Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cellpeti #40003 üzenetére

    Nekem is voltak felőle aggályaim, mert korábban még nem is próbáltam automata váltót kezelni, de könnyű volt hozzászokni a kényelemhez, hátrányát pedig még nem igazán éreztem.

    Igaz, én csak a multitronic-ról tudok így laikus véleményt mondani (pusztán papíron és elméletben szerintem ez "a tökéletes váltó"), de a hirdetésben nem láttam, hogy első vagy összkerekes, és ha jól rémlik, akkor előbbi esetben az is multitronic lesz (gyakran írnak oda tiptronicot akkor is, ha CVT dobozos).

    Ha szép finoman nyomkodod a gázpedált, akkor mindig alacsonyan tartja a fordulatot, hogy keveset fogyasszon. Szép egyenletesen, szolíd gyorsulásváltozással tudsz vele gyorsulni úgy, hogy sohasem pörög fel a motor, de így is lehagyod az átlagos vezetőket egy zöld lámpás induláskor, mert nincs kuplungolás. (Amit egy darabig egyébként kifejezetten hiányoltam. Unatkoztam, és nekiálltam kézzel hangolgatni a rádióadókat még akkor is, ha CD-ket akartam hallgatni, és telefonon netezgettem, csak hogy lekössem valamivel a jobb kezem. :DDD)

    Viszont ha hirtelen rálépsz a gázpedálra, akkor hagyja felfutni a fordulatot.
    Ilyenkor van ugyan egy kis késése, míg vár, hogy tényleg ezt szeretnéd-e, máskor viszont (főleg kis sebességnél, de akár előzés közben is) megspórolod a kuplungolással töltött időt. (Főleg, ha lusta vagy és nincs kedved úgy váltani, mint aki versenypilótát játszik közúton, hanem buszsofőrös stílusban pakolásznád.)

    Ezen túl pedig át tudod erőltetni magasabb fordulatra, ha áttolod D-ből jobbra a +/- kacsolókhoz. Akkor nem vált helyetted, csak ha már túlpörögne a műszerfalon piros zónával jelölt tartományba, vagy fuldokolna a motor alapjárat alatt.

    Eddig még csak egyszer sikerült meghülyítenem egy kicsit. (Konkrétan ma.)
    Több centi mély víz állt több járműhosszon át az aszfalton (Szolnokon az egyik vasúti átjáró mellett a Tesco felé vezető úton), én pedig kíváncsiságból bepöccintettem neki a tempomatot ~40-re, és vártam mi történik.
    Eddig minden lejtőn/emelkedőn át tudott úgy menni, hogy a műszerfal szerinti óra szinte meg sem moccant a tempottal beállítotthoz képest (és a motorfordulttal sem játszott), de ez már azért nem sikerült neki. Majdnem megálltam a tócsa közepén, de ráléptem a gázra, kicsit felpörgött a motor és ment tovább a vízoszlopok közt. :DDD

    Ami miatt én még a mai napig parázok egy kicsit, hogy nem tudom pontosan hogy kezeli a kuplungot. Mert ha nyomom a féket, akkor ugye lassul, míg végül akár meg is áll, de ez lényegében fékpedál (nem 0-x fok közt kuplung, aztán x-y fok közt fék, rögtön fék), a kuplung automata. Szóval néha gondolkozom, hogy pl. piros lámpánál állva jobban meg kéne-e taposni a pedált (hogy biztos teljesen kioldja a kuplungot).

    De amúgy meg ilyenkor a legkényelmesebb városban a lámpáknál. Csak a pillekönnyű fék és gázpedált használod, nem fárad el a lábad a kuplungolásban, és nem unod meg pakolászni a sebességeket, mikor csak araszolgatsz. (Bár én előtte egy terepjárót kínoztam, aminél azért kicsit több izommunkát várnak el, mint egy ilyen személyautóban, szóval nem olyan jó összehasonlítás, de van aki ezt sem bírja. :DDD)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák