-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #97650 üzenetére
MVB 108.2 or 241.2: Particle Filter Soot Mass (calculated)
MVB 108.3 or 241.3: Particle Filter Soot Mass (measured)Magyarul a motorvezérlőben: mért értékek 108 as csoport 2. és 3.. ablak.
Vagy 241-es csoport 2. és 3. ablak.Nálam 200-as csoporttól fölfelé kell pislogni, és csak 1 ablakot nyit meg, mivel UDS vezérlő. Szóval nálam egy csoport ellenőrzéséhez 4 ablakot kell megnyitni ami hátrány, viszont előny, hogy oda van írva minden ablakhoz pontosan, hogy mit jelent. A régebbi vezérlőkben meg csak pislogsz, hogy emmeg mi?
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Piwi
addikt
Estét
Mit lehet tudni a 150 ezer km-t elérő autó ellenőrzési ciklusról? Mármint mit vizsgának át az autón? Ma néztem az A4-ben és ezt láttam:
[link]Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
S.Y.S.
aktív tag
Csak a baj van ezekkel az ültetett sz@rokkal.
-
-
nagyúr
Huhh de rég jártam erre
Nos jelentem, azóta "kész" (na jó aki tudja milyen az autóépítés az azt is tudja, hogy ott nincs ilyen) a kocsi, meg van írva, minimális füstje van, és egész jól megy. [link]
Egész jól bírja minden a gyilkolást, nem adta meg semmi rendkívüli magát.
Azért hozzátartozik az is a dologhoz, hogy volt egy nem tervezett blokk cserém, és egy kuplung cserém is, ami szerelői hanyagságra volt visszavezethető, ráadásul el sem akarták ismerni.
A sztori röviden annyi, hogy januárban elvittem az akkori szerelőmhöz ahová már évek óta is hordtam én is az összes kocsimat, és rajtam kívül még a család és rokonság is, és mindenkinek őket ajánlottam egészen januárig, Most már egy biciklit se vinnék hozzájuk.
Szóval a kérésem annyi volt, hogy mivel a motorban volt már 245.000 km és már elég rég könnyezett a tandem mellett kifelé a tömítés mentén (óra szerint amúgy meg ugye ki tudja mennyi) cseréljenek egy hengerfejtömítést, és ha kell akkor hidrókat, meg ami még esetleg szükséges, nem összehányni akarja az ember. Vittem minden anyagot hozzájuk, nekik csak a szerelést kellett csinálni, meg a gépi megmunkálást, azaz síkolás, köszörülés stb.
Meg is csinálták, a kocsit elhoztam, majd másnap lettünk havernál figyelmesek, hogy a blokk jobb oldalán a turbó alatt kb fagyálló csöpögött a kocsi alá ahogy a betonon megálltam. Néztük nem láttunk folyást a blokk oldalán, ott semmilyen cső sem megy, viszont a vízből fogyott rendesen.
Jobban utánanéztük és kiderült, hogy a kartergáz kivezető csövön csepegett a víz (nekem a kivezetésen csak egy gumicső van ami simán levezet a kocsi alá) Szóltam ezeknek a balfaszoknak, hogy szerintem nem vicces, hogy a kartergáz csövön jön fel a fagyálló. Természetesen az volt a válasz, hogy az kizárt dolog, meg hogy a víz azért fogy mert lehet még volt légbuborék és azt kidolgozva csökkent a szint. Pár napot még jártam vele de továbbra is csöpögött leállítás után, és fogyott is a kiegyenlítő tartályból.
Ekkor kivittem, hogy akkor fej le, mert mint kiderült utólag, még nyomáspróbázást se csináltak a fejen mikor levették, hogy nem e repedt. (ez számomra mai napig érthetetlen)
Másnap hívtak, hogy mehetek blokkot nézni....hát hogy is mondjam, nem épp erre számítottam, úgy voltam vele, hogy vagy elcseszték a síkolást, vagy esetleg a fej volt repedt, vagy szimplán a tömítés sérült.
