-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
!Overdose!
őstag
válasz molnarpeter #102241 üzenetére
Ezzel semmit nem mondtál, mert nem tudtuk meg, hogy hány Ah az akku kapacitása és ebből mennyit vettél ki.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
molnarpeter
nagyúr
válasz !Overdose! #102253 üzenetére
150Ah teherautó akku, pont akciós volt 2-3 óra reflektor+többször munkalámpa. A motor 3-4 alaklommal lett indítva róla, 4.750ccm. Ha ez tényleg semmi sem volt ekkora akkunak, akkor nem szóltam, de ettől függetlenül bevált
-
K Norbi
addikt
-
vargalex
félisten
Sziasztok!
A legutóbbi logoutos írás olvasása során akadtam rá erre a topic-ra, így mostantól újabb követőként beállok a sorba. Sajnos az idén rendezett (és az összes korábbi) találkozóról így már lemaradtam, pedig elég régóta VAG csoportból származó autót hajtok.
Először 2000-ben kezdtem egy 1998-as Seat Ibiza 1.4 MPI-vel (sárga színű). Komoly gondom nem volt vele. A legnagyobb probléma az volt, hogy gyújtáskábelt kellett cserélni (2-szer is), mert nem ment csak 3 henger. Állítólag típusbetegség..
Aztán 2005-ben váltottam egy 2005-ös (újként vettem) Skoda SuperB 1.9 PD TDI Classic-ra (74 KW). Forgalmi szerint szintén sárga, de egyébként katalógus alapján szaharabézs metál. Azóta is azt hajtom. Teljesen elégedett vagyok vele. A helykínálat elsőre meggyőzött (nem vagyok kis ember a 194 cm-el). Előtte tesztúton próbáltam a Seat Altea-t, Skoda Octavia-t. Mikor ezt kipróbáltam, tudtam, hogy ez kell nekem. Ezzel az autóval is teljesen elégedett vagyok, bár ennek a legnagyobb problémája kicsit drágább volt (de nem vészesen drága): megrepedt a hűtő. Nem tudni miért, nem forrt fel a hűtővíz, lehet, hogy gyári hibás volt. Ez kb. 8 éves korában történt. Egyébként csak tankolni kell (keveset, mert átlagban 6 l körül vagyok, igaz ebből a legnagyobb rész autópálya, 150 km/h-s tempóval). Nem egy erőmű, de nekem abszolút megfelel.
Mostanában elkezdtem nézegetni a 7 személyes járgányok irányába, mert hát nagy lett a család (3 gyerek, feleség és így a nagyit nem tudjuk vinni sehova). De attól tartok, hogy olyat nem fogok találni, amelyikben ekkora belső hely van...
Alex
-
zsolt19900
őstag
felvetődött bennem egy téma.... beszélgettünk barátaimmal arról -akik szintén vag-ot hajtanak- hogy akár a gyári cooler helyére betenni egy jobb hűtőképességű coolert és a levegőnek több szabad utat engedni, már ez sokat jelentene abban, hogy hűvösebb levegővel dolgozzon a rendszer
erről van valakinek tapasztalat?
nem szeretnék -és tudom hogy ehhez már nagyobb csiga is kellene stb.- olyan "orbitális" első coolert, de gondoltam ha már meg lesz pucolva, fel lesz újítva és meg lesz írva, akkor kaphatna valami spécibb cuccot
a régebbi -belebújósabb- korszakomból emlékszek olyasmire, hogy pl. számítógépeknél is mennyire számított pl. vízhűtésnél, hogy ilyen meg olyan radiátorokat próbálgattak userek, na ebből jönne az ötlet, hogy milyen irányban kutakodjak, amennyiben nem szeretnék sem "ormótlant" -és ez nem bántás- és se nem szeretnék gyári szinten maradni?
Szóval egy olyan arany közép út, ami akár egy picit eltér a gyáritól, de nem oly' nagy mértékben, hogy nagyobb átalakítások kellenének hozzá
vagy drága mulatság, és hagyjam a fenébe? legyen tiszta mindig a gyári és kész?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
-
Morris
veterán
válasz zsolt19900 #102263 üzenetére
FobC ha jól emlékszem, akkor IC moddal próbálkozott nemrégiben. Azt még talán érdemes meggondolni...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #102263 üzenetére
A gyári hűtő 170-lóig bőven elég, szóval ha nem tervezel többet, teljesen fölösleges. Csak felület növelésével lehetne jobban lehűteni a benne lévő levegőt, ami a belső térfogatot is megnöveli. Egy nagyobb IC a gyári szofttal vissza venne a teljesítményből, mert hiába lesz hidegebb és sűrűbb a levegő, ha több kell belőle adott nyomáson, hogy kitöltse a nagyobb űrtaltarmat.
