- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arcképgyáros
Golf 4-be most égett ki a bal első Osram Night Breaker Unlimited tompított égő. Van valami ajánlott most? Jó lenne valami fehér színű bár ezzel nagyon nem voltam megelégedve... (12V 55W)
[ Szerkesztve ]
-
JHONNY 79
aktív tag
Márkaszervizben 7 évet mondtak, furcsáltam,ezért kérdeztem rá. Egyébként itt megint mást írnak https://www.google.hu/amp/s/totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2017/09/05/meddig_fusson_a_szij_a_motorban/amp
-
Sur1G
aktív tag
Üdv!
Véleményeteket szeretném kikérni. Jelenleg egy Golf VII 1.2 TSI (105hp) típusú autóval rendelkezem, de megváltoztak a munkakörülmények. Egyre többet megyek városon kívül (~20-25 ezer km/év), és a biztonságos előzéseknél sokszor nyugodtabb lennék, ha egy picit erősebb lenne az autó. Néztem, hogy egy hasonló 1.4 TSI motoros autó leváltásához +700 ezer Ft szükségeltetne, amit sokallok. Szerintetek a mostani autóba chiptuning alkalmazása az járható út, vagy hosszú távon teljesen elvetendő és jobban járnék mégis leváltani a mostani autót?
Köszi
Üdv -
Doki16
addikt
válasz Sur1G #153707 üzenetére
Semmiképpen nem javasolt. Amúgy sem tudnál olyan sokat nyerni vele. Ekkora éves futásra mindenképpen megéri már egy 2.0 CRTDi (pl. CR** motorkodú). Lényeges pénzt tudsz megspórolni a fogyasztáson ezzel a motorral. 100-as utazóval bőven elvan 4,8 körül.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz i-sti #153709 üzenetére
Olyan nincs is Golf 7-ből. Te meg eleve az A6 Avanttal számolsz. Egy kis Golf a 150 lovas motorral bőven beéri 4,8-al.
Szombatom hosszabb távra mentem sima főúton a Passat B7-el. 140 lovas van nekem és a fedélzeti szerint 4,9 volt a fogyasztás. Jó ez a DSG és úgy alapból ez a motor Jah és a kombi mivolta miatt csak maga a kocsi alapból 1620 Kg. Lemértem van nálunk a cégnél kamionmérlegA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Sur1G
aktív tag
válasz Doki16 #153708 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen a gyors válaszodat! A 2.0 CR TDI Golf +1 - 1,2 M ráfizetéssel lenne és őszintén nem is nagyon szeretnék dízelt venni. A fogyasztással nincs bajom, városon kívül 5 - 5,5 literrel el lehet járni ezzel is (bár ugye gyengébb). Lehet elengedem akkor a Golfokat.
Köszi
Üdv -
Doki16
addikt
válasz Sur1G #153712 üzenetére
Pedig szerintem nagyon egy áron mozognak. 1.2 TSI és 2.0 CRTDi
Mit néztél, hogy +1 milliót rá kell fizetni?
Ha nem is akarsz dízelt de erősebb motort akkor se a chiptuningot akard, az nem igazi megoldás. Jobban jársz akkor már tényleg egy 1.4 TSI-vel vagy konszernen kívül 2.0i Mazdával. De még van bőven alternatíva.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Sur1G
aktív tag
válasz bitpork #153714 üzenetére
Szia!
Túl vagyok a dolgon, de gondoltam megkérdezem.
Másik: volt 2.0 benzines Mazdám, bár BK széria, 134 ezer km-nél 4. henger csapszeg kilazult, motorcserét javasoltak. Attól függetlenül nagyon szerettem addig, a nagy átlagom 9 liter volt vele. Az új Mazdák nagyon tetszenek a 2.0 skyactive motor jól fogyaszt, viszont sokkal előrébb nem lennék vele (többet vártam rugalmasságban), cserébe egy 2014-es példány 4,7 M. Az új meg 5,6...
Lényegében olyan 3,5M körül szeretnék egy picit erősebb turbós benzines autót, amire nem kellene az elején rálocsolni egy csomó pénzt. A 2.0 CRTDi golfok 3,2-3,8M között pont az a kategória, de ezzel nincs is baj, csak számomra ez nem alternatíva. Be kell látnom, hogy az igényeim túlszárnyalják az erre fordítható keretet.
Üdv
-
Doki16
addikt
válasz Sur1G #153718 üzenetére
Hülyének fogsz nézni de akkor ha nem kell dízel és turbos benzinest akarsz akkor vegyél egy 1.4 boosterjet vitarát. Találsz baromi kevés kilométerrel és ezekre tuti nem kell pénzt locsolni nagyon sokáig.
Az már más kérdés, hogy miért hiszed azt, hogy egy 2014-15-ös crtdi golfra egyből egy csomó pénzt kell költeni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Sur1G
aktív tag
válasz Doki16 #153719 üzenetére
Nekem nincs tapasztalatom dízel autókkal kapcsolatosan, ismerősök (jellemzően üzletkötők, céges) autói kb 200 ezer km-ig mennek el viszonylag alacsony karbantartási költséggel. Utána jönnek a tervezetten drágább kopó alkatrészek (turbó, kuplung + kettőstömegű, üzemanyag ellátási rendszerben alkatrészek, futómű stb..). Használtautót megnyitva, magyarországi 3,2 - 3,8 M között pont ezek az autók találhatóak (többségük DSG váltóval). Én ezért gondolom, aztán lehet nincs igazam, nem is akarok ebből vitát.
-
sirszevenap
őstag
válasz Sur1G #153720 üzenetére
Ha mondjuk nem 14-15 be gondolkodnál, hanem pl 12-be, akkor találsz bőven szerető gazdától ilyen kocsikat. Iskolapéldája vagyok a Te elvednek. Megvettem egy gyenge kocsit, igaz az 1.6 szívó (vezettem 1.2 tsi-t, az is kb ugyan olyan mocskosan alul motorizált dolog) és semmilyen élvezetem nincs benne, ill némi egészségkárosodáson tuti átmentem az elmúlt 1 évben a pulzusomból kifolyólag, hogy egy-egy megkezdett előzést be tudok e fejezni, pedig nem szoktam ám elkapkodni (ezzel a motorral nem is érdemes) ezeket a manővereket, inkább várok. Most veszem is a következőt. Jó , mondjuk első kocsim volt. (ill meg is marad családba, mert valóban megbízható.)
Barátaim és azok családtagjai szinte mind dizelt használnak. Van köztük 2002-es 1.4-es PDTDI Polo is (300 ezer km) amire nem kellett egy árva forintot sem költeni, csak a kötelezőket. Ill vannak nagyobb vérűek is, pl X5 (egy 2001-es és egy 2013-as.), A7 3.0 TDI 2012 (210e km), CC Pasznyák 2.0TDI 177ló 2012. Talán a dsg-s cc-re kellett a váltó miatt 100 ezret költeni, ami nem várt kiadás volt és a 2001-es Xöcsi szintén automatája f0sott be. Ezenkívül semmi. És ez mint látod, nem motor hiba.
Úgyhogy nekem most egy 177 lóerős 12-es A4 Sedan Quattro lesz, ami 2.0CRTDI.(Ha nem viszik el mindet előlem mire odajutok, hogy egy napra el tudok menni a melóból! ) Elegem van már, hogy egy értelmeset nem húz a szívóm. És ez nem csak az élményről, hanem a biztonságról is szól.
[ Szerkesztve ]
Bankkártyával? Hát persze!
-
negyedes
addikt
válasz sirszevenap #153721 üzenetére
1.6 nekem nincs problemam. 120-nal meg elozok fouton.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
Sur1G
aktív tag
válasz sirszevenap #153721 üzenetére
Nálam talán hibásan elvi kérdés a dízeltől való távolmaradás. Zavar a hangja, a járáskultúrája és az egészségügyi hatásai. Tudom vegyek Priust, vennék is de abból normális megint csak drága. (Persze hoznak be Hollandiából, össze-vissza cserélt akucellákkal stb...).
A mostani TSI előtt egy 1.6 szívó Corollát nyúztam és annál azért jobban megy, nem mondanám mocskosan alul motorizált dolognak. Igazából ameddig hétvégi kirándulásokra, nyaralásokra használtuk fel se merült bennem, hogy kellene-e erősebb autó. Csendes, keveset fogyaszt. Valahogy ez a rohanó élet, mindenki siet mindenhova (köztük most már én is) valahogy megváltoztatta a vezetési morált és néha kevésnek érzem.
-
-
Reggie0
félisten
válasz Sur1G #153726 üzenetére
Nem szabad dugoban allni es akkor lehagyod a kipufogogazt. Manapsag a benzinmotor alig jobb, a nanoreszecskere meg meg el sem kezdett panikolni az ipar(majd fog, ha a mostani PM panik vegetert), pedig az meg karosabb es mind a ket motortipus ugyan olyan sokat ereget.
(#153727) i-sti: Benzinbol vmi amcsi 5 literes V8 kell Kar, hogy nem gyartanak szamomra megfelelo autot.
(#153729) zzz03: A benzin csak a funyiro miatt van, abbol nincs dizel
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz sirszevenap #153730 üzenetére
Az amúgy nem sor5?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Motion_Blur
félisten
válasz bitpork #153714 üzenetére
1.2 TSI 105hp/175Nm egyáltalán nincs kihegyezve, nézz meg egy 1.0T Honda vagy Suzuki 3 hengerest, na azok ki vannak hegyezve szépen.
Mi általában ketten ülünk az autóban + az 1.3 tonnás kasztni, de az eddigi ~2.500 km tapasztalata alapján a mi igényeinknek teljesen megfelel ez a motor, nem érzem hogy alulmotorizált lenne.
Valszeg bennem van a hiba, mert én normálisan közlekedek és nem érzek magamban késztetést arra hogy bárkit is lenyomjak az utakon, vagy valakinek a seggében legyek az autópályán 2 kilónál
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
golfvariant
aktív tag
A BARA autóházhoz még érdemes szervizbe vinni az autót?
Régebben focvis írt róluk nagyon szépeket, de most nagyot csalódtam bennük:
Írtam nekik emailt árajánlat kérés miatt, 1 hétig nem történt semmi. Ma elkezdtem őket zaklatni, elküldték az ajánlatot a 2 éves szervizre.
Mindent felsoroltak, az olajleeresztő csavarból kettőt is, de magát a motorolajat kifelejtették -
válasz Motion_Blur #153735 üzenetére
Azt nézd h pár éve még nem volt rajta turbó. Anno bmwnek voltak f1 motorjai valami másfél liter körüliek 1400LEvel ha már a nem kihegyezésről van szó.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Motion_Blur
félisten
válasz bitpork #153737 üzenetére
Voltak bizony, edzésmotornak hívták őket, mert 2-3 gyorskört kibírtak és kuka. Versenyen ezek az motorok kb. 900 lóerősek voltak, így bírtak ki jó estben másfél órát.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz golfvariant #153736 üzenetére
Múlt héten voltam olajcserén, barátságos árat fizettem (~ 18 k, olajcsere, gyors átvizsgálás, hűtőfolyadék-utántöltés;az olajat én vittem).
Új infóként mondták, hogy éves inspekció során, nem engedi a Porsche Hungária a Mobilitás Garancia hosszabbítását, ha hozott az olaj. (én csak olajcserén voltam, az éves inspekció nyáron lesz esedékes, nem izgat különösebben a Mobilitás Gari)@Sur1G: csak megpróbálnám a chiptuningot, kb. az alap 1,4 TSI szintjét hozza (~130 le, 200+ Nm) [link]
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
Sziasztok, van egy 2011-es b7-es passatom és csak téli kerékszettje van, ezért szeretnék venni felnit(és gumit venni hozzá). Mivel TPMS-es az autó, ezért gondolom kéne venni 4 szenzort is. Viszont alig van információ az interneten hogy milyen kellene. pl itt van 3 fajta utángyártott Mobiletron(az egyok fajta olyan hogy van külön balos és jobbos), gondolom nem mindegy melyik kell, vagy ez felni függő? Hogy lehet kideríteni melyik kell?
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Motion_Blur #153741 üzenetére
+szűrő +márkaszervizes pecsét (+gyári műszerrel átnézték +szemrevételezték). A továbbiakban is márkaszervizbe hordom olajcserére, ráadásul 4 éves kor felett kedvezőbb lesz. (+értéktartás, +célműszer)
(#153740) Mathiask: Nem kell szenzor az autódba, az ABS-ről veszi a jelet a VW TPMS. (öröm és boldogság )
[ Szerkesztve ]
-
-
-
tibbike01
őstag
Van valakinek tapasztalata ezzel a leddel? Jó lenne rendszámtábla világításnak? Nem lenne gagyi kínai kékes színe? Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Ford topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Milyen autót vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...