-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovisoft
őstag
Szerintem általános szabály nincs erre, legfeljebb egy adott 3d engine keretein belül. Pl. már az sem egyezményes, hogy egy adott rendszer bal vagy jobbkezes koordinátarendszert használ (azaz hogy ha x jobbra, y fel mutat, akkor z felém vagy az ellenkező irányba mutat). Ha jól tudom, kezdetben pl. a Direct3d balos, az OpenGL jobbos koordinátarendszert használt, de most már talán mindegyikben be lehet bármelyiket állítani.
Ha egy adott 3d object fájlformátumra vagy kíváncsi, az adott file leírásában biztosan megtalálható ez is. Itt pl. van egy rakat leírás különböző 3d fájlformátumokhoz. A wavefront obj fájlnál pl. ezt írja:
"Face elements use surface normals to indicate their orientation. If vertices are ordered counterclockwise around the face, both the face and the normal will point toward the viewer. If the vertex ordering is clockwise, both will point away from the viewer."
De pl. a LightWave Object file-ra pont a fordítottját írja:
"The vertex list for each polygon should begin at a convex vertex and proceed clockwise as seen from the visible side of the polygon"
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Nők, nőügyek (18+)
- Hardcore café
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Parfüm topik
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- Aliexpress tapasztalatok
- Gyúrósok ide!
- Milyen házat vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- i7 6700/ 32GB DDR4/ R5 430 2GB DDR5/ 256GB m.2/ Esprimo D756
- Lenovo Tab m8 4th gén
- Játékra!: Ryzen 5 4500 II RTX 2070 8GB II 16 GB RAM II 1 TB Nvme SSD
- Samsung Galaxy TAB S9 Ultra 12/512GB 5G VADONATÚJ BONTATLAN eladó!
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD