-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
misimagaki
aktív tag
Kedden, 17-én szétcsapok egy Octavia RS-t. Magyarul megyek tesztvezetni.
Murphy mondja: "Ha nem megy erőltesd, ha eltörik, akkor úgy is ki kellett volna cserélni."
-
<>jana<>
senior tag
válasz misimagaki #1905 üzenetére
azt kipróbálnám én is
-
ToRR3nt3
senior tag
Üdv!
Csatlakoznék a klubhoz! Magam is VW user vagyok, régebben meg Skodás voltam!
Kezdtem: a legendás 120 L-el, Favorit 135 L, Felicia 1.3 GLXi, Fabia 1.2, majd kis kitérés Opel Corsa 1.2i, aztán távolkeleti látogatás: Daewoo Lanos 1.6 i aztán most: VW Polo 1.4.
A VW nem rossz kocsi. Nemsoká családalapítás aztán Golf+ (esetleg Touran)...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
tomej
aktív tag
85 km-t mentem óra szerint 4,8 L benzinnel, 100-110 km/h-val klíma végig ment, 6-os főút. Tuti ennyi, mert tele tankoltam a budaőrsi metro kútnál (fullra felkocogtattam a pisztollyal), utána meg otthon kíváncsiságból szintén tele. Elég hihetetlen. Kíváncsi vagyok GPS mennyit mérne távra, mert nekem gyanúsan kevés ez a fogyasztás.
[Szerkesztve] -
Oly
senior tag
Én, ha fogyasztást mérek, akkor ugyanazzal a pisztollyal tankolok mind2 estben...
Az a biztos. Ilyen kis mennyiségnél 2-3 deci is sok.
Teletank...
600 km
Teletank... (ugyanott)
Így már pontosabb (nem pontos) adatokat kaphatsz.SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
tomej
aktív tag
Ja. Vmi tuti nem stimmel, mert ez nagyon kevés. 7 litertes átlagfogyi lehet az igaz sztem 100 km-re, így meg kijön 5,6. Tekintve, hogy 1400 km van az autóban, így még a bejáratás sem ért véget. A kmóra pontosságát összevetve a települések bejáratánál levő radaros sebességmérőkkel nagyjából stimmel, de azok sem lehetnek pontosak... Igazad lehet, deviszont a pisztollyal meg az a gond, hogy üzemanyagot pénzért csak OMH-hiteles átfolyás-mérős berendezésből lehet árulni, az meg +- 2%-ot enged hivatalosan, de mivel ezek forgódugattyús mérések, így itt ált. 1% alatt van a hiba. Sztem inkább a km számláló csalhat, de ennyit? (Az meg kinek lehet érdeke, hogy ilyen irányban buherálja meg a kút mérését? ) A tankolásnál meg addíg töltöttem, hogy láttam a benzinszint tetejét, az meg ugye a kosár felett van. Na ezt magyrázza meg vki...
-
-
Oly
senior tag
Én akkor is azt mondom, hogy ne 85 km-en mérj átlagfogyasztást!
Főleg nem 1400 km után. Én a héten mentem annyit
Még össze kell kopni ott sok mindennek.
Továbbá egy szaktanárom által emlegetett bölcs mondást tudok itt is felhozni:
Egy mérés, nem mérés!
[Szerkesztve]SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
The7up
tag
Ha fogyasztást mérsz, szerintem csak első kattanásig töltsd. A VW-k benzintankja eléggé furmányos, ha nem figyelsz, a tágulási tartály megviccel
3 hete, hogy megrendeltem az új Golfom. Már csak max 13 hét van hátra
[Szerkesztve]Igazán makacs madár a sün. Csak akkor hajlandó repülni, ha belerúgok.
-
SopraNo1
csendes tag
Sziasztok!
Nekem meg remélhetőleg 50 hét és lesz egy skodám Elég szép kis társaság jött itt össze az elejétől elolvastam ezt a forumot Sajnos én még fiatal vagyok hogy most csak ugy vegyek egy skodát de júniustol kezdek melozni hogy összesszegyem a lovét legalább a kezdő részletre. Aztán a törlesztésekbe már segít apám.
Eléggé beleástam magam a dolgokba és arra jutottam hogy a skoda ár/minőség arányba SZERINTEM nagyon jó!
Ami viszont nem világos számomra az hogy egy autovásárlás után mikre kell fizetni mennyit. Megköszönném ha tudnátok ebbe segíteni. Mert pl. ugye teljesítmény után is kell fizetni és ugy hallottam hogy 1.6 100LE fölött lényegesen emelkedik ez az adó.De viszont néztem hogy egy dizeles octavia 1.9 TDi DSG ugyan anyit eszik mint egy sima benzines 1.4es octavia (ha nem kevesebbet). Az tény hogy kb. 1.5 millioval több de 6-7 év alatt vizzahozza az árát én szerintem. Ami zavaró számomra hogy nem tudom mennyit kell fizetni kb. egy 1.9es 105LE-s auto után és egy 1.4-es 80LE-s autónál?