Mondtam nekik, meló után megyek ki, mert azért ez így kicsit nekem sántít, meg mi az hogy menjek blokkot nézni, mikor most volt hengerfejezve, és valami garancia vagy valami azért kellene rá.
Kimentem megnéztem és az alábbi kép fogadott:Számomra ez elég egyértelmű volt, számukra nem. Ők azt akarták beadni, hogy rossz volt a hengerfej csavar, mert nem belevaló volt. (azt megjegyzem, hogy valóban nem a 10.9-es AJM-hez valót vittem, hanem az erősebb 150-es ARL csavarokat, ami 12.9-es, de mind méretben, mind menetemelkedésben egyezik) Mondom aha, és ha rossz volt meg nem belevaló akkor miért tettétek bele? Erre a válasz az volt, hogy megmérték összehasonlították a régiekkel, és mivel egyezett beletették, de tuti hogy az lehetett a rossz más nem. Mondom és nem lehet, hogy ti hibáztatok akár még véletlen is, és nem takarítottátok ki a zsákfuratokat, és benne maradt víz vagy olaj, aztán ráhúztátok a csavarokat, és mivel a folyadékoknak meg ugye van egy olyan szupi tulajdonsága, hogy összenyomhatatlanok, ezért repedt meg?!
Erre már csak annyit mondtak, idézem pontosan "Biztosan nem, mert mi már 20. éve csinálunk hengerfej felújítást, ezért nem hibázhattunk"
Mondanom se kell, egy forintot nem térítettek, vagy fizettek. Megtehettem volna, hogy vergődök még egy sort, de mivel kellett a munkához a kocsi, nem volt időm sem kedvem cirkuszolni, meg esetleg jogi útra terelni a dolgokat, mert akkor lehet még most sem lenne belőle kocsi.
Így nem maradt más hátra kerestem egy másik AJM blokkot, és megvettem.
Igaz Dunaújvárosban volt, de egész jó áron jutottam hozzá, és a maradék cuccokból ami a régiből maradt kijöttem nullára.
Ekkor már azt hittem ennyivel megúsztam, de a java még ezután jött.
Elsőnek jött a pofon, hogy az új blokk még szarabb elméletben mint a régi volt.
Bal oldali a mostani, a jobb a régi amit elcsesztek.
Majdnem sírva fakadtam amikor megláttam. Aztán kiderült, hogy azért ennyire kevés mert portolt a fej, és talán direkt van csökkentve a kompresszió.
Ez nemsokára majd elválik, hogy így van e vagy sem, mert amúgy indul szépen, és jól is megy, de az olajfogyasztás fog majd választ adni arra, hogy tényleg így van e és azért ennyire alacsony, vagy szimplán szét van kopva.
Ez után jött a második pofon. Elhoztam a kocsit, mondom nézzük meg, hogy megy, széthullik e az első teli talpas gyorsításkor vagy sem. 3.-ban leléptem, a fordulatszámmérő szépen leforgott 5250-ig a másik meg kb egy helyben állt. Alig tudtam vele hazamenni, mivel a végére már alig fogott a kuplung.
Mondtam magamban ezekhez a nyomorultakhoz többet még egy műanyag dömpert se, és elvittem máshova. Ott kuplung le, és a következő fogadott.Elmondtam nekik, hogy nem kell zsírozni sehol, mert a kevlár pad nem szeresse. Ennek ellenére ahogy látszik telenyomták zsirral, amit első indításkor természetesen szépen kiverődött, aztán megtette hatását.
Ez az apró kis bohóckodás még 50.000-be került munkadíjastól, szóval a januári hengerfejezés, plusz utána a másik blokk költségei, és a kuplungolás 350.000 jó magyar forintomba került, úgy hogy az egészről én sokat nem tehettem. Legalább ha szétrúgom a kocsit, és úgy döglik meg akkor rátudom, hogy az én hülyeségem, de így hogy más figyelmetlensége, és kapkodása, miatt fizessek 350K-t....hááát hogy is mondjam, kicsit kibaszásnak éreztem ám.