Felejtsd el, van ott mire költeni a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Mágus2 #102266 üzenetére
meg lesz írva, de szerintem nem lesz annyi ló benne, szóval ha azt mondod, hogy okés a gyárival akkor okés háááát remélem már nem lesz mire költeni, kuplung+kettősömeg kicserélve, turbó felújítva és kipucolva, most már az olajtöltögetős és tankolós vonalat szeretném erősíteni na meg néha cserélek fékbetétet és tárcsát másra nem igen szeretnék, me egyenlőre elég volt
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zsolt19900 #102267 üzenetére
Ha sokáig jó kuplungot és kettőstömegűt szeretnél, ne írasd meg. Mire nem elég az a 85kw? Arra 96 vagy 100 is kevés lesz. Tartósság szempontjából egy feújított tubót én nem íratnák.
[ Szerkesztve ]
-
PindurAnna
Közösségépítő
Holnap hozzuk el az autót, úgyhogy öröm és bodottá van
Egyedül ami kicsit bánt, hogy a gyári magnót ki akartam venni és beletenni másikat ami már meg van és normál méretű. De az átalakító keret brutál drága a skodánál...nincs valakinek egy olyan feleslegbe?
Galaxy S9+;Lenovo yoga 500;Gigabyte H77-DS3HPentium 840 4GB DDR3-1066, 4820GB+10000GB HDD;27"Lg W2753;TP-LINK WDL4300 router;SAMSUNG ML-1520,Epson Stylus OFFICE BX300F,Samsung Note 10.1, S7 edge
-
zsolt19900
őstag
válasz Mágus2 #102268 üzenetére
nem dúrva dolog lesz, csak egy pici optimalizálás de ha nem jön be, megy vissza a gyári
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz vargalex #102262 üzenetére
ÜdvW!
Mágus: "Egy nagyobb IC a gyári szofttal vissza venne a teljesítményből, mert hiába lesz hidegebb és sűrűbb a levegő, ha több kell belőle adott nyomáson, hogy kitöltse a nagyobb űrtaltarmat."
Gyengébb nem lesz tőle, csak picit talán nagyobb a lagg.
[ Szerkesztve ]
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
MunezXBK
nagyúr
válasz PindurAnna #102269 üzenetére
Mennyit mondtak rá?
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #102271 üzenetére
Jah.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #102271 üzenetére
Többet kap a turbó. Mert, ahhoz, hogy befújja az IC-t, több levegőt kell szállítania, amit csak a turbina fordulatszám emelésével tud elérni adott nyomáson. Persze, ha lesz nagy turbó is hozzá, akkor nem szóltam.
Értsd, eddig 200 000-et forgott, hogy tartsa a 1,5 bart, most majd 220 000-et fog
[ Szerkesztve ]
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz Mágus2 #102274 üzenetére
Szerintem nem módosít magától semmit az ECU, egy IC csere szerintem semmilyen plusz terhet nem ró a csigára. Ezt az IC-t is teljesen normál ápgrédnek adja a Seat is, gyári kocsikra.
Igen, lesz másik csiga mindenképpen, csak sajna folyton jönnek a fontosabb dolgok. Most volt egy kis futómű javítás. Következő meg fékcsere lesz, mert elfogyott a tárcsa meg a betét is. Na ez a fékcsere kb pont az új csiga ára lesz.
Értsd, eddig 200 000-et forgott, hogy tartsa a 1,5 bart, most majd 220 000-et fog
Nyomásom gyári 1,35, ahhoz nem lett nyúlva[ Szerkesztve ]
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #102275 üzenetére
1,35, ahhoz nem lett nyúlva -Nem így emlékszem.
Pedig de, honnan veszi szerinted a + levegőt? Az ECU kér mondjuk 1,35 bart az N75 meg addig pörgeti a csigát, amig nincs meg a kellő nyomás. Ha nagyobbra cseréled az IC-t és a csöveket, akkor tovább pörgeti, ezért a lag, meg kell várni, míg felfújja a rendszert. Egyszerű fizika. Nem kell hozzá módosítani semmit. Ezért van védelem alias vészmód, ha mondjuk eldurran egy nyomás cső, hogy ne forgassa szénné a turbót. 4 másodperc és elveszi a naftát, hogy visszavegye a nyomást, ami a fordulatszámot csökkenti a tyurbóban.
[ Szerkesztve ]
-
vargalex
félisten
válasz bitpork #102264 üzenetére
Szia!
Igen, Alhambra, illetve Sharan az irány eddig. A régi modellek igazából a ki-be szerelhető hátsó üléssor miatt nem tetszettek. Nálunk az a jellemző, hogy 5-en sok csomaggal megyünk vidékre és ott vinnénk a nagyszülőket. A sok csomag miatt a hátsó üléssort Budapesten kellene hagyni, de akkor vidéken semmit nem érnénk a 7 személyes autóval. Elvileg mindkettőből el tudom hozni majd egy tesztútra az új modellt, úgy talán jobban tudok dönteni (illetve eldönteni azt, hogy egyáltalán megfelel-e az elvárásaimnak). Ami még a variálhatóság miatt tetszik, az a MultiWan, csak az ugye elég húzós és szerintem kicsit nagy is...
[ Szerkesztve ]
Alex
-
tresh
addikt
válasz zsolt19900 #102270 üzenetére
Nem fogod visszatenni gyárira hidd el nekem valamikor én is megyek megíratom már ..persze előtte megnézzük mi a helyzet a szerkezettel és ha csak minden ok akkor piszkáljuk meg Mági akkor majd küldöm a logot is
-
-
PindurAnna
Közösségépítő
-
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz Mágus2 #102276 üzenetére
Én is azt hittem, aztán IC csere után fura volt a nyomásom. Logolva is lett, kiderült 1,35öt kér a rendszer. Hívtam a csippesem, megnézte milyen progit kaptam, kiderült nincs emelve a nyomás
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
Beri78
őstag
válasz PindurAnna #102280 üzenetére
az nagyon drága...
nezz itt korbe"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102284 üzenetére
Nem is kell hogy többet kérjen. Arról volt szó hogy a turbónak többet kell forognia azonos nyomás felépítéséhez nagyobb cooler esetén. Ezt egy vgt turbó a geo lapátok állásával eléri.
-
FoBCRaistlin
őstag
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102287 üzenetére
1,7-en addig is bírják. Nagyobb turbóval meg nem is feltétlen kell annyival nagyobb nyomás, mert a nagyobb turbó azonos nyomáson nagyobb légtömeget szállít. Ezért is van légtömegméröre írva a szoft és nem nyomásra.
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102289 üzenetére
Az nem kevés. Milyen motor? (Bocsi, de nem vagyok képbe már)
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102291 üzenetére
Bár azt a turbót nem ismerem, de szerintem az a 2bar egy nagyobb tengely nélkül felesleges. 1,65-1,7-en meglesz a 190-200 ló, gyári tengellyel meg nem nagyon jön ki belőle több amennyire én tudom.
-
FoBCRaistlin
őstag
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102294 üzenetére
Jelen tudásom szerint, nem megoldható, mert gyári tengellyel 70-72mg gázolajat tudsz maximum betolni, abból meg nem lesz 240+ ló. De lehet én tudom rosszul.
-
Brumi˘
addikt
válasz FoBCRaistlin #102296 üzenetére
Németből 0 vagyok, mit kéne látnom?
Szerk.: bitpork: azt felismertem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sz.Riki88
csendes tag
válasz Brumi˘ #102295 üzenetére
Fél éve tanulgatom ezt a PD szoftver, hardver kérdést hobby szinten, hogy a saját 150 lovas ARL-emet megcsináljam ha készen lesz végre. Megannyi angol fórumot olvasva oda jutottam, hogy egy gyári AL-es Pd elem 230 lóerőnél már bőven eléri a határt, ugyanis már ott is túl sokáig kell nyitva tartani a PD elemet ahhoz, hogy még a megfelelő időben juttasd be a megfelelő gázolaj mennyiséget. Az egészséges határ, ha a befecskendezési vége (EOI) valahol felső holtpont után 6 fok körül véget ér, de egyesek szerint legrosszabb esetben is 10 foknál. Lehet 10 fok fölé tolni, csak rohamosan el fog kezdeni növekedni a kipufogógáz hőmérséklet (EGT), ami hosszú távon elkezdi megenni a turbó meleg oldalát, kormolni fog, stb. Emellett ott a befecskendezéskezdet (SOI), amit viszont nem húzhatsz X határon túl, mert idő előtt elkezd berobbanni a gázolaj, még a dugattyú felső holtpontba érése előtt (kopogni fog, csapágyas lesz, stb). Egy AL-es Pd elem, 1 fok főtengely fordulat alatt, 2 és 2,5mg gázolaj között tud betolni (ha jól tudom 550cc-s). Innentől jön a matek....
Ha beállítom végre a gt1749VB\VC hybrid turbómat, akkor a cél 70mg betolása, a megfelelő időben, így korommentesen, kb 1.7baron tud 195-200 lóerőt majd, úgy, hogy megy lent fent. Remélem 1-2 héten belül kiderül hogy bejön e az elmélet, vagy full hülyeségeket beszélek.....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ukrajnai háború
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Steam Deck
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...