- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- eBay
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibi.234 #158605 üzenetére
Van ESP a kocsiban?
Beindítod a motort, elforgatod a kormányt koppra jobbra, majd koppra balra, uátna:
VCDS-el kapcsolódsz az ABS vezérlőhöz. Login vagy security access alatt megadod a 40168 kódot. Utána basic settings 001 csoport START. Miután befejezte, kilépsz mindenből és kikapcsolod a gyujtást 60 másodpercre.[ Szerkesztve ]
-
tibi.234
tag
Error nőt available
-
.Szaki.
addikt
Sziasztok!
Elolvastam az összefoglalót, nem semmi milyen részletes.
Ettől függetlenül szeretnék nagy általánosságban véleményt kérni. Elképzelhető, hogy a közeljövőben szükségem lesz egy kis futkorászós autóra, nem nagy távokat, de ami autóval 25-30 perc alatt megtehető, az sajnos tömegközlekedéssel 2-2,5 óra ezen a szakaszon.
Alapvetően Polo 9N-re gondoltam, viszont fogalmam sincs, hogy ezek a háromhengeres motorok milyenek, és ezekről az összefoglalóban sincs szó. Szóval érdekelne, hogy mi a véleményetek az 1.2-es benzines, az 1.4-es benzines és az 1.4 PD TDI-ről? Nyilván állapotfüggő is, hogy az adott autónak milyen a motorja, nem mai darabok már ezek, de mit érdemes róluk tudni, van ezek közül olyan, ami kerülendő?
Ezen kívül kell tudni a 9N esetén valamilyen típushibáról?
Egyébként még az Ibiza/Cordoba és Fabia szerepel a lehetségesek listáján, de gondolom sok különbség nincs köztük.
Hálás köszönet!
[ Szerkesztve ]
-
gtx560unlock
csendes tag
Sziasztok! 5w40 - 502.00 minősítés alatt melyik olajat ajánlanátok? 3,5 fél liter megy az autóba szóval nagyon az ár úgy mindegy Motul olajokat néztem azokról sok jót hallottam csak nem nagyon tudom márkán belül melyiket érdemes az autó egy golf 5 1.6 fsi.
-
zsolt19900
őstag
válasz harcikoca #158615 üzenetére
nekem a Lupoban (szemből nézve) a bal oldali kerék előtt volt lentről volt cserélhető és ilyen hengeres kellett abba is
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
i-sti
senior tag
válasz gtx560unlock #158616 üzenetére
Motul és Mobil keresője is 5W-30 ad ki, 504 00 standarddal.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
rob210
nagyúr
Sziasztok kéne nekem egy kis segítség.
A múltkori B7 es A4 es csapágycseréjén felbuzdulva, ma nekiálltam egy B6 os A4 es csapágy cseréjének.
Bár ne tettem volnaA végén már youtube videót is néztem.
Na de a gond, az a két alsó gömbfej, az úgy bele volt gyógyulva a csonkálványba, hogy sehogy nem jött ki, nem, hogy úg mint itt a viedón, hogy szinte kipattan, de sehogy.
Nagyon ütni vágni nem akartam, hiszen alumínium, a franc se tudja mikor törik reped el.
A feszítővas és kocogtatás semmit nem ért.Van ennek valami trükkje, vagy konkrétan ennél a kocsinál, úgy összegyógyult, hogy soha nem fog kijönni csak lengőkarostól?
Mellesleg ha kézzel meg tudom mozgatni a lengőkart, az gondolom a szilentek erős halálközeli állapotát jelentik már. (más típusoknál legalábbis kézzel a lengőkar nem mozdul meg.)Segítség!!! ????
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #158619 üzenetére
Gömbfej lehúzó, kiütővilla, vagy ha van másik lengőkar, akkor kalapács és kiütöd. Kónusz ès beszorul. Az alu tartóban van egy acélpersely, abba szorul meg a gömbfej kónusz. Nem fog elrepedni az alu, ha ütni kell volt már nekem olyan, hogy a perselyt ki tudtam ütni a lengőkarral, de a gömbfejrők csak 10kg kalapáccsal sikerült leütni a perselyt. A perselyre vigyázz, külön nem kapható, az alu tartó meg 400€.
Kösd ki a lengőkarolat a bölcsőből, akkor maradhatnak a gömbfejek a helyükön.
[ Szerkesztve ]
-
dond
csendes tag
Tehát gyári központizár 5 ajtóra, 3 gombos távnyitó riasztóval, kilépőfény nincs az ajtókban, lehet azzal együtt él csak ez a kijelzési funkció a műszerfalon? Nem lenne túl logikus, hisz a mikrókapcsolók ajtónként küldik a jelet és a csomagteret ki is jelzi. A mosólé annyira nem is érdekel, de ezt nem tudom eldönteni, hogy a nyitott ajtó jelzésének hiánya hiba vagy így jó ahogy van..köszi amennyiben!
-
diablo1984
veterán
Valami mostanában kanyarodáskor olyan hangot ad a skoda elejében(nagyobb szögű fordulásnál), mint mikor megcsúszik a gumi. Nem kattog, nem darál, hanem halkan nyüszít, már nézegettem a futóművet, nem találtam okot rá. Mi a franc adhat ilyet ki? A gumi nem ér bele semmibe, nem toronycsapágy, mert nem forgatáskorkor, hanem íven forduláskor csinálja és azt sem mindig. Már gondoltam arra, hogy a szervószivattyú erőlködne és a laposszíj csúszna meg a tárcsán, de ahhoz meg halkabb sokkal!
Mágus, szerintem mi lehet ebben az octavia 2 facelift 1,6 cr tdi-ben ami ezt a hangot adhatná ki?
-
dond
csendes tag
válasz .Szaki. #158621 üzenetére
Nekem 9N van 2003-as, több mint 2 éve, amik eddig előjöttek, külső/belső levegőállító motor (tisztítás után ok), hideg/meleg állítómotor szintén zenész, most kezdenek sorban az ajtónyitó mechanikák ésvagy motorok rosszalkodni, ezeket is lehet tisztítgatni, de ha már kibányászod nem kockáztatsz, hogy esetleg megint nem nyílik, legalábbis én így voltam vele, kettőt már cseréltem. Szóval minden kütyüt érdemes tüzetesen kipróbálni vásárláskor.
-
rob210
nagyúr
válasz Mágus2 #158620 üzenetére
Értem. Gömbfej kiütőm van, de akkor a gumiharang oda lesz.
Itt pedig a lengőkart még a tulaj nem akarta most cseréltetni, pedig hát ugye nincs remek állapotban.
A lengőkarokat néztem, de ahhoz meg a bölcsőt kell leengedni, mert hátul nem fér ki a csavar
Szuper megoldás ez.
Na mindegy lehet nekifutok mégegyszer.Köszi szépen.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #158626 üzenetére
Kifér, a bölcsőt nem kell nagyon leengedni, a két kicsi csavart kiveszed a bölcső szilent lemez gallérjából, a bölcső szilent nagy csavarját kiengeded, kiveszed és 2menetre visszacsavarod, annyira leengedve kijön a hosszú csavar a lengőkarból. Csak 1 sarkán kell lelazítanod a bölcsőt, a csavarnál.
[ Szerkesztve ]
-
Gyula84
veterán
válasz Gyula84 #158629 üzenetére
Szóval az lehet a baj hogy B6 om van?
That's because you have a B6, the menu is only on the B7 - it's part of the firmware in the cluster, so the only way to get it would be to fit a B7 cluster.[ Szerkesztve ]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
PeTeR_33
tag
Sziasztok!
Adjatok kérlek tanácsot!
Adott egy 2011es évjáratú JETTA 1.6 CR TDI CAYC.
Az autóban elvileg 122.000km van.
Injektorok vadonat újak-2 hete az alábbi hiba jelenséget tapasztalom
Az autó 30-35 km-enként regenerál.35kilométerig megy szépen pörgősen.Utána megemeli az alapjárati fodulatot 20 kilométerig regenerál.
Mikor regenerál az autó roppant lomla.Mikorvégzett az alapjárat visszaáll és az autó újra pörgős lesz.
Szinte folyamatosan ebben a viklusban csinálja.30km megy mint golyó.30km regenerálás.
Elvittem a helyi Volkswagen márka szervízbe.
Hibakód nincs az autóban.
Regenerálás után a hamu tartalom 22grammig megy le.A szervíz vezető rugalmas elfogad külsős tanácsot.
Nem értjük miért regenerál az autó ilyen gyakran.Mi lehet a megoldás?
Mit tanácsolnátok??[ Szerkesztve ]
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158632 üzenetére
szia
Te cseréltetted benne az injektorokat? Hozzá lett tanítva egyenként az agyához? Mert ha nem, akkor lehet, hogy nem dolgoznak jól(mindegyik injektorban más az értéke, amit egyenként beadva lehet a motorvezérlőhöz illeszteni) és kormol a gép, amit a dpf felfog és eltömődik, ezért regenerál! Nekem is 1,6 cr tdi van, de az alapjárat emelkedésen túl erőben nem veszem észre a regenerálást, akkor is tud menni, nem torpan. Nézzétek meg gépen, hogy jól dolgoznak-e az injektorok.
A másik meg lehet a dpf-ed elhasználódott, nekem is ha városban regenerál, akkor egy 30km-es kerülőt szoktam tenni, de kb jó felénél már végez is a ciklussal és utána hetekig nem jön elő, pedig többnyire városban használom! -
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #158633 üzenetére
Teljesen jó amiket írsz
De ha ezt egy VW logós márkaszerviz nem ellenőrizte/nem vette észre akkor kérem rájuk gyújtani azt a helyet
Lehet most gonosz voltamNovum Forum Siculorum
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158632 üzenetére
Valahol lyuk van a turbó és a szívósor között, nem annyira nagy, hogy vészmódba dobja, de elég ahhoz hogy bekavarjon és kormoljon. Nyomáspróba, lyukat megkeres, mefjavít, szerviz regeneráció megcsinál. Utána jó lesz. Ha nincs sehol lyuk, marad a lamda szonda, dpf nyomás szenzor, maga a dpf, a turbó az egr vagy a befecskendezők. Kb ebben a sorrendben esélyesek, mint hibaforrás. Annak fényében utolsók az injektorok, amennyiben gyári újak. Ha felújítottak, akkor ezeket kell bevizsgálni elsőnek.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
-
PeTeR_33
tag
válasz Mágus2 #158635 üzenetére
i-sti: Hálás lennék ha a poénkodást megtartanád magadnak.Van elég bajom a beszólogatás nélkül is.
Hidd el van elég tőkém ahhoz,hogyha mellényúltam az autó vásárlással,de talpra fogom állíttatni.Az injektorok vadonat újak.Gyáriak.
A szervíz regeneráció el volt végezve.
40km-ig jó volt az autó.
Utána látom,hogy az alapjárat 980ra megemelkedik.
Az autó erőtlen.
Megállok az autóval.10-15 perc eltelik alapjárat visszaáll 780-800rpm-re.
Az autó feltámad.Újra jól húz.Megyek 30kilométert a jelenség újra kezdődik.
Mikor 980Rpm-es a fordulat 1es-be megindulok.Akkor vettem észre a füstöt.
Szürke színű füst volt.Az autót visszavittem.Hibát nem dobott.Ma tesztelték hosszabb távon.
Azt mondták ha nem dob hibát egyesével tesztelik az alkatrészeket.Attól,mert nem dob lambda szonda hibát,EGR hibát attól ezek még lehetnek rosszak??
Ezek alapján is a fentebb teória áll??
Nagyon adnék a szavadra.
[ Szerkesztve ]
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
PeTeR_33
tag
válasz diablo1984 #158633 üzenetére
Az injektorok be lettek állítva.
Mutatták is diagnosztikán.Úgy magyarázták,hogy az a jó minél közelebb esik az érték a nullához.
0.835, 0.740, 0.650 ,0.830.
Ilyesmi értékeket mutattak.
A hamutartalom lemegy 20 grammig.
Ez alapján ők azt mondják,hogy a DPF jól működik.Per pillanat találgatás van náluk is......
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
PeTeR_33
tag
válasz Mágus2 #158635 üzenetére
"Valahol lyuk van a turbó és a szívósor között,"
Ezen a mondatodon megakadt a szemem.
A megemelkedett alapjárat mellett pont azt tapasztalom mikor gond van,hogy az autó nem úgy lő ki ahogy kellene.
Nehezen gyorsul., GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
rob210
nagyúr
válasz PeTeR_33 #158641 üzenetére
Nem VW nél, de pontosan ugyan ez volt a hibajelenség egy nálam megfordult dieselnél, a hiba meg, amit Mágus írt neked.
Sehol semmi hibaüzenet, aztán kiderült, hogy amikor az EGR-t takarították, nem nyomatékra lettek lehúzva a csavarok és a tömítést se cserélték, pedig kritikán aluli állapotban volt.A dieselek elvben meg ugyan úgy működnek, mindegy milyen márka, tehát én is fölös levegőre tippelnék, ha kéne.
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz PeTeR_33 #158640 üzenetére
így van, 0-hoz képest tud + és - irányba is eltérni, van egy tűrése ami alapján belefér illetve tűrésen felül dolgozik! Akkor ez a hiba valószínűleg kilőve, de mint lehetőség nem ártott kizárni, mert injektorokat bele rakni bárki bele tud, adott esetben működhet is, de épp azért kell rákódolni a vezérlőre, hogy az egyes injektorok "gyári hibáit, vagy mondhatni tulajdonságait" a vezérlő kiküszöbölje, de itt akkor ez a része rendben van! EGR hiba ezeknél ingadozó alapjárat, nem indulással jelentkezik, attól is lehet erőtlen, de az egyéb tünetek nem ilyenek. Diagon turbó nyomás mit mutat menet közben, szépen felépül, egyenletesen? Mindenképpen egy élő diagot nézni kellene, hogy melyik érték ami nem normális, de a gép még nem dob rá hibát(pl:injektor határértéken túli kis mértékű eltérésére sem dob).
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz PeTeR_33 #158641 üzenetére
Pedig olyankor mégnagyobb a turbónyomás, mert regenerációkor megemeli az elektronika, hogy jobban fújjon. Ezért nem érezni regenerációkor semmit, sőt, mintha még kicsit fickósabb is lenne, ha minden rendben, ezért tippelek a lyukra, na meg abból, hogy nagyon hamar megtelik és ki sem ég rendesen. Egy dízelmotor akkor termel sok kormot, amikor sok anyagot kap kevés levegővel. Nehéz lesz megtalálni, de valahol ott lesz a bibi. Sokszor reped meg a vastag összekötő gumicső a szívósor és a műanyag cső között, nem is látni. Bárhol olajpárás a csőhálózat a turbó és a szívósor között, ott szökik a turbónyomás is. Kell két dugó, egy manométer, meg egy kompresszor. Bedugni a két végét a csőnek(egyik a turbónál van , másik a szívósornál), felfújni 1 barra. Ha esik a nyomás, az egész csövet szappanosvízzel megküldeni, valahol meg lesz a kis gec... Ha tartja a nyomást, és elő adatokban is azonnal felépül, akkor lehet menni az EGR, DPF és társai felé.
-
diablo1984
veterán
válasz JHONNY 79 #158645 üzenetére
felújítani ezeket nem lehet, így vagy új, vagy bontott létezik belőlük csak, ha bedöglik, akkor cserések!
Apropó, ha az injektorok kidöglöttek abban a gépben, a nagynyomású pumpa milyen állapotban lehet? Az is az üzemanyag ellátásért felelős, azt sem árt átnézni....[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #158645 üzenetére
Az is feltűnt, hogy jobbak a 180 ezret futott injektoraim, mint az állítólagos újak, de ki tudja ki és hogyan használta azt a motort. Ezek a kiegyenlítési értékek, sok mindentől függenek. Pl illik teljesen üzemmelegen mérni, meg nem árt, ha nem kerepel mellette a kettőstömegű sem.
Bár ez 2.0 és bosch, nem siemens, de akkor sem kellene nagy különbségnek lennie.
Annyira nem produkálnak rossz értéket, ami indokolná a sűrű regenerációt és a lomha autót, amikor regenerál, hacsak nem csöpögnek be.
[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #158646 üzenetére
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
diablo1984
veterán
válasz bitpork #158648 üzenetére
Ami ebben és az enyémben van az piezo kristályos megoldás, ahhoz nincs javítószett, ezt már a 3-as octaviákban is kib@szták a picsába és más rendszerre váltottak! Az 1,6 cr tdi-kben volt, a 2 literes cr-ekben nem ez a technika van/volt.
mod: volt a 2 literes és a v6 tdi-kben is ez a rendszer.....
[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #158649 üzenetére
A bosch javítható , nem? A siemens meg a denso volt kukás, vagy nagyon rosszul emlékszem?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Keresek! Motorkerékpár
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000