Na de ez van, most okés a kocsi, de nemrég sikerült szereznem egy komplett 101 lovas blokkot minden sallangjával olcsón, így biztos ami biztos alapon megvettem azt is, a tömb és a fej marad tartalékba, a turbó a pd elemek, a generátor, a klímakomp., a szervó és a többi sallang ami lejött róla meg megy eladásraSzóval mozgalmasan zárult az óév, és ugyanolyan "frankón" indult az idei is
[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
zsolt19900
őstag
válasz 7600 GS #97523 üzenetére
7600 GS: köszike, meg is tettem a reget őszintén nincsen csili-vili autóm, csupán ha ott vagyok gondoltam megkérdezlek benneteket, hogy hogy lehet "teljessé" tenni a találkozó élményét de ha lesz full gyári kiállítási szektor akkor oda teljes mértékben jó vagyok asszem
Ace owner: szóval ezt úgy érted, hogy fogom beregelek a klubba, felmegyek és max. a parkolóig engednek se a pálya közelébe, sem pedig a kiállított passatok közelébe?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
-
dJ Peer
aktív tag
Ha veszek autót, és elviszem átvizsgáltatni egy hivatalos VW szervizbe, ott a pd elemeket is bemérik, vagy megmondják róla, hogy kuka vagy sem és mennyibe kerül egy ilyen?
Akkor sem szabad Golf V 2.0 TDI-t venni, ha szervizkönyves, és cserélték már a PD elemeket?
-
Piwi
addikt
erre esetleg valakinek valami ötlete? szervízkönyvben nem találtam 150ezres ellenőrzést,csak azt hogy 180-nál kell a DPF-et és a vezérműszíj-feszítőgörgő-vizpumpa párost cserélni
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
nagyúr
válasz Morris #97664 üzenetére
Jó pár ember van, aki ARL csavarokat rakott nem ARL motorkódhoz.
Mellesleg a fej és a blokk maga ugyanaz
Na meg ugye felvetődik a kérdés, hogy ha valóban a csavar volt a ludas, akkor miért nem az összes repedt meg miért csak 3?Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Morris
veterán
válasz Shkiz0 #97674 üzenetére
Talán nem azonos nyomatékkal húzták meg mindet.
Esetleg az lehet még, hogy a gyári nyomatékkal való meghúzás esetén az eredeti csavarok nyúlnak egy kicsit, pont ahogy Mági mondja.
Ha ugyanazzal a nyomatékkal húzza meg a keményebb csavarokat, akkor azok simán megprepeszthetik a blokott. A 3 csavarra pedig az lehet a magyarázat, (persze ha feltételezzük, hogy mindenhol azonos nyomatékkal húzták meg őket) hogy épp ott gyengébb a hengerfej anyaga. Esetleg ott van több feszültség az anyagban.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha úgy érted, hogy egy 7-8000 eurós autót úgy kell megvenni, hogy kell bele költeni 1000 eurót azért, hogy üzembiztos legyen, tőlem mehet, de nem hiszem, hogy a felárat megérné.
Nem elég a pumpát és a tengelyt cserélni, a kiegyenlítő tengelyeket is kell. Az egész egység egyben nem piskóta.
Engem anno nagyon győzködött bitpork, hogy vegyek passatot vagy superbet, mert meg tudom csinálni magamnak. De nem akartam úgy kezdeni, hogy bontsuk szét a motort. Ne nekem kelljen befejezni az autót, ha már megvettem.
Shkiz0 A kérdés nem az volt hányan használnak ilyen csavart, hanem az, hogy azonos nyomatékkal kell meghúzni, mint az ARL esetében? A kevésbé nyúló csavar azonos nyomaték esetén jobban szorít.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Mágus2 #97677 üzenetére
Hát annyi pénzért mar tényleg lehet normális autót venni.
Itt viszont 2500-3000 font körül mar 2006-2007-es Passatok vannak. 2.0 PD + DSG.
1.1 - 1.5 M durván. Ezért kérdezem. Erre ha még rájönnek a cuccok pluszban, talán még az se olyan vészes. De szopni akkor se akarok. -
-
zsolt19900
őstag
szeretnék venni szőnyeget az autóba, jó pár oldalt találtam a neten, ilyen-olyan opciókkal -fűszerezd ilyen szegéllyel, olyan mintázattal stb. stb.- a kérdésem az lenne, hogy tudtok esetleg megbízható oldalt?
Annyi a gondom a mostani szőnyeggel csupán, hogy szerintem nem bele való mivel a kettő rögzítőből csak egyet tudok bepattintani a másik pár centivel arrébb van, mint kellenea pro kontra, hogy miért jó nem jó szövet szőnyegen túl vagyok magamban, a kis ékszerdobozomban is az volt, és nem volt vészes a takarítása. Nyárra szeretnék azt, télre pedig megy vissza a gumi
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
MunezXBK
nagyúr
válasz zsolt19900 #97690 üzenetére
Autoszonyeg.info.
-
zsolt19900
őstag
válasz MunezXBK #97692 üzenetére
no ott konfiguráltam is magamnak csak azt sajnálom, hogy pl. nincsen valami grafikus megjelenítése annak amit épp összeraktam, de akkor onnan jó lesz
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz zsolt19900 #97693 üzenetére
jajj lemaradt 1.9pdtdi ATJ hosszmotor 116 pacaj és manuális 5ös váltó (csak hogy ne kelljen visszakeresgélni az adataimat)
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
TaaT
veterán
válasz zsolt19900 #97690 üzenetére
Én csak akkor vennék szövet szőnyeget ha olyan öltönyös ember lennék aki otthon beszáll a fűtött garázsban a kocsiba, és kiszáll a pláza parkolóban azt becsoszog a bankba vagy tudom is én hova.
Minden más esetben guma szőnyeg az ideális.
Lehet az mondatja velem ezt hogy rendszeresen kellett takarítanom ilyet ami egy fémkereskedőé volt és el lehet képzelni hogy nézett ki a vaj bőr belső és vaj szőnyeg.
Persze volt aki azt mondta az autóban a gumi szőnyeg olyan mint a gumi csizma, én meg azt válaszoltam, ezek szerint te zokniba mászkálsz az utcán gumi talpú cipő helyett.
Mondjuk egy ilyet lehet vennék [link] hogy ha egy kiállításra elvinném a gépet kivenném a gumit és beraknám a szövetet, amikor meg vége az egésznek raknám is vissza a csomagtartóba.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #97694 üzenetére
Nem jó. Ez az újabbakhoz van.
-
zsolt19900
őstag
válasz Mágus2 #97696 üzenetére
ó értem, kár pedig fb csopiban 60ért árult egy beépítetlen újat egy tag de akkor nincs szerencsém, köszi Mági
TaaT: ezt a "miért szövet" kérdést már lejátszottam magamban és a szövet nyert, Lupoban is az volt és szerettem, nem volt semmi bajom vele, amennyire én "koszolok" a cipőmmel teljesen vállalható és számomra tetszetősebb
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
még annyi aggály merült fel bennem, hogy látom a .infos oldalon a képnél eléggé "parányi" a hátsó szőnyeg mérete a képen.... itt a linken szereplő pakkhoz képest és most nem tudok dűlőre jutni
a .infos képre arra gondolok ami van a "VW PASSAT B5 (1996-2005) PLÜSS AUTÓSZŐNYEG" résznél az az első szőnyegeken van az a picike téglalap alapú kis hátsó.... pedig a hátsónak szerintem nagyobbnak kellene lennie
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Morris
veterán
válasz zsolt19900 #97699 üzenetére
A linken szereplő kép csak illusztráció!
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer