-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #99448 üzenetére
Nem foglalkoznék, nem problémáznék ennyit, ha nem terveznék hosszú távra vele. Szeretem ezt az autót és minden jót meg akarok neki adni.
A kollégáim 99%-a pl. észre sem venné azt, amit én már hibának tekintek, de ha tudnának róla sem foglalkoznának vele ennyit. Csak használnák. Még a néha fura melegindulás sem tűnne fel a legtöbbnek.
De én imádom keresni kutatni, hogy min lehetne javítani és locsolni bele a pénzt. Beteges.Amúgy van-e vmi olyan kütyü, amit diaggal ki lehetne szűrni, hogy jó/rossz-e? Csináltunk egy 20 perces teljes tesztet, azon hibakód mentes volt az autó.
De itt most ilyenre gondolok, amit mondtál nekem a légtömegmérővel kapcsolatban. Van-e más egyéb hasonló, amit még érdemes volna megnézni?[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
-
-
net84
őstag
válasz bitpork #99454 üzenetére
Ebbol egy szog egyszeru benzinez lesz, ha ez nem valtozik . Csak nem tudsz valami jo vetelt?
Szervizszamla mar egy ideje nincs. Csak az anyagkoltseg, az is a megfelelo kedvezmennyel. Ha az elmult idoszakra munkadijat kellett volna fizetnem, mar feladtam volna. Magus segitsege azert kellett. Neha lovesem sem volt, mi merre mennyi. Ladat, zastavat, suzukit csukott szemmel, node itt azert nem minden olyan kerek .
Arrol nem is beszelve, hogy fele annyi gond nem lett volna, ha nem "pekek" "szerelik" az autot. Faxnak vallaljak el, ha nem tudjak, hogyan kell egy csavart meghuzni. Elkerulhettuk volna a szivast a turbo olajzo csovevel, nem szivtunk volna a megszabott olajleereszto csavar miatt es karomkodtam volna at a fel napot a torott also motortakaro miatt. ...es ez csak a nagyja, a teljes kalvaria a szerviz miatt ide tul hosszu lenne.
A "futomu felujitas" a km szerint pedig mar indokolt volt. Foleg az en vezetesi moralom mellett.
...amig latom az alagut vegen a fenyt (es nem dudal), addig nincs gond.Read only...
-
Mágus2
Közösségépítő
A teljesen felújítani dolog gondolkodtatott el. Remélem az tudod mit jelent. Én már csináltam ilyet autóval, és többé nem csinálom. Nem éri meg. Kicserélsz mindent, és annyi pénz bele megy, hogy nem fogod eladni az autót. Túl nagy benne a kockázat. Mi ha ellopják, vagy megtörik, vagy rádől egy fa. Közben az értéke nem annyi, mint a kortársainak.
Nálam az autó értékének a hatszorosa lett bele locsolva egy felújítási projektbe. Ebben van futómű, lakatos munka, festés, csapágyak, fékek...minden.
A felújítás lényege, hogy mindent cserélni kell, ami kopott és esetleg később hibás lehet. Bármit kihagysz, az fog legközelebb elromlani, amiatt fog lerobbanni az autó. pl, nem elég féktárcsákat és betéteket cserélni, kell a fékhengereket és tömítéseiket is. Nálam ez sorban jött, szóval saját káromon tanultam. Kicseréltem a munkahengereket, erre 3 hónapon belül beadta a kulcsot a fő fékhenger, azután rá egy hónapra a fékrásegítő.
Szóval a motorra is rá lehet nálad locsolni sokat, esetemben egy szög egyszerű szívóbenzin skoda motor volt a verdában.
A teljesség igénye nélkül, amit cserélned kell:
Vezérlés, tengelyek, tőkék, himbák, tömítések, olaj, szűrők, vízpumpa, kerékcsapágyak, gátlók, gömbfejek, szilentek, bakok, befecskendezők, fékhengerek, tárcsák, betétek, féltengely csuklók, alváz és üreg védelem, váltó olaj, katalizátor, kipufogó, kézifék zsinórjai... Az autó értékének minimum a háromszorosa csak anyag ára, mert ha rendes minőséget akarsz, akkor gyári, vagy annál jobb. Még egyszer tedd fel magadnak a kérdést, biztosan ezt akarod?A munkát és időt is számold bele, én magamnak csináltam, csak a lakatolásért fizettem.
