Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    válasz Gargouille #10 üzenetére

    Érdekes kísérlet lenne. Megvennéd az újságot, ha 3X drágább lenne reklám nélkül? Fizetnél minden egyes weboldalért, amit meg akarsz nézni, reklám nélkül?

    Egyén szintjén megértem a véleményed és tudsz is tenni ellene (ahogy gondolom teszel is).
    Én is használok reklámblokkolót, fizetek Netflixet, hagyományos TV-t nem nézek, mert kiakasztanak a reklámok. Volt magazin amit vettem egy időben, majd abbahagytam, mert annyira reklám volt benne.

    Tehát a probléma egyrészről valós - az egyén szintjén nézve.

    De a reklámok azért vannak, mert működnek. Többnyire alacsony hatékonysággal, de pénzt hoznak (optimális esetben).

    Csak hát ha kevésbé célzott, akkor idegesítő.

    Egy magazinban szereplő hirdetés sem annyira pontosan célzott.
    Nyilván egy Forbes-ba nem teszel hirdetést az új be quiet! hűtőről.
    De tesznek pl. telefon-hirdetéseket. Igen, a célpiac megvan, aki vásárol telefont és a pénze is meglehet adott kategóriás telefonra - de akkor is kevesen váásrolnak egy ilyen hirdetés miatt telefont (meg persze sokszor ezeknek a hirdetéseknek a célja nem is feltétlen a vásárlás, hanem csak az, hogy lásd és a fejedben legyen). Tehát mégsem kellően célzott.

    Így mennyiséggel tudnak nyomulni a cégek - a nagy számok törvénye alapján az is látja, akit érdekli. Igaz, ez csak 1%, maximum.

    Mit szólnál - csak játszunk el a gondolattal - egy teljesen utopisztikus hirdetési rendszerhez, ahol csak és pontosan olyan hirdetést látsz és akkor, amikor tényleg érdekel, és tényleg hasznos.

    Fúrót akarsz venni? Nem kell szétnézned az összes boltban, hogy hol a legjobb ajánlat, melyik típusú fúró kell neked, stb. Ez a képzeletbeli rendszer pontosan megmutatja neked egyetlen egyszer, pontosan annak a fúrónak a hirdetését, amit pontosan akkor, annyiért szeretnél.

    Ez milyen lenne? Segítene?

    Szóval összetettebb kérdés ez szerintem, minthogy elintézzük annyival, hogy " a hirdetés tré, a google ne kövessen".

Új hozzászólás Aktív témák