Új hozzászólás Aktív témák

  • marcus.fenix

    aktív tag

    Jön ez a beszólás a Blizzard-tól, aki szinte mindíg másolt. Eleinte mások munkáját másolta (sem a hack&slash, sem a real-time stratégia nem az ő találmányuk) mostanában meg már csak a saját magáét. Lesz jó sok Diablo meg ilyen-olyan Craft, aztán ennyi. Mottó: hogyan lehet a lehető legkevesebb befektetett energiával a legtöbb pénzt bevasalni. Nagyon innovatív.

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • Realradical

    őstag

    válasz marcus.fenix #1 üzenetére

    Mégis a legsikeresebb játékok gyártói, ezen azért rágódhatsz egy darabig. ;)

    ON: Teljesen igazuk van, idáig akármennyi MMO-t próbáltam mindegyikben ment a WoW/aktuális játék vita/spam a general csatikon.

    Bár szerintem nem elég csak sci-fi irányba elmenni , hanem teljesen új UI és rendszer is kéne egy olyan MMO-hoz ami le akarja mosni a WoW-ot. Ez pedig a Blizzard saját új műve lesz szvsz.

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • D1Rect

    félisten

    válasz marcus.fenix #1 üzenetére

    Lol. :))

    Azért abban igaza van, hogy a wow-on felnőtt generációnak tényleg kell vérfrissítés, különben inkább visszamennek wow-ozni.

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Realradical #2 üzenetére

    Nem igazán fogok rágódni rajta... :N Mint ahogy azon sem csodálkozom hogy Győzike is "sztár". A sikerességnek már nem sök köze van a mögöttes tartalomhoz. Ezek a dolgok csak úgy megtörténnek... :)

    Nem kisebbíteni akarom a cég érdemeit. A Diabloval sokat játszottam anno. 13 éves voltam. Addig a korosztályig meg is felel ;]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • hommeros

    őstag

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    Nahát ezen jót nevettem :D
    Amúgy a mondás is úgy tartja, jótól nem szégyen lopni!

    Le style est l' homme même. | Azt mondani, hogy nem érdekel a magánélethez való jog, mert neked nincs titkolnivalód, ugyanolyan, mintha azt mondanád, hogy nem érdekes a szólásszabadság, mert nincs mondanivalód.

  • Realradical

    őstag

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    Ehh Blizzard/Győzike... te tudod.

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • PetX

    aktív tag

    Ha majd lesz olyan real-time sci-fi stratégia (Starcraft) amit 11 éven keresztül is ugyan úgy nyüstölnek, ha majd a hack'n'slash kategóriába sorolható játékokat nem a Diablohoz hasonlítják, ha majd lesz olyan fantasy világ, amelynek a története egy játékon túl is elvarázsol (Warcraft) akkor majd elgondolkozok rajta h a Blizzard nem tud újat felmutatni, valamit rosszul csinál. Addig játszok továbbra is a megvásárolt, Starcraftommal, Warcraftommal, WoW-ot kipróbáltam 3 hónap meguntam, cserébe inkább elolvastam a történetet, ami odabasz, főleg ha bejön az ilyen fantasy világ.
    Szóval még mindig azt mondom: RE5PECT Blizzard!

    Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Realradical #7 üzenetére

    Az első hozzászólásomban nem azt írtam hogy a Blizzard egy sikertelen cég igénytelen játékokkal. Csak azt hogy nem kéne leszólni másokat az innováció hiánya és a másolás miatt, mikor pont ők azok a cég, akik mindíg csak felkaptak egy már létező, ígéretes koncepciót, a végletekig polírozták, majd kiadták és meglovagolták a sikert. Arra is rájöttek hogy ha egy játék igényes, és nem kell már az első héten patchet tölteni hozzá, az sokaknak bejön. De nem arról híresek hogy kitaláltak volna bármi újat.

    Itt van például a készülő Diablo 3 ... az a híres Action/RPG. Tudják hogy akkor fog belőle a legtöbb elkelni, ha ugyanolyan egyszerű lesz mint az első kettő, és épp ezért ugyanolyan egyszerű is lesz... mint egy bot. Mert ők nem kockáztatnak holmi innovációval.
    Úgyhogy Action az megint lesz, szét lehet majd verni három olcsóbb egeret a rengeteg klikkeléssel, az RPG meg megint kimerül majd annyiban hogy lesz pár csóka akinek el lehet adni a hátizsák tartalmát, meg aki nyom a varázstárgyakra egy identify-t.

    Egy olyan számító cég ez aki egyetlen vásárlót sem kockáztat csak azért hogy újítson, vagy újakat szerezzen. A WoW grafikája sem azért ratyi mert nem tudnának szebbet csinálni, hanem mert kell az a jópár dollár, amit az Intel GMA-s, meg S3 Unichrome-os csókák fizetnek.

    Szóval a Blizzard, aminek összesen két-három koncepciója van, és ha valamit saját kútfőből akart csinálni abba belebukott (Hellgate London - habár ez is csak egy 3D Diablo klón) mindennek nevezhető, csak innovatívnak nem. Ezt az állítást tartom, akkor is ha a fanboyok megesznek reggelire.

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • D_r_u

    tag

    válasz marcus.fenix #9 üzenetére

    Csak a kíváncsiságom kedvéért felsorolnál néhány játékot mondjuk az elmúlt 5 évből, amelyek hű, de sok újdonságot és reformokat hoztak a játékvilágba?

    Hellgate az nem Blizzard termék, bár a mögötte álló emberek ex-Blizzardosak, de ennek ellenére nem sok köze volt magához a Blizzardhoz.

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #9 üzenetére

    Szerintem a Blizzard nem is a (másolt) koncepció miatt lett sikeres, az még nem elég az üdvösséghez. A Blizzard játékok erőssége a lore és a hangulat, ami viszont már saját kútfőből került ki, ez a nem mindegy. Azért az nem véletlen hogy a legtöbb játékuk etalonnak számít a maga kategóriájában.
    Az meg természetes, ha egy cégnek fontos a profit, de a Blizzard legalább figyel egy kicsit a rajongókra is.

    De abban azért egyetérthetünk szerintem, hogy van valóságalapja annak amit állítanak. Én is WoW-ozok, de egy másik ugyanilyen vagy hasonló mmo miatt nem fogom ott hagyni azt a sok beleölt órát és mások sem, ahogy ez látszik is (pl Warhammer Online).

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz D_r_u #10 üzenetére

    Az új Prince of Persia játékok, Assassin's Creed, The Witcher, Dark Messiah, Borderlands (egyelőre csak a leírások alapján gondolom ezt) Condemned, Red Faction - Guerrilla, Dead Space, Trine - ezekben mindben felfedezni vélek némi új koncepciót, még akkor is ha nem teremtenek teljesen új stílust. Amit nem is várhatunk el. Azt viszont igen, hogy azonos stíluson belül valahol megpróbáljuk felülmúlni az elődöket, vagy hozzátenni/megváltoztatni valamit amit addig nem láthattunk.

    Nagyon kíváncsi leszek például, hogy a Diablo 3 mit tesz majd le az asztalra 14 évvel az eredeti koncepció után. Valószínűleg ugyanazt mint az elődjei, feljavított grafikával.

    Sokkal kisebb nevek is mernek kockáztatni és megváltoztatnak egy korábbi koncepciót.
    A Volition lineáris FPS helyett sandbox TPS-t csinált a Red Factionból, a Divine Divinity készítői is elhagyták az elavult point&click rendszert, hogy valami újjal próbálkozzanak az Ego Draconisban. A Blizzard nem mert kockáztatni, és még az érdekesnek tűnő Ghost-ot sem fejezte be. Sőt, még az elpártolt szakadár emberei is ugyanazt a régi nótát fújják (Torchlight).

    Az MMO(RPG???)-kről nem tudok beszélni, mert nem játszok velük (voltak elvetélt próbálkozásaim, tehát nem előítélet) és nem is ismerek olyat aki játszik. Legalábbis 10-12 évesnél idősebbet. Igazából azt sem tudom kiknek készülnek.

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz D_r_u #10 üzenetére

    Mondjuk válaszolnom se nagyon kellett volna, mert a lényeg nem az újdonságokban és a reformokban rejlik, hanem abban hogy az idSoftware sem vágja a fejéhez a Cryteknek, hogy "Ha nem a mi Wolfeinstein 3D-nket majmolnád, akkor többet tudnál eladni a játékodból..." Sok online játék nem azért fürdik be mert rosszabb mint a WoW, hanem mert a begyepesedett játékosok miatt esélyt sem kap.

    Ha a Guild Warsban, vagy az Age of Conan-ben lett volna egy "Import WoW karakter" opció, akkor lehet hogy már többen játszanának vele mint a Blizzard termékével. De mivel a játékosok szívéhez nőtt a 99000. szintű sötét félelf csatasámánpaladin, és valószínűleg elfelejetették hogy ez csak egy qrva játék, így marad a WoW... :F

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #13 üzenetére

    De mivel a játékosok szívéhez nőtt a 99000. szintű sötét félelf csatasámánpaladin, és valószínűleg elfelejetették hogy ez csak egy qrva játék, így marad a WoW...

    És ez miért baj? Ha nekem az adott mmo tetszik és még nem untam rá, miért kellene egy másiknak nekikezdeni?

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz bozont #14 üzenetére

    Nem kell... de ellentétben a Blizzard nyilatkozatával, ez nem jelenti azt hogy a másik játék egy fikarcnyit is rosszabb mint a WoW, csak azt hogy később jött... Ahogy nézem az EVE Online például eléggé más mint a WoW. Nem hiszem hogy arról másolták volna.
    De ezt én sohasem fogom megtudni, mert nem vagyok oda az online játékokért, és a WoW-osok sem fogják megtudni, mert nekik meg jó a WoW.

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #15 üzenetére

    Igaz, viszont nem is jobbak (most csak a fantasy témájúakra gondolok). És pont ez az, ha nem tud elég pluszt nyújtani úgy nem fognak váltani. Én általában kipróbálom az újabb mmo-kat, mégis milyenek (már amelyiknél van rá lehetőség), úgy hogy tapasztalatból beszélek. Ha ingyenes játéktól van szó, az megint más. A WoW mellett én is játszogatok eggyel, mert nem tudok mindig és nem is akarok előfizetni rá, de ha egy havidíjas darabról van szó, akkor azért kell egy bizonyos plusz hogy otthagyjam (vagy mellőzzem egy ideig) ha már ennyit belefektettem. Például az Age of Conan világa nekem nem tetszik annyira, így a játékot is kevésbé élvezem, akármennyire jó is a grafika vagy a harcrendszer, stb.
    Az EVE Online meg pl (állítólag, ezt még nem próbáltam, de a listán van) egy jóval komolyabb, összetettebb játék mint a legtöbb MMO, ezért rétegjáték. Na meg sci-fi témájú, nem fantasy ez is lehet visszatartó erő (én mondjuk szeretem mindkét stílust).
    Arról meg egyik fejlesztő sem tehet, hogy a játékosok többsége az egyszerűbb, kevésbé összetett játékmenetet részesíti előnyben.

    [ Szerkesztve ]

  • ChromeX

    addikt

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    most komolyan a győzikéhez hasonlítod a blizzardot? igy sem vettem komolyan az első hszedet meg szerintem senki sem igazán de ezen megjegyzés után... :)

    [ Szerkesztve ]

    Battleforge-> Skylords Reborn F2P https://forum.skylords.eu/

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz marcus.fenix #13 üzenetére

    Nah, két dolog:
    1. Egyrészt szerintem félreérted a Blizzardot, ők nem leszólni akarják azokat, akik másolják őket, hanem azt mondják, hogy amíg nem találnak ki forradalmiat mások, addig nem fogják tudni "letaszítani" a WoWot a trónról. Ez már személyes megjegyzés, hogy ez azért igaz, mert amit a jelenleg fantasy mmorpg zsánerből ki lehet hozni, azt a Blizz kihozta belőle, innentől már csak részleteken lehet módosítani, amivel meg a problémát lásd a következő pontban:
    2. mmorpg alapvetően olyan játék, hogy ha elkezdesz eggyel játszani, és megtetszik, akkor el tudsz vele lenni bármeddig, amíg a fejlesztők készítenek hozzá új tartalmakat. Minél több időt eltöltöttél már vele, annál kevésbé lesz kedved elkezdeni egy teljesen újat (ezt ugyebár az "rpg" kategória is erősíti, azzal hogy fejlődik a karaktered). WoW már elég régi játék, nagyon sokan legalább 1+ év játékidővel kezdenek, amit nem fognak kidobni azért, hogy ezentúl ne a bal felső, hanem a jobb alsó sarokba kattintsanak ahhoz, hogy megnyissák a táskájukat. És emiatt jönnek ki hiába hasonló játékkal, mert ha csak mindenben jobb egy picit, még az is kevés ahhoz, hogy váltsanak.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz marcus.fenix #4 üzenetére

    Ezek a dolgok csak úgy megtörténnek...

    Érdekes módon mindig a legsikertelenebbek mondják azt, hogy mennyire nem kunszt sikeresnek lenni.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz ChromeX #17 üzenetére

    Azt írtam, hogy a világban sokszor előfordul, hogy olyanok érvényesülnek akiknek SZERINTEM (és ez itt a kulcsszó) nincs semmi értékelhető tulajdonságuk. Biztos hogy Győzikét is nagyon sokan értékelik, attól függetlenül hogy én nem nézem semmibe. Ezért híres. A Blizzardtól is sokmindenki el van ájulva, nekem meg egy háromjátékos cég, aminek csak a Starcraft és Warcraft játékai fogtak meg, és bár sokak szerint a játékosvilágot megváltották, az enyémet biztos nem... hogy te hol és milyen párhuzamot vonsz, vagy úgy egyáltalán komolyan veszed e a hozzászólásom, az nem nagyon érdekel :)

    Cathfaern
    Na ez egy értelmes válasz, érvekkel. Igazad is van. A sikerek igazolják a Blizzardot és pont. Ez a WoW téma meg amúgy sem nekem való, mert az MMORPG-kről amúgy is ez a véleményem.

    fordfairlane
    Még jó, hogy az életben azért nem minden úgy van ahogy te gondolod. Mert akkor teljesen sikertelen lennék... ;) Persze Győzikét azért tényleg nem érhetem utól... nem vagyok hozzá elég hülye :)

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • fordfairlane

    veterán

    válasz marcus.fenix #20 üzenetére

    Még jó, hogy az életben azért nem minden úgy van ahogy te gondolod. Mert akkor teljesen sikertelen lennék... Persze Győzikét azért tényleg nem érhetem utól... nem vagyok hozzá elég hülye

    Hát azt mindjárt gondoltam, hogy sikerességed a Blizzardéval vetekszik, de az én tapasztalatom más.

    x gon' give it to ya

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz fordfairlane #21 üzenetére

    Már csak így tippelve, szerintem te sem vagy olyan sikeres mint a Blizzard, mégis van róla véleményed. Valószínűleg pozitív, különben nem túráztatnád magad itt. Nos nekem is van, és engedtessék már meg hogy ellenkezzen a tiéddel, ahogy neked is megengedtetik lesz@rni a véleményem. Eszem f@szom megáll rajtad. A további személyeskedést meg privátba kérem, mert nem akarom hogy ezt a nickemet is bannolják, mert akkor sosem leszek őstag, pedig nekem a PH! a kedvenc MMORPG-m, alig várom hogy szintet lépjek...

    A Blizzard találta föl az RTS-t? Nem, volt egy Dune 2. A Blizzard találta fel a hack&slasht? Nem, bár a point&click az ő műve. Övé volt az első MMORPG? Nem. Ő találta föl a spanyolviaszt? Nem. Kéne neki más játékfejlesztőket oltogatni hogy nem érdemes másolni a WoW-ot. Nem. De megtehetik. Ahogy te is leírhatod még párszor hogy szerinted mennyire sikertelen vagyok... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • fordfairlane

    veterán

    válasz marcus.fenix #22 üzenetére

    Már csak így tippelve, szerintem te sem vagy olyan sikeres mint a Blizzard...

    De én nem is állítom azt, hogy a siker az csak úgy jön.

    Kéne neki más játékfejlesztőket oltogatni hogy nem érdemes másolni a WoW-ot. Nem.

    Mert hogy? Ha ilyen egyszerű mások hátán nagyot alkotni, akkor miért nem csinálják azt a többiek, nos? Talán mert nem is olyan egyszerű ez. Beszólhat a Blizzard azért, mert a többiek a WoW-ot koppintják, amit ők csináltak és tettek sikeressé? Már miért ne?

    x gon' give it to ya

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz fordfairlane #23 üzenetére

    Gondolom hogy az összes MMORPG-t kipróbáltad, és onnan tudod hogy a WoW-ot koppintják. Kb. annyi összehasonlítani őket mint egy Crysis versus Modern Warfare 2. Attól mert mindkettőben lőni kell, még nem mondja egyik fejlesztője a másiknak hogy hé: ne koppintsd az én játékomat mert nem éri meg. De rájöttem már a WoW banda olyan mint a CS banda... nem létezik más játék... ha pedig mégis, akkor az csak szarabb lehet mint a kedvencük.

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • fordfairlane

    veterán

    válasz marcus.fenix #24 üzenetére

    Gondolom hogy az összes MMORPG-t kipróbáltad, és onnan tudod hogy a WoW-ot koppintják.

    Néhányba belenéztem, elég erősen emlékeztetett a felületük a WoW-ra.

    x gon' give it to ya

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz fordfairlane #25 üzenetére

    Tehát ha jön egy játék, ahol látsz egy puskát az orrod előtt, meg egy életerő és páncélcsíkot valahol a képernyőn, akkor nem adsz neki több esélyt, mert ezt már láttad a Doom I-ben igaz?

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #24 üzenetére

    Azért még annyit elmondhatnál, ha a Blizzard úgymond ctrl+c => ctrl+v módon gyártja a játékait, akkor mitől annyira sikeresek? Hiszen egyik sem mutat semmi újat, vagy nem?

  • fordfairlane

    veterán

    válasz bozont #27 üzenetére

    Az csak úgy jön magától, ki tudja, honnét. :)

    x gon' give it to ya

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz bozont #27 üzenetére

    Pont leírtam hogy ahelyett hogy a Blizzard új dolgokon törné a fejét, inkább a meglévő játékait csiszolja a végletekig. A sikerük biztos nem abból származik, hogy korszakalkotó változásokat vittek be a WarCraft meg a StarCraft közé. Inkább fogták a már bevált koncepciót (megint) ráhúztak egy új köntöst, ezzel biztosítva hogy a régi fanok újra mellettük álljanak, és ha valaki új belépőként megvette a játékot, nem kellett csalódnia mert nem egy kísérletet vett kézbe, nem bétatesztelésre hívták pénzért, hanem egy majdnem hibátlan, évek alatt polírozott játékot kapott. Érdekes hogy mennyire harcoltok és kötekedtek, amikor egyértelmű hogy a Blizzard sikere nem az innovációról szólt, hanem egy atombiztos stratégiáról amit napjainkig is alkalmaznak. Nem érdekelte őket hogy mennyien fognak sírni a Ghost után, az elemzők szerint nem termelt volna elég profitot, ezért eldobták. Szöges ellentétben azokkal a lelkiismeretes fejlesztőkkel akik akkor is végigvisznek egy projektet, ha az bukásra van ítélve, a Blizzard sikerének titka a rideg számítás. Most hogy már tudjátok hogy miért sikeresek, remélem leszálltok a témáról. Kicsit idegesítő ez a "Blizzardról csak jót vagy semmit féle fanboykodás" de ha még nem volt elég, akkor csak hajrá.

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • Viktor77

    titán

    válasz marcus.fenix #22 üzenetére

    "A Blizzard találta föl az RTS-t? Nem, volt egy Dune 2. A Blizzard találta fel a hack&slasht? Nem, bár a point&click az ő műve. Övé volt az első MMORPG? Nem."

    Viszont mindegyikből megcsinálta a legsikeresebbet. Ami egy játéknál még lehet véletlen, de három különböző stílusban aligha. Felrovod nekik, hogy nincs újítás a játékaikban. Azaz baj lenne, hogy a tömegeknek csinálnak játékot? Minthogy a tömegek általában szeretik a bevált dolgokat. Hiába, az ember már csak ilyen.
    Az általad felsorolt játékokban lehet, hogy van innováció (amúgy ha jól tudom, a Borderlands is hack'n'slash, csak 3D-ben), csak emlékezni fog-e rájuk valaki is mondjuk 10 év múlva. Fog velük több százezer, millió ember játszani még akkor is? Kétlem. Szóval sokra mentek az egyediségükkel.

    Csinálni kell. Kész. Pont.

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #29 üzenetére

    "Inkább fogták a már bevált koncepciót (megint)"
    Végül is évente ontja az újabb rókabőröket. Ja, nem várj, az az EA. Szerintem kevered a kettőt.

    "...ha valaki új belépőként megvette a játékot, nem kellett csalódnia mert nem egy kísérletet vett kézbe, nem bétatesztelésre hívták pénzért, hanem egy majdnem hibátlan, évek alatt polírozott játékot kapott."
    Ezt nem is értem hogy képzelik. :Y Indítok is egy petíciót "More bug in SC2" címen asszem.

    "Érdekes hogy mennyire harcoltok és kötekedtek, amikor egyértelmű hogy a Blizzard sikere nem az innovációról szólt, hanem egy atombiztos stratégiáról amit napjainkig is alkalmaznak."
    A mocskok, de nem baj, én azért valószínűleg jót játszok majd az "új" játékaikkal. Amik megint sikervárományosak (persze nincs semmi kőbe vésve).

    "Nem érdekelte őket hogy mennyien fognak sírni a Ghost után..."
    Dehogynem, eleinte ők is sokat vártak a játéktól, de nem sikerült teljesíteni az elvárásokat és ha jól tudom nagyrészt nem is a Blizzard készítette a játékot. Mindenesetre, a nyilatkozatok szerint nem teljesen kizárt, hogy valamikor majd újraélesztik a projektet.

    "..., az elemzők szerint nem termelt volna elég profitot, ezért eldobták. Szöges ellentétben azokkal a lelkiismeretes fejlesztőkkel akik akkor is végigvisznek egy projektet, ha az bukásra van ítélve, a Blizzard sikerének titka a rideg számítás."
    De a Blizzard nem is ment csődbe, sőt... :U

    De azért várjuk meg mi lesz az eddig ismeretlen titkos projekttel is. Igaz, sajnos ez is MMO lesz, de állítólag valami forradalmi újdonsággal készülnek és nem a zeddigi világokra fog épülni.

    [ Szerkesztve ]

  • Wolverine

    félisten

    válasz marcus.fenix #29 üzenetére

    Hm. A Dune-ban volt nevesített fő karakter, akivel félig RPG-szerűen kellett végigjátszani a történetet, vagy ezt a Blizzard hozta be a Warcraft 3-mal? Melyik is volt az az MMORPG, amelyik először épített a szűk hardcore réteg helyett a casualokra, vagy az, amelyiknél először volt a fejlődésben fontos szerepe a küldetések teljesítésének és a lore megismerésének? Csak nem a WoW?

    Nem mellesleg a Ghost azért nem lett kiadva, mert nem lett elég jó a belső Blizzard-standard szerint. Ugyanez történt a Warcraft Adventuresszel is, ami egy point&click kalandjáték lett volna. A Blizzard azért ilyen sikeres, mert ha valami nem jó, akkor nem adják ki. Igaz, hogy bukott játékok is lehetnek jók, van erre nem egy példa - nyilván mindenki tud is mondani párat -, de sokkal több olyan bukást látunk, ahol az az oka a sikertelenségnek, hogy a végeredmény szar lett.

    szerk: amit a #13-ban írsz, az meg azért marhaság, mert a Guild Wars nem bukott meg cseppet sem (igaz, kevesebben játszanak vele, mint a WoW-val), míg az Age of Conannel az volt a baj, hogy nem hozta azt, amit ígért és egyszerűen el lehetett benne jutni arra a pontra, amikor tényleg nem lehetett benne semmit csinálni az előrejutásért, csak az ellenfeleket halomra ölni - ami a "nyugati" típusú MMO-kban már nem elfogadott, csak a keletiekben.

    [ Szerkesztve ]

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Viktor77 #30 üzenetére

    Szerintem sokra mennek az egyediségükkel. Az Interplay-nek például annyi. De kiadott egy bughalmazt amit Falloutnak hívott és csinált egy folytatást, és olyat tett az asztalra, amiről nem vitáznak fórumokon, és nem játszanak kockafejűek Fallout-os a pláza közepén BigMac-et majszolva hogy mindenkivel tudassák hogy ők még akkor is Fallout-oznak, amikor nincs mellettük a gép, nem döntött eladási rekordokat azzal hogy mindenkinek kedvez egy kicsit, és nem foglalkoztak vele hogy M ratinget kapott a játék, meg hogy hányan nem fognak vele játszani... és mégis, a célcsoportnak olyan élményt adott, amit azok sohasem felednek el. Hiába kelt el a Bethesda műanyag sz@ra több példányban, ezt csak annak köszönhette hogy felhígította az eredeti koncepciót.

    Mint ahogy filmekről, zenéről és minden más alkotásról elmondható, általában nem az az igényes alkotás ami a legtöbb embernek bejön. Nem az ami a rádióból folyik, nem a kommersz, amit a legtöbben vesznek, vagy amit a TV-ben a legtöbben néznek, hanem azok közt vannak a legjobbak amiről megoszlanak a vélemények... A Blizzard minőségi kommerszben utazik. Gazdasági szempontból előrébb van mint az Interplay... hát persze hisz még talpon van, és virul. Technikai, vagy művészi szempontból nem biztos hogy előrébb van. A spanyol Rebel Act stúdiónak egy játéka lett, a Blade of Darkness. Létrejöttét nem a piac kérte, és a végeredményt nem a piac formálta. Kiadták amit megálmodtak, úgy ahogy megálmodták, és megkérdezték hogy kell-e. Nem kellett, bezártak. De büszkék lehetnek arra amit csináltak, mert bár egy szűk réteghez szólt, az a réteg elismerte őket.

    Tehát attól hogy pár éve minden nyomi tamagocsit akart venni, én még tartom magam hozzá hogy a tamagocsi egy eszméletlen gagyi sz@r. Ezt a hasonlatot megint csak az ültesse a Blizzardra aki akarja. Amit akartam azt már leírtam.

    bozont

    Szavak és mondatok kiforgatásából ötös.
    Mindenesetre nekem elfogytak az érveim, bár nem is vártam hogy valaki ezek után a sorok után hazamegy és egy sóhajjal letörli a WoW-ot... :)

    Wolverine
    először épített a szűk hardcore réteg helyett a casualokra - ja nem tudtam hogy ez ma már erénynek számít... :F

    Tudom hogy a Guild nem bukott... sőt, a kritikusok feljebb értékelték mint a WoW de utána biztos ők is maradtak a már feltápolt karakterüknél a régi jó Blizzard játékban.

