-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz L1ZRRR #144800 üzenetére
Csak mellékesen megjegyzem, hogy ha azt a szenzort megfricskázod, annyi neki. 1 ujjal ki lehet nyírni, annyira érzékeny a vibrációkra, szóval aki hozzá gyorskötözte a kábelt, az megérdemel két olyan virtuális pofont, hogy elsötétül előtte a világ.
Küldd vissza a kemencéhez. Ha meg Te voltál, akkor inkább a házimozit tuningold otthon, az autó nem a Te műfajod lesz. 70 euró az a kütyü, majd ne bassz oda neki, mikor fogod levágni a kötözőt. Ha levágod és kivillan a DPF és a check engine, tudni fogod, hogy gebasz van, ugyanis az a szenzor a DPF nyomáskülönbség mérője. Egyik vége csak egy cső a a semmibe, az a külső nyomást méri, amíg valami pók bele nem költözik, a másik vége a DPF mögé van bekötve.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
L1ZRRR
senior tag
válasz SeniorTilla #144802 üzenetére
Igen, golf.
: (#144801) Mágus2 : Okey, köszi az infót.
De igazából a probléma továbbra is az a idegesítő zörej, just sayin.[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz L1ZRRR #144803 üzenetére
A klíma töltetet cseréltesd ki, amúgy is kellene, majd utána kiderül. Leszuívják, feltöltik új anyagokkal. Ebben van az olaj ami a kompresszort keni. Ez a kompresszor állandóan megy, akkor is ha ki van kapcsolva a teljes szellőztető modul. Vátozhat a hang ha valami erős fogyasztót bekapcsolsz, mert az terheli a klíma és a generátor közös szíját.
ezen hallani a hangot előlről is egy pillanatra, mikor leejti a fordulatot.
[ Szerkesztve ]
-
#89874944
törölt tag
Injektorokat mennyi nehéz kiszedni? Beszéltem szerelővel, azt mondta az aljuk be szokott kormolódni és nem jön ki
-
L1ZRRR
senior tag
válasz Mágus2 #144804 üzenetére
Na, telefonnal amit csináltam nem adta át annyira, de ezen tisztán hallatszik ez a magas sípolásos hang.
Pontosan ilyen jön hátulról is.
töltet cserén kívül, szíj csere is kell nem?
Viszont most nézem, hogy a gyerek leírásban azt írta, hogy kopressor csere oldotta meg neki
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89874944 #144805 üzenetére
Ha nem sérült vagy égett át a tűzgyűrű, kijön kézzel, kalapács nélkül.
L1ZRRR Mikor volt az a szíj cserélve? Sajátomon kicseréltem 150k km után a görgővel együtt(akkor cseréltem a vezérszíjat is meg még egy csomó mindent...), de sokaknak ennyit sem megy el. Repedezett volt már rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
L1ZRRR
senior tag
válasz Mágus2 #144807 üzenetére
Pár hónapja van nálam a járgány, előző tulaj nem tett rá utalást,hogy cserélte volna, én most 180 k km-nél vezérléssel akartam volna cserélni összes szíjat, meg görgőt... de így úgy néz ki, hogy meg ejtem ezt jövő hónapban... most 168 k km van benne.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
#89874944
törölt tag
válasz Mágus2 #144807 üzenetére
Azt mondta a mester, hogy nem kifúj az enyém, hanem befelé Ez akkor már átégett?
Na ez az amit énse értek Kezdj gyanús lenni ez az ürge is... pláne miután megkérdeztem, mennyi lenne az injektorok ki-be szerelése, és nem tudott rá semmit mondani. Majd megkérdezi a kollégáját...meg azon múlik mennyire van beszorulva...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89874944 #144810 üzenetére
Hogy tud nem befelé fújni? Befelé a henger van, oda kell fújnia. Kifelé meg elfúj a tömítés mellett az olajtérbe. A tűzgyűrű után még van egy gumi O gyűrű, az is fog valamit. Befelé csak a hengerbe tud fújni, vagy vissza a túlfolyón a tank felé. De azt lehet mérni a visszatérő ágon mindegyik injektor mögött külön, szóval nem értem hová gondolta a mester a visszát.
3.0-ból könnyen kijön az injektor, nem BMW ez.
Gázolaj és égéstermék is lenne benne, jó sok karbon, mert megégetné az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89874944 #144812 üzenetére
Szerintem arra gondolt a mester, hogy a visszatérő ágba dolgozik az injektor. Olyankor már kopott. Nem tömít eléggé, de azért kérdezz rá, mire gondolt a költő.
De olyankor indítási nehézségek szoktak lenni. Indításnál ugyanis mindegyik injektor elzár, és a visszafolyó ág teljesen be van zárva, amíg a motor be nem indul. Ha valamelyik nem zárna, az a henger nem indul a többivel, csak alapjáraton kapcsolódna be a táncba, amit azért megérezni.
Csattog ott valami, ez tény. Kérdés mit fognak mutatni a befecskendezők a próba padon.
[ Szerkesztve ]
-
L1ZRRR
senior tag
válasz i-sti #144816 üzenetére
Jo hat cserelve lesz igy is ugy is a vezérlés etc.. .... csak korabban.
De ettől függetlenül, ez nem a chip végett lett ilyen nem hinném hogy közel múltba cserélve lett volna, mert különben ezt feltétlenül mondta volna az előző tulaj.... csere is e km tájt lenne amúgy is aktuális.
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
Speeedfire
nagyúr
Voltam a bárdiban, elhoztam a kuplung szettet, meg a váltórudazatot. Viszont azt mondta a srác. hogy nekik nincs gyári váltóolaj, de esetleg próbáljak meg beszélni a az ügyfélszolgálattal. Illetve, hogy a castrol elvileg a gyárija alvázszám alapján. Írok nekik levelet, meg megkeresem a unix-ot is. Ha egyik se jön össze, akkor pohu.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Mostanában nem követem a topikot időhiány miatt, de lenne egy gyors kérdésem.
Skoda fabia, 2003, 74 kW, BBZ motorkód.
Hátsó csapágy cseréhez SKF vagy FAG?
Illetve párban kell cserélni, vagy elég a problémás oldalát?
Azért zsidóskodok, mert a pék már kicseréltette párban a két elsőt, oda FAG lett téve, de a búgó hang még mindig jelen van.
Állítása szerint biztos szólt a jobb eleje, így kicseréltettem, de a hátsó is cserés sajnos. Vagy igaz vagy feleslegesen repült 120€, mindenesetre cserés a hátulja is.
Szóval röviden SKF vagy FAG a jobb? 2500 HUF a különbség, és az SKF lenne az olcsóbb, pedig én úgy tudtam, az a minőségibb.
Segítséget előre is köszi, üdv: Vikman[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Speeedfire #144822 üzenetére
Unixnak volt 2 éve, most passz. Csak a gyári
(#144807) Mágus2: akkor a hosszbordás is valószínű repül, jó lenne egyben 150 ezerre letudni őket
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #144825 üzenetére
Mit szeretnél rajta mérni. Van gyári ellenállása, azt lehet mérni. Tömítetlenséget meg a vákuum pumpával lehet mérni.
-
atos19881101
senior tag
válasz Mágus2 #144827 üzenetére
Vákuum pumpát jövő hétre szerez a szerelőm. Ma voltam nála, és akkor említette, hogy lehet még N75 is a ludas. Ezért kérdem, hogy tudom ellenőrizni, hogy megfelelő-e.
Közben találtam egy jó leírást:
Hát pedig olyan nincs... Jártam úgy, hogy az N75-ös szelep (turbónyomásszabályzó) szívta be a levegőt a "szuszogón" - nem tudom mi a hivatalos neve - keresztül, ami a légszűrőházba van visszakötve.Ha a szelepről lehúzod a vákumcsövet (ami a vákumpumpa után lévő T elágazóról jön) és mérsz egyet órával a szelep helyén ott van rendes vákum? Egyszer odáig legyen jó...
Ha a szelepig ok, akkor a szelepről lejövő csövet húzd le a turbóról és oda kösd az órát a turbó vákumlabdája helyére. Járó motornál külön vezetékkel adj a szelepnek +12-őt aksiról hogy nyisson ki, így a szelep túloldalán is kell lennie vákumnak. Ha a szelep előtt ok a vákum, a szelep után eltűnik, akkor a szelep rossz. Ha szelep után is jó a vákum, akkor a turbó labdája enged át.Ha már a szelep előtt sincs vákum, akkor még falsot szívhat az EGR-nél, a leállítószelepnél, vákumtartálynál, szóval egy kalap szar az egész amíg nincs tisztességesen átcsövezve rendszeresen baj van velük.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Doki16
addikt
Napi agyf@szt kapok rovat jön. Bizonyára emlékeztek, hogy mit össze nem kínlódtam a jobb hátsó lámpámmal mert egyik nap csak úgy kipottyant a helyéről. Hát ma újabb fordulatot vett a sztori. Nézegetem a kocsit a 150000-es szerviz után, hogy mindent helyre raktak-e vissza a szerelők. Járom körbe a kocsit, mászok be alá meg minden. Egyszer csak látom, hogy nédmá a bal hátsó lámpa eláll a kasztnitól ez nem volt még így 3 napja. (azért tudom mert műszaki előtt ellenőriztem körbe az egész kocsit) Mozgatom a lámpateste erre bumm ez is a kezembe marad. Mondhatni nagyon boldog voltam, hogy ez is ugyanott van eltörve mint a jobb oldali párja. Természetesen ez is ocsmány módon szét van égetve valami páka segítségével. Valaki nagyon kontár módszerrel próbálta megragasztani.
Mind a két hátsó lámpám kiesett a kocsiból. Szerintetek ez megéri, hogy felkeressem a kereskedést ahol vettem?Én már fogom a fejem és nem tudom mit csináljak de a nagy szerviz után most egy ilyen költség nem fér bele.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz atos19881101 #144830 üzenetére
Gyanítom nem volt törve. Már csak abból kiindulási, hogy akkor nem csak egy pici műanyag csavar lenne eltorve benne. Arra gondolok, hogy akkor nem lenne hibátlan szép a lámpa kívülről. Laikus vagyok de minden vonal szépen stimmel semmi csúnyát nem látok a hátulján. Olyan mintha gyári hibásak lennének. Tuti gyári lámpák mert egyeznek a dátumok a karosszéria többi elemevel.
Amikor megvettem körbe lett mérve a kocsi és minden elem egyforma vastagságot mutatott.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Doki16 #144833 üzenetére
Vidd el műanyag-hegesztőhöz, megjavítja neked és elfelejtheted a problémát. Ha minden problémán sokat gondolkodunk, előbb-utóbb meghülyülünk nem érdemes, ez csak egy autó, használati eszköz.
Ettől függetlenül már 2 órája kint vagyok az új sharanban, és élvezem a Dynaudio zenét ACDC StifUpperLip koncert megy most éppen. Nagyon németesen szól, hát ez német autó. A Lexusban a Mark&Levinson szebben szól, tisztábban, de nem tud ekkora hangerőt. Mindkettő jó a maga nemében
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Miertvansote
tag
Sziasztok!
Audi A4 B5 facelift 2000 AJM autórol van szó!
Pár hónapja kezdte el csinálni az autó azt hogy nem kapcsolja fel a belső lámpát az ajtó kinyitásakor. Mivel nyáron világos ezért nem foglalkoztam vele. De most már többször kell sötétben is használnom. Hol kellene elkezdeni a hibát keresni ? Hátul a csomagtartó világítás meg szinte sosem világított mióta nálam van, pedig izzó van benne. Köszönöm előre is a tippeket instrukciókat.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Miertvansote #144836 üzenetére
Műszerfal jelzi a nyitott ajtót?
-
Miertvansote
tag
válasz molnarpeter #144837 üzenetére
Igen, mindegyik ajtónál. Még a motorház tetőnél is lehet valami mikro kapcsoló, mert ha nincs lecsukva rendesen akkor, amikor megnyomom a központi zár gombját akkor nem villan fel az index lámpa, csak akkor ha minden ajtó rendesen be van csukva.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Miertvansote #144836 üzenetére
Mennyi üzemanyag van a tankban?
-
-
Killer01
őstag
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #144740 üzenetére
Elején szeretném leszögezni, hogy nem akarom ócsárolni a Br*ll-t, de kabaré volt a mai nap.
Kitöltöttem próbakörös papírt az adataimmal. Elmentünk próbakörre, már az elején feltűnt, hogy valahogy jobban néz ki az autó, mint másfél hete, meg valami elkezdett duruzsolni a műszerfal mögött, mint valami rossz tápventillátor, meg a klímaszabályzó világítása elment kapálni. Mentem egy jó kört, egész jól ment az autó. Befutottunk az autóval a N*ssan H*ványhoz, mivel ők voltak hajlandóak csinálni rá egy állapotfelmérést a környéken, ott helyben a Br*ll-nél kedvesen közölték, hogy leghamarabb 3 hét múlva. Az elején mondta a felmérést végző srác, hogy jó vastagon be lettek kenve a műanyagok szilikonnal, hogy szépen nézzenek ki. Röviden kiderült, hogy több dolog sántít az autó állapotán, de mondom magamba, ha sikerül jó áron készpénzért elhozni, megoldható. Ugye bizományban van az autó, mondtam, hogy az állapotfelmérés után ajánlok ért 1,5M és legyen a nevemen. Nézett rám nagy szemekkel az értékesítő, hogy mit akarok én, de mondta, hogy felhívja az autó tulaját. Azt tudják nekem ajánlani, hogy megkapom 1.6M a nevemre, de az adásvételin az ár nem lesz rajta, hanem lesz egy számla. A számlán szerepelni fog egy összeg, és én kipótolom az 1.6M-ra. Visszakérdeztem, hogy MIVAN? Hogy ez úgy van, a külföldről behozott autókat számla nélkül intézik a szállítást, takarítást, stb. és hogy kevesebb összeg szerepel a számlán, így kevesebbet kell befizetniük állam bácsinak. Mondom jójó, de ezzel nekem mi lesz rosszabb? Nekem semmivel, így tudnak adni rá egy kis kedvezményt. NA itt lefagytam, mint a 486-os, hogy mi a bka-ba akarnak engem belerángatni?
Mély levegő, megeresztettem pár telefont, mint kiderült, hogy ilyet tényleg szoktak csinálni. Másik ismerős mondja, hogy ezek simlisek, meg tudják, hogy először veszel saját használatra autót és próbálnak megvezetni. Ha valami probléma lesz, akkor csak azon pénzemnek tudok utána menni, ami a számlán szerepel. Harmadik ismerős mondta, hogy ajánljak érte 1,2M-t, ha nem fogadják el borítsam rájuk az asztalt és húzzak el onnan a p-be, mert ez olyan ügyeskedés, hogy ráfázhatok rendesen. -
atos19881101
senior tag
válasz Miertvansote #144840 üzenetére
Hogy nem fog jól égni.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Miertvansote
tag
válasz Killer01 #144841 üzenetére
Ti tudtok ebből valamit amit én még csak nem is sejtek ? Amúgy a kevés üzemanyag szintjelző ikon még nem jelent meg. A fél éve kb megjelent egyszer meg is ijedtem mert sípolt is egyet az autó. Amint jelez mennyit lehet még vele menni ? Akkor azt hiszem kb 10 km múlva elértem a kúthoz. Mennyi lehet a határ , mennyire kell megijedni ha kivillan menyit lehet vele még menni? Ha már szóba jött, megkérdezem ezt is.
-
Killer01
őstag
válasz grizlisandor #144842 üzenetére
Nah, ezektől egy leszakadt gatyagombot nem vennék hagy őket a fakkba.
-
cool13
őstag
válasz Miertvansote #144844 üzenetére
Többeknek leesett már mi a teendő Mágus kérdésére.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Miertvansote #144844 üzenetére
Igazából a miértre szeretnék rájönni, tehát ha nem európai körúton jársz és szeretnéd kihagyni a drága országokat, mi értelme van szárazig menni a tankkal?
Haszna annyi, hogy ~1000km-re számolva 5-8perccel kevesebb időd megy el tankolásra az életedből, meg ha szerencséd van a sok szart a tank aljáról elkezdi beszívni az üzemanyagpumpa.
Illetve senkinek se adja, de bármikor jöhet úgy, hogy nagyon kéne sietni a kocsival és pont akkor porzik a tank?
Amúgy elmész tankolni mikor villant a lámpa csutkáig, megnézed mennyi ment bele, illetve megnézed, hogy mekkora az autód tankja (használati útmutatóba benne szokott lenni)
(#144842) grizlisandor
Azt hiszem, hogy az előző héten volt a TotalCar-on egy cikk, ahol ugyan ezzel a bizományi megoldással, adásvételi hiányosan (konkrét ár megszabása nélkül) lett árulva az autó és a vevő 1,2misi javítást kapott.Ráadásul az eredeti bizományon amikor átvették a tulajt azon rajta volt, hogy füstöl a motor, amit az új vevő kapott azon már nem.
Az ilyen cigánykodást kerülném, általában neked semmi hasznod, nekik meg sok, viszont ha szar van már csak széttárt kezeket lát az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Miertvansote #144844 üzenetére
Tankold tele, utána vidd ki a rétre, szívd le a gázolajat, öntsd rá és gyújtsd meg.
Mikrokapcsoló, izzó vagy biztosíték. A kapcsolóra tippelek, de egyszerűbb megkeresni a gondot, ha kiég a belseje.
[ Szerkesztve ]
-
Miertvansote
tag
Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Óra topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- OLED TV topic
- Okos Otthon / Smart Home
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Elektromos cigaretta 🔞
- Formula-1
- További aktív témák...