Ha hülyeséget kérdeztem előre is bocs de még fiatal vagyok és oktalan -
tekeyagd
tag
válasz SopraNo1 #1923 üzenetére
maradj az 1,4esnél. a fenntartási és szervízköltségek különbsége 100ezrekben mérhető,annyival nem fogyaszt kevesebbet a dízel,sőt már a gázolaj sem olcsóbb számottevően a benzinnél. szvsz,ha tetszik a tour octavia,akkor az barátja lehet a pénztárcádnak,és egy minőségi autód lehet jópár évig,csak vigyázz rá!
[Szerkesztve] -
Oly
senior tag
válasz tekeyagd #1924 üzenetére
Azért nem ilyen egyszerű a dolog...
Sok egyéb szempontot is figyelembe kell venni!
Mire kell a kocsi?
Mennyit fog vele járni?
Mekkora távokra?
Mit fog szállítani?
Én azt mondom, hogy egy 1.4-es 80 lovas motor kevés annak a nagy kasztninak...
Mondjuk én dízel párti vagyok... és ettől nem lehet elterelniSonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
<>jana<>
senior tag
-
tomej
aktív tag
Nekem mondjuk 1.4 85 lovas van, de egyátalán nem kevés, nagyon is lehet vele menni, csak pörgetni kell a motort. (nyilván ez szubjektív, hogy mi a kevés, mi nem.) Biztos, hogy én is 1.9 dízelt vettem volna, ha lett volna rá további 1 millám, de nem volt. Sőt, ha további 1 millám lett volna nem is biztos, hogy skodát veszek... Ezt még lehetne ragozni. Sztem általános célra, amire egy kocsit az emberek nagy része használ, arra jó az 1.4, csak ennek megfelelően kell vele közlekedni. Nem véletlen pörög 130-nál 4000-et a motor. Aki meg heti ezreket autózik, annak meg nyilván jobb a dízel.
-
Oly
senior tag
Innen jó tanácsokat kaptam én is: [link]
Igaz, hogy használtra vonatkozik az írás, de nagyrészét alkalmazni lehet újnál is.SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
SopraNo1
csendes tag
Köszönöm a segítő hozzászolásokat.
Igazából azért kéne 1.4-esnél kicsit erősebb motor mert ha faterral beülünk ketten akkor már a kocsi 250 kiloval nehezebb lesz és akkor még hátúl 3 ember + a csomagok Szóval nem tudom... Meg az is lehet hogy németekhez fogok kijárni melózni , autópályán meg lehetne tolni neki Ugyhogy nem tudom hogy majd válaljam-e a plusz kiadásokat a teljesítményre , vagy maradjak a nyugis autonál. -
Peter789
senior tag
válasz SopraNo1 #1929 üzenetére
ennyi km mellett már gondolom számít a fogyasztás is, és nagy terheléssel, gyors tempóval nagyon szaladnak a literek a benzinesekbe, a dízelek meg sokkal kultúráltabban esznek...
a helyedben akkor a 110 lovas 1.9 TDi-k környékén nézelődnék, pl. B5-ös passat (2000 előttiek)... PDTDi-t hanyagolnám, mert bár erősebb, kevesebbet eszik, de ha gond van vele, akkor elképsztőek lesznek a költségei - túlszenzorozott elfuserált vonal, a VW úgytűnik feladja a PD vonalat és áttér common-rail rendszerre, mint a franciák...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
marsu
addikt
Peter789, ha ma már nem jössz, akkor a jövőhéten valamelyik délután ugorj be a klubba!
Press any key to continue ...
-
SopraNo1
csendes tag
válasz Peter789 #1930 üzenetére
Igazából mi új autóra gondoltunk , nem azért hogy flancoljunk csak ugy gondoljuk hogy egy új autoval kevesebb a gond meg ha van is akkor ott a garancia. Meg mondom ha veszünk egy autót akkor az 6-7 évig biztos meglesz és ha kb egy 2000-es évjáratut vennénk az már akkor eleve 7 éves...
-
Oly
senior tag
-
<>jana<>
senior tag
válasz SopraNo1 #1934 üzenetére
szerintem az dönti majd el hogy mennyi pénzt szántok rá.a dízelek bő eggy millával drágábbak.átlag fogyasztásban nincsen sok külömbség közöttük.nekem 1.4 es tour van átlag 6.5 litert kajál. nagysebességnél és városi forgalomban nő meg a külömbség. haszereted a dízelek nyomatékát és nemzavar a rázkódás hang +töblet ár akkor azt érdemesebb venni.talán a kissebb fordulat miatt kevésbé kopik és tartósabb mint egy benzines.
-
SopraNo1
csendes tag
Hát igen a Volkswagen Touran nagyságát ránk tervezték , de viszont az árát azt nem Ugy gondolom hogy az octavia viszonylag jo lenne. találtam egy oldalt ahol leírják a pontos teljesítmény és súlyadó értékét: [link] . A 80Le és a 105LE között nincs anniyra nagy különbség (6 ezer).
-
The7up
tag
Hosszú távon kellemesebb egy 2723-al fordó motor hangját hallgatni, mint 4124-en forgót, vagy még rosszabbak az arányok.
Az 1.9-es pdtdi átlagfogyasztása kézi váltóval 5.6, amit lehet is vele tartani (vegyes üzemben). És az nem mindegy, hogy egy 1.4-.es 80 LE-s, nyomatéka kb. 100Nm vagy egy 1.9-es 100 LE-s, nyomatéka 250Nm körül.
Próbáltam mindet, ha a 1.9-es VW diesel nem is egy erőgép, ezzel azért lehet élmyényautózni és nyomatékból előzni...
Fenitek miatt én is dieselt választottam, mert: városban jobb, autópályán csendes, országúton a nyomatéka jól jön. Igaz többe kerül, de sokkal több előnye van, ami nem minden esetben számítható át pénzre.Igazán makacs madár a sün. Csak akkor hajlandó repülni, ha belerúgok.
-
Peter789
senior tag
válasz SopraNo1 #1933 üzenetére
én is fiatalabbat mondanék, ha nem PDTDI lenne mind... fiatalabból sztem vectra-t keresnék pl...
a 2000 előtti TDi-ket még jóval hosszabb élettartamra tervezték, a 4-500e-et futott taxikat is autóként lehet eladni - ezért vigyázni is kell nagyon a választásnál - de sajna ugyanez igaz az octavia-ra is, mert előszeretettel veszik cégek...
[Szerkesztve]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
tomej
aktív tag
Srácok, félreértés ne essék, én nem kardoskodom az 1.4 mellett, csak néhány dologra akarok rávilágítani:
1. felőlem lehet 20 Nm is a nyomaték, menni lehet vele rendesen és ez a lényeg.
2. Az erősebb, nyomatékosabb motor nyilván jobb egy autóhoz, az már más kérdés, hogy kinek hol az optimális.
3. Nem biztos, hogy megéri azt a + nemtom hány millát a dízel, mert hogy nagyobb a nyomatéka, meg 1-2 l-el kevesebbet eszik. Én részletre vettem az autót, term. nem mentem el a lehetőségeink határáig, de ha nagyon akarom egy dízel is belefért volna, de kb 6-7 év alatt jönne vissza az árkülönbség. Az előző autóm egy V6-os mondeó volt, abból ültem át ebbe, ezek után mondom, hogy nagyon is vezethető ekkora motorral is.
4. A 250 kg alap terhelés és a németországi meló egyértelműen a dízel felé billenti a mérleg nyelvét. -
-
ToRR3nt3
senior tag
Az egyik ismerősnek dízel Poloja van (nem tom 1.4 vagy 1.9) de elég irritáló a hangja. Én eléggé hajtom a kocsit, 150-160 pályán és szerintem a hangja nagyon kellemes. Még CD-t is kinyomom...
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Oly
senior tag
Ezért is volt ez a postom: [link]
Ha ismered az igényeket, csak utána adj tancsokat!
Én havi ~2000 km-t megyek. Ha 1-2 literrel jobb a dízel fogyasztása, akkor havi 5-10.000 Ft-ot spórolok. Nyáron még többet megyek.
Majdnem annyit spórolhatunk vele, mint amennyivel több a törlesztője...
ToRR3nt3: Mizsika fülemnek a dízel hangja! Meg kell szokni!
[Szerkesztve]SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
tomej
aktív tag
No-no, én nem adok tanácsot, csak a véleményem írom le, te azt írtad, hogy az 1.4 kevés, én meg azt mondom, hogy általános célra elég, értem ez alatt a hagyományos autózást, nem a heti ezreket, amint írtam is volt ''Aki meg heti ezreket autózik, annak meg nyilván jobb a dízel.'' ergó a célnak megfelelően nyílván jobb a dízel. Sztem csak elbeszélünk egymás melett.
Amint meg SopraNo1 írta, hogy németorszgba akar dolgozni járni erre én is dízelt ''tanácsoltam'' (figyelembe véve a tömegét )
Egyébként meg van egy munka autónk is, ami term. dízel. off berlingo hdttydzs, vagy milyen motorral. -
Peter789
senior tag
a dízel gazdaságosságát természetesen az dönti el, hogy ki mennyit megy vele, és milyen körülmények között... átlagos használattal (20-30e km/év, vegyes város/autópálya) kb 200e pénz körül lehet vele spórolni - ebben természetesen nincsen benne a tecsós étolaj meg az alternatív gázolajforrás jótékony árcsökkentő hatása...
természetesen a turbódízelnél megvan a turbó leesésének veszélye, az úgy 2-300e pénz... PDTDI-nél ugyanez + pár döglött szenzor és valahol fél-1M között áll meg a számla - természetesen nem márkaszervízben, azért ilyen ''olcsó''...
én azért is emlegetem a használtat, mert abba még motort raktak annó, megbízható elnyűhetetlen dög, és az árkülönbözet a dízel és benzines között már jóval kevesebb...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Új hozzászólás Aktív témák
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND