Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel elő fog jönni a topikban, hogy az emberi sofőr a jobb, meg biztonságosabb, meg egyébként is a Google hazudik a baleseti statisztikákról:
Nyilvánosak a robotautók baleseti adatai
Közel 3 millió kilométer futottak már forgalomban a Google tesztautói, ebből lassan 2 milliót teljesen önállóan. Ezalatt történt 11 baleset, ebből 11 esetben a másik autót vezető emberi sofőr volt a vétkes (több mint felében az álló robotautóba szaladtak bele).
[ Szerkesztve ]
-
Cythyel
senior tag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
hülye és agyatlan sofőrök mindig voltak, vannak és lesznek is
én mindenesetre semmi pénzért nem mondanék le a vezetés élvezetéről -
Apollyon
Korrektor
Na ez gyorsan eljött. Kíváncsi lennék magánszemélyeknek mikor lesz elérhető az ilyesmi.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Ha már adatokat hozunk, akkor legyünk pontosak:
A jelentés szerint 12 baleset történt 2015 májusáig. Ebből:
- 11 esetben a baleset másik résztvevője volt a hibás
- 1 esetben a Google autóját vezető személy volt a hibás (nem automata módban ment az autó)
- 0 esetben a Google autója volt a hibás (autamat módban ment az autó)Érdekességképp:
12 balesetből 10 esetben lámpánál / kereszteződésben álló autóba, vagy valamilyen okból a megszokottnál lassabban haladó autóba (pl. útépítés) hajtott bele valamelyik résztvevő hátulról (értelemszerűen mindegyik esetben nem automata módban volt az autó).
12 balesetből 0 esetben történt személyi sérülés.SonicX:
Én mindig azt mondom, hogy forgalomban vezetni nem élmény, hanem szenvedés. Vezetés élményt forgalomtól elzárt versenypályán lehet megtapasztalni csak (vagy minden szabályt áthágva forgalomban is lehet, de az meg ön- és közveszélyes).[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
globálisan van több statisztika, pl ez is, de azért a harmadik világban amikkel és ahogy közlekednek sokat dobhat a számokon, meg ott a nyolcadik világ közlekedésbiztonságból amit sokan oroszországként ismernek
de itt is sokkoló számok vannak
a környezetemben a leg körültekintőbb emberek is legalább egy két koccanást kaptak, adtak 15-20-40 év vezetés alatt...
-
Cathfaern
nagyúr
Statisztikát nem tudok, de ami tény: Google autói autamata módban nagyjából 1 millió mérföldet mentek (ugye nem csak egy autó fut), az kb. 1,6 millió km. Ha feltételezünk évi 40.000 km-t egy sofőrre (ami szerintem átlagban még sok is, napi 110km-t jelentene, az év minden napján), akkor az 40 évet jelent.
Tehát ha így nézzük, akkor 40 év alatt 12 baleset, abból 1 saját hibából. Ha csak 20.000 km-t veszünk egy sofőrre, akkor meg 80 év alatt jön ki ennyi km, szóval 40 évre vetítve 6 balesetet jelent, abból "0" saját hibából. -
Cythyel
senior tag
ezekkel sincs bajom, hozzá tartozik, és vezettem már annyit, találkoztam olyan sofőrökkel hogy sokan már ledudálták volna a fejüket, én inkább nyugodtan mentem tovább
@5: nem kell ahhoz áthágni a szabályokat, vagy versenypályán vezetni hogy élvezhesd a vezetést
[ Szerkesztve ]
-
lajosba51
csendes tag
Hozzanak el egyet Magyarországra, és próbálják ki egy útépítésen, pl. amikor a Ferenciek terét csinálták, konkrétan nem tudtam, hogy merre kell mennem előre elől ment egy autó, utána vonatozott mindenki, a másik két "sávot" nem is kockáztattuk. A felfestések meg össze-vissza, egymásnak keresztbe, fehér, sárga vegyesen, egyszerűen nem hittem el.
-
Stauffenberg
nagyúr
Valószínűleg nem fog eltűnni a vezetés élvezete soha, de arra számítani lehet, hogy az aktív-passzív védelmi rendszerek kötelezővé válnak idővel, amik a balfasz sofőröktől átveszik a vezetést ha hülyeséget csinálnak (pl: ha idiótán akarna előzni, az autó visszasorol).
Ilyenek már most is vannak, mint a sávtartó automatikák és a robotautók fejlődésével egészen biztosan eljön majd az idő, amikor a halálos közúti balesetek a nulla közelébe redukálódnak, mert az autód őrködik.
De továbbmegyek, lesz idő mikor kedved szerint átadhatod a vezetést az autódnak (pl: nyugodtan ihatsz a buliban, ahova autóval mentél vagy csak inkább megnézel egy filmet amíg a dugóban araszolsz). Én személy szerint ezt várom már nagyon.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy sokan nem szeretnek vezetni. Se kisebb, se nagyobb távon, semmi élvezetet nem találnak benne.
-
ceia
őstag
Ennyi tesztvezetésre nem lehet alapozni az emberek biztonságát. Ma még túl korai az ilyen automatizálás. Nem eléggé fejlett hozzá sem az elektronika, sem a szoftverfejlesztés. De mindenképpen jó az irány, mert az emberi sofőrök hülyeségét látva naponta, vonzóbbnak tűnik egy nem bunkó, nem virtuskodó, nem telefonálgató és nem fáradt vagy álmos - esetleg dühös vagy ittas robot is. Nagyjából olyannak képzelem mint a női sofőröket, csak telefon és smink készlet nélkül és tud parkolni
it's more fun to compute
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Stauffenberg #13 üzenetére
Igazából nagyon egyszerű a helyzet. Jelenlegi generációt annyira már nem érinti a dolog, de ha ezek az automata autók elterjednek általánosan, akkor esélyesen ilyen automata autót lehet majd "vezetni" jogosítvány nélkül is. Innentől pedig egyenes út odáig, hogy minimális számú olyan ember lesz, aki manuálisan fog autót vezetni. Mert ha az emberek többségének ha választania kell, hogy a) kifizet egy nagyobb összeget és vár / tanul egy fél - 1 évet és utána még vesz egy autót és akkor tud közlekedni, vagy b) vesz egy autót és tud közlekedni, akkor gondolkodás nélkül a b)-t fogják választani. A helyzeten tovább "ront", hogy ha az automata autók mindennapi szinten használhatóak lesznek, akkor a kormányoknak az lesz az érdeke, hogy mindenki ilyet használjon. Szóval esélyesen még meg is fogják szigorítani a jogosítvány megszerzését.
"Arról meg már ne is beszéljünk, hogy sokan nem szeretnek vezetni. Se kisebb, se nagyobb távon, semmi élvezetet nem találnak benne."
Én szeretek vezetni, de szerintem abban semmi jó nincs, hogy max 50-el zötykölődök egy városba, ahol mindig azt kell figyelnem, hogy melyik őrült dönt úgy, hogy rá nem vonatkoznak a szabályok. Vagy országúton hogy melyik szembejövő őrült gondolja úgy hogy úgy tud gyorsulni mint egy forma1-es autó és bőven meg tudja előzni azt a kamiont.
Arról nem is beszélve, hogy ha kizárólag automata autók közlekednének, akkor nagyvárosokban drasztikusan lecsökkenthető lenne az utazási idő. -
#56573440
törölt tag
válasz Cathfaern #16 üzenetére
szerintem extra pontként jön majd hozzá, hogy ezeknek a kocsiknak speciális sávokat fognak előbb utóbb csinálni, mert azzal lehet elkerülni a "hopp felbontottuk a teret most mit csinálsz" problémákat, ott meg ha tudnak és miért ne tudnának egymással kommunikálni a kocsik akkor kis követési távokkal, gyorsabban jutsz el városon belül akárhova.
-
alitak
senior tag
válasz Stauffenberg #13 üzenetére
Pont így vagyok ezzel én is. Szeretek vezetni, de néha nagyon monoton, arra pont jó egy automatika. Vagy mikor autópályán megyek egy Győr-Szolnok-Győr vonalat. Az sem feltétlenül élvezet végig.
Asszonyom pedig határozottan nem akar vezetni, egyszerűen fél tőle. Egy önjáró autóval viszont el tudna menni dolgozni, boltba, ide-oda, ha úgy alakul. Várom már én is nagyon.
Nec arte, nec marte | használt hardverek jó áron: http://goo.gl/lUwLkw
-
[link] lehet osztozkodni...
aki nem élvezi a vezetést, az nem jó autóban ül.
engem azért érdekelne pár dolog:
- hogy akarják rendesen tesztelni az autókat úgy, hogy nem igazodnak a forgalom sebességéhez?
- minek képeznek forgalmi akadályt?
- hogy fog viszonyulni egymáshoz két ilyen autó, amikor összetalálkoznak, nem fogják elvakítani a lézer szkennereik a másikat?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
haddent
addikt
És mi lesz amikor egyszerre ér 4 autó egy szabályos jobbkezes kereszteződéshez a 4 úton? Végtelenségig várnak a másikra, esetleg egyszerre indulnak meg majd padlóznak
Vagy lesz ebből is Edition 1: nyugdíjas Laci verzió. Edition 2: kopasz paraszt BMW kiadás. Edition 3: szőkenő. -
-
válasz #06658560 #22 üzenetére
neked, meg a többi kishitűnek/szőrszálhasogatónak: [link]
(#23) haddent kollégának szeretettel
bmw sztereotípiákban szenvedőknek: [link]. a film 4. percétől konkrét megoldást is mutat a dugók megoldására.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neilszab
őstag
válasz Stauffenberg #13 üzenetére
Előbb-utóbb a kocsik sorsa is ugyan az lesz mint a lovaké, aki autót vezetni / lovagolni akar, annak el kell mennie az erre a célra kijelölt helyre...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Lacee1986
senior tag
Én már várom mint a messiást, legalább lesz aki hazavisz részegen, esetleg még értem is jön.
-
nextman
aktív tag
En varom mar, hogy nekem ilyen legyen. Vezetnek, megunnam, es benyomnam az autopilot gombot.
Sot, mikozben vezet az ember is figyelhetne a rendszer, es balesetveszely eseten kozbelephetne. -
-
#06658560
törölt tag
"engem azért érdekelne pár dolog:
- hogy akarják rendesen tesztelni az autókat úgy, hogy nem igazodnak a forgalom sebességéhez?
- minek képeznek forgalmi akadályt?
- hogy fog viszonyulni egymáshoz két ilyen autó, amikor összetalálkoznak, nem fogják elvakítani a lézer szkennereik a másikat?"Engedjék teljes forgalmi tempóval ki őket az első naptól kezdve, vagy tartsák be a fokozatosságot? Hálózatfejlesztést, üzemeltetést is mindenki úgy tanul a nulláról, hogy egyből a legbonyolultabb megoldásokkal indít?
-
válasz #06658560 #30 üzenetére
látom már egy ideje, hogy direkt szőrszálhasogatod a hozzászólásaimat.
ezek gépek. vélhetőleg nem a legócskább hardver van bennük, talán a guglinak volt pénze, hogy az a 16 példány (ha jól emlékszem), rendes vasat kapjon. tehát a gépnek teljesen mindegy, mennyivel megy, a reakcióideje illene, hogy bőven az emberi idő alatt legyen. vagyis a gép oldaláról mindegy.az emberi oldalról nézve meg lehet, hogy kevesebben mennének neki, ha nem lógna ki a forgalomból. soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathfaern
nagyúr
Alacsony sebesség nem a számítási teljesítmény miatt kell, hanem amiatt, hogy ha 40 km/h-nál valami nincs rendben, a sofőrnek van ideje még közbelépni. 90-nél nem sok esélye lenne. Illetve nyilván nem országúton közlekednek vele 40 km/h-val (igazából országúti automata vezetésben nincs túl sok kihívás amúgy se).
Amúgy akárhányszor nekimentek, mindig állt egy helyben az autó, vagy valamilyen akadály miatt alacsony sebességre (5-10 km/h környéke) lassított.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Cathfaern #33 üzenetére
a sofőr, akit beleültettek, munka után leteszi a stöpszlit és beül a saját analóg autójába és hazamegy. reggel reverse.
tehát nem a 40 km/h-s sebességhez van szokva ő sem, hanem ahhoz, amennyivel adott útszakaszon a forgalom menni szokott.persze ha jelenleg úgy működik, hogy minden döntést le kell okézni egy egérrel a kijelzőn, akkor tényleg kell a lassítás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
"látom már egy ideje, hogy direkt szőrszálhasogatod a hozzászólásaimat."
Ha logikai hiba van bennük, jó hogy. Nem vagyok birka, hogy ész nélkül bégessek utánad.
"az emberi oldalról nézve meg lehet, hogy kevesebben mennének neki, ha nem lógna ki a forgalomból. soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Jó nagy hülyeséget sikerült leírnod. Akkor a traktor a veszélyes, mert kilóg a sorból, nem az, aki nem figyel rá? Az utcát söprő autó a veszélyes, mert városban ötven helyett csak hússzal csorog? Biztos vagy te ebben? A kerékpáros öl, mert lassabban megy az autósnál?
#34: Amikor a kontrollszemélynek nem csak azt kell figyelnie, hogy a forgalmi helyzet mit ad, s arra reagálni, hanem azt, hogy az adott forgalmi helyzetre hogy reagál a jármű, az neked kivitelezhető ugyanazzal a késleltetéssel?
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
" sofőr, akit beleültettek, munka után leteszi a stöpszlit és beül a saját analóg autójába és hazamegy. reggel reverse."
Azért lássuk be, hogy nem ugyanaz a két eset. Sokkal hasonlóbb a helyzet ahhoz, mint amikor valaki autótvezetést tanul, és az oktatónak korrigálnia kell ha a tanuló hülyeséget csinál. Teljesen más a helyzet ha te vezetsz, mint ha valakinek (vagy valaminek) a döntéseiről kell eldöntened, hogy helyes-e vagy sem. Nyilván nem teljesen egyértelmű hibákról beszélünk (pl. áthajt piroson), mert ha ilyenek lennének, ki se engedték volna még a forgalomban.
És mégegyszer mondom, alapvetően a városi vezetést kell tesztelni. Értem hogy akkor miért nem megy 50-el, de nem ettől a 10km/h különbségtől fog kialakulni dugó.
De mindentől függetlenül: nyilvánvalóan azért 40 km/h-val megy, hogy mindenkit idegesítsen az útakon, és nem azért mert valami jó okuk van arra, hogy ennyivel menjen -
neilszab
őstag
válasz #06658560 #35 üzenetére
Nem maga a traktor, meg a kerékpáros a veszélyes, hanem maga a szituáció, amikor a normál esetben 50-nel közlekedő folyam találkozik a 20-szal közlekedő kivétellel. Én autósként rühellem a kerékpárosokat és kerékpárral is rühellek autók között menni... egyszerűen potenciális probléma forrás mindkét oldalról.
Egyébként számomra az az egyik fő kérdés, hogy ezek a gépek hogy fogják felvenni a forgalom ritmusát, és hogy hogyan fogják kezelni a nehéz/váratlan/problémás szituációkat? Mi lesz ha útépítés van, nem működik a lámba, jön a mentő és félre kell állni utat engedni (szabálytalanul), vagy csak odakerül egy biciklis elé a körúton, akkor 10 percig 15-20-szal fog mögötte poroszkálni, amíg el tud menni mellette?
Mert ha ezek a gépek nem tudják felvenni a forgalom ritmusát, akkor vagy 2x annyi idő lesz velük a hazaút, vagy minden héten bele fog menni vki hátulról...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.
Ha meg az emberi sofőr nem tud mit kezdeni egy lassan haladó járművel és beleszalad, akkor az nem a lassan haladó jármű, hanem a bamba, idióta sofőr hibája. De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.
Elvégre nem véletlenül építenek a mai autókba olyan rendszereket, amik baleset esetén elveszik a gázt, mert sokan három másik verdát lekoccolva az árokba borulva még mindig a kormányt markolva nyomják neki anélkül, hogy feltűnt volna mi történt. (Láttam már ilyet a saját utcánkban).
-
válasz Stauffenberg #40 üzenetére
"Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.": rendben, kijavítlak. engem nem az érdekel, hogy milyen indokból megy lassan, hanem az, hogy miért. átfogalmazva: nem azt firtatom, hogy kinek a döntése a 40, hanem azt, hogy miért nem 50. és számomra teljesen mindegy, hogy ki hozta meg ezt a döntést.
"De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.": ezen a két mondaton még dolgozni kellene, mert ez így zöldség. ha megpróbálom a sorok között olvasva kideríteni, hogy mit akartál írni, annak talán volna értelme, de jobb lenne, ha konkrétan megírnád, találgatás nélkül.
szerk: azt, hogy mit láttál a saját utcádban, kezeljük egyszeri kivételnek. többek között azért, mert az átlag sofőr reakciója sem az, amit te leírtál.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nextman
aktív tag
válasz #06658560 #31 üzenetére
Nem hiszem. Ha ugy gondolna baj van, egyszeruen atvenne az iranyitast, es megoldana a helyzetet. Esetleg figyelmeztetne is, hogy hibaztal. Es utana, ha biztonsagos minden, csak akkor kerhetned ujra vissza az iranyitast.
Tudom, sokan agalnak ellene, de en jobban megbizok egy jol tervezett gepben, mint egy ugyetlen emberben.
-
válasz #06658560 #35 üzenetére
igen, a traktor veszélyes. nem véletlenül van kitiltva sok helyről. nem véletlenül viszik felvezető autóval a traktort, ha nagyon muszáj. és most tekintsünk el attól, hogy a traktor sok más okból is veszélyes hardver.
"Az utcát söprő autó a veszélyes, mert városban ötven helyett csak hússzal csorog?": erre is igen a válasz. az utcát söprő autó annyira veszélyes, hogy sárgára festik és villogó sárga fénnyel külön jelzik a veszélyt.a forgalom tempójából kilógni nagyon veszélyes. ebből a pozitív irányt, gondolom, vita nélkül elfogadhatjuk. pozitív irány: mikor egyvalaki sokkal gyorsabban megy, mint a forgalom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"en jobban megbizok egy jol tervezett gepben, mint egy ugyetlen emberben.": egy jól megtervezett, pláne egy jól legyártott gépben talán én is bíznék. kár, hogy ettől még irgalmatlan messze vagyunk. aki követi az autóipart, az tudja, mire gondolok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nextman
aktív tag
Szerintem meg egy picit le vannak maradva gondolkozasban az emberek, azzal kapcsolatban, mi a jelenleg elerheto technologiai szint.
20 eve egy ilyen auto megalkotasa keptelenseg lett volna. 20 ev mulva meg szerintem rutinfeladat lesz.
Ma mar minden feltetel adott, hogy mukodjon egy ilyen. Szemelyesen persze nem lathatom at, a Google mit csinal, de a teszteredmenyek oket igazoljak.Nem ok nincsenek felkeszulve egy ilyen auto megalkotasaval, inkabb meg az emberek nincsenek ra felkeszulve, hogy ez valoban mukodokepes lehet.
Mellesleg az amazon drone csomagszallito rendszere is keszen van, ok is mar csak az engedelyekre varnak.
-
#56573440
törölt tag
igazad van. messze vagyunk még. én mindig a concordot hozom fel példaként, nem volt köztes lépcső. leonardo dicaprio da vinchi leskiccelte egy szavlétára, a franciák megtalálták, legyártották, mi meg örültünk.
a fejlődés már csak ilyen. a tesztpályát kinőtte a projekt, az úton lehet tovább tökéletesíteni... majd 10 év múlva amikor ki is adják akkor használható is lesz akár pl pályán vagy városi araszoláshoz.
az hogy full automata legyen és mindig, kormány és pedál nélkül az szerintem még 10 év múlva se lesz meg. szinte egész biztos vagyok benne hogy lekerített, saját zárt pályán közlekednek majd mint írtam.
-
egyelőre van egy csomó dolog, amit nem tudunk biztosítani, csak fogadkozás meg ígérgetések szintjén. nem tudunk olyan rendszert írni:
- ami nem átjáróház az nsa számára
- ahol biztonságosan lehet firmware-t upgradelni, jobb esetben távolról
- ahol nem ragad be a gázpedál
- ahol nem törik rommá az autót az újságírók a bemutatón
- amiben nem törik meg másodpercek alatt az egész kócerájt
- amibennincs zeroday
- amiben nem lehet benne egyszerre padlógázt és padlóféket nyomni
- amihez nem férnek hozzá 50 pszichológus által sorozatban kezelt pszichopaták távolról
- amit nem lehet szándékosan hegynek irányítanistb. stb. ha kivonjuk a mesterséges intelligenciát a kérdéskörből, a maradékot se tudják rendesen megfaragni.
egyelőre egy nyamvadt tabletet facebook klienssel sem tudnak összehozni azon a biztonsági szinten, ami az önvezérlő autóknak kellene, mitől hinném el, hogy ugyanezt megspékelve mi-vel meg egy halom, mi számára nehéz feladattal, az menni fog???most tekintsünk el attól, hogy soha nem ülnék bele egy autóba, ami úgy néz ki, mintha mikiegér elfingotta volna magát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nextman
aktív tag
Hat IT security teren valoban nem bombabiztos, de a jelenlegi autok sem feltetlenul azok.
Remote Controllal megolni valakit meg eppugy buncselekmeny, mintha ugy olnek meg, hogy a fekolajat engedik le. Ez nem a google car hibaja, hanem a vilag altalanos elkeserito allapota
Aki nagyon meg akar olni, fog ra modot talalni.Amit en mondtam, az az, hogy tartunk ott, hogy ilyen smart kocsik kepesek legyenek biztonsagosan A pontbol B-be navigalni, baleset nelkul.
[ Szerkesztve ]
-
oké, egyszer eljutunk oda, hogy elterjednek. akkor majd nem kell jogsi.
tudnak majd kereket cserélni saját magukon?és a legfőbb indok: nem akarok lemondani a saját szórakozásomról csak azért, hogy a gugli rabszolgája lehessek.
hint: a gugli kimondta: azért csinálja az autóprojektet, mert az emberek túl sokat utaznak és addig sem nekik termelik a neten a hasznot.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Ellenben kerékpárra pl. városon belül nem kell semmilyen megkülönböztető jelzés, az utcaseprő autó ha normál tempóban közlekedik-ami neki megengedett maximum- akkor nem kell rá sem, a Multicar sem rohan ötvennel sem, mégsem balesetveszélyes. És nem, önmagában az, hogy valaki pozitív sebességtöbblettel bír a megengedetthez mérten is, nem veszélyes- a veszélyes az, hogy miként cselekszik így.
Az ETZ- ha gurul lakott területen kívül konkrétan semmilyen jelzést nem kell, hogy hordjon, szóval valahogy mégsem veszélyes.
#49: Most mennyi, jogosítvánnyal bíró ember képes kereket cserélni az autóján? Izzót?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+