-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz K Norbi #94588 üzenetére
Nagyon nem mind1, hogy milyen motorról van szó, illetve a konfig hogyan van megcsinálva.
A megfelelő motor, a megfelelő konfiggal majdnem annyit elmegy mint gyári állapotban.2JZ supra motorok. 1000 ló fölötti konfiggal használják őket simán mindennap. Semmi bajuk.
90-110 lovas TDI mocik, detto.Vannak tipikusan jó tuningalap motorok.
Ugyanakkor egy szarul megírt chip is pillanatok alatt tönkre vághat egy jó hardvert.
130-ról 170-re ésszel megírva minimális az élettartam veszteség.
Figy, én csak minőségi olajat/folyadékokat használok, szigorúan 10e km/olajcsere.
Kapja az autó rendesen, de szigorúan csak ha bemelegedett, illetve lehűlt.Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #94649 üzenetére
Köszi! A képek alapján érthetőnek tűnik. Szerencsére ehhez nem kell az alkatrész boltba beköltöznöm. Papír tömítés szerintem lesz otthon, azt legyártjuk. Ilyen rész tömítő gyűrűvel meg pont tegnap találkoztam (a kép alapján ez a hengeres, amit szét kell préselni a csavar meghúzásával). A pontos méretét nem lehet kideríteni?
Fentről eddig nem igazán találtam meg a turbót, alulról nézve van felé pakolva pár kütyü. Félek, hogy itt mélyen lesz (szélvédő alatt környékén)...Read only...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz johnny82 #94646 üzenetére
Az a kérdés hol használta és mennyire hajtotta. Ha volt sok város, az nem jó, ha nyomta neki az sem jó. Ha túlságosan kímélve volt az sem jó. De ez mindegyikre igaz. Hidegindításnál kell figyelni a hangját, ha pár másodpercig kerreg, viheted lánc cserére. Ezen kívül a karbon tud még benne lerakódni, főleg ha sokat ment városban és 30 000km-es olajcsere periódust is betartották. Ilyenkor érdemes megelőzés képpen kipucoltatni a hengerfejet.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Az olaj az EGR-ből is jöhet, ha ez a helyztet, azon csak a csere segít, az a szívósorra van felcsavarozva. A turbó a szívósor alatt lesz. Attól nem látni.
Taat Nézted a motortartó bakot? Megfogod a motort és megrázod előlre-hátra, ha lóg a tartó konzol akkor felveszed videóra, meghúzod és vissza a szerelő bácsikhoz. Meghúzási nyomaték a konzolon 40Nm+180fok. Szóval elég dúrván rá kell gyógyítani, másképp lelazul.
johnny82 Munkával lánncal, feszítőkkel, pucolással sacc/kb 400 euró. Egyedül ami gyanús nekem, hogy ez szerintem nem elegance.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Most nézem, neked BKD van, annak az elején van az EGR, hátul a turbó. Nem látod a turbót a szívócsőtől. Az EGR ről nem tud így olaj kerülni a turbóról.
A pirossal bekarikázott csövet nézd meg. Onnan tud lecsöpögni a turbóra az olaj, ez a kartergáz szellőztető cső a szelepfedélből.
Az a vastag a szívócső, ami egyenesen a turbóba megy. Alatta megtalálod a turbót, elég rossz benézni oda, mert szinte eltakarja az EGR hűője.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz johnny82 #94646 üzenetére
Nekem most is 1,4 TSI van, láncos, Golf 6.
# 1 gebasz: Vezérlés
Azt nézd meg, hogy full hidegm indításnál mennyire csörög a lánc. Az enyém az esetek felében elég hangos lánccsörgéssel indul olyan 1-2 másodpercig. Nem mindig csinálja. Ha elindítom egész röviden, akkor 10 perc múlva - továbbra is tök hideg motornál - már nem csinálja. Ha autópályáztam előtte és elindítom mondjuk fél óra múlva, akkor jó eséllyel csörögve indul ismét.
Lánccsere feszítővel, utángyártott, maszeknál kb. 70 ezer lehet, de ezt csak tippelem.
Ugyanez VW-nál + kicserélik még a vezérműtengely állító fogaskereket is (utóbbi 100-150 k.) hozzávetőleg 300-350 ezer Ft.# 2 gebasz: Kokszosodhat a szívószelep + szívótraktus.
Szaki szétszedi, lepucolja, ha ezt a fentiekkel együtt csinálják, akkor + 100 kb.
Ha vegyszeres fújkálással, akkor 20 k. Én utóbbit választottam. Érdemes a legfrissebb gyári szoftvert felrakatni, akkor kevésbé nyűgös.Jó motor amúgy, megy és normális tempónál jól fogyaszt.
-
7600 GS
addikt
Titeket mértek már be a rend derék őrei harmincas táblánál? Nem kicsit lettem ideges mikor pénteken megkaptam a 30 ezres csekket tőlük, 49-cel meszeltek el.
-
bombibmw
veterán
válasz 7600 GS #94665 üzenetére
Még nem,mert mindig lelassítok az ilyen tábláknál.
Egyre inkább rá fognak menni az ilyen büntetésekre és egyre több alacsony sebességre figyelmeztető tábla lesz,mert könnyű pénz az államnak,mégha nincs is szükség ennyire lalassítani.
Szépen kipakolják a harmincasokat,mellé egy kamerát,azt csókolom.
Egy kicsit gusztustalan. -
varsam
őstag
válasz 7600 GS #94665 üzenetére
uhh az ciki.
Most, hogy itt vannak az új mérők még több helyen fognak mérni. Most hétvégén egyik jóbarátom ment Fehérvár - Pécs vonalon, nem kevesebb mint 5 helyen találkozott trafival. Azt mondta mindenfelé elbújtak, ilyen kis erdős lehajtókhoz, még véletlenül se veszed észre, ha csak szembejövő nem jelez.
Én 3 hete voltam Pécs - BP vonalon, autópályán, akkor is legalább 5-ször volt trafi, ami 200km-es szakaszon nem kevés. Mindegyik a lehajtóknál állt és korlát fölül mértek.
Szóval csak óvatosan a sebességgel és sasolni a táblákat keményen, pláne, hogy itt a húsvét is, tuti tele lesz minden trafival.
Waze app amúgy még nagy segítség lehet -
K Norbi
addikt
válasz 7600 GS #94665 üzenetére
ez a cikk azért kemény!!! Az is cinkos, aki rávillant a gyorshajtókra
[ Szerkesztve ]
-
-
Lenry
félisten
sziasztok!
kellene nekem egy ilyen (3-al jelölt alkatrész)
nem tudom mi a neve, a tükörben volt, és gyanítom rezgéscsillapító szerepe volt, mert amióta kivettem, komoly amplitúdója lett a tükrömnek
benn meg azért nem maradt, mert egy korábbi szétszedéskor sikerült letörnöm az egyik rögzítőpöckét, így önmagában is hangosan rezgett. most csönd van, de a rezgés maradt.honnan lehetne olcsón szerezni egyet?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
7600 GS
addikt
Mindenkinek aki reflektált a hozzászólásomra: nekem nem azzal van a bajom, hogy megbüntettek. Ok, szabályt szegtem való igaz, elkerülte a figyelmem a harmincas tábla. De!
- azon az útszakaszon semmi sem indokolta a harmincas táblát, ezért nem is néztem nagyon hogy van e külön sebességkorlátozás
- hihetetlenül aránytalan a büntetésrendszer, ekkora szabálysértésért harminc ezres csekk egyszerűen pofátlanság
- olyan helyről fotóztak le amit esélyem sem volt kiszúrni (hátulról kaptak le )
- megpróbálják megetetni velünk, hogy ez csak a közlekedés biztonságának fokozása érdekében történik. Ilyen szintű hazugságokat nehezen vesz be a gyomrom, sokkal egyszerűbb lenne azt mondani hogy ez az egyik legjobb bevételi forrásuk.Bocsánat az offolásért Mágus mester, de ki kellett írjam magamból.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Morris #94683 üzenetére
En 9-et merek rarakni 130-nal, 90-nel 10-et, 50-nel 5-ot. Igaz, neha megcsuszik...
Anno megvolt, hogy melyik sebessegnel mennyire van allitva turessel, hibahatarral a trafi. Az ujaknal mar nem tudom mekkora luft van a rendszerbe, de a szuperkutyuknel erdekes lesz...Read only...
-
kk831228
addikt
válasz 7600 GS #94678 üzenetére
Na majd az új trafi: telefon, öv, szabálytalan sávváltás stb... Pesten be is lehet vetni, lehet lesz bevétel... Mondjuk nem is ártana, ami ott megy közlekedés szinten...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Lenry
félisten
válasz brumi1024 #94682 üzenetére
hivatalosan:
a trafi hivatalos, hitelesített mérőműszer, tizedszázalékos hibahatárral, a "+10% megengedett" az egy népi legenda. 50-es korlátnál az 51 is szabálysértés és ezt a trafi is tudja.gyakorlatilag:
a rendőr azért nem feltétlenül seggfej, ők állítják nagyobbra egyszerűen a trafi triggerjét, hogy 51-nél még ne kattanjon a fényképező.
jó példa erre a pár hónapja, a Totalcaron megjelent cikk a 240-el tolató Transitról.itt a kép, L1 jelzi a határt, amitől készül a kép, jelen esetben 69 km/h, pedig a Mogyoródi út tudtommal végig 50-es.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
K Norbi
addikt
A régi szép idők még 93-ban.... [link]
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Azért állítják magasabbra, mert a közigazgatási bírság határa 100km/h-s sebességhatárig +15km/h (+3 a mérőműszer esetleges pontatlansága miatt, ezért 50-es táblánál 50+15+3=68-tól büntetnek), afelett pedig +20km/h és 3% a mérőműszer csalása miatt. Így pályán gyakorlatilag 153-ra vannak állítva a trafik.
Tehát akit megbüntetnek, annak 50-nél óra szerint több mint 70-el, 90-nél óra szerint több mint 110-el, 130-nál óra szerint több mint 160-al kell mennie. Hadd ne sajnáljak senkit. A múltkor volt a totalcar égéstér műsorában egy rendőr, elmondta, hogy a gyorshajtási bírságok 75%-a nem korlátozó tábla alatt születik, azaz nem országúton 60-asnál, vagy városban 30-asnál.
-
szőröscica
addikt
válasz Morris #94691 üzenetére
A +10% lényegtelen, csekket azután kapsz, amit írtam.
Helyszíni bírságot kaphatsz annál kisebb mértékű túllépésért is, de a legtöbb esetben nem szórakoznak vele, ahhoz több ember és autó kellene. Beállítják a közigazgatási bírság határára, és facebookoznak az astrában. Vagy Octaviában. Vagy a fene tudja, hogy mivel járnak most. -
veterán
válasz szőröscica #94692 üzenetére
+1
-
Morris
veterán
válasz szőröscica #94692 üzenetére
Ez sajnos valóban így van.
-
net84
őstag
válasz molnarpeter #94689 üzenetére
Koszi! Jo elgondolas, de ha jol ertelmeztem, a menet felfurasa utan egy betetet kell behajtani, majd abba a gyari csavart. Megneznek egy ilyen keszletet. De ha mar furunk, akkor kap uj menetet.
M14x1,5 volt a gyari, M16x1,5 lesz az uj. Ehhez kap egy uj, egyedileg a helyhez gyartott csavart, ami tokeletesen passzol.Read only...
-
brumi1024
veterán
Ezzel tisztában vagyok, joamilestoné felettem pontosan leírta a helyzetet. A közigazgatási bírság határa alatt nincs objektív felelősség, így a tulaj nem köteles kifizetni a csekkes bírságot (a helyszínit a sofőrnek kell fizetni), mert annyival elintézheti, hogy nem ő vezetett, és családtagra nem köteles terhelő vallomást tenni.
Lehet, hogy "mérőműszer" (a tizedszázalékos pontosságnál azért rosszabb), de egy mérést elvégezni és értékelni is tudni kell, ez pedig az, amit sejtésem szerint elég felületesen oktatnak.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #94690 üzenetére
Hát igen, a korlátokat be kell tartani.
Hadd ne sajnáljak senkit.
Te egy igazi hős lehetsz, hogy mindent betartasz. Ha pedig csekket kapsz zokszó nélkül tudomásul veszed, utána beülsz a sarokba és elgondolkozol az életedről.
[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
válasz szőröscica #94692 üzenetére
Szegeden egy kiselejtezett postás Transporterben
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Piwi
addikt
szerelmes lettem [link]
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A Baseus legfrissebb Type-C dokkolója nem csupán sokrétű, de helytakarékos is
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Horgász topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Windows 11
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Hegesztés topic
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Sencor SVC 190W kézi porszívó
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000