Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
válasz #16820480 #689 üzenetére
'Amúgy meg akkor tessék a vidékieket is elárasztani kipufogógázzal egyenlő mértékben, mert ha szívni kell, akkor szívjon mindenki "
a matraban szivnak az eromu miatt amivel pesten tankoljak a "tiszta"aramot.
am legyen! bpestiek autoi legyenek kitiltva a matrabol, balatonfelvidekrol, delipartrol.nem a videkiek arasztjak el bpt, max az agglomeracio meg a sajatjaik.
az egy kompromisszum lenne h a bpiek ice autoit tiltsak.
vagy kamera a korutakra es csomopontokra es aki x szazalek felett hasznalja az icet annak pluszado.[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Nem is azért mondtam, hogy ítélkezzek/irigykedjek És teljesen igazad van, ha megteheted, akkor bizony ilyennel kell közlekedni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #701 üzenetére
Jó jó, de nehogy már egy gyulainak tiszta levegő jusson, vagy esetleg Keszthelyen. Oda is tessék egyenletesen eloszlatni a kipufogófüstöt
Egy lépés a jó irányba lehetne a dugóadó, mint nyugatabbra pár helyen már bevezették. Ja ez sem jó, mert nem mindenki szív vele.
Remélem vannak még jó ötleteid.
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #684 üzenetére
persze szállóporban igaz, hogy egy euro6-os motor azt akár még csökkentheti is a városban... de azon kívül van több tucat kibocsátott káros anyag amit ilyenkor mindneki elfelejt... szóval ne kezdjük ezt a z euro 6-os tisztítsa a levegőt faszságot
normális világban belvárosba (kiskörúton belül nem mehetne semmilyen autó), nagykörúton belül pedig csak elektromos... körök külső felére kellenek parkolóházak és meg van oldva... ha holnaptól nem lehetne bentebb menni és lenne parkoló simán átszállna az ember tömeg közlekedésre még akár budapesten is... Vagy raknék egy elektromos rollert a csomagtartóba és meg van oldva minden
-
Rolly
veterán
-
Somatom
veterán
Olcsóbb? Ez jóval drágább használtan, mint amennyi a bringám volt újonnan és ugyanúgy áll vele a dugóban az ember, mint bármelyik másik autóval. Lehet, hogy a békéscsabai forgalomban ez rohangálós autó, de a budapestiben csak araszolós.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
manhattanben behajtasi dijat kell fizetni - a manhattanieknek is.
egy dbig sipitoztak aztan fizettek ok is.
ez a helyes ut.tehat ha ice autokat akarunk tiltani mnkeppen es nem minden autot is akkor a bpi/agglomeracios ice autokat kell tiltani.
tovabbra sem lett ertelmes valasz arra h miert is nem minden kocsit tiltaskazunk amibe istenem az ev is benne van? am teszemazt nem keves gumireszeleket general? hogy is van ez?
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
nem a kerékpárhoz írtam bár ahogy nézem az is milliós tétel . De ez fedett nem ázol 2-4 ember is belefér és például ma 8:50-12 között mászkáltam a városban (Dunakeszi be városban haza) és cirka 40-es átlagot simán hoztam 40km-t mentem. Szóval az araszolóstól messze van... Rádaásul amerre mentem elég sok lezárt sáv és elterelés volt
-
Somatom
veterán
Csináltam képeket a mai körömről, amiken látszik a forgalom.
15:29 Astoria
15:32 Körút
15:40 Margit híd budai lehajtó
15:43 budai rakpart
15:48 Margit krt (Széna tér)
15:59 Természetvédelmi terület a Kis-Sváb-hegy tetején
16:13 bringa a tárolóban, én otthon, a teraszon.
Ezt hétköznap délután, ennyi idő alatt, még szirénázó rendőrautóval sem csinálod meg.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Most látom, hogy ezek a kérdések nem csak bennem fogalmazódtak meg. A videó kommentjében van egy link és az a cikk is ezeket a kérdéseket feszegeti. Én még megfejelném azzal, hogy szemlátomást mások a gumik és guminyomások és nem tudjuk, hogy mi van a Tesla rakterében.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Szerintem elég sok kétséget eloszlatott az, hogy amikor a Ford egyik fejese is nekiállt reklamálni, hogy szerinte ez így nem izé, játsszák le rendesen, Musk azzal válaszolt, hogy hajrá, de erre hirtelen a fordosok meggondolták magukat
Egyébként meg elég egyértelmű, hogy a villany instant nyomatéka az komoly előnyt jelent a belsőégésűekkel szemben - nem véletlen, hogy a "dízelmozdonyok" is valójában dízel-elektromos hibridek, ahol a tényleges hajtást villanymotorok adják, a dízelmotor csak aggregátorként működik.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Somatom
veterán
Az a nyomatékkülönbség itt nem sokat számít. A 4WD -sekben ott a felező és a Fordnak van brutál motorja az F -ekhez. Mindenképpen a tapadás lesz a gyenge láncszem. Azt meg a súly, a gumik a guminyomás és az aktív TRC döntik el. Aki vezetett már télen pickupot az tudja, hogy két 50 kilós homokzsák a hátuljába a minimum. A Tesla a specifikációk szerint alapból 500 kilóval nehezebb. Kemény, utcai gumikkal, hátsókerék-hajtással, kikapcsolt TRC -vel (különben nem füstölt volna) és könnyű hátuljával mindent elkövettek, hogy szegény F-150 -nek esélye se legyen.
A mozdonyokban pedig más miatt van ez az elrendezés.
1. a dízelmotor úgy a leghatékonyabb, ha állandó fordulatra van optimalizálva. Ezért hajt generátort.
2. A dízelmotort nem lehet terhelés alatt indítani, ezért közvetlen meghajtásnál kéne egy kuplungszerkezet, ami ekkora teljesítménynél nem oldható meg üzembiztosan.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
Van benne valami. Úgy tudom, hogy az USA -ban adó oka van a pickupok népszerűségének, mivel ezek teherautónak minősülnek. Az USA nagy, különböző domborzati és éghajlati viszonyokkal. Sík úton, jó időben, wallmarkt oda-vissza távon a hátsókerekes, üres pickup -pal sincs gond. Hóban, terepen, vontatáshoz viszont kell a 4WD. Ezért van ilyen is, olyan is (még Cybertruck -ból is).
Lesz is pár probléma a Cybertruck -kal, ha az USA -ra optimalizált specifikációkat az EU -ban próbálják alkalmazni. Magyarországon meg pláne.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Itt a vontatásról volt szó. Ha csak vontatni akarnál, akkor mi a bánatnak pakolj még be pár mázsát feleslegesen az autóba csak hogy lenyomja a kereket és el tudd húzni a vontatmányt? Ja hogy hirtelen mégis jó az ha van saját tömege az autónak, mert különben nem megy Eddig meg azzal jöttél végig, hogy milyen szar nehezek az EV-k és hogy mennyire nem tudnak vontatni. Még a végén kiderül itt, hogy tök jók erre a feladatra is.
Amúgy btw a Cybertruck hátul is egy kerékpárt használ, szemben a Ford duplájával, szóval ott dupla felület áll rendelkezésre. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #727 üzenetére
Látom, nagyon nem vagy képben a vontatással, meg a súlyokkal. Igen, a vontatáshoz előnyös, ha súly van az autó hátulján. DE! A teherautókra más szabályzás vonatkozik, mint az szgk. -kra. Az EU -ban van az a bizonyos 3,5t megengedett legnagyobb össztömeg, ami az USA -ban nincs. Ezért az európai pickupoknál azon küzdenek, hogy ez alatt maradjanak úgy, hogy még valami terhet is lehessen szállítani. Egy Ford Ranger 2,2 tonna, így 1,3 tonnát tud szállítani. A furgonok miatt az EU -s kontrolplaccokon a 3,5 tonnás határt levitték 2,5 tonnára, tehát már egy pickup -pal is ki kell menni kontrollra. De, legalább személyautós sebességhatárokkal közlekedhet. A Cybertruck önsúlya viszont 3 tonna. Ha az utasokat is számolják (márpedig számolniuk kell), akkor nem lehet 3,5 tonna alatt tartani az össztömeget. Innentől viszont nagyon megváltozik a kép:
-3,5t fölött C kategóriás jogsi kell.
-Az ilyen korlátozású útszakaszokra nem hajthat be (pl. Budapest belső kerületei időkorlátosak).
-Országúton 70, autópályán 80 a tempó.
Szóval igen, a vontatáshoz jó a súly, de nem mindegy, hogy milyen súly. A platóra dobott homokzsák jobb, mint ha a jármű önmagában nehéz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Ez tök mindegy amúgy, mert a Cybertruck az amerikai piacra készült.
Miért lenne jobb a homokzsák mint az autó szerkezetébe épített súly? Mert ütközésnél átszágult a tarkódon a pár mázsájával? A szerkezetbe épített súly együtt mozog az autóval, ezért is hatalmas előny szokott lenni a padlólemezbe épített akksi, mert alacsony súlypont és 50-50 elosztás, szemben az ICE járművekkel, ahol ez nehezen megoldható (vagy leginkább sehogy, kivéve pár középmotoros sportkocsit).
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #729 üzenetére
Nem is értem, hogy ezt hogyan képzeled. A rakományt mindenképpen rögzíteni kell, tehát az nem zuhanhat a nyakadba. A fixen beépített súllyal az a probléma, hogy az önsúlyt növeli, nem lehet hasznos rakományra cserélni. Ha pedig alapból 50/50 a súlyeloszlás, akkor ez rakománnyal megváltozik és az autó alulkormányzott lesz. Annak meg semmi értelme, hogy egy platós autót ne súly szállítására tervezzenek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
itt sokan jelezték, hogy rossz az elektromos autó mert nem lehet gyorsan tölteni... Facebookról szedtem, s úgy néz ki, hogy már ma van rá megoldás, ami 3-5 év múlva akár általános is lehet... Persze az akku degradációt nem tudjuk még, de az is hamar ki fog derülni...
Általános használatnál nem lesz vele gond mert 90-95%-ban AC-n töltenek az autók ... aztán a maradák 5-10% nagy részében se ilyen ultra töltőn fognak tölteni...
Szóval a lényegi információk:
Tegnap, a július 27-i Technology Day-n a GAC Aion bemutatta új nagysebességű töltési rendszerét.A 3C jelzésű változat az 500 km névleges hatótávolságot biztosító akkumulátort 0-80%-ra 16 perc, 30%-ról -80%-ra 10 perc alatt tölt. Azaz a kisebb töltő 400 km-t tud tölteni 16 perc alatt
A kétszer gyorsabb 6C jelzésű változat az 500 km hatótávolságot biztosító akkumulátort 0-80%-ra 8 perc, 30%-ról -80%-ra 5 perc alatt tölti fel. Azaz a nagyobb töltő (800 Voltos) 400 km-t tud tölteni 8 perc alatt
A bemutatón az Aion LX akkumulátorát 4 perc alatt 35,1 kWh-val töltötték fel.A GAC Aion ebben az évben 100 szupergyors töltő telepítését tervezi Kínában. Azaz 4 perc alatt kb 150-250km hatótávot sikerült tölteni ma már bemutatott autóba
A link lemaradt[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
És hol vannak a fúziós reaktorok, milyen autókkal kompatibilisek?? Miért nincs már itt a garázsomban kettő??
Ugyanmár... "work in progress"
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Juhaszatti #734 üzenetére
Akkor ez a lehetőség nem (sem) időszerű, erre (is) térjünk vissza öt év múlva!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Akkor egy kis példa a való világból.
340km utat tettem meg vasárnap, 18-19 liter benzinből a hibriddel (pályán normál tempóval, GPS 130kmh), 3 megállással, 4 óra 40 perc alatt.
Apartmanszomszéd hasonló távról érkezett, időben ugyanannyi, de kétszer állt meg rátölteni a Leafre. Mindez 7 liter benzin árának megfelelő összegért. -
Somatom
veterán
Találtam egy videót lakókocsis tesztről. Érdemes figyelni, ahogy a kamion elhúz mellettük. Meg, ahogy a töltést abszolválták. Hány kilóméterenként kéne ezt eljátszaniuk? Megjegyzem, ez még európai viszonylatban is max. egy közepes lakókocsi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
És 99%-uk soha az életben nem vontat vele semmit...
Amúgy tök igazad van, a (kisebb akkus) villanyautók nem valók vontatásra. Ez van. Majd 5-10 év múlva lesz való. Először a hétköznapi használat elérhető opció, később majd a különlegesebb is. Aki napi kétszer megy Párizsba Ulánbátorból, annak tökre nem jó ez. Meg aki lakókocsit akar vontani annak sem. De ezek azért nem sokan vannak. Az első benzines autó sem váltotta ki teljesen az ökrösszekeret, de aztán elég hamar de...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
Sztem ezek többen vannak, mint ahány ember felhasználói szokásainak megfelel egy EV és meg is tudja fizetni. Lehet, hogy hamarabb fog tudni ilyen távot menni, meg vontatni, mint hogy az átlag Magyar autós (tudod, az, amelyiknek az a 15 éves verdája van) meg tudjon venni egy EV -t.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Úgy, hogy több millió autó van, és minden évben százezres nagyságrendben vesznek új autókat még Magyarországon is, de persze nagyon sok használtat is, meg nagyon sokan járnak huszonéves roncsokkal is. Ezért átlag...
A villany is akkor fog majd nálunk tömegével elterjedni, amikor majd a németek levedlik. Mázli, hogy nem a magyar piac határozza meg, hogy mennyi és milyen villanyost adnak el...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ezekiell
veterán
Ez is különbség az ev javára: az EV nem fog jobban szennyezni öreg korára, míg az ICE igen. Sőt a karbantartás is egyszerubb.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
Épp ez a baj. Ezeknél már nem úgy működik, hogy kicseréljük a beszart diódát a vezérlőben. De, mivel a vezérlőegység horror áron lenne az autó árához képest, ezért lesz sógor, aki "ért hozzá" és kicseréli. Pont ugyanaz, mint a benzinesnél, csak pepitában.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
Amerika egyik kőolaj szállító cége 100e km cső hálózat üzemeltetésére annyi CO2t bocsát ki ami Magyarország összes kibocsátott CO2nek körülbelül ötöde....
Ezt Diesel és belső égésű autóknál hova számoljuk? Terem az üzemanyag a kúton?