a témának, és most megint távolodtam ettől.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
L3zl13
nagyúr
A sáv láthatóan legalább 2-szer szélesebb volt mint az autó, ha nem akarta volna kikerülni a homokzsákokat, akkor elfért volna mellette a busz anélkül, hogy átlógjon a másik sávba.
És igen jobbra kanyarodó autók nálunk is lehúzódnak a sáv szélére, főleg ha emiatt az egyenesen haladók el tudnak menni mellettük.Ha valaki a szabályokat nem betartva előnyre akart szert tenni a közlekedésben miért venne automata autót? Kézi vezérléssel sokkal egyszerűbb nem?
[ Szerkesztve ]
Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
A videóban volt egy magyarázat.
Az autó úgy érzékelte, hogy a busz nem fér el mellette, ezért nem bevágott elé, csak beljebb húzódott a sávjában.
Hibás feltételezés volt, programozási hiba javítva, lépjünk tovább...
Biztos van még több is, de még mindig fejlesztés/teszt üzem van és az előadó sem mondta azt, hogy holnaptól piacon lehetne az autó.
Ha 200-al belehajtott volna egy betonfalba akkor sem jutnék arra a következtetésre, hogy "itt valami bűzlik", biztos eltitkolnak valamit.Aki hülye, haljon meg!
-
-szp-
aktív tag
Igen, ha szűk a forgalmi sáv, akkor valóban értelmetlen lenne, de a balesetnél nem ez volt a helyzet. Viszont nincs vita köztünk: elég súlyos hiba történt, pont emiatt frusztrál a tudatlanság, hogy miért történt. Valaki írta fentebb, "a szoftvert is emberek írják", ez lehetett trehányság, vagy rossz utasítás, hibás priorizálás, vagy kezeletlen eseménysor.
Itt van egy félreértés, nem arra tanították meg a szoftvert, hogy számítson a közlekedés többi résztvevőjének empatikus előzékenységére, hanem arra, hogy ha a forgalmi viszonyok megkívánják, a lehetőségek pedig adottak, akkor segítse a mögötte haladókat azzal, hogy nem a sáv közepén várja meg a kanyarodásra alkalmas pillanatot.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
DRB
senior tag
Egy emberi sofőr nem állt volna oda a homokzsák elé fél méterre(még az idiótábbik fajta sem), úgy, hogy majdnem derékszögben kelljen majd azt kikerülni. Mert mondjuk 50 méterről látja, hogy van valami az úton, tök mindegy mi(akár élőlény, akár nem élőlény ), ki kell kerülni, arra meg rá kell készülni, szóval eleve kihúzódott volna a vonalhoz, a buszos is kicsit odébb ment volna, ha látja, hogy egy ótó már eleve a vonalon áll, és balra indexel. Majd 30 éve vezetek, közel másfél mill van a seggemben, tudom miről beszélek.
-
-
-
Snoop-y
veterán
Hmm de ha valakirol azt gondolom hogy nem fer el mellettem akkor nem fele huzodok hanem elfele vagy nem?
Nekem pont az bassza a csorom hogy ez egy eleg egyszeru forgalmi helyzet volt miert kell visszatartani az infot? (belso video illetve az algoritmus miert ugy dontott ahogy)
Ha ezt nem tettek volna nem is emlekeznenk az egeszre.Tobbieknek:
Amugy meg pont de, a linkelt cikkben az van hogy masok vezetesi szokasaira reagal. Ezt korabban kifejtettem, hogy eleg sulyos hiba es iszonyu fals reakciokat eredmenyezhet a kesobbiekben.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
persil
nagyúr
Én komolyan igyekszem, de egyszerűen nem bírom felfogni, hogy miért kell mindig, minden embernek a konspirációt keresni, de szó szerint mindenben....
Nem is eresztem bőlére, de most komolyan kérlek, ne zavarodj meg, nem követ senki, a családodat sem fenyegeti az isis, nyugi, tényleg! Koccant a lexus, puff. Senkivel nem történt semmi, állítom már így is jobban "vezet" az ai, mint az autósok nagy része, hidd el, egyre jobb lesz.
Titkolózásról meg szó sincs, pont annyit mondtak el, ami történt, egyszerűen nem kívánja meg az eset, hogy hónapokig ezen csámcsogjon a story magazin.
Nem bűzlik itt semmi, nyugi
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
DRB
senior tag
Nézd már meg képet, meg a videót még egyszer! A képen a szélső sáv fele olyan széles mint ami videóban van, két autó, vagy egy autó és egy busz, nem fér el ott(legalább is így látszik), egyébként én a videón látható szélső duplaszéles sávot vetem kettőnek, igaz vonal tényleg nem látszik. Továbbá a videón, a google autótól jobbra a járda másik(nem az út felé eső) oldalán egy kb. 170 centi magas fal, vagy kerítés, vagy mitom én mi van, képen az nincs ott. Illetve még egy oszlopszerűség is hiányzik a képről, ami videón a jobboldali járda közepén látható, nagyjából a google autó hátuljával van egy vonalban, kb. másfél autónyira lehet a közlekedési lámpát tartó oszloptól.
De azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy a videó nagyon rossz minőségű, a google utcakép meg igen fura perspektívából mutatja a világot, ez a két dolog együtt már simán összekavarja az ember szemét, itt főleg a sáv látszó szélességére(a képen kicsit távolabb a busz mellett már olyan mintha szélesebb lenne, kb mint a videóban), illetve a háttérben látható dolgok(épületek, fák, stb.) távolságának megbecsülésére gondolok. Pl. a képen, meg a videóban is baloldalon látható piros(tetejű) épületet, teljesen más távolságban látszódik, de lehet, hogy a hülye perspektíva miatt nem látható az az oszlop(vagy fa) a ami google verda hátuljánál van a videóban. Meglehet, hogy a fényképező autó sokkal közelebb van a kereszteződéshez mint ahogy azt a képet nézve hisszük.
A képen illetve a videóban látható kereszteződés nyilván ugyan az(nem is mondtam, hogy nem az), csak a belinkelt kép, illetve a cikkben lévő videó alapján, kissé megváltozott(vagy úgy látszik ), ennyi. Az egyetlen biztos eltérés a hiányzó fal, vagy palánk, na ez nem a fura perspektíva miatt van, az tuti.
kép a videóból vs. -szp- által linkelt képA #29-et első ránézés alapján írtam, de most igazán szemügyre vettem a képet/videót, így már azért látom mi a pálya , amúgy is szegről-végről a szakmámba vág, hogy jobban megnézzek(kvázi elemezzek) egy videót, vagy egy képet.
[ Szerkesztve ]
-
-szp-
aktív tag
A kép kb 1 éves (2015. június), és már látszik rajta, hogy a jobb oldalról elbontottak valamit. A videón az építkezéseken is használt elkerítőháló látható szerintem az egykor üres placc helyén, amivel a törmeléket és a port igyekeznek felfogni. Amúgy ez az El Camino Real és a Castro Street sarkán történt.
[ Szerkesztve ]
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
DRB
senior tag
Szerintem az nem háló(teljesen „tömör” az árnyéka), de nincs jelentősége. Viszont, mint ahogy írtam volt nem mondtam, hogy nem ua. a kereszteződés, csak annyit, hogy a kép készítése és a videó készítése közötti időben kissé megváltozott a helyszín. Illetve, hogy annyira torzít az a kép(a videóhoz képest, viszont az meg tök szar minőség), hogy első ránézésre simán rá lehet mondani(hirtelen, felületesen szemlélve én is kissé bizonytalan voltam), hogy nem ugyan az kereszteződés látszik a képen mint a videón. Egyébként ha most megsasolod a street viewel azt a kereszteződést, ugyan azzal a dátummal(2015 június) egy tök más képet mutat, más járművek, másik sávban van a fényképezőautó, stb, de persze látszik sok minden ami ugyanolyan, pl az oszlopnál pont áll valaki , vagy látszik, hogy ott hever egy (mondjuk)palánk elem, vagy mi a franc.
-
Stormbird
tag
Arról mi a véleményetek ha, esetleg a jövőben lesz egy tragikus kimenetelű gázolás. Akkor az esetleges kártérítést vagy büntető jogi felelősséget kire vagy mire tudják terhelőleg alkalmazni? Googlet fogják majd perelni? Gondatlanságból elkövetett ember ölés?
-
-szp-
aktív tag
válasz Stormbird #38 üzenetére
Alakítgatják a szabályozást az új körülményekhez. Jelenleg úgy tűnik, ha szoftverhiba okozza a balesetet, akkor a gyártó tehető felelőssé.
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
L3zl13
nagyúr
Az alsó videó konkrétan a balesetet szenvedett buszon készült a baleset pillanatában. Azon is látszik az általad hiányolt 170 magas kerítés.
A felülnézeti kép, amire az érzékelő adatok vannak kivetítve, nyilván nem real-time készült, hanem korábbi légi/műhold felvételről. Láthatóan egy építési területről van szó. Építkezési terület révén akár pár nap is elég hogy az a kerítés odakerüljön. De nem a baleset és a videó készítésének ideje között volt a változás! Szóval nincs itt semmilyen titok a háttérben.Aki hülye, haljon meg!
-
DRB
senior tag
Igen, a videóban látszik kerítés, nem google street vieves képen, pont ezt írtam. Ki beszél itt titokról? Annyit mondtam, hogy videó és kép készítése közötti időben kicsit megváltozott a kereszteződés, meg hogy a videó igen szar minőségű, a kép meg rohadtul torzít, ezért a felületes szemlélőnek úgy tűnik elsőre, hogy nem is ugyan az a kereszteződés.
-
gixxer-tomee
aktív tag
"Ehelyett, amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek."
Ejj.. bárcsak tényleg így lenne a valóságban is.. De sajnos a szomorú igazság az, hogy a sok okostojás kb onnan kanyarodik, ahol éppen ráérik.. Sőt, inkább teljesen ellentétesen cselekednek.. Kanyarodás előtt még hirtelen ellentétesen alácsapják a kormányt, mintha legalább egy nyerges pótkocsit vontatnának... Így tudnak gyönyörűen oldalba találni másokat.. Lényegében mint a gugli autó...csak ok nélkül.. Sok sok sok idióta van..
[ Szerkesztve ]
tacstacstacstacsveddveddveddveddbebebebe
-
csabsz13
aktív tag
válasz gixxer-tomee #43 üzenetére
+1.
göd, dunakeszi 2-es számú főút napi használata alapján pl. jobbra kanyarodáskor rendszeresen behúzódnak a sáv bal oldalára, fel a felezővonalra (bár az emberek 80%-a alapból a vonalon közlekedik, mintha sosem hallottak volna a hazai közlekedés alapelvéről t.i. jobbra tarts van)AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
gixxer-tomee
aktív tag
Szerintem ezek traktorosok voltak a TSZ-ben.. Ott könnyű volt egyenest menni. Nézték az ablakon át az első kereket és az vezette őket előre.. Bár valószínűleg csak simán balfaxok..
Ezekre felkészíteni egy számítógépet..nem könnyű..
Pl az 50-60 helyett 40-el, a 90 helyett 60-al hajtók.. Akik azt hiszik hogy azért épülnek az utak, hogy ők korzózzanak rajta!
És hiába magyaráznád el nekik, hogy sok sok ember bizony közlekedni szeretne rajta! Munkája van pl! De hát ők ráérnek, a többiek is érjenek rá, gondolják..
Rengeteg paraszt van az úton, akik kihozzák az emberből az állatot sokszor..
Kis regényt tudnék írni, hogy CSAK kamionosként miket élek át állandóan..[ Szerkesztve ]
tacstacstacstacsveddveddveddveddbebebebe
-
Mercel
senior tag
Tegnap egy önvezető Tesla konkrétan megölte az utasát azzal, hogy betolta a Model S-t a tréler alá.
Hivatalos ÉS technikai magyarázat: a szenzorokat elvakította a napfény.
Addig amíg nem emelik a csillagos égig annak a jognak a díját, hogy én vezessek addig élni is fogok vele.
Bzmeg engem is elvakíthat a nap de had a saját hibám miatt haljak meg és ne egy gép miatt.
Másik és ez a fontosabb:
Most még ezek a gépek bizonyítási fázisban vannak - semmi se drága.
De majd azt figyeljétek meg pár évtized múlva amikor majd elkezdenek eszközökön, szoftverfejlesztésen - ellenőrzésen olcsósítani..Mindig van egy Excel huszár a nagy cégeknél aki felszoroz 2 dollárt vagy 5 centet a gyártási darabszámmal..
Ott van a Toyota Prius kb.15 éve bizonyítja, hogy életképes a hibrid téma. Most hogy már megáll a lábán egy ideje az aktuális verzióban el is kezdtek olcsósítani.
De ne legyen igazam persze.
Marcel
-
Mercel
senior tag
Ja és senki ne gondolja, hogy az emberi élet szent az esetleges haszonszerzéssel szemben..
A Ford bár nagyon régi ügy de a Pinto nevű autóját sok éven keresztül gyártotta úgy, hogy köztudott volt, hogy egy hátulról történő kb. 40 km. Órás ütközés után az autó szinte biztosan kigyullad vagy felrobban.
Marcel
-
8th
addikt
Az önvezető autó a világ legnagyobb f@szsága. Pont.
-
csabsz13
aktív tag
ha tudnád, hogy hányan halnak meg évente saját hibájukon kívül. és még te is meghalhatsz így, önvezető autó nélkül is. repülőgép szerencsétlenség, vonatbaleset, durrdefekt.
és a legszebb: egy másik ember, aki hülye, felelőtlen és pl. neked megy frontálisan.
szóval az önvezető autók az egyik legjobb biztonságtechnikai történés, ami valaha volt az autóiparban.sőt, jobbat mondok. ha a kamion is önvezető lett volna, akkor az megállt volna, mert az ő szenzorai működtek volna. hm? e helyett egy ember vezette kamion gyűrte be maga alá a szerencsétlent.
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
8th
addikt
egy ember vezette kamion gyűrte be maga alá a szerencsétlent. Mert a csodaótó' szépen alávezette a tréler alá a fickót az meg bedarálta.
az önvezető autók az egyik legjobb biztonságtechnikai történés, ami valaha volt az autóiparban
Mondhat bárki bármit az emberi beavatkozás nélküli automata közlekedés kötött pályára való nem közútra. Bármennyire is jól programozzák fel a szomorú igazság az, hogy egy számítógép soha nem lesz olyan jó helyzetfelismerő mint egy ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD