-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Szüleimnek van egy Skoda Fabia II, autója, 1.2 TSI, 77kW, CZBZ motorral, ~ 136K km.
Használtan vették vezetett szervizkönyvvel (képek vannak, ha kell), és esedékes az olajcsere.
Ezt sajnos elvileg csak jövő héten tudják kivitelezni, de a héten lenne még egy ~2x 160 km-es út, amit megtennének vele.
A gond az, hogy nem tudják milyen olaj van most benne, és minimumon van a szint.
Könyvből nem derül ki, az olajcsere esedékességét jelző matricán nincs rajta.
Egy félig letépett Castrol Edge matricát találtunk a motortérben, tehát valamikor az lehetett benn, de most nem tudjuk.
A kérdés az lenne, hogy:
1.Van egy bontatlan 1 literes üveg Shell Helix ultra 5W40 full synthetic olaj, ezt rá merjék tölteni?
(Még az előző, újonnan vett kocsihoz kapták a Skodától, csak nem volt használva. ~7 éves, de bontatlan.)2. Milyen olajat vegyenek a cseréhez? (Talán ráér a szerelőjük)
3. Milyen szűrőket cseréljenek még olajon kívül?
Szervizkönyv utolsó bejegyzése:[link] Mágus2 előnybenElőre is köszi, üdv: Vikman
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz 1stVikman #133952 üzenetére
Szia!
Nekem ugyanebben a motorban (motorkód stimm) gyárilag 5w-40volt benne.
ha 2x160km-t fognak vele menni és nem tartósan 160km/h felett, akkor nem fog enni olajat valszeg, szerintem maradni fog minimumon.
Mágus javaslatára én lementem 0w-30ra (ami tudja a motornak megfelelő vw normatívát - VW502.00), de az 5w30 jó bele (csak szintén tudja, amit kell. Nálam a gépkönyvben VW 504.00 és VW502.00 van) - olajban azt válassz, ami szimpatikus, csak feleljen meg. Lehet az Mobil (Knorbi kedvéért), vagy szarCastrol (én azt tolok), de a Mannolnak is van bele való olaja.
Minden szűrőt cserélj (olaj, levegő, utastérszűrő) ÉS az üzemanyagszűrőt is (azt nem kell minden egyes olajcserénél, de mivel új az autó, menjen) - szerintem.
Ja és vegyetek olajleeresztő csavart is, nekem 279,-Ft volt.Gyertyákat is cserélnék (60.000km-ként cseréli a szakszerviz irídiumosra, gyári NGK), de ki tudja, hogy elvégezték-e és fékfolyadékot is illene. Gyári cikkszám: B000750M3
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
sirszevenap
őstag
válasz CharlieDrop #133941 üzenetére
Jut eszembe? Találtál már valamit? Mondtad, hogy nem vennél 1.6 -ot, aztán meg mikor küldtem a képet, hogy megvettem írtad, hogy ilyet vennél, csak nem találsz és mázlim volt vele! (Most találtam meg a beszélgetésünket mert egy infót kerestem régebbről)
Egyébként (#131685) MunezXBK írta, hogy próbálta az 1.6-ot egy pasznyákba és szörnyű volt. Hát nem csodálom! Legalább 200-250 kilóval nehezebb a szedán (a kombi még nehezebb , mint az A3-am (1225 km szerepel a forgalmiba nekem).
[ Szerkesztve ]
Bankkártyával? Hát persze!
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #133956 üzenetére
Melyik passat? Passat B5 sedan 1.6, csak 1200kg. B5.5 már 1286 a +merevítések miatt ugyanezzel a felállással.
(#133957) lenko
Pályán is utazóban tudta a 140-et, M3-on legnagyobb emelkedőn is.
Golf 4 1.6 kb. 70-80kg-al könnyebb, abban sem megváltás akkor....[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
tresh
addikt
válasz sirszevenap #133956 üzenetére
Nekem 1350 és még a 110++?! ló is kevés bele
#133957) lenko: lényegen nem változtat Bevásárlásra a faluba, kocsmába járni tökéletes 60+ fölött amúgy semmi értelme golf,a3 bódéba még ok
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz 1stVikman #133954 üzenetére
ha a minimumon van, akkor még jó. 7éves olaj... én nem töltenék rá, de azt gondolom, fél decitől nem lesz talán baja, ha mindenkép akarod, de nem fog elfogyni az olaj, ha nem maxon járatjátok a motort, akkor szeruintem nem fog lecsökkenni minimum szint alá.
nekem egyáltalán nem eszi az olajat.a feltöltési mennyiség kb 3,2 (3,3) liter, a száraz töltés 3,6liter. Erre majd figyeljen oda a pék, aki tölti fel, hogy 3 liter után már csak fél decinként, a nívópálcát figyelve töltse.
Én 5W30-at tennék bele, de fent kifejtettem ezt.
Magamnak 0W30 megy. (már a polcon van a következő 4literes doboz, lassan elérem az 5000km-t )I humbly and respectfully decline™
-
tresh
addikt
válasz sirszevenap #133959 üzenetére
Négyes golftól felfelé amíg volt 1.6 szopóbenya. A gáz reakciója hulladék de abban a bódéban még használható. Vagy ott van az oktávba lévő 1.6 mpi teljesen jó moci. De egy passatba azt is agyon kellet volna ba***ni aki engedte hogy belerakják.
-
lenko
aktív tag
válasz tresh #133961 üzenetére
1.6 8v mind bowdenes (lehet a G6-ot már átszabták elektromosra, de kinek kell ilyen új autó? ), tehát gázreakció nem lehet szar. Esetleg elektromos 16v-nél...
Családnak passatba életveszély az 1.6 szerintem, ennek ellenére egy család vette meg tőlem....
Csak én vagy 2-od magammal mentem vele, úgy még vállalható szerintem.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
tresh
addikt
válasz lenko #133962 üzenetére
golf 4 től elektromos a gázpedál az 1.6 8 szelepbe is (vagy nálunk mind a kettőt kibaszásból azzal adták a kereskedésbe ) Pont ezért lusta mint a dög. Családba volt g4 és g5 is 8 szelepes. G5 öt szerettem de borzasztó fos volt a rugalmassága 3000-alatt nem lehetett vele közlekedni a fölött meg zabált. Ettől függetlenül ha ezt lenyeled teljesen jó, bár városba röhögve nyelte 9-10 litereket klímával és vadi új korától ez volt. (g4 is simán ennyit evet és nem volt nyelezve soha egyik se). No mindegy én azt gondolom ez a motor egy Leon,G4,A3 jó választás tud lenni mert egyszerű mint a szög és használható. De egy passatba édes kevés plusz a hosszmotor mivolta véget hamar megfekszik. Mágus is mesélte ezt ,haver a4 e is lefosta magát a rossz hűtés végett.
#133966) lenko: simán lehet, láttam már csodákat. Ettől még a dolgon sajnos nem változtat a régi 75 lovas 1.6 g3 is jobban megy és fogyaszt. Nem felejtem el majd megnézem a forgalmit valahol meg van milyen motor kóddal volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
tresh
addikt
válasz lenko #133966 üzenetére
Az jó is volt, nekem pl a Cordobaba lévő 1.6 MPI AEE volt a nagy kedvencem. VAG o belül 16szelepesek ledarálta de a 101 lova SR nél is jobban ment.
I4 SOHC 8V 1,598 cc 75 PS (55 kW; 74 hp) at 4,800 135 N·m (100 lb·ft) at 2,800–3,600szerk: Fatert felhívtam mert basztatott a kérdés a G4 ünk bowdenes 98-as volt volt a g5 volt elektronyos
(#133968) lenko: csak az 1.6 nál ilyen
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Pubszon #133972 üzenetére
Én azért továbbra sem vagyok benne biztos, hogy az úgy is jött ki a gyárból, csak a tempomattal szereltek voltak azok. Gyárilag pedig nincs tempomatos 1.6 8v. Utólagosat sem lehet pedál átalakítással, mert a computer nem tudja...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Néha lenyűgöz milyen piszlicsáré bolondságokkal tudtok generálni tetszőleges számú, érdektelen hsz-t
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
K Norbi
addikt
2008 ba volt cserélve a vezérlésem és a ékszíj is[link]
Még 5 évet bírnia kell. -
Pubszon
veterán
válasz lenko #133973 üzenetére
Havernak ugyan ez az AKL motoros 99'-es bora volt, neki is elektromos gázzal, gyárilag, mint az enyém.
Neki volt MFA, esőszenzor, meg ajtónyitásra benzinszivattyú is nyomott.
Mondjuk én eddig csak elektromosat láttam.ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...
-
lenko
aktív tag
válasz kk831228 #133978 üzenetére
Passz (mintha oldalütközésre tettek volna az ajtókba, de nem 100), de ezért a különbségért nem kapott a b5.5 csak 3 csillagott, mint a B5....
(#133981) gaster
1.6 8v vagy 2.0 8v-vel vehető. Normálisat nem nagyon kapsz 1M alatt.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
gaster
csendes tag
Sziasztok!
4-es golf kabrióról milyen tapasztalataitok vannak?
-
1stVikman
senior tag
válasz Magnum_ #133960 üzenetére
Köszi.
Akkor mondom nekik, hogy egyelőre tegyék még bele azt a 2x160km-t, és jövő héten meg cseréljék le. Azért a biztonság kedvéért vigyék magukkal azt az 1liter shellt.
Jövő hétre meg rendelek szűrőket meg olajat nekik, persze a pontos típust még bejönnék egyeztetni előtte. -
sirszevenap
őstag
válasz tresh #133983 üzenetére
Itt helybe most nagyon sokan vagiznak' a kábrióikkal. Talán láttam kettes golfot is! No meg az asztrák'. Rendesen lenézik az én A3-asokamat meg a barátom 2012-es A6-osát az útról... Mik vannak! Ja, 20 év körüliek az említett leonárdi di kábriók! Talán egy kivételével..
Bankkártyával? Hát persze!
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #133985 üzenetére
Bocs, de én is többre értékelek, egy patika állapotú G3 cabriot, mint mondjuk egy 8-10éves A3-at.
Ha nagyon sokan vagiznak, akkor kb. mind a lefingott változat lehet... Kint ezeknek is megy fel az ára. Valós 80-100e km-t futott szép G3 cabriok már 6-7-8e Eur környékén mozognak...(Tehát most kell lekonzerválni egy patika G4 cabriot amihez most max. 1.2M-ért hozzájutni. 5-10 év múlva többet fog érni.)[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
sirszevenap
őstag
válasz lenko #133987 üzenetére
7 éves booooooocsi!
Itt most nem a személyes értékrendről van szó, kinek ez, kinek az. Hanem a rohadt nagy nagyképűségről a semmire. Értsd: Ezek ugyan úgy lenéznének egy 17-es A6 kotrót is. Nem baj ha rohad a g3-kán a fesztong is!
De tényleg, van aki a régebbire izgul, nincs ezzel baj. Csak az általad említett igényes formában legyen a dolog. Arról nem is beszélve, hogy ezek 50-nél megmérgezik a várost a korommal Ja, hát nem is nagyon mennek többet... Hagyjuk, értsd a lényeget.
[ Szerkesztve ]
Bankkártyával? Hát persze!
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #133990 üzenetére
Korommal? Dízel lenne az utolsó amit vennék...Jó állapotú benzinesnél meg megint nem hagyja el látható füst a kipufogót...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Miertvansote
tag
Hello!
Audi A4 2000 1.9 pd tdi 85 kw.
Úgy alakult, hogy a napi munkába járás 9 km lett. Ebből 6 km városon kívül 3 km meg falu. Forgalom sehol nincs, így gyorsan beérek, reggel mire beérek a hőfok max olyan 80 fokig megy fel vagy addig se ha hidegebb van. Hazafelé már eléri a 90 fokot de gyanítom a jobb idő miatt illetve, hogy először 3 km-et megyek 50-el utána meg 6-km-t 90-el.
Mennyire egészséges vagy mennyire nem ez a fajta közlekedés ezzel az autóval? Próbáljak meg keresni inkább vmi alternatívát vagy nyugodtan járhatok vele ? Vagy ha járok is vele, kell e valamire odafigyelni ilyenkor, egyéb plusz gondoskodás vagy bármi más...esetleg reggel menjek egy kis kört valamerre, hogy bemelegedjen ?
Mágus kérlek oszd meg ezzel a hozzászólással kapcsolatban is a gondolataidat.
Természetesen a Többiek véleményére is kíváncsi vagyok.
Üdv. Köszönöm.
-
zsoleszkai
tag
válasz Miertvansote #133993 üzenetére
Ha normálisan használod akkor simán bírja ezt a fajta felhasználást az a motor. Bár azon csodálkozom, hogy 20fok körüli kinti hőmérsékleten 9km alatt nem áll be 90fokra a víz. Nekem ebben a 20+ fokban 3-4km alatt 70fok körül van a víz városi tempónál. (116 lovas ajm motor csak a kaszni golf)
/KneeBy/
-
gzbotii
veterán
válasz Kiskokó #133602 üzenetére
Nekem is nagyon durván szólt a szijfeszito, a dízeles kerreges feléért ez felelt, mint kiderült
Tegnapi azas téma: irtatok, hogy a motorháztető nyitasaert felelős bowdenhaznal lesz a gond. Úgy néz ki, megtlet mocsokkal, és valóban ott folyik be a víz. Habár ma nem sikerült leszedni az ablaktörlőket, rajta leszek a témán majd a napokban.
Miertvansote: nekem 81kW dízel, 3-4km város után simán beáll 90°-ra.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz tresh #133929 üzenetére
Bogarat ültettél a fülembe.... ma megnéztem 2 GTI-t.
- G6 2010, 120 K km, 4m. Kicsi kókány, kicsi meghúzás, kuka gumik, kínai xenon. Kb. 250-et kell költeni rá
- G7 2014, 58 K km, szvsz 6-ért elhozható, női autó: egyik oldala PoBu-nál javítva, 2 felni karcos, gumi az idei szezont kihúzza. Fullos, mínusz metál és hátsó led. Van benne: navi, dsg, tető, bixenon, radar, stb...Na ezért nem vettem anno G6 GTI-t...
Most kicsit töprengek ezen a G7-en. Pro: 1 m olcsóbb, mint az enyém volt, van benne sok plusz drága cucc. Kontra: 1 évvel idősebb, ez is fehér :/ festették valamelyik oldalát. Mondjuk így nem kell rá annyira vigyázni
-
-
Gyula84
veterán
üdv 2002es a4 b6 avant 2.5tdi aym hol lehet a szelepfedél és a porlasztó közti o gumigyűrűt venni?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.