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • Viktor77

    titán

    válasz marcus.fenix #33 üzenetére

    Most akkor azért szar szerinted a WoW mert sokan játszanak vele? Ha 200.000-en nyomnák akkor minőségi lenne (ez jön le abból amit írtál)? És miért gondolod, hogy a WoW játékosoknak nem ad olyan élményt, amit soha nem felejtenek el?

    Szóval a Blizz ne legyen büszke magára, mert 11 millió játékosnak csinált játékot?

    Nem mellesleg a Blizzard sem számított ekkora sikerre. Nagyon nem, ezért is volt olyan döcögős az indulás, amilyen. (Emlékezzünk a játékhiányra hónapokig.) Most tehetnek ők arról, hogy bejött amit kigondoltak? Semennyire nem rajtuk múlott, hanem csak is a játékosokon.

    Csinálni kell. Kész. Pont.

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Viktor77 #34 üzenetére

    "Most akkor azért szar szerinted a WoW mert sokan játszanak vele? Ha 200.000-en nyomnák akkor minőségi lenne (ez jön le abból amit írtál)?"

    Nem gondoltam, hogy ezt magyarázni kell...

    Nem, nem azért szar a WoW, mert sokan játszanak vele. Azért szar (számomra) mert engem nem motiválnak a monoton gagyi küldetései, az elnagyolt grafikája és a viccesbe hajló karakterei, a gyenge harcrendszere, és a "játszom még egy kicsit hátha jön valami fasza drop vagy, lépek még egy szintet" témája. Ha ez akár egy milliárd embernek is bejön, nekem akkor is ratyi marad. Tehát nem szar, csak nekem szar!

    Dehát egy igazi fanboy sosem nyeli le az ellenvéleményt, ugye?
    Furcsa, de engem még akkor sem zavarna ha lehúznátok egy általam istenített játékot, ha teljesen érvek nélkül állnátok elő vele...

    Amit idéztem az arra szólt, hogy ócska dolog valaminek a minőségét azzal bizonygatni, hogy hány embernek tetszik.

    Na jó... végre itthon vagyok, és vár a Dragon Age. Jó éjt mindenkinek. Bocsánat ha valakit megbántottam, végülis felőlem tényleg mindenki azt csinál és gondol, amit akar. Az én életem se jobb se rosszabb nem lesz tőle ha ti tovább WoW-oztok, tehát nem vitatkozom tovább. :) :R

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • Lenry

    félisten

    válasz marcus.fenix #35 üzenetére

    mert engem nem motiválnak a [...] a "játszom még egy kicsit hátha jön valami fasza drop vagy, lépek még egy szintet" témája.

    miért miről kellene ez helyett szólnia?
    a Dragon Age miről szól?

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Viktor77

    titán

    válasz marcus.fenix #35 üzenetére

    "Tehát nem szar, csak nekem szar!"

    Itt a lényeg. Ha csak ennyit írsz az első hsz-be, hogy "Szar a WoW", a kutya nem törődik veled, és nincs miről vitázni 35 hsz-en keresztül. Csak éppen te valamiféle ideológiát gyártasz mögé, aminek semmi értelme.

    A fanboy szöveget meg szerintem hagyjuk, rád épp ugyanannyira igaz, csak épp ellenkező előtaggal, valamiféle ellen-fanboy vagy. Mindegy mit csinál a Blizzard, az csak szar lehet.

    Csinálni kell. Kész. Pont.

  • Geller72

    veterán

    Azért most szívesen lennék nyugdíj előtti WOW alkalmazott..:DDD. Valahogy nem izgulnék.

  • Peat;)

    veterán

    Azért az EVE online illetve Entropia Universe is egyedi környezetet rakott le finoman szólva és mindkettő sok éve megy(talán WoW előtt is indultak, nem tudom), rengeteg előremutató megoldással (USA USD-hez kötött reál pénzrendszerű az EU pl, immár crysis motorral..) mégis kétlem hogy sokan hallottak volna ezekről. Nem csak ez kell a sikerhez.
    A WoW sikerét megalapozta az a közeg amit előtte megteremtettek több remek alkotással és ami teret adott a reklámra. Önmagában egy WoW előtörténelem nélkül messze nem lett volna ilyen sikeres szerintem és én a Warcraft világának tulajdonítom inkább a kiemelkedő sikerességét nem önmagának a játéknak. De ez természetes és sok kiadó elrontotta a remek címeket, vagy nem tudtak élni az adott világ népszerűségével. Viszont a kisebb egyedi online játékokra ez a nyilatkozat totális téveszme.

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz Lenry #36 üzenetére

    Neked ennyiről szól? :F
    A Dragon Age drop meg szintlépés nélkül is megállná a helyét. Akár filmként is.
    A Dragon Age RPG. A WoW-ot ne csúfoljuk már annak. A WoW egy MMOhogyishívják...

    Viktor

    Anyit írtam, hogy a Blizzard minden, csak nem innovatív... Van négy xCraft-ja, készül az ötödik, van két Diabloja, készül a harmadik, és van még egy WoW. Kurva innovatív. Ez nem is vita tárgya és nem értem hol ebben az ideológia.

    Mellesleg a Warcraft 2-vel, és a Starcrafttal pedig 1000 százalék hogy többet játszottam nálad, ezt látatlanban is ki merem jelenteni, tehát még csak ellen-fanboy sem vagyok. Na viszlát!

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #40 üzenetére

    Igazából a Dragon Age sem teljes értékű RPG, elég messze áll attól. De pont te mondtad, hogy nem igazán játszol MMO-val, így a WoW-ot sem ismered nagyon, különben tudnád hogy az a tartalom ami a Dragon Age-ben található eltörpül mellette (és akkor a témában íródott könyvekről ne is beszéljünk ami még pluszban hozzá tesz).

    mod.:

    "Anyit írtam, hogy a Blizzard minden, csak nem innovatív... Van négy xCraft-ja, készül az ötödik, van két Diabloja, készül a harmadik, és van még egy WoW. Kurva innovatív."
    Most ha eltekintünk attól, hogy nem találtak ki egy új játékstílust minden egyes darabhoz, szerintem minden részben volt pár újdonság (vagy innovatív dolog :) ) ami elegendő volt a sikerhez. Például itt van a Starcraft amiben akár 100+ nagyságrendű sereget is irányíthatunk egyszerre, vagy a már említett hős rendszer bevezetése a Warcraft 3-ban, de akár a WoW-ban is rengeteg kisebb-nagyobb olyan újdonság található ami a megjelenése előtt egyik mmo-ban sem volt megtalálható.

    [ Szerkesztve ]

  • Wolverine

    félisten

    válasz marcus.fenix #33 üzenetére

    Én pl. kipróbáltam a Guild Warst. Az úgy épül fel, hogy a játékterület elenyésző része nyílt, ahová bárki bemehet (questhubok), és a tényleges játéktér teljesen instance-olt, ahol csak a csapattársaid vannak rajtad kívül. nekem ez annyira nem jött be, hogy hamar otthagytam.
    A valódi MMO-knál ez fordítva van: van egy nyílt, hatalmas játéktér, és vannak kisebb instance-olt zónák, amik keményebb kihívást adnak. Az ilyenekben sokkal jobban érzem magam, mint a GW teljesen kihalt területein.

    A casualok megszólítása igenis erény volt, ha ez nem történt volna meg, akkor ma nem 11 millióan játszanának a WoW-val, hanem max. egymillióan (de inkább kevesebben), és nem lenne egymillió feletti aktív játékos a LotRO-ban, nem lenne AoC, WAR, nem készülne az SW: TOR sem... A pre-WoW MMO-kat ugyanis a nolifer hardcore gamereknek tervezték.
    Nem mellesleg vannak MMO-k feljettebb harcrendszerrel (AoC, The Chronicles of Spellborn, Darkfall Online), vannak jobb grafikával (hadd ne soroljam) - a WoW előnye azonban az, hogy a Warcraft 3-ban megismertetett világba csöppentél bele rögtön az elején, annak a szándékosan elnagyoltságával és túlszínezettségével. (nem mellesleg ezzel megnyerték a gyengébb géppel rendelkezőket is; én gyakorlatilag 4,5 éve ugyanazon a konfigon játszom, és csak mostanában vannak olyan területek, ahol nem bírja a vas) A kezdeti küldetések után később vannak eredetibbek és jobbak is, és merem azt állítani, hogy a Wrath sztorija a legtöbb single RPG-nek simán odaver.
    Nem mellesleg próbáltam több más MMO-t is ez alatt az idő alatt; a legtöbbje egyszerűen valamilyen oknál fogva nem jött be, ami ez alól kivétel volt, azt vagy a gépem nem bírta (WAR), vagy megszűnt (Tabula Rasa, Mythos - bár ez utóbbit jövőre újjáélesztik).

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • marcus.fenix

    aktív tag

    válasz bozont #41 üzenetére

    Szerintem nem attól lesz valami RPG, hogy hány könyvet írtak mellé. Inkább a választás lehetőségétől (például hogy egy adott problémának többféleképpen is neki lehet menni), vagy attól hogy a döntéseid valamilyen mértékben befolyásolják a játék kimenetelét. De már az is elég ha némi jellemszintű választási lehetőség adott. Lehet írva akármilyen háttérsztori, ha nem jól van elmesélve, és neked csak annyi a szereped benne hogy agyonverd a következő rosszfiút.

    A hatalmas tartalom mellett (amit a WoW játékosok nagy része nagy ívben leszar) mi emlékeztet még a WoW-ban egy RPG-re? Milyen választási lehetőségek állnak előtted, milyen szerepet játszol?
    Például hogy tűzlabdával vagy jégesővel nyírod ki a respawnoló ellenfeleket?

    Ja persze van benne RPG, stratégia, és akció - csak egyik sem állja meg a helyét. De ha már itt tartunk, hogy a WoW nagyobb RPG mint a Dragon Age, a kövekező biztos az lesz, hogy még a Planescape Tormentet és a Fallout 2-őt is felülmúlja, akkor tényleg nincs miről vitatkozni. A WoW tényleg korunk legcsodálatosabb játéka. Már megértem a kissrácokat akik lógnak a suliból, és a felnőtteket akik a családjukat hanyagolják, és minden egyes embert aki miatt a játékipar tönkremegy mert nem vesznek meg mást hisz a WoW minden igényt kielégít. Nem is WoW hanem WOW!

    Istenem, miért tetted ezt velem? Miért pont én vagyok vak eme nemes játék erényeire?
    Hisz gépet se kéne fejleszteni már évek óta, meg játékokat se, csak a havidíjat pengetném és kész. Miért büntetsz engem, nem értem? :F

    [ Szerkesztve ]

    Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...

  • Realradical

    őstag

    válasz marcus.fenix #43 üzenetére

    No ez viszont nagy butaság amit írtál. Egy RPG a róla írt könyvekből profitál a legtöbbet.

    Minél több minőségi háttere van egy világnak annál jobban fog érdekelni a kulcsfontosságú szereplők életének alakulása.
    Ami PC-re íródik az ugyan egy sem lehet teljes értékű RPG, de ha már vitatkozol egy témában akkor használj guglit és keress rá a forgotten realms-re vagy legalábbis mutass fel némi tájékozottságot.
    Nem véletlen, hogy az AD&D alapú játékok például szinte mind sikeresek lettek. Ehhez nagy százalékban járult hozzá, hogy milyen háttere volt -függetlenül a játékmenettől- lásd.: Eye of the Beholder széria.

    [ Szerkesztve ]

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • Wolverine

    félisten

    válasz marcus.fenix #43 üzenetére

    Az RP a játékosokon múlik; elég sokan játszanak egy-egy adott történetet. Az in-game történet valószínűleg több embert érdekel, mint azt sejtenéd, gyakorlatilag csak a vérpistikék azok, akik leszarják.
    Stratégia? Egy raid elég komoly stratégiát igényel. Akció? Arra ott van bármelyik harc.

    Amit a végén írsz, az már felesleges túlzás. Senki nem akar téged arról meggyőzni, mennyire nagyszerű a WoW vagy bármelyik MMO... csak arról, hogy előítéletekkel nézed az egészet. Amit te leírsz, olyat én is tudok produkálni, csak épp én az fps-ekről... :U

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • bozont

    veterán

    válasz marcus.fenix #43 üzenetére

    Pont erről beszéltem, úgy teszel állításokat a WoW-ról hogy nem is ismered, különben tudnád most mekkora butaságokat írtál. :(

    "Szerintem nem attól lesz valami RPG, hogy hány könyvet írtak mellé."
    Ezt mondjuk nem tudom honnan szűrted le, mert én nem ezt mondtam, ha visszaolvasol.
    Sőt, azt sem állítottam, hogy a WoW RPG, max annyit hogy tartalmaz olyan elemeket, mint ahogy a Dragon Age is.

    "A hatalmas tartalom mellett (amit a WoW játékosok nagy része nagy ívben leszar)..."
    És ettől miért lesz rosszabb egy játék? Ez meg ne a WoW vagy Blizzard hibája legyen már.

    [ Szerkesztve ]

  • HaaS

    addikt

    válasz marcus.fenix #9 üzenetére

    Ámen.

    Ha van valami hírleveled, akármi, feliratkozom.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Az rpg sikerkönyvekről: nem tudom, _rengeteg_ rpg játékkal játszottam már, persze könyveket is vettem... egy ideig. Sokat olvasok, de érdekes módon ezek a "világba helyezett" könyvek nem tetszenek nekem sem, letettem róluk. A számítógépes játékokat azonban továbbra is favorizálom, éppen a szerepjátszás miatt.
    Volt szó a DAO-ról. Valóban egy film. Véleményem szerint a szerepjáték nem attól szerepjáték, hogy azt nézed, hogy a körülötted lévő karakterek hogy színészkednek, hanem hogy te, magad játszol egy szerepet. Ugyanez hiányzik nekem a könyvekből. Ez az "azonosulás" valaki mással, ez nehézkes számomra... főleg, ha az ilyen témájú könyvek főszereplői kivétel nélkül belső problémákkal, önmagukkal, a saját korlátaikkal, meg a múltjukkal, meg a hülyeségükkel küzdenek... a helyzet az, hogy a dolognak ez a része borzasztóan nem érdekel.
    Soha nem próbáltam, de olvastam mmorpg szerverekről, ahol a kemény mag valóban úgy viselkedik, mintha a fantáziavilág része lenne, nagyon érdekes, vicces, számomra kicsit túlzó, de érthető a dolog... frenetikus párbeszédek születnek, jó olvasni, tényleg. EZ a szerepjátszás. Nem az, hogy kattintgatsz, eladod a lootot, és nézed a tízperces átvezetőket fullHD-ban.
    EQ2-ben és a Guild Wars-ban is rengeteg kellemes órát töltöttem, de a mmorpg feeling szerintem össze sem hasonlítható a single playeres erpégék hangulatával. Jópár más mmorpg-ot felsorolhatnék még ide, de minek. Más tészta.

    Szerintem senki nem állítja (ahogy én olvastam itt), hogy a Blizzard sz@r játékokat csinál, csak annyit, hogyha egy nagy cég beújít, azzal piacot veszt... így nem éri meg igazán neki nagy újításokkal operálni.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Realradical

    őstag

    válasz HaaS #48 üzenetére

    Magánvéleményem, hogy a WoW és hasonló játékokon belüli "RPG" szimpla bohóckodás. Ha igazi szerepjátékot szeretne valaki játszani, üljön le 4-5 haverral AD&D-zni,cyberpunkozni vagy mágusozni kinek mi tetszik.

    Ha a Blizz helyében lennék valóban hülye lennék kidobni egy fix játékospiacot azért , mert az egyik fejlesztőmnek van egy jó ötlete.

    Ugyanezt viszont akár a Bioware-ről is el lehet mondani, ha úgy vesszük, náluk is csak a felület változik. Ellenben az egyik legkreatívabb gárda szvsz.

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • Vladi

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Leszállhatnának a magas pegazusról. :U

    A stalkerből nem akar valaki mmo-t csinálni? Tuti siker. :C

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

Új hozzászólás Aktív témák