- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- PDF topik
- A TikTokon marakodik Trump és Biden
- Facebook és Messenger
- Milyen routert?
- Mégsem olyan modern a Huawei legfejlettebb chipje?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Olyat tett a Netflix, amire senki sem számított
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #164949 üzenetére
Koszonom!
Ertem, Brembo OFF, nezem a tobbit.
Lehet en emlekszek rosszul es elol megiscsak kopasjelzos a fek? Csak olyat hoz nekem listaba.
A kopasjelzo hany millimeternel jelez be?
Szemre 5mm alatt van az elso betet. A buzukin ilyenkor mar javaban visitott a kopasjelzo...rob210 - koszi! Igy kell gyorsan meggyozni
Masik kerdes:
Golf 4 Variant, 2005, 1.4 benzin - eloszor csak a belulrol parasodas tunt fel. Aztan kiderult, hogy all a padloban a viz. Beleptel gumiszonyeg nelkul es ugy tocsogott, mintha lapon jarnak.
Het kozepen kb. 2 liter lett kimerve belole. Hetvegen szo szerint ki lett belezve. A muszerfal nagyja maradt csak bent. Hetvegen a karpittal, a szivacsokkal es a padlolemezen allo vizzel egyutt ismet legalabb 3 liter kerult ki belole. A jelek szerint valahol bal elol jutott be a viz. A muszerfal alatti resztol egeszen a hatso ulesig volt osszefuggoen elazva minden. Kuszobokon nem latszik, hogy bejutna. Elso szelvedo gyari, megadhatta magat a ragasztas? Tuzfalon vagy akorul hol tud viz jutni a belterbe? Nagyjabol akkor jelent meg a viz, amikor megindult a nagy hoolvadas es napokig volt esos ido.Read only...
-
ßrainiac
addikt
Egy kis update, bar az elozmenyeket ide nem irtam be, de hadd legyen masnak is tanulsagos, ha szuletik ra megoldas.
Tegnapi hideginditasnal (kb 10°C a garazsban) egesz hosszu ideig izzitott, majd elsore frankon indult.
Este garazsban hidegen inditva (kb 16°C) alig izzitott, megint hulyen indult (teker, teker, teker..).
1-2 orakat kint hagyva szinten egesz normalisan indul, bar tobbet gondolkozik (melegen pedig mindig egybol indul).
Raadaskepp jott egy uj hulyeseg, megpedig az hogy lampahoz erve, fekezve mondjuk 2000-es fordulatrol 1500-hoz erve megtartja a fordulatot es majdnem 0-ra fekezeskor ejti csak le alapjaratra. Egy kulfoldi forumon olvastam pont ugyanilyen jelenseget, ott valtoolaj cserevel probaltak orvosolni, jobb lett, de nem mult el teljesen.
(tovabbra is 2.5 V6 TDI, multitronic)
Valami otlet?
Magus2: lecsekkoltam az atlatszo uzemanyagcsovet jaro motornal / inditas kozben, nem volt levegos.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz ßrainiac #164953 üzenetére
Nekem manualis valtoval(A4 B8 3.0V6TDI) az a normal uzem, hogy tartja az 1000-ret egy ideig kinyomott kuplungnal, amig egy adott sebesseg ala nem lassult az auto. Nem tudom pontosan mennyi 10-20km/h kozott engedi le 600-as fordulatszamra. Illetve amikor a kuplungot kezdem felengedni, akkor is felpockoli kicsit a fordulatszamot anelkul, hogy a gazhoz ertem volna. Lehet, hogy ez meg teljesen normalis dolog a te valtodnal is pl. azert, hogy legyen nyomatektartalek egy hirtelen gazadasnal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #164834 üzenetére
Írtam pénteken, ill. korábban is, hogy a szervizesedékesség-kijelzésnél vannak (számomra) anomáliák.
Pénteken lett resetelve az olajcsere, utána 24100 km / 585 napot írt; azóta mentem kb. 500 km-t, tegnap még abból számolt lefelé. Erre ma reggel ránézek és mit látok: 29500 km / 725 nap.
(Az inspekcióig hátralévő km / idő csak a logikus mértékben csökkent.) -
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #164959 üzenetére
Miért fontos ez? Fixen felírném, mikor volt cserélve, és 15k km után cserélném, mutasson, amit akat.
Pénteken resetelted és mentél 500km-t. Akkor 29500km jön ki, vagy két év. Aznap, mikor reseteled, nem tér magához. Régebbi VAG első 1000km alatt a reset után nem is utat semmit csak .---. van, nem tudja mikor kell cserélni, majd az első 1000km-ből utána kiszámolja. Ez nem fix intervallum, sok a változó.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #164961 üzenetére
Igen pénteken reseteltem, utána azt írta, hogy 24100 km van hátra. Mentem vele 500-at, de ennek ellenére nőt a meghetehető km-ek száma. Ebben nem találom a logikát! (szerk: a szerkesztésed után már logikusabb)
Nem kell felírni, fejből megy, hogy 90 000 km előtt picivel cseréltem, 105 ezernél lesz legközelebb -> így végre be tudok állni a "szabványos" / "számtani sorozat" 15 ezerre (15, 30, 45, 60, 75, 90, 105, 120...).
Mer' így szép![ Szerkesztve ]
-
Csabadi
tag
válasz Mágus2 #164963 üzenetére
Szia,van arra lehetőség esetleg ,hogy a első pdtdi motorokon használt patronos vezérlést,átalakitani az újabb fajtára?Nyilván nem az a 20.000ft alkatrész miatt hanem egyszerűség kedveért.Van aki átalakitotta de otthon pisztolyfúróval nem könnyű merőlegesen fúrni+ menetelni...A lényeg annyi hogy volna erröl infó vagy videó esetleg?
-
-
veterán
válasz F_Zolee #164967 üzenetére
Azt gondolom félreértetted; utoljára 2008-ban, azaz 10-11 évvel ezelőtt mentem 30 ezret egy olajjal (fosch GM -> turbócsere). Most 2 alkalommal volt az, hogy 18 ezer után cseréltem, így utolértem a 15 ezres rendszert (54, 72 és most 90 ezernél). Nekem ez így tök jó volt.
Most Liqui Moly ment bele, eddig minden VW-mbe Castrol Edge-t rakattam. Nem kizárt, hogy a LM-val egy hangyányit jobb a fogyasztása. Ellenben a hidegindítás jobban tetszett a Castrollal; az LM-mel jobban hallom, ahogy a láncfeszítő felhúzza magát. Esélyes, hogy legközelebb visszatérek a Castrolhoz.
-
net84
őstag
válasz Mágus2 #164952 üzenetére
Tetőablak nincs.
(#164955) macilaci78 - sem a tetőablak, sem az oldalablak nem volt lehúzva, pedig sok mindenre gondoltunk...
(#164957) F_Zolee - annak nem kellene látszódnia valahol? Valami nyomot nem hagyna?
A műszerfal alatti szigetelő szivacs (ami már a műszerfal héj alá is bemegy és az már rendesen oda is van rögzítve) is tocsogott a vízben. A taposó felett fut egy vaskosabb kábelköteg, az is el volt ázva a műszerfal-héj magasságáig. Mivel volt bent víz bőven, így nem kizárt, hogy felszívta már ott is a vizet - ezzel nem zártam ki az ajtó kédert, de sértetlen a gumi, nem porlik és nincs a küszöbnél nyoma a befolyó víznek.
Read only...
-
c00per
tag
válasz ßrainiac #164969 üzenetére
En annyira ehhez nem ertek, de neha fordul elo a problema,ha ugy kapom el.Azt mondta neki is volt ez a problema es 2 hetig tekergette jobbra-balra az adagolot amire beallt.Velemenye szerint ha jo a teljesitmeny es a fogyasztas ne piszkaljam.O is csak egy pek mint en szoval ez a velemeny csak egy velemeny.Nekem 2 eve igy megy az auto.Majd ha csereltetem a vezerlest szakmuhelybem akkor belovik
-
ßrainiac
addikt
válasz c00per #164972 üzenetére
Jovan.
En 2 evig nem fogok igy jarni vele, az biztos.
Erdekes, ma is frankon indult reggel, mindjart indulok haza, tuti h megint szorakozni fog.
Azon tunodtem, csinaljak-e pados merest - nem tudom, az mennyire pontos mondjuk nyomatek teren Mert a valto olyan 390-400 nyulmokust bir el elvileg es ez ugye csipszes..
Nem szeretnem hogy amiatt szethulljon a valto mert tul sok pacit szallasol el a gepsas.
(mondjuk gyarira visszairatni sem fogom ..de jo lenne tudni, hanyadan allunk)
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz net84 #164971 üzenetére
Szia!
Ismerős a történet, így vettem meg már én is a Toledot.
Sokat szívtam vele.Sok utánjárással, szereléssel járt az egész, végül jó lett.
Legalább is úgy érzem.Kezdtem azzal hogy Sikaflex tömítőpasztát vettem.
Az autó alján vannak gumidugók.Mindent letömítettem.
Kiszedtem az üléseket, padlókárpitot.
Alatta lévő szigetelőanyag teljesen vizes penészes, szétfonnyadt volt. (Kicseréltem egy hasonló de vastagabbra.)
2 tekercs volt 10ezer ft, postával, megérte. Sokkal halkabb lett az egész belülről.
Mikor kint volt a filcszerű anyag, kiszedtem a vizet, hajszárító, porszívó, aztán belülről az alsó gumidugókat letömítettem a sikaflexel.
Alsó felső gumidugókat, nem csak kikentem pasztával le is fújtam alvázvédővel.
Amikor ez megvolt, pollenszűrő házat és magát a vízelvezetőt kitisztítottam, kivettem a házat, újratömítettem, visszaraktam, megnéztem hogy a motorháztető nyitó bowdennel mi a helyzet, ott is bekentem pasztával.Ezek után jöhetett a 4db ajtó.
Ajtó alja kitisztít.
Ajtókárpitok alatt, található egy fém lemez amin rajta vannak az ablakemelő cuccok és miegymás. Muszáj leszedni, régi tömítést levakarni ami a kárpit és a fémlemez között van, majd újratömíteni.Ha ez kész van, mehet minden vissza és örülsz.
Nekem 50ezret mondtak pesten, egy seatos szaki aki garantálja hogy jó lesz minden.
Viszont az a gumidugókat nem csinálta volna meg.Másik meg az, hogy manapság az a biztos amit saját magának csinál meg az ember és valljuk be, lelkiismeretesebben csinálod meg magadnak mint más.
Annyit tudok mondani hogy nincs penész szag, nem vizes a kárpit sehol sem.
Viszont érdekes, hogy szokott párásodni időtől függően, továbbá van hogy szó szerint belülről befagy az első szélvédő.Mikor lekaparom tiszta hó lesz a műszerfal. Nem értem ezt a dolgot, érdekes nagyon. -
rostiron
őstag
Sziasztok.
Mágus2 mestertől kérdeznék pár dolgot, de előtte leírnám a gondom.
Tavaly nyáron teljesen szétmentek a hidrotőkék az autóban. ( 98-as polo classik APQ motor ) Az egyik teteje
átlyukadt és a vezérmű tengelyt is elcseszte. Akkor cserélve lettek a tőkék és kapott egy új vezérműtengelyt. Mikor elhoztam a szerelőtől egész jó hangja volt, örültem is. De pár száz km után megint hangja lett. Nem az az igazi csattógós , de mintha a tőkék adnák. ( ekkor döntöttem megint a cserék mellett, aminek a szerelési dokumentumait elküldted. ) Végül is nem én csináltam, hanem elvittem egy szerelőhöz, aki megnézte a tőkéket és a második és a hatodik puha volt. Rá egy hétre vittem hogy cserélje ki azt a kettőt, de akkor már kemény volt mind a kettő, viszont egy másik volt most puha. Olajnyomást megmérte azt mondta az jó, de bizonytalan hogy jók-e a tőkék vagy nem. Mondtam neki cseréljük ki megint mindet. Bekerült 8db ina tőke, megint egész jó a hangja öröm boldogság De ma megint hallom a szokásos hangot néha. Szóval olyan mint a mese hol jó, hol nem.Mi a véleményed? Mit tudnék még leellenőrizni ? Illetve van ebbe az autóba maximális olaj nyomást beállító (bypass) szelep ?
Az első csere alkalmával le lett szedve a olajteknő, elvileg ki lett pucolva. A.Z.meisterteile 5w40 olaj ment bele,
amit még a második tőkecsere előtt Castrol EDGE 5W-40 cseréltem.Szerk: mekkora olajnyomásnak kell lenni alapjáraton ill. fordulaton ?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
negyedes
addikt
válasz Winchester95 #164974 üzenetére
ha befagy belurol akkor ott van nedvesseg/para az utasterben. A tobbiek tanacsara szilikatos macskaalmot tartok parnahelyban es hosszuzszaru zoknikban. Csunya, igen. Izlestelen, igen. De mukodik. Nincs paras ablak, nedves karpit/ukes stb.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
Winchester95
őstag
válasz negyedes #164977 üzenetére
De hol lehet nedvesség?Vagy is honnan jöhet be?
Pl most megnéztem 2 gumiszőnyeg van egy vékonyabb gagyi és rajta egy hótálca mind a 4 helyen.
Sehol nem volt vizes.Se a kárpitok se sehol.
Amikor esős idő volt akkor is csak a hótálcán volt egy minimális.Viszont mikor volt a motorgenerál 2 hónapot állt az autó.
Úgy kaptam vissza az autót hogy a kárpit oldalról körbe (hátsó utastér világítás, kapaszkodó) foltos volt és a mai napig is az.
De nem vizes.Ugye ilyen tetőkárpittal június környékén kaptam vissza.(Kint állt az autó).
Februárban görbült el a hajtókar. Akkor még nem volt foltos a kárpit.Kérdés hogy hol ázhat be ha egyáltalán beázik/beázott a tetőkárpit.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Winchester95 #164978 üzenetére
Tetőantenna?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Winchester95 #164980 üzenetére
A talpa gumi, az szokott elrepedni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164976 üzenetére
80 fokos olajnál 2000 fordulaton legalább 2 bar nyomás kell, hogy legyen, alapjáraton meg 1,2-1-6 bar.
Mennyire szoktad magas fordulaton használni az autót? Magasabb fordulaton jobban felkeményednek a tőkék.
Amúgy simán lehet jó az olajnyomás és puha a tőke, ha el vannak tömődve a hengerfejben a kapillárisok, amik a tőkéket nyomják fel olajjal. Nem volt nagyon koxos a hengerfej belül a tőkéknél?
Át kellene öblíteni a motort vagy kétszer adalékkal meg valami olcsó olajjal, utána bemelegíteni és jó magas fordulaton megjáratni pályán. Attól szépen ki fog tisztulni és elmúlik a tőke hang, ha amúgy a nyomás rendben.
[ Szerkesztve ]
-
rostiron
őstag
válasz Mágus2 #164984 üzenetére
Szia.
Hogy mennyire volt koxos azt nem tudom, de szinte csak városi használatba van. 14 Év alatt mentem vele 71000 Km -t. Szóval az alacsony fordulat a jellemzőbb.
Melyik az a motortisztító, amit nyugodt szívvel ajánlani tudsz, és hogy kell használni ?Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164988 üzenetére
Legtöbb öblítő adalékkal nem szabad menni, hozzáöntöd az olajhoz és járatod helyben 10 percig, majd lecseréled az olajat. Bárhonnan kihordhat lerakódást és eldugulhat máshol, szóval egyik ilyen motor öbítőt sem tudom nyugotdt szívvel alánlani.
Vidd ki pályára, hajtsd meg rendesen, hátha magához tér.
-
-
Gyula84
veterán
üdv
Ez a fajta tömítés jó lehet a turbómhoz? vagy milyent kellene?
[link]
2002 es A4 Avant 2.5TDI AYM[ Szerkesztve ]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
rob210
nagyúr
válasz rostiron #164988 üzenetére
Akkor egy olcsóbbb olajjal picit járasd meg és aztán cseréld is le rögtön.
Ahogy mágus írja, nem szabad ezekbe a motorokba öblítőt használni, mert a retek teljesen nem oldódik fel, csak le és onnantól elkezd keringeni a rendszerben, amíg el nem éri a szűk keresztmetszetet az egyik kapiláris olajjáratot.
Csúnya dolgokra képes.Nemrég csináltam egy 1.5 dcit, ahol kiomsták a motort alaposan mondták is, hogy iszonyat mi jött ki.
Csak a következménye az lett, hogy le kellett venni a hengerfejet.Renault power
-
Lacess
tag
A minap beszélgettem itt egy lengyel kollégával. 580.000-nél jár egy A4 B6 Avanttal, 131 lovas pd, motorkódot nem tudott, de elvileg 6 sebességes manuál, úgyhogy szerintem AVF lesz. Azt mondja semmilyen nagyjavítás nem volt még a motoron.
Akkor ez hamarosan harmadszorra hullik szétSokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.