[ Szerkesztve ]
-
Arcképgyáros
-
7600 GS
addikt
Hu, nem gondoltam volna hogy ekkora port kavarok egy szimpla fejegységgel.
Köszönöm mindenkinek, aki valamilyen minőségben hozzászólt a témához!
-
escape
aktív tag
Sziasztok!
2006-os 1.2-es fábiám van, és a kormány mellett balra a szellőző teljesen szétment, mozdítani sem lehet. Ötletem sincs, hogy sikerült összehozni. Nem tudja valaki véletlenül, hogy hogy lehet kiszerelni? Neten kerestem videókat, de nem jártam sikerrel. Megdöglött a bal ablakemelő is, szóval ha már szerelek, akkor megcsinálnám egyúttal azt is.
Azért kell sportolnunk, hogy szép, izmos halottak legyünk. - Egyelőre hadjárat...
-
Mágus2
Közösségépítő
Elvittem az új asszonyt egy futómű beállításra, mert amióta meg van, zavar, hogy picit balra van benne a kormány, amikor egyenesen megy. Gondoltam beállíttatom. Nem lóg semmi, szóval csak beállítás kérdése, gondoltam én csacsi.
3 helyről kapásból eljastottak, túl új. 2012-es nincs a gépben.
A 4. nagyon lelkes banda elvállalta, hagyjam ott, megcsinálják,(mint kiderült péknek is rosszak) beállították 2 óra alatt. Kifizettem, mondom elviszem kipróbálom, ha valami nem kerek, visszamegyek. Persze, a kormány a pici balra állásból még egy picit még balabbra került. Nem lesz ez így jó, de melóba kell menni, visszavittem, ott hagytam, hogy rosszabb, mint volt, és ez így nem kóser. Hívnak, hogy valami hiba történhetett, de most már jó, minden OK, főnök is ment vele, monst már jó. Átveszem a verdát, kifordulok a főútra és láss csodát a kormány megint balra áll, ha egyenesen megyek.
Ezzel a lendülettel vissza a kezdőpontra. Főnököt kihív, beültet anyós ülésre, verda meghast 100-ra városban(itt már érezte, hogy kicsit ingerült vagyok) Átmentem a bal sávba, egyenesbe tettem a kormányt és pillanatok alatt a jobb sában voltunk a padkánál. Feltettem neki a nap kérdését, hogy szerinte rendben van-e a dolog? Háááát, kicsit balra van az igaz. Mondom, ezért jöttem eredetileg is. Válasz, visszadja a pénzt, vigyem a skodába, mert ők már kétszer beállították, de nem jó, vagy megnézhetem hogy csinálják, és majd meglátom.
A harag és a kíváncsiság egyszerre dolgozott, ha a harag győzött volna, akkor a cellából írnám a sorokat, de nem, mondom mutassátok, már mit nem lehet egy egyszerű futóművön beállítani.
Behajtottam a padra. Rácuppantak a lézeres tappancsok. Mondom tegye középre a kormányt és állítsa be. Középre húzta(szerinte) és lefixálta. Mondom stoj! Ez nem a közép állás. Háhogyhogynemazazaz?
Diag rádug, Elektromos szervó vezérlő megnyit, mért értékek, Hoppá 5,7 fok. Na szépen kiakasztottam, behúztam 0,0-ra, felemelte, a gömbejeknél beállította az összetartást és egyenes futást.
Már nagyon izgultam, mondom próbakör.
Hát ők koszosak, a főnök már félt beülni mellém, jött az egyik szerelő, kapott egy pokrócot az olajos munkaruha és az alkantara ülés közé. Kivittem a főútra és, és... na ki kíváncsi a végére? Lehet tippelni.
[ Szerkesztve ]
-
Ace owner
addikt
Galaxy Fold 4
-
-
!Overdose!
őstag
Eredetiségvizsga megvan. Az okmányirodába hétfőre kaptam időpontot, hétvégén pedig készítek vagy 40 képet.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Eddig:
-Mágus2 és Mágus2né
-MunezXBK és MunezXBKné
-Qru
-Morris és Morrisné
-malacék -ról derült ki h ennének. Van még valaki? Mert el kell a pácolást kezdeni.-----------
módosítottam - Morris[ Módosította: Morris ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #99463 üzenetére
Rohadjon is meg az összes ilyen szerviz meg szerelő, menjenek csődbe a p*csába... annyira felbaxom magam ezeken. Érted amit írtál az autó felújításról is, te legalább azokat magadnak megcsináltad, ha szervizben kell akkor minden másodikat elbaxák neked és az összes hajad kihullik mire a végére érsz .. ezért utálom már ha bármihez nyúlni kell az autón, az kurvaélet hogy nem bírják normálisan megcsinálni, pedig nem egy űrtechnika ez a fókusz ...
-
knuckle
aktív tag
velem is esett már meg hasonló...
a volt cégemnél aki a céges verdát szerelte mindig jó munkát végzett, a cégnél...
eleinte az én autómon is, aztán egyre silányabb lett a minőség...
pl a toronycsapágyakat nem párban cserélte, meg is lett az eredménye...de ezt még úgy ahogy elnézem.
na de hogy az első két doblemez cseréjénél ami kívülre kellett volna kerüljön az ívhez, belülre került, az már vicces, és dúrva.
nem beszélve arról, hogy a motorvédőt 6 os lemezcsavarral tolta fel az már kiverte a biztosítékot.
direkt mondtam neki, hogy ami kell hozzá, csavarok stb, vegye meg a gyáriakat, én kifizetem, de legyen tip top...
erre bakker keresztbe kasul tette fel azt is, és szarul...a füleket belülre rakta az összeset, holott egy ki egy be kellett volna legyen...egy patentot sem vett, minden lemezcsavarral lett felrakva...
a mostani szerelőmmel megnézettem és kérdeztem hogy szerinte jól van-e ez így, vagy tud rá megoldást?
elkezdett röhögni, és kérdezte, hogy miféle kontárral csináltattam eddig?
1 órájába telt míg mindent helyreigazított, és kicserélte a csavarokat gyáriakra.
most már faszányos, és nem rezeg nem zizeg, áll mint katiban a cövek.
én azóta sem vittem hozzá, és nem is fogom, az egyszer holtbiztos."...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
g4bb3r
tag
Hali. Lehet már kérdeztem (ez esetben bocs).
Skoda Octavia 1-es. 1.6 vagy 1.8t ? Van valami ami miatt kell félni az 1.8turbo-tól? Ma megyek megnézni egyet van valami amire külön érdemes odafigyeln a szokásos dolgokon kívüli?
1.8t csak azért jött képbe mert időnként mennék hosszú távot 4-5 emberrel + csomagok , nagy száguldozást ugyan nem tervezek...de gondoltam nem árt ha van benne tartalék.
Ezt nézném meg: Skodri1.8t
Sajnos zöldfülűként egyedül kell megnéznem első körben a kocsikat (semennyire nem értek hozzá) aztán ha valamelyik tetszik és úgy tünik egybe van akkor szerelővel is átnézetem.
-
g4bb3r
tag
válasz ßrainiac #99484 üzenetére
Első autó lenne.. Úgy hozta az élet eddig nem volt szükség sajátra most meg kellene hirtelen egy gépsárkány.. A vicc az, hogy mindig olyan kocsik tetszettek amikről "ránézésre" nem lehet megmondani mi van a kasztni alatt de harap ha kell..
Több márkán rajta tartom a szemem de legjobban a skodri oktáv tetszik (najó superb de arra nincs keret) fentarthatóság szempontjából is ez tünik a legjobb választásnak..
Kérdés mindenkihez: Egy ilyen oktávnál kb mennyibe fáj az első kötelező szerviz munkadíjjal kb? (szűrők, olaj,vizpumpa, szijak, görgők, fékbetétek).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz g4bb3r #99485 üzenetére
TC-s check list legyen nálad az kezdésnek pont elég.
#nincsbennetarcsi
-
-
K Norbi
addikt
Opss!
-
tresh
addikt
Passat-os kollégáknak egy kis segítség hogy néz ki faján egy b5.5
-
-